Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   17 / 338
(#) MC Pite hozzászólása Máj 14, 2009 /
 
Válaszoltak!

Írásban egy sokkal normálisbb részhez/emberhez került a levél mint akivel telefonon sikerült beszélnem...

Röviden: Az egyéges EU szabályzat szerint várhatóan a helyjzetjelzővel együtt való kapcsolás megszűnik, a DRL modul-t pedig (sorozat gyártás esetén van értelme főleg) be lehet vizsgáltatni itthon, és ha megfelel nekik akkor kap rá engedélyt (díj ellenében).
Scannelt pdf-et kaptam, azért nem másolom be az egészet. A többi a szokásos, elhelyezés meg az EGB87es lámpákat lehet feldobni. Nu...

Ha valaki ki szériában ráálna itthon; mivel minden autóhoz jó és anyagköltsége annyi mint egy pár izzó, berakni 1 perc; nem lenne rossz ha vki meglátná benne az üzletet...
(#) potyo válasza MC Pite hozzászólására (») Máj 14, 2009 /
 
Ha nem haragszol, én továbbra sem látom igazán értelmét az egésznek. Ha az a gond, hogy nem látod nappal a műszerfalat, akkor azzal kell csinálni valamit. De a tompított fényt és a helyzetjelzőt nem macerálnám ilyen fényerőcsökkentéssel. A halogén lámpáknak van egy optimális hőmérsékletük, ahol a körfolyamat működik bennük. Ha kisebb feszültséget adsz neki, akkor az izzószál hőmérséklete meredeken esik, és az izzó élettartama csökken. Szerintem többszörösét fizeted ki így az alacsonyabb izzóélettartam miatt, mint ami többletfogyasztást okoz a rendes feszültségről járatás. Laboron kívül biztos, hogy nem lehet kimutatni az üzemanyagfogyasztásbeli eltérést...
(#) MC Pite válasza potyo hozzászólására (») Máj 14, 2009 /
 
Bizonyára nem nagyon néztél utána hogy sokfel ezt hogy oldják meg gyárilag...

http://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp

A 2/3os fesz miatt az izzó élettartama nő és nem pedig csökken. Nem hinném hogy spéci izzókat használnának drl-hez a gyárak, szerinted igen?

OK, növelem a műszerfalvilágítás fényét; ettől még a lámpát elfelejthetem fel és lekapcsolni, gombokban ugyanúgy kell cserélnem meg mindenütt másutt is. Nem halok bele, persze; de minek égjen??? Mire találták ki a DRL lámpákat és modulokat? Erre. Egy pár izzó árába kerül; meg 1 óra munka. Sőt, gyorsabb és egszerűbb mint csak a műszerrfal fényét elmelnem.
Üzemanyagban nem is érdekel az a 20W amit spórolok, 1,8as motorom van az alig érzi meg eleve.

Nem tudom hogy amúgy sokakból a lustaság beszél vagy pontosan mi... persze én sokkal motivátabb vagyok a műszerfali vakság miatt; meg cégesekben rengeteget kell cserélnem izzót és ezt utálom; de nem éri meg berakni? Plusz aki fél a feszcsökkentéstől annélkül is meglehet csinálni, régebbi/butább autóknál 1 relé kell és kész. Nekem megér ennyit, van akinek nem.
Amúgy ökörségből lesz 2011től a személy, és 2012től a teherautó és buszokon is kötelező gondolom...
(#) potyo válasza MC Pite hozzászólására (») Máj 14, 2009 /
 
Idézet:
„Nem halok bele, persze; de minek égjen??? Mire találták ki a DRL lámpákat és modulokat?”


Én úgy vagyok vele, hogy ha valamiből nincs valamilyen haszon (legyen az kényelmi, biztonsági, esztétikai, anyagi), akkor annak nem fogok hozzá. Azt értem, hogy el lehet felejteni bekapcsolni a lámpát, de akkor azt rá kell kötni a gyújtáskapcsolóra. A fényerő csökkentése az, aminek nem látom értelmét. A kötelező fényt nagyonis hasznosnak tartom, szerintem aki az ellenkezőjét állítja, az még nem vezetett borult időben szakadó esőben, és nem találkozott még olyannal, akinél nem volt felkapcsolva a lámpa...
(#) bbb válasza potyo hozzászólására (») Máj 14, 2009 /
 
vagy egyszerűen csak olasz autót kell venni, amiben nem sípol, ha rajta felejted, hanem lekapcsolja helyetted a világítást gyújtáskor meg vissza...
(#) akos70 válasza MC Pite hozzászólására (») Máj 14, 2009 /
 
Ahhoz képest, hogy egy orás munka, pár hete egész jol lefoglalod vele magad.
Már csak az a kérdés, miért érdekel mások véleménye, ha ugyis a saját fejed után mész. Többen leirtuk, hogy fölösleges, szabálytalan, stb. Ennek ellenére probáltunk segiteni, pl. kaptál egy müködöképes elvi rajzot. Ez valamiért neked nem volt jo, firkáltál egy müködésképtelent.
Rajta, csináld meg. Mit vársz még ettöl a forumtol?
(#) Action2K válasza potyo hozzászólására (») Máj 14, 2009 /
 
Idézet:
„borult időben szakadó esőben”
régen is kötelező volt felkapcsolni!
De minek a tűző napsütésben, pláne 40-el döcögve a városi dugóban? Ja, hogy lehessen büntetni, ha valakinek nincs, meg valaki eltegye a prémiumot az ötletért.
(#) akos70 válasza bbb hozzászólására (») Máj 14, 2009 /
 
No, akkor már inkább kapcsolgatom...
(#) potyo válasza Action2K hozzászólására (») Máj 14, 2009 /
 
Az a baj, hogy nem lehet az emberek belátására bízni azt, hogy mikor rosszak a látási körülmények. Én pl. elég jól látok mindenféle körülmények között, de ismerek olyat, aki borús időben elég rosszul lát. Namost ha én úgy itélem meg, hogy jók a látási körülmények, és nem kapcsolom fel, akkor én látom őt, de ő nem lát engem. Ha viszont felkapcsolnám, akkor a fényt ő is sokkal előbb észrevenné. A másik, hogy van egy csomó ember, aki azt hiszi, hogy az autó világítása tetemes fogyasztásnövekedést okoz, és ezen akar spórolni (ahelyett, hogy a nyomást beállítaná a kerekekben, és nem gyorsítana-fékezne eszetlenül). Az ilyen még ha fel is kapcsolta, akkor is csak a helyzetjelzőt, aminek a fénye az 5W-os teljesítményénél fogva össze sem hasonítható a tompított fény 50W-os teljesítményével. Ezért kellett a biztonság érdekében kötelezővé tenni, hogy mindenki biztosan bekapcsolja. Egyébként meg miért gond, hogy büntetnek érte? Kapcsold fel és már rád sem néznek. Inkább kötelezővé kellene tenni városban is, és akkor rövid időn belül reflexszerűvé válna, hogy ahogy beülök az autóba, bekapcsolom a lámpát.
(#) Dudus válasza potyo hozzászólására (») Máj 15, 2009 /
 
Nekem Svéd, nappali menetfényes az autóm. 11 éves és 6 éve van nálam. Sem a generátort sem az izzókat! nem kellett még cserélnem. Amikor a motor elindul felkapcsolja amikor leáll lekapcsolja a tompított világítást. Ha akarnám kézzel felülbírálható és kikapcsolható, de minek.

Teljesen egyetértek veled, sokkal jobban látható nappal is. A városi forgalomban talán nincs nagy jelentősége.
(#) potyo válasza Dudus hozzászólására (») Máj 15, 2009 /
 
Mondjuk az is érdekes lenne, ha generátort a nappali fény használata miatt cserélni kellene...
(#) Dudus válasza potyo hozzászólására (») Máj 15, 2009 /
 
Hát igen, érdekes lenne látni egy generátor-élettartamot próbapadon, a terhelés függvényében!
(#) zolika60 válasza Action2K hozzászólására (») Máj 15, 2009 /
 
Az igazi ok a globalizmus. Az állandó lámpázás 1-2% fogyasztás növekedést okoz. Persze mondhatnánk, hogy bakfitty, de országos szinten milliárdok. EU szintről nem is beszélve. Na meg a hozzá tartozó környezet szennyezés. Valamint a lényegesen hamarabb elhasználódó égők. Szóval ezen némelyek jól keresnek.
(#) Action2K válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 15, 2009 /
 
Válaszom itt: Energia- takarékosság
(#) MC Pite válasza akos70 hozzászólására (») Máj 15, 2009 /
 
Hasonlít a kilépőfényemhez, terveztem már egy ideje mikor volt rá időm és kedvem és lehetőségem; akkor már hamar megvolt. Ezt is sokan mondták hogy felesleges - jah, akik a világos garászukban szállnak ki az autóból, nem sokszor lakotton és aszfalton kívűl, ill a macskák nem 'telepítenék' körbe az autót a féltető alatt (száraz föld). Nekem nagyon hasznos (filléres, egyszerű), másnak hasztalan, ez így van, ennyi.

Utálok izzókat cserélni, utálom nem látnia műszerket ezért agyalok rajta. Építettem egy ledkört a ködlámpa házába, de az egyik sor elcsattant. (A ködlámpát eredeti funkciójában nem akadályozta.)
link1 link2 link3
Vettem 2 ledes lámpát, itt állnak a polcon mert rátaláltam közben a DL modulos megoldásra. link4 Vártam épkézláb válaszig mert igyekeztem a legalitás keretein bellül maradni - ez talán nem baj. Válasz van, teljesen nem lehetek még legális, de ez van, benne volt a pakliban; ha annyi vakító xenonos (a rosszul berakottak amik sem a maszkolást sem a foncsort nem veszik figyelembe és még a tulaj sem lát jobban vele) ködlámpa+kék izzós, gagyi kisfényű lámpával együtt világító ledsoros őrült járkál az utakon akkor egy szerintem normális átalakítás elfér...

Remek ötleteket kaptam hogy a műszerfalvilágításomat bontsam ki és alakítsam át fényérzékeléssel; ami eleve jóval nagyobb meló és csak részlet megoldás; így köszönöm az ilyen tippeket de nem azt valósítanám meg.

Feszcsökkentés nélkül meg is tudnám már csinálni, relé kábel meg saru van itthon, bp felé még nem jártam mostanában, hogy fesztabot, dobozt és alubordát hozzak még; rendelni meg amíg nem látom ezeket kézben-dobozt főleg- addig nem fogom. Attól eltekintve hogy minden nap este 9ig lakásfelújítástt csinálok, még legalább másfél hónapig...

Nem vártam semmit, egy egyszerüsített sémát dobtam fel nemrég ami nem zavarhatja a kocsi elektronikáját - többen mondták hogy zavarhatja az eredeti - illetve beírtam ide a választ; ennyi.
(#) potyo válasza MC Pite hozzászólására (») Máj 16, 2009 /
 
Ez a kilépőfény nem hülyeség, én is utálom, amikor a garázsba beállok és sötét van. Már nekem is eszembe jutott, csak mindig valami mást csinálok, erre még nem jutott időm...
(#) bbb válasza potyo hozzászólására (») Máj 16, 2009 /
 
annyira nem hülyeség a kilépőfény, hogy némelyik komolyabb autóba gyárilag szerelik. (többek közt pl. fiat új bravoban is van)
(#) MC Pite válasza bbb hozzászólására (») Máj 16, 2009 /
 
Ú fiatok összekapták magukat...

Gyáriak közül azokat nem szeretem a mik a tükörben vanna, hisz az ajtóval pont kitakarom amit meg kéne világítani, faternak a C8on belülről világít, az már jobb...

saját
(#) didyman hozzászólása Máj 18, 2009 /
 
Pitével ebszéltünk szomszédos témában a klf nagy fogyasztású lámpák dimmelésének igényéről, létjogosultságáról, összefüggésben élettartammal és fogyasztással első sorban a környezetvédelem oldaláról (mottó: Sok kicsi sokra megy). És ott merült fel a megoldásra egy jó hatásfokú és egyszerűen kivitelezhető ötlet, mégpedig a PWM. Magyarán, arról lenne szó, hogy az izzók felé elfolyó áramot szaggatjuk, jó hatásfokkal nx100Hz-en (vagy akármennyin) egy 555-ös astabil +teljesítményeszköz (FET) segedelmével, potméterrel állítható kitöltési tényezővel, így elérve csökkentett fényerőt olyan esetekben, ahol nincs szükség rá (nappal, városon kívül, alkonyatkor, dugóban, jól kivilágított városban, stb.). Mivel a megoldás alapvetően mórickajellegűen egyszerű és tesztelhető, ennek létjogosultságát, kivitelezhetőségét dobnám be közösbe. Nem hiszem, hogy én egyedül vagyok azzal, hogy ilyesmire gondolok, hátha van erről tapasztalat.
(#) MC Pite válasza didyman hozzászólására (») Máj 18, 2009 /
 
Nem hát Bővebben: Link Link 2

Biztonsági és 'bosszúsági' tényezőt is figyelembe veszünk a menetjelzőnél, ez az egyik fele; másik pedig a feszcsökkentés, ekonómiai és élettartami szempontból. Csak a _jó_ megoldásokat konkrétan nem vágom, ami a webshopban először talákozik velem és hasonlót tud mint amit szeretnék, nálam az a nyerő általában - mivel ampervadászként nem jeleskedem túlságosan... (Így merült fel -nálam- a feszstab. pirul-)
(#) Bazsig hozzászólása Máj 21, 2009 /
 
Üdv mindenkinek!
Pontosabb információkat szeretnék megtudni egy a Citroen Xantia-kban is használt népszerü ECU-ról. Esetünkben egy Citroen Xantia 1.9 TD DHX motorral felszerelt Bosch AS3 tipusú, VP20-as verziójú ECU-ról lenne szó. Minden bekötés, és huzalozás, valamint Bosch rendszerű kódok (beleértve a huzalozási kódokat is) rendelkezésre áll.
Magáról a vezérlő egységről (kód:1320), annak működéséről, elektronikus megvalósításáról, a benne lévő esetlegesen digitális programozható processzorról/mikrokontrollerről, valamint diagnosztikai lehetőségeiről alapjában véve nagyon kevés, vagy egyáltalán nincs semmiféle információ, avagy leírás egészen természetesen.
Amennyiben valakinek az erkölcsi értékrendje megengedi a jogi akadályok figyelmen kívüli hagyását, és esetleg szolgáltatna valamiféle bővebb információ e vezérlő egységről működéséről, konkrétan a vezérlőegységben lévő digitális mikrokontrollerről, az esetlegesen rajta futú vezérlő programokról/rutinokról, azért nagyon hállás lennék.
Alapjában véve 4 db ilyen AS3 tipusú vezrlő egység található a járműben. Tulajdonképpen ha ezekben a vezérlőkben klévő esetleges mikrokontrollerről lene bővebb infóm, akkor nagyjából tisztában lennék a működésükkel.
Problémám bővebb megértéséhez példaként illesztenék be egy linket, amely egy Peugeot 806 -ban található elektronikai megvalósítást ábrázolja és írja le. Ezekben az autókab az ugyanilyen tipusú AS3 Bosch ECU-kat használnak.
Amennyíben esetleg valaki tud segíten, azt előre is nagyon köszönöm szépen.
Tisztelettel Bazsi.
(#) Szebence hozzászólása Máj 26, 2009 /
 
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy már egy ideje ugyanonnan kölcsönzök utánfutót... A helyzetjelző lámpák működnek, féklámpák működnek, elekadásjelző működik, viszont az irányjelző se jobbra, se balra nem működik! Az elakadásjelző pedig igen!
Mi lehet a probléma? Csak kíváncsi vagyok, nem sokszor használok futót, csk tegnap is kellett és kíváncsiságból már mondom felteszem ide a kérdést...
(#) potyo válasza Szebence hozzászólására (») Máj 26, 2009 /
 
Én lemérném, hogy az utánfutócsatlakozóra kimegy-e az autóról a jel, amikor az irányjelzőt bekapcsolod. Lehet, hogy az irányjelző nem lett kivezetve, az elakadásjelző pedig igen. Az nem hinném, hogy a kölcsönzött utánfutók mind hibásak lennének.
(#) Szebence válasza potyo hozzászólására (») Máj 26, 2009 /
 
Köszi a tippet, csütörtökön ki is fogom mérni!
(#) emporioa hozzászólása Máj 29, 2009 /
 
sziasztok. új vagyok még itt.
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy vw bora tipusu autom, amiben van egy angel eyes lámpatest. Külön a tompított, külön a reflektor izzó. Viszont ha ég a tompitott és felkapcsolom a reflektort, elalszik a tompitott. Mivel xenonos az auto elég zavaro hogy eltünik a fele fény a reflektor felkapcsolásánál. Azt szeretném, hogy egyszerre égjen, valahogy megoldható ez? Mert pl a golf 4-ben gyárilag külön van a tompitott és a reflektor, abban nem alszik el a tompitott reflektor kapcsolásánál.. Előre is köszönöm.
(#) zolika60 válasza emporioa hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Minden autón elaszik a tompított a refektor felkapcsolásakor, mert ez az előírás.
(#) emporioa válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Hát lehet, hogy előírás de: Golf 4,5,6 on nem...Opel Zafirán sem, bmw 530d-n sem, ezeket volt szerencsém kiprobálni úgyhogy biztosra tudom, és pár évesek voltak, szóval gyárilag igy vannak. Nem kötekedésből írtam igy vissza, csak tényleg így van remélem nem veszed rossz néven.
(#) zsoltee0001 válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
nekem opel combom van, abba se alszik ki a tompított mikor az országútira kapcsolok (olyan mintha fénykürtöznék) bár nem sok értelmét látom ennek a megoldásnak, annyival ugyanis nem látok többet
(#) zolika60 válasza emporioa hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Már miért venném? Én még úgy tanultam az oskolában, hogy a kettő nem éghet együtt. Ettől ez azóta változhatott. Egyébként felesleges energia és izzó pazarlás. Mert jobban nem látsz tőle, de a tompított hamarabb megy tönkre.
(#) Szebence válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
98-as Renault megane-ban sem ég együtt. Amikor felkapcsolom a távolságit (magam felé húzom a kart és vissza is ugrik) ekkor már csak a távolsági megy, majd mikor le akarom kapcsolni a távolságit ismét magam felé húzom, majd megint visszaugrik az alap helyzetbe. Viszont ha magam felé húzum és nem engedem el, tehát nem megy vissza az alap helyzetbe, akkor ég a távolsági és a tompított fényszóró is.
Következő: »»   17 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem