Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóemelő kapcsoló
 
Témaindító: autodoktor, idő: Nov 7, 2012
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 1
(#) autodoktor hozzászólása Nov 7, 2012 /
 
Hello! Egy három fázisos autóemelő mechanikus kapcsolóját(csavarható) szeretném 2 nyomógombra cserélni.

Mivel ez egy több rétegű kapcsoló, 7 nyomógombra lenne szükségem. Ezért két nyomógombbal és tranzisztorokkal szeretném megoldani.

A kapcsoló 0 pozición áll, jobbra és balra lehet csavarni(felemel-leenged).

A kapcsoló diagramját feltöltöttem (fekete kocka - rovidre zar; feher kocka - szakit)
Az L1, L2, L3, U, V, W-n 15A AC van, az 11, 12, 21, 22-n pedig 5v DC.

Az áramkör felépitéséhez kérnék egy kis segitséget.
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2012

diagram.jpg
    
(#) zolika60 válasza autodoktor hozzászólására (») Nov 7, 2012 /
 
Szerintem inkább két mágneskapcsolóval oldd meg. Egyik érintkezői a felfele a másik érintkezői a lefele irányt kapcsolják. A két gombbal pedig a behúzó tekercseket kapcsolgatod. Pldául ilyenből kettő meg két nyomógomb. A gyári gombos emelők is így működnek.
(#) autodoktor hozzászólása Nov 7, 2012 /
 
Tudom, egyik emelomet igy csinaltam meg, de ez ujabb tipusu! Vannak szenzorok rajta es van egy aramkor ami vezerli a motrokat hogy egyszerre mukodjenek
(#) zolika60 válasza autodoktor hozzászólására (») Nov 7, 2012 /
 
Ha csak a kapcsolót váltod ki vele a többi elektronikát nem befolyásolja.
(#) autodoktor hozzászólása Nov 7, 2012 /
 
Igen azt ertem, de ha megnezed a diagramot, az utolso kettot mivel tudnam megoldani?
(#) zolika60 válasza autodoktor hozzászólására (») Nov 7, 2012 /
 
Mekkora áram van ott? Egy több váltóérintkezős relé is elég lehet oda. Először azt gondoltam a motor áramát kell kapcsolnia.
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2012
(#) autodoktor hozzászólása Nov 8, 2012 /
 
DC az biztos, 12v vagy 5v, azt meg meg kell merjem.
(#) erbe válasza autodoktor hozzászólására (») Nov 8, 2012 /
 
A kapcsolód jelölései alapján kézi háromállású (oda-0-vissza) irányváltó kapcsoló. L1-L2-L3 - U-V-W érintkezőkkel közvetlenül a motort kapcsolja. Az 5V DC kikapcsolt állásban fékező áramkört üzemeltet. Nem engedi az emelőt leszaladni. Valószinűleg nem közvetlenül, hanem relén keresztül, mert az 5 V magában kevés lenne, Eszerint elég, ha a mágneskapcsolók szakító érintkezőin keresztülvezeted. Sorba kell kötni őket. !!!
Nem árt, ha belenézel. Ehhez kell benne lenni egy erősebb trafónak, diódahídnak és egy relének. Ha nincs relé, az bonyolítja a dolgot, akkor tovább tervezzük.
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2012
(#) autodoktor hozzászólása Nov 8, 2012 /
 
Oke! Koszonom az eddigi segitseget. Holnap leszerelem, ujra atnezem es feltoltok par fenykepet.
(#) vsanyika hozzászólása Dec 1, 2014 /
 
Sziasztok!
Van egy dupla motoros csápos emelöm de hiányzik az elektronikája. Valahogy megkellene oldani a motorok szinkronizálását.Valakinek van ötlete?
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem