Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Hello! Ha valakinek válaszolsz, használd a fejlécben lévő Válasz gombot, mert így nem tudható kihez szólsz, vagy mire válaszolsz..
Így van. a szivargyújtó ott kell legyen a közelben, azon van világítás. Ha kiégett az égője ki is cserélhető.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2020
Helyeseltem. Nem jó?
Köszi, bejavítottam. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2020
Biztos igazad van.
Neki a rádió világításhoz kell a szál. Akár a szivargyújtó világításáról is leveheti ha van világítása.
Ezt mondtam, ezzel próbáltam segíteni. Ráadásul a közelben kell legyen.
Szia! Van egy kézzel rajzolt bekötésem.
Üdv,
Bocsanat a belekotyogásért,de a VW rádiónak az "egy kis segítség" linken levő rajz szerinti 5-ös pinre (kék vezeték) is szükséges állandó tápfesz. Vilagítas japán,koreai autóban majdnem biztosan van a rádió kötegében,ez valóban kell a VW rádiónak,mert az előlapi világítást csak ez kapcsolja. (Régebben éltünk olyan trükkel is hogy az antenna remote szálat kötöttük a radió világítás bemenetére ha az ügyfél így kérte. Persze ilyenkor meg kell mérni vilagítás áramát,hogy biztonsággal elbírja-e a remote tranzisztor. Plusz jelen esetben nem is látok a mini ISO csatlakozósorban remote kimenetet...) A rádió vételére kíváncsi lennék, a VW-k szoktak igényelni némi külső antenna erősítést. Üdv! A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2020
Sziasztok! Hüjje kérdés, de hátha valaki tud érdemben válaszolni...
Adott egy veterán kismotor, 6V-os elektromos rendszerrel. Önindítós. Gyárilag 6V / 4Ah-s akkumulátor való bele. Ami fura nekem, hogy az önindítóra 12V van ráírva. Kipróbáltam, 6V-ról is teker... Az önindítónak ezek szerint tökmindegy a feszültség...? Csak lassabban forog? A másik,ami nagyon furi nekem, hogy a 6V / 4Ah-s akksihoz nem igazán találtam indítóáram adatot. Ahol mégis van adat, ott minden esetben 10A-t írnak... Nagyobb kapacitás (pl 6-8Ah) esetén már megadják az adatot rendesen, ami jellemzően 60-110A. Nem szívesen vennék csak úgy próbaképpen egy "belevaló" apró, 4Ah-s akksit. Valami ötlet...? Elég lehet az a picurka akku? Elég a 6V feszültség, mikor 12V van az önindítóra írva...? Köszi,ha valakinek van értelmes hozzászólása...
Természetesen nem mindegy milyen feszültség van az önindítóra írva. Persze működhet, de fele teljesítményűnél is kisebb lesz. Vegyél 6 V-osat bele.Vagy alakítsd a motort 12V-osra. Simson?
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2020
Nem Simson. Yamaha....és gyárilag ez van benne. Azért is fura az egész.....
A fesszabályzó illetve a töltés is 6V-os.... ki is mértem. Az izzók is 6V-osak.....a fene se érti.
Gondolom abból is volt 6 meg 12 V-os is. Ki tudhatja egy veterán motornál miket csereberélhettek az évtizedek alatt.
Az is lehet, hogy csak a ház a 12 V-osé. Ami működik rendben azt nem szereljük.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2020
Na pont ez a röhej.....elvileg nincs külön. Cikkszám szerint minden stimmel, csak egyféle önindítót hoz a rendszer....a fene se érti.
Szia!
Nincs benne 2 db 6V-os akkumulátor véletlenül ?!
Nincs....egyébként létezik olyan motor, ami 6V-os, és önindítós...nyilván gyárilag 6V-os önindítóval. Engem egyelőre csak az önindítón lévő 12V felirat zavar... a 6V-os rendszer tudatában.
Persze az is lehet,hogy csak túlaggódom, és simám teker és könnyedén indul majd a 6V-os akkuról...
Persze...minden lehetséges. Csak amíg nem biztos, addig pánik van....
A biztos az hogy rendben működik.
A többi meg nem érdekes! Semminek nem lesz baja. Az önindító nem a ráírt adatoktól működik rendben. A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2020
Sziasztok! Ha egy fogyasztó kèt helyről is kaphat áramot, hogyan tudom megoldani, hogy elkülönítsem ezeket egymástól? Csak, ha kèt relèt beèpítek? Vagy van megoldás arra, hogy egy vezetèkben (12v) csak egy irányba tudjon az áram haladni? Hogy èrthetőbb legyen: az utastèrben van egy világítás, amit szeretnèm ha a belső világítással együtt bekapcsolódna, illetve a műszerfal világítás is bekapcsolná.
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2020
Hello! Ha a két kapcsolt feszültség felől egy-egy diódával táplálod a fogyasztódat, akkor nem lesz visszatáplálás. Katódok a fogyasztód felé.
Köszönöm! Mi az amit kell ehhez vennem? Pontosabban mi a neve ennek a dolognak? Simán dióda 12 volthoz?
A 12V-ot szinte mindegyik dióda elviseli. A táplált fogyasztó áramfelvétele szerint kell diódát választani. Pld egy 1A-es 1N4007 dióda 12V*1A=12W-os izzót képes táplálni. Nyilván ha nagyobb a lámpa teljesítménye, akkor nagyobb áramú dióda szükséges. Pld. 1N5402 már 3A áramot képes vinni, ami így 36W-ig terhelhető. De nagyobb áramú diódával, kisebb fogyasztó esetén sem lősz mellé.
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2020
Köszi mèg egyszer. Ez egy "hajlítható neon". A kínai okosság. Gondolom, hogy 36 W-ba simán belefèr.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni 1.6-os régi vitara vízhőfok mutató hibával kapcsolatban. A jelenség az, hogy a mutató éppen hogy csak megmozdul meleg motornál. Termosztát, füttés, mindennjó. Több hőgomba volt már bele próbálva. Egy kábeles, ha testre rakom akkor kiakad a mutató. Valakinek valami ötlet?
Hello! Esetleg azt ellenőrizd le, hogy ahova a gomba be van csavarva, ott van-e ténylegesen test. Pld. megterheled egy izzóval, és megméred a test feszültségét az aksi negatív pontjához képest.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |