Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Bocsi,elkapkodtam.
1,4-es Corsa,motorkód X14XE.Gázpedálpotira panaszkodik ,de az jó,viszont az eggyes kapcsra nem jön a +5V,vezetékek rendben.Ezért gondoltam hogy átkötöm a másik poti tápjára,ha lehet.Pillangószelepet beálitotta vészűzembe.
Be kell relézni a fényszórókat, mert szerintem a gyári fényszórókapcsolóhoz menő madzagok nem fogják szeretni a kétszeres terhelést. Ha ez megvan, akkor sima ügy. Egyszerűen azt kell csinálni, hogy amikor a távolsági van felkapcsolva, akkor a tompítottnak a reléje is megkapja a jelet egy diódán keresztül. Esetleg még lehet a tompított reléjével párhuzamosan tenni egy valamilyen kondenzátort, hogy a tompított-távolsági átkapcsolás ideje alatt se kapcsoljon ki.
Jót néztem. Az értékek a táblázatban fel vannak tüntetve. Sajnos annyira azért nem ismerem, hogy átköthető-e a másik értékre.
Lehet, viszonylag egyszerűen. A fényváltó kapcsolónál a tompított kimenetét (56b) össze kell kötni a fényszóró bemenettel (56).
Átkötöttem és úgy látszik jó.A VE valószinűleg nem figyeli a táp terhelését mert a MIL kialudt.Ennyivel is okosabbak vagyunk.
Nos, akkor erre nem tudtok választ? :hide:
Nem tudom, csak gondolom, hogy az az érzékelő a szélvédőbe lehet integrálva. A VAG-os piszkálás a minimum, de szerintem ez a kisebbik gond.
Értem... az érzékelő a tükör fölött van belülről az ablakra ragasztva gyárilag, ahol a felszereltségben benne van. Akkor nem annyira egyszerű, mint egy pendrive, hogy bedugom és megy.
Köszi.
Ha CAN-BUS rendszerű, akkor kell vele "beszélgetni".
El tudom képzelni, hogy a biztosíték táblán a reléje sincs benne (ha kell neki), érdemes lenne behatóbban foglalkoznod a kérdéseddel.
Egy Renult Scenicben láttam, optikai a dolog, nincs a szélvédőben semmi. Egy ventilátor még ami érdekesség, gondolom, hogy ne párásodjon le...egy kis lapos dobozba a tükörnél.
Üdv Inhouse
Igazából mindkét motoron ugyanolyan csatlakozó van, csak egyik autóban 4 vezeték ment bele, másikban meg 5.Rádugtam a 4 vezetékes csatlakozót egy olyan motorra, amire eredetileg 5 vezetékes csatlakozó ment és ugyanúgy működik.Úgyhogy ez a kérdés megoldódott, a motorok ugyanolyanok.
szerk:Mindkét motor teste rávan kötve a motor negatívjára.
Lehet, nem kerültem eddig közelebbi kapcsolatba esőérzékelővel.
Ventillátor az enyémben is van, de az a belsőtér hőmérséklet-érzékelőjére szippantja rá a levegőt.
sziasztok
segítségeteket kérem a következő problémába 2002 opel corsa a kontrol lámpák csak baloldalon világítanak el indul de azonnal le is áll eddig 1-2 óráig tartott aztán visszajött most már 3 napja szenvedek ha valakinek van ötlete írjon köszi
Van egy 20 éves Chryslerem és lett egy olyan hibája, hogy nehezen indul és kb 20x kell rövidet indítózni mire...De már látni ha indulni fog mert a sikertelen indítások közben a fordszámmérő 1100ig megy de amikor indulni fog, előtte látom, hogy csak 500-ig. Indulás után a teljes bemelegedésig leáll többször és mindig ilyen kínosan indul. Ha menet közben áll le akkor is csak akkor indul újra, ha a kulccsal indítok, (persze többször) lendületből nem, vagy csak nagyon ritkán. Több helyen nézettem már de vagy a computer nem kommunikált vagy valami más gond volt! Computert cseréltem, üzemanyag szűrőt cseréltem, hall adót, trafót cseréltem mi lehet még?Mindenhol csak kaszáltak de a hibát nem javították meg! Ha valaki tud, kérem adjon tanácsot! Köszi!
Nem tudom jó helyre írom e? Remélem. Tolatókamerának szeretnék bekötni webkamerát! Lehetséges? Kell valamilyen átalakító! Buszba kellene tehát 24 V-os a rendszer! Persze gondolom abból kell valahogy levegyek 5 V-ot! Vagy ezek a rendszerek csak compozit kamerákkal működnek?
Főtengely jeladót vizsgáltad? Csatlakozókat átnézted? Lehet testelési hiba is. Nehéz így találgatni. Főleg, hogy az autó típusát sem tudni pontosan. Bár a Chrysler semmilyen formában nem gyakori darab nálunk.
Webkamerát felejtsd el. Vegyél inkább abból a pénzből egy kis színes kamerát, aminek rendes kompozit kimenete van. Ezt már rákötheted számos képmegjelenítő eszközre.
Köszönöm potyo és akos70 segítségét. Viszont az nem világos még, hogy az 56b illetve 56os jelzések mire vonatkoznak a kapcsolónál. Kerestem adatlapot az autó villamos hálózatáról, viszont nem jártam sikerrel. akos70, tudnál további infót adni még számomra a megvalósításról?(amatőr lennék) Köszii
Szerintem írtam, 56b a tompított, 56a a táv, 56 a közös.
Német autóknál az 56b sárga, 56a fehér, 56 fehér-fekete szokott lenni. Röviden, ha leveszed a kormány alatti burkolatot, és a fényváltó(index)kapcsolóhoz menő sárga és fehér-fekete vezetékeket összekötöd, akkor eléred a célodat.
Benzines vagy dízel, Európai vagy Amerikai kivitelű a Chrysler? Első lépésben ki kell szűrni, hogy gyújtás vagy üzemanyag ellátás problémája van - e. Javaslom indítózáskor féktisztítót permetezni a levegőszűrőházba, úgy hogy le kell venni a ház fedelét és a permetet a szívótorok felé irányba permetezni. Ha erre beindul rendesen, akkor üzemanyag ellátási probléma van (AC). Egy 20 éves autóban nem is tudom milyen kiolvasási lehetőség van, figyelembe véve az általad leírtakat, hogy nem kommunikált kiolvasáskor, felmerül a kérdés mivel akarták kiolvasni az akkori kornak megfelelő rém egyszerű elektronikát, amikor még 1998 - ig többnyire "kivillogtatással" lehetett lekérdezni az egyes hibák okát.
Szia! Az autó benzines amerikai. Ki lehet villogtatni de annak alapján nem lehet megtalálni a hibát. A kiolvasást próbálták egy ehhez alkalmas műszerrel kiolvasni amihez klf. kazetták vannak. Mindent kiírt, hogy mikori az autó,milyen típus stb, de tovább vagy nem kommunikált vagy hülyeségeket írt ki. Pl. 270 fokos hűtővíz. Tehát értékelhetetlen volt. Azt mondták, számítógép hiba de csere után ugyanez volt a helyzet. Melegen csak akkor áll le ha nagyon megpörgetem. Ha melegen leáll, akkor is nehezen indul újra de nem annyira mint hidegen. És itt nem az indítás hossza számít mert akkor az akku lemerüléséig is lehetne folytatni és akkor sem indulna, hanem az indítások száma a lényeg. Elég rendkívül rövideket indítózni és egyszer csak...beindul. Mostanában mikor hidegen leáll sokszor benzinszagot is érzek. Megnézem még nem ereszt-e valahol és nincs meg esetleg a befecskendezéshez szükséges nyomás! De nagyon bonyolult az elektronikája és sok elektromos szerkentyű van benne. Map sensor MAF sensor, turbo nyomásszabályzó szelep, gázpedál állásérzékelő , elektromos alapjárati fúvóka és még egy csomó környezetvédelmi elektronika. Lehet, hogy egy egyszerű rossz érintkezés? Hideg időben könnyebben indul mint melegben. Köszi a választ!
A hőmérsékletnél nem lehet hogy véletlen Fahrenheit-be mutatja az adatot?
Mer ha véletlen abba, akkor elképzelhető jót mutat.
Nem lehet mert van úgy, hogy 6000 fokot mutat. Ezek a 80 után készült autók szinte javíthatatlanok, annyi rejtett elektromos hiba van. Ha levillogtatom akkor valami olyan hibakód jön mintha a comp. memoriája nem kapna áramot! Ilyenkor az AC sem megy és a gyújtószikra sem. DE lehet, hogy egy perc múlva meg igen és működik. Ha pörgetem akkor vagy fordulaton kihagy vagy pörgés után kb 10 mp. múlva leáll! Agyamra megy! Ha alacsony fokozatban nagy gázt adok akkor is le szokott állni. Ez benzinellátási hibára utal de a benzinnyomás megfelelő!
Benzin esetén a szemednek soha ne higgy. A nyomást szemmel nem tudod leellenőrizni. A rövid indítózgatások pedig AC hibára utalnak, mert amikor rövideket indítózol akkor sokadjára tudja csak feltölteni az üzemanyagrendszert, amikor pedig gázt adsz akkor, míg fel nem áll az AC nyomásának stabilitása addig igen hamar kiürül a rendszer. Azonban az hogy hidegben könnyebben indul az arra enged következtetni, hogy a tank szellőztetésével is gond van, mert a melegben a benzingőz lenyomja a benzint a tank aljára amitől az AC csak erőlködik és nem tudja előállítani a megfelelő nyomást. Próbaképpen vedd le a tanksapkát és próbálj úgy indítózni, ha ez sem segít akkor természetesen további vizsgálatok szükségesek. Summa - summárum, a féktisztító egy jó hibamegállapító eszköz próbáld ki, először ezzel kell kezdeni és utána kell továbblépni az elektromos rész és a gyújtás irányába.
Igaza van a kolegának, vedd le tanksapkát úgy próbáld, vagy ideiglenesen direkt + az ac nak. Nyomás szabályzó legyen tiszta , vákum le. ha valami változik arra a hiba.
Köszi a választ! Ez nagyon logikus gondolatmenet és meg is próbálom csak az AC elég drága és én meg ki vagyok simulva anyagilag. De ha nem lesz más megoldás kénytelen leszek...A féktisztítót azért megpróbálom. Nem lehet, hogy valami szabályozza az üzemanyagnyomást és az adta meg magát? Autóelektronikai szakember vagy? Mert olyanokra gondolsz amire normál halandó nem. Örülök, hoygy profitálhatok a tudásodból!
Nembiztos, hogy pénztárca szempontjából ez akkora hátrány :yes:
|
Bejelentkezés
Hirdetés |