Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Most meg nem mondom, mert dolgozom, de három vezeték megy rá, az biztos!
Végül is ha relé húzva záró érintkezőjét hidalod át a kapcsolóval, akkor működnie kell a dolognak, mert direktbe kapja a pozitívat a biztosítékról, csak hát így egy elég "combos" kapcsoló kell erre a feladatra.
Itt a szenzor, mind a három lábával
Nem lehet, hogy ez két jeladó egy tokban? Az egyik a motorvezérlőnek ad infót (ntc), a másik a ventillátornak jelet (ntc/hőkapcsoló)?
Ha viszont a relét kapcsolja direktben egy kapcsolóval.......?
Az szerintem rizikós, mert mi van, ha van a relé előtt egy meghajtó fokozat? Simán rövidzárat csinálhat az elektronikában. (Feltéve, ha ntc-s a vezérlő)
Mérd ki mindhárom lábat a testhez és egymáshoz is... milyen ellenállás értékeket mutat? A hűtő is felforrósodik?
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2015
Egy diódával kivédhető, persze látni kellene.
Na igen, de ennyi energiával már végig is mérhető
Két ák-s kapcsolóval viszont leakasztható az eredeti vezérlés, akkor nem érheti semmilyen csapás.
Jó jó... persze sok féle házi barkács lehetséges, de szerintem nem ez a cél...
Minden ami nem az eredeti az barkácsolás Lehet bonyolítani, szépíteni de akkor is az.
Most sajnos nem tudok mérni, mert dolgozom :/ Holnap ha lesz időm megpróbálom, aztán meglátjuk, mi lesz. A rajz alapján itt 2db vezeték kellene, hogy legyen, amit ha rövidre zárok, akkor behúz a relé és pörög a ventilátor...
Ezzel azért lehet vitatkozni, sokszor egy "házi" megoldás, kulturáltabb, biztonságosabb, megbízhatóbb, mint a "gyári".
Nem biztos !!! Lehet, hogy akkor pörög ha lehúzod a csatlakozót
Mondjuk ebben van valami, ha bekotlik a szenzor, nem főzi meg magát...
Az enyém és néhány gépben ilyenformán van megoldva. Most, hogy ilyen " hűvös idők " járnak, így ellenőriztem, hogy működik e még.
A fene egye meg! Egy ilyen egyszerű autón... Olyan, mint egy faék, aztán tessék...
Viszont akkor eljutottunk oda amit mondtam Ha lehúzva elindul a ventilátor, akkor csak azt kell megmérni melyik két pont rövid zár. Ezt kell egy kapcsolóval manipulálni, sorba kötni, kockázata 0.
Így van. Na, köszönöm mindenkinek. Addig nem írok többet, míg meg nem mérem, mert így csak a semmit osztjuk nullával, ami olyan, mint "Zuzu Petasszal beszélgetni..."
De igen, valahogy úgy van, mert a vividben van egy olyan rajz erről, amin két NTC van egy tokban amiből az egyik az ECU-nak a másik a hőfokmérőnek ad jelet, a közösük pedig a test és így van három kivezetése ennek a szenzornak. A probléma csak annyi, hogy nincs se szín, se számjelölés megadva.
Szia! Jó felé gondolkodunk, mert ha NTC van beépítve akkor azt ha leválasztjuk, a vezérlő azt fogja "hinni", hogy lecsökkent az értéke és beindítja a ventilátort. Ha tehát megtudjuk, hogy melyik ágat lehúzva indul be a venti, akkor azt kell kapcsolóval megszakítani a működés érdekében.
Nézd meg légyszíves az érzékelőn lévő számsort vagy jelzést, amiből meg lehet tudni, hogy mit keresünk és annak milyen a felépítése, mert ebből a szuziból sokféle megoldású van ebben az évjárati ciklusban. A másik fontos dolog a vezetékek színe és azok mely pontokra csatlakoznak az érzékelőben.
Ok, megnézem. Közben találtam egy ilyet a gépkönyvben. Ez cáfolja a két szenzor egy tokban elméletet, de majd kiderül, mi az igazság, amint megmérem.
Köszönöm, hogy szóltál , persze természetesen igazad van. Az érzékelőt kell magát áthidalni, vagy egy ellenállásértéket (500-1000ohm) rákapcsolni a meglévő (80fokon 300ohm körüli értékre) az A-B pontokon párhuzamosan és megnézni, hogy előidézi-e a kényszerkapcsolást ez a megoldás. Azt nem tudni, hogy a motorvezérlőben mi történik olyankor ha nem talál értéket ezen a ponton, milyen érték helyettesítődik be a gyári programból?
Valószínű akkor is el kéne indítania a ventit védelmi okokból és a hibát jegyzi a naplóba, mármint, ha értelmezésen kívül esik az ntc értéke... de ez csak a véleményem, mert így logikus...
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2015
Szerintem túl van bonyolítva a dolog. Egy egyszerű hőkapcsolóról beszélünk, nem ? Semmi ellenállás nem kell, minek kellene, a relét egy egyszerű "hőgomba" kapcsolja, ami vagy vezet vagy nem. Ami mint írtam az enyémnél és még több ezer típusnál, melegedésre megszakít. Ennek a hőnek az értékét nem az ECU kezeli. Szerintem....... Az ECU egyéb hőfokokat mér több helyen azokat értékeli.
Picit följebb tárgyaljuk, hogy ebben a típusban a jelek szerint nem valami bimmetálos kapcsoló van...
Ez eddig lehet, hogy igaz, vagy nem. DE még mindég nem értem mi köze ennek a relé kapcsolásához. A relé vagy kapcsol vagy nem, de biztos nem az említett 500 és 1000 ohmon keresztül. A relének a kontaktot a hőgomba adja, ami vagy szakadt vagy vezet. Ugyan is 1 fordulatú venti van benne minek figyelné a köztes hőmérsékleteket. Ha elérte a kritikus pontot kapcsol, ennyi. Az ohmok "feszegetésének " akkor látnám értelmét, ha egy olyan ventilátort vezérelne ami nem állandó fordulatú. Hanem a viz hőfokával emelkedő lenne.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |