Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Sajnos nem hozott eredményt,még motort is cseréltem.
Na nehezen is,de rájöttem mi volt a gond,a lemez pörgető kis műagyak korong az teljesen sima volt.Nos én ragasztottam rá kicsit durva vékony karton papírt, és most már semmi gond vele.Az volt a probléma,hogy szerencsétlen motor pörgette volna,csak csúszott a lemez alján a kis korong,és így nem érzékelte a lemezt,és csak állandóan adta vissza.
Sziasztok!
Van egy becker 4720 fejegységem, ami eddig tökéletesen működött. Sok indítgatás után (lemerült akku, bikázás) bekapcsol, kéri a kódot, de nem reagál a gombokra. Valami ötlet vagy esetleg kapcsolási rajz? Előre is köszi!
Nem az szokott a gond lenni, hogy sima a tárcsa. Annak olyannak is kell lennie. A lemezt a mechanikában lévő felső tárcsa szorítja rá a motoron lévő tárcsára. Általában mágneses szorítóerőt alkalmaznak. Vagy felülről rúgós lemez nyomja össze a két tárcsát, vagy mindkettő. Mágneses szorításnál vagy a motoron lévő tárcsa mágneses, vagy ha műanyag, a közepében van egy mágnes. Vagy egy mágnesezhető gyűrű es olyankor a másik tárcsában a mágnes. Szóval, sok variáció van. Ha elcsúszik a lemez a motortárcsán, akkor nincs eléggé összeszorítva a két tárcsa és a közöttük lévő lemez lötyög, lazán illeszkedik.
Az ok több minden lehet, pl. szorul a felső tárcsa, hiányzik a mágnes, gyenge a leszorító lemezrúgó, nincs a helyén betöltött állapotban a mechanika, a motoron lejjebb csúszott a tárcsa (ez a leggyakoribb), nem összeillő az alsó és a felső tárcsa (motor csere volt és más a motortárcsa, nem az eredeti), stb, stb... Megszámlálhatatlan oka lehet a problémának, de az biztosan nem, hogy papírt kell ragasztani a tárcsára. Ez gányolás. Meg kell keresni az okát, mitől nem szorítja össze a két tárcsa a köztük lévő lemezt.
Én már minden lehetőséget meg próbáltam,emeltem a motornak a tengelyén lévő tárcsán,picit hajtottam a felső le szorító tárcsán.ebbe nem mágneses a le szorítás,és a felső szorítón sincsen rugó hogy jobban fogja össze a lemezt.Ez a meg oldás maradt,tudom hogy nem gyári meg oldás,de így már minden okés a készülékkel,és másodpercek alatt már be is olvas.
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy ha Peugeot partner (2006) -ból ha kiveszem a gyári magnót, akkor a középső konzolon lévő kijelző mennyire lessz használahatlan? Vagy milyen funkciói maradnak meg? Can-bus-os rendszer miatt félek, hogy hiányolná a kijelző a magnót.
Sziasztok! Adott* egy noname (Alien) autórádió. Bővebben: Link Újonnan működött, most az a hibája, hogyha megnyomok a kijelzőn egy gombot akkor mást csinál (pl ha megnyomom a mute gombot nem a mute funkció megy hanem más és minden gombbal így csinál) Szétszedtem teljesen SMD. Valami ötlet?
*van! A hozzászólás módosítva: Ápr 23, 2015
Hali!
Vagy be van ragadva valamelyik gomb, vagy egyszerűen zárlatos lett, átvezet. "Sípold ki" a gombokat... Ha nem hibás egyik sem, akkor valamelyik soros ellenállás lesz a hibás.
A gombok megfelelően működnek, az előlap kétoldalas PCB, az elülső részén minden SMD diódát és ellenállást megnéztem, azokkal nincs probléma. Van egy SMD kondenzátok a GND és az egyik nyomógomb ellenállásával párhuzamosan, azt nem tudtam kimérni. A hátlapon egyik SMD alkatrész sem tűnik elolvadva, a PCB is épségesnek tűnik.
Ha nem találtál megnyúlt értékű ellenállást se, akkor nincs más ötletem...
Mikor ilyen gondom volt, a kijelző csatlakozó volt koszos, a fóliánál volt valami trutyi ami átvezetett.
Üdv!
Biztos gomb hiba lesz. Ne csak szakadásvizsgálóval mért, hanem ellenállásmérővel. Valamelyik átvezet, lehet kOhm nagyságrendű.
Melegítettem valami alkatrészeket, minden kapcsolón van kOhm nagyságú ellenállás mivel, van egy ellenállás a GND és kapcsolók vonala között. Mostmár működik minden gomb ahogy kell, de viszont nem akar jelet adni az erősítőnek, a hangszórók meg se mukkannak. Egy csatlakozón keresztül jut el az előlaptól 4 vezetéken a 4 csatornának a jel, megpiszkáltam működés közbe a mérőműszer tűjével, és hallatszott a hangszórókon nagyon halkan valami. A VFD kijelzőn van egy mező ahol kellene villogjon zeneritmusra, vagy ha rádió módba van akkor az egész világít s búgna (fehérzaj jel miatt) a hangszóró, ha nincs jel az adott rádiófrekvencián.
Akkor fogj egy nagyítót és mnézz végig minden forrasztást, és ha repedést látsz , átforrasztod.Az előlapon ritkán szokott megfordulni a hangjel.
Ez valami kínai rádió. Csak előlapi panele van meg hátlapi. A hátlapon a végfok, és áramstabilizátor kapott helyet. Az előlapra csatlakozik jelkábellel az antenna, USB és SD olvasó (ez is az előlapon van, csak másik PCB-n). Megpróbálom az egészet újraforrasztani.
Sziasztok!
Igazából már nem életbevágó kérdés, csak a kíváncsiság hajt. Havernak van egy Daewoo fejegysége, amin csak hangszóró kivezetés van, RCA nincs. Vett egy erősítőt, azon viszont csak RCA bemenet van. Gondoltam bekötöm ellenállással és ok lesz. De bekapcsoláskor, kikapcsoláskor és állomás váltáskor akkorát rúg a hangfalon majd ki esik a membrán. Ezt nagyobb értékű ellenállással is teszi. Pattan egy nagyon hangosat. Továbbá ha beszúrom az erősítőbe az RCA dugót akkor is. Annyit kimértem, hogy a két pár kimenetből (jobb-bal) mindkettőnél csak az egyik kábel pattog. Vegyük csak a jobb oldalt (bal is ugyanez) a két kábel között minden ok, ha hangfalat kötök rá akkor szól. De kábel és testpont (akku negatív pontja) között 5V egyenfeszültség mérhető stabilan. Szerintem ez a gond, mert erősítő RCA bemenete is testpont, tehát 5V egyenfeszültséget kap. Így nem mertem hagyni, kikötöttük. Megoldható ez valahogy, vagy vegyen egy új fejegységet? Utólag egy transzformátorra gondoltam, ami nem vinné át az egyenfeszültséget.
Híd végfok végét nem illik illesztés nélkül vonali bemenetre kötni. Minimum egy feszültségosztó és 2 rc tag dukál neki különben minden tönkre mehet.
A mostani fejegységek hidalt kimenetűek. Vagyis nem a kimenethez és a testhez, hanem 2 aktív végfok kimenet közé van kötve a hangszóró. Testhez képest féltápon vannak a kimenetek, természetesen a 2 kimenet között, ahova a hangszóró van kötve ott 0V DC van. Hova kötötted az RCA kábelt?
RCA kábelt a két kimenetre kötöttem, de a kimenet és az erősítő RCA bemenete között is 5V DC van.
Esetleg egy kapcsolás, hogy miként oldjam meg?
Ha nem akarsz pattogást hallgatni ki/be kapcsolás esetén, marad az eredeti hangszóró kimenetekre kötött transzformátor. A végfok minden kimenetén a testhez képest 6V van, ez , még ha kondenzátorosan csatolod is ki/be kapcsolásnál pukkanni fog. Az RCA-t a két kimenet közé ne köss, azzal a fejegységet nyírod ki. Testpontja a végfok kimenetén 6V, az erősítő bemenetén GND. Biztosabb halál nehezen elképzelhető.
Idézet: „RCA kábelt a két kimenetre kötöttem” Ez nem megfelelő válasz. A melegpontot és az árnyékolást (testet) hova kötötted a fejegységen?
Tehát, a fejegységet nem én kötöttem be, azt már bekötötték előttem, és mivel nem lehetett kiszedni egyszerűen ezért nem erőltettem, mert hangszórókkal működött. (bele van ragasztva egy fém dobozba, ami egy traktor kabinjában van felszerelve
![]()
Mert letestelted a hídvég egyik végét... már, ha hídvégfok van benne...
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2015
Idézet: „ezért akarta az erősítőt, mert halkan szól.” Gondolom ezért kell az "erősítő", mert "halkan szól". Bár egy traktorban szerintem minden halk ![]()
Ez nem igaz, mert a motorja az jó hangos
![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2015
Végül nem maradt benne az erősítő, csak próbálgatásra volt bekötve és még mindig megy a fejegység így gondolom nem lett baja. Egyébként egy régi darab 4x35W-os.
Maradt erősítő nélkül, ha meg kevés akkor vesz egy újabb fejegységet. Köszönöm a segítséget!
Üdv!
Tegyél be egy trimmerpotit(4,7-10kOhm) a rádió testje és egyik kimenete közé, a csúszkájára egy 1µF 16v-os kondit(+ felét), a kondi negatív felét vidd az RCA bemenetre. Az RCA testje a rádió testje legyen. A poti a test felé állítva próbáld! Jobb megoldás lenne egy leválasztó trafó, a régi feketefehér tv-k kimenetén volt ilyen ( Orion Uranus, stb..)
A válaszod alapján még mindig nem érted mivel van a baj, és talán csak a legvégén adtál konkrét választ a kérdésre. Tehát a probléma (mint már többen próbáltuk elmagyarázni), hogy nem kötheted az erősítő bemenetének árnyékolását (testjét) a fejegység "-" kimenetére, mert az nem test, és így zárlatot okozol. De azon a "+" kimeneten testhez képest ott van a jel, csak hát még a féltáp is.
Hidalt kimenet Csak ezután jöhet a nagy jel illesztése a vonal bemenethez egy osztóval, valamint a DC leválasztás egy soros kondival. Bár szerintem az erősítők zöme alapból ezzel kezdődik. A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |