Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Biciklilámpa / bringalámpa
Lapozás: OK   7 / 18
(#) zsoltrocky hozzászólása Jún 4, 2013 /
 
Üdv mindenkinek.
Segítséget szeretnék kérni igaz nem biciglilámpát szeretnék de végignézve a topikokat ráadásul ahova írnak is ide gondoltam leírom a kérdésem.
Adott lenne egy 6V 4Ah-os kis gondozásmentes akkumlátor és 50 db led és egy régi lámpatest.
ledek 10mm-eres fehér fényű ledek lennének.
Bontottak így túlsok adatot nemtudok róluk.
Milyen kapcsolásba lenne érdemes és hány darabot felhasználnom hogy elég legyen neki ez a telep?
Fényerő nemlenne baj ha fix lenne szóval ha maxon vannak hajtva vagy kicsivel alatta az nembaj.
Kézi refelektor lámpatestbe lenne beleépítve szereléshez kellene nembaj ha nem éppen jól szórja a fényt csak világítson és sokáig 1 feltöltésel
milyen kapcsolás milyen ellenállás stb kellene felhasználnom?
Hogyan tudnám megvédeni a ledeket túlfesz stb ellen.
Akkumlátor töltése külön töltővel lenne kiszerelhető lenne az aksi és úgy,szóval kiszeretném hagyni a töltőelektronikát belőle.köszi a válaszokat
(#) bbalazs_ válasza zsoltrocky hozzászólására (») Jún 4, 2013 /
 
Ket feher led sorba, veluk sorba kicsi ellenallas (par ohm). Es ilyenekbol sok parhuzamosan.
Nezd meg az akku max. feltoltesi feszultseget es erre meretezd a korulbelul 15mA-nyi aramot.
Pontosan beallithatod ellenallassal. Ha kevesebbet kap, tovabb tart, ha tobbet, akkor picit fenyesebb lesz, de hamar elhasznalodik.
(#) zsoltrocky hozzászólása Jún 4, 2013 /
 
Szóval aksi teljesen feltöltött állapotában menyi a feszültség és erre méretezzem biztonsági ok,gondolom túlfesz ellen és ezzel a számal számolgassak is majd
15-20mAh-ral gondolkozok legtöbb lednél ezt látom adatlapon.
Am nyitófeszültségét nemtudom...1,2-3V között van valahol gondolom...Ki nemszeretnék egyet se éget deha egy 3V-os elem+egy potméter és feszültséget nézve 1 ledet lenéznék az mérvadó?
50 led 6V 4Ah-rás aksival kb mire számítsak működési időtartamra?
Régen volt elektronika óra bocsi ha elég bénának tűnök
Jó a program erre am?
led számítás
jól értelmezem akkor
Source voltage :A használni kívánt telep feszültsége
diode forward voltage ióda nyitó feszültsége
diode forward current (mA) Dióda mA
number of LEDs in your array Led diódák száma
És a program a kapcsolást szerkeszti és a diódák elé mekkora és hány ellenállás kell?
Hogyan tudom pontosan a dióda V/mA értékét bontott ledekből visszanézni?
És néztem ezeket az áramgenerátorokat ilyen led lámpánál az egész pontosan mire is jó?
(#) zsoltrocky hozzászólása Jún 4, 2013 /
 
Lényegében ilyen lenne a kapcsolás csak más feszültés ellenálás és darabszámal?
Esetlegesen lehet valahogy tuningolni ezt a kapcsolást kicsit?
Stabil üzemi feszültség lenne a szempont és hosszú világítási idő 2-4óra legalább
(#) bbalazs_ válasza zsoltrocky hozzászólására (») Jún 4, 2013 /
 
A kapcsolas jo, ha 6V es ket dioda, valamint kisebb ellenallas szerepel benne, de az elv ugyanaz.
Ez nem kivansagmusor, a kapcsolasod es az aramforrasod megadja, hogy mennyit tud vilagitani. Esetleg a lent altalam mar leirt PWM segithet, kihasznalva a szem utovailagitasat.
Add meg milliamperoraban az akksid kapacitasat, ezd pedig oszd el az ( aramigeny milliamperben szorozva a parhuzamos agak szama) ertekkel, annyi orat vilagit elvileg.
4000mAh/(20mA*25)= 8h a maximum, ha a lent megenekelt 50 ledet parosaval sorbakotod.

Az aramgenerator a LED NORMALIS meghajtoja, elvileg csak azzal szabadna meghajtani, a power ledeknel ez mar kovetelmeny is - a hutes mellett.
Az, hogy mekkora arammal megy a leded, azt csak a gyarto tudna megmondani, altalanossagban az emelet fenyereju vagy ultrafenyes ledek 20mA korul mennek.
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2013
(#) zsoltrocky hozzászólása Jún 4, 2013 /
 
Nagyon köszönöm az eddigi segítséget,anyi kérdésem lenne még egy ehez való áramgánerátor kapcsolását honnét tudnék megnézni tudnál ide nekem egy ehez a világításhoz megfelelőt ajánlani?
(#) bbalazs_ válasza zsoltrocky hozzászólására (») Jún 4, 2013 /
 
Itt a forumon is lathatsz power LED meghajtasa cimu topicokat, azokban van par egyszeru kapcsolas, ket tranyoval.
De mivel neked ebbol 25db-ot kellene csinalnod (minden parhoz egyet), nem ajanlom.
Ha a ledek nem melegednek tul, marpedig ezek a kulonallo ledek nem nagyon melegszenek, akkor nem no az aramfelvetel tulzottan, igy eleg egy jol belott ellenallas.
(#) zsoltrocky hozzászólása Jún 5, 2013 /
 
Na megpróbáltam az elképzeléseim és neten talált dolgok alapján elkészíteni a kapcsolást ez így menyire lenne elfogadható remélem nem számoltam el magam nemtudom biztosan jó e így a kapcsolás

lampam.jpg
    
(#) pgabor2 válasza zsoltrocky hozzászólására (») Jún 5, 2013 /
 
Szia! Ez a kapcsolás 6V-os akkuval nem fog működni. A fehér LED-eken a feszültségesést 3,3-3,5V-ra kell tervezni. Két lehetősége van: 1. Minden LED elé beraksz egy 150ohm-os ellenállást (20mA-rel tervezve) és ezeket kötöd párhuzamosan az akkura, a tranzisztoros áramgenerátort el kell hagyni. 2. Készítesz egy feszültségnövelő, áramgenerátoros kimenetű DC/DC konvetrert és ezzel hajtod meg az általad tervezett lámpát. Nézd meg a www.monolithicpower.com oldalon az MP2481 vagy MP2483 típusokat, Boost módban kell bekötni őket. Chipcad-nél lehet kapni, van náluk hozzá való tekercs és kondi is.
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2013
(#) zsoltrocky hozzászólása Jún 6, 2013 /
 
őbelőle egy elfogadható műhelylámpát szereléshez ezek a hozzávaló bontott alkatrészeim.
Ezekről a ledekről lenne szó
A lényege nekem hogy ne nagyon kerüljön pénzembe de saját munkám legyen benne szóval én magam szeretném megépíteni.
Bár az 50db led froncsorát nemtudom miből csinálom meg(lehetséges nem is lessz csak egy panel amire a ledek lesznek rakva)
Viszont nemszeretném se túlhajtani a ledeket de aztse csak pislákoljon,mégha arról van szó ha nem is 50 de 25 ledel vagy 30-al is megelégednék.
kapcsolás tervezésében/megértésében még akadnak gondok
Viszont egy kész kapcsolást hacsak forrasztásról van szó úgy vélem megtudok oldani.
Természetesen ha elmagyarázzák érthetően mi mit csinál a kapcsolásban,az áramkörben az mégjobb úgymég tanulok is.
Ezeket figyelembe véve tudnátok e segíteni kölcséghatékonyan hogyan és milyen kapcsolásal készítsek akkor lámpát?
(#) zsoltrocky hozzászólása Jún 6, 2013 /
 
Ha valaki megtenné hogy megrajzolná nekem akár több variációt is a ledes lámpához véletlenül se szúrjam el (nem szívesen égetném ki a ledeket) azt nagyon megköszöném!ugyanis úgyfest előző kapcsolásom hibás
(#) fari14 hozzászólása Jún 19, 2013 /
 
Sziasztok.
Lenne néhány kérdésem...
1. Állófunkcióhoz mit válasszak inkább? 1db 3mm 16000mcd fehér ledet (csak ez fér a tokba) vagy a Cree ledemet 100 - 200mA-on? Az állófunkció 5V-ra töltött 1F kondenzátorról működne.
2.Skori oldaláról próbálok ötletet meríteni. Lehet-e teljes mosfetes egyenirányítás elé 6600µF-ot betenni?
3.A dual-shottky és mosfet megoldásnál lehet-e elé 6600µF-ot kötni?
4.Mia különbség a bipolár elektrolit és elektrolit kondenzátor közt? Melyiket lehet váltóáramú körbe helyezni?
5.Érdemesebb lenne-e, ha a 6600µF-ot egyenirányítás után kötném be, nem pedig a soros rezgőkörbe?
6. Teljes mosfetes egyenirányítás után lehet-e 7805-öt, majd azután 1F-os kondit használni( mert állítólag mosfet után nem jó közvetlenül a nagy kapacitású kondenzátor)?
7.Mekkora kapacitású kondenzátor köthető a teljes mosfetes egyenirányítás után maximum?
IC-t már sikerült választanom ami a powerled vezérlését végzi majd, gyári lámpa áramkörében is fellelhető: MC33063 (Lumotec Lyt korai generáció)
Segítségeteket előre is köszönöm.
(#) Kovidivi válasza fari14 hozzászólására (») Jún 19, 2013 /
 
6,. kérdésre válasz: Ha MOS-FET-es egyenirányítást használsz, amit a jó hatásfok miatt raktál be, akkor ne rontsd el az egészet 7805-el...
(#) Kovidivi válasza zsoltrocky hozzászólására (») Jún 19, 2013 /
 
Én ezt tenném a helyedben:
Fognék egy LED-et, raknék elég egy 10k-s potit, ráraknám mondjuk 6V-ra. Árammérő segítségével beállítanék 15mA-t, többet nem. Megmérném, mennyi feszültség esik a LED-en. Ez legyen mondjuk 2.6V. Megnézném, hogy a tápom mekkora maximális feszültséget ad le, legyen mondjuk 7,2V. 7.2V-ban a 2.6V 2X megvan, marad 2V. A 2V-ot az ellenállás fogja elfűteni 15mA-rel, és két LED jön utána sorban. Itt jöhet a segédprogram: Bővebben: Link, nekem 150 ohm jött ki. Ebből a 3 tagból álló csoportból pedig annyit kötsz párhuzamosan, amennyit akarsz. Minél több, annál kevesebb ideig fogja bírni az akksid. Rakhatsz többállású kapcsolót is, minden állásnál egyre több LED-et kapcsolsz az akksira, így tudod szabályozni az üzemidőt, és a fényerőt. Egy gond lesz, ha merül az akksi, akkor csökken a fényerő is, viszont növekszik az üzemidő. Ezt ki kell sakkozni, hogy hogy a legjobb. Ha lehetséges, minél több LED legyen sorbakötve, ekkor jobb a hatásfok, viszont érzékenyebb a feszültség változásra. Ha csak 1 LED-et kötsz ellenállással az akksira, akkor pedig a hatásfok lesz rossz, cserébe kevésbé fog a feszültség változásra csökkenni a fényerő (de melegedni fognak az ellenállások rendesen!).
Másik lehetőség: step-up-pal felnyomni a feszültséget 20V-ra, erre rárakni a megfelelő számú LED-et, előtét ellenállással, és kész. A step-up gondoskodik mindig a 20V-ról, a LED-ek mindig ugyanolyan fényerővel világítanak. Pl. egy ilyennel: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2013
(#) Kovidivi válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 19, 2013 /
 
Bővebben: Link Vagy egy ilyen kis dolog is jó megoldás lehetne.
(#) fari14 válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 19, 2013 /
 
Kizárólag az 1F-os kondit töltené 5V-tal 100mA-rel a 7805(helyett a TS2950CT50). Nem a powerled elé lenne betéve a TS2950CT50, hanem a kondenzátor elé, amely az állófunkció energiaszükségletét biztosítaná. Így betehetném a MOS-FETek után?
(#) Kovidivi válasza fari14 hozzászólására (») Jún 19, 2013 / 1
 
Beteheted, de butaság. Egy jó hatásfokú FET-es egyeniranyitas után egy rossz hatásfokú feszültség stabilizátor? Akkor miért nem használsz normál diódás egyenirányítást? Működni fog, csak nem logikus az egész.
(#) fari14 válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 19, 2013 /
 
A lényeg, hogy akkor működne. Az 1F-os kondenzátor max 5,5V-os és 5V-os feszültségstabilizátor optimális a feszültségének beállításához. A powerled elé nyilván nem raknék ilyen hőtermelő stabilizátort , arra ott lesz az LM33063. Az állófunkciót egy tranzisztoros kapcsoló aktiválná, ha a powerleden nem folyik áram. Lényegében a powerled működése 400-500 mA párhuzamosan menne menet közben a kondenzátor 100mA-es töltésével. Ha megáll a bicikli, a kondenzátorból az energia vagy egy 3mm-es ledre, vagy egy ellenálláson keresztül a powerledre kerülne. Nem tudom eldönteni melyik legyen. Van esetleg jobb ötleted a kondenzátor töltésére?
(#) Kovidivi válasza fari14 hozzászólására (») Jún 19, 2013 /
 
Nehéz a helyzet, mivel szinkronegyenirányítást alkalmazol. Ehhez hasonló már csak egy 90% hatásfokú dc-dc konverter lenne. Ha berakod a 7805-öt, akkor ott már nagyságrendekkel több energiát pazarolsz el, mint amit megspóroltál a FET-es szinkronegyenirányítóval. Jobb ötletem nincs. És ahogy mondtad, a lényeg, hogy működne, semmi gond nem lenne vele. A power LED-nek jobb a hatásfoka, mint egy LED-nek, én neki adnám a feszültséget. Viszont ha már power LED, akkor miért pont 5V? Hiszen oda megint kell egy ellenállás, ami már megint energiát fűt el. Egyáltalán nem illik oda a szinkronegyenirányítás. Akkor inkább rakj be gyors diódákat. Egyébként miért raktad be a FET-es szinkronegyenirányítást?
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2013
(#) fari14 válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 20, 2013 /
 
Mindenképp a magas hatásfokú powerledmeghajtás a célom, aminek az egyenirányítás is része, ezért gondoltam a szinkron egyenirányításra nem pedig a shottky diódásra. Köszönöm eddigi segítségedet. Nehéz elképzelni mások gondolatát, így egy sematikus ábrát töltök fel az elképzelésem szemléltetéséhez.
Ha a bicikli megy, áram halad az 1-2-3-4 szakaszon, miközben a 7805 utáni második kondenzátor (ami az 5,5v-os) is 100mA-rel töltődik( ezért TS2950CT50). A kerékpár állásakor az áramforrássá az 1F-os kondenzátor válik, és áram folyik 5-6-7-8 szakaszon. A szaggatott vonal valamilyen kapcsoló kapcsolás (tán tranzisztoros? mert nem értek hozzá és még nem is gondolkodtam rajta) ami azt tudná, hogyha 1-2 közt van feszültség /áram (melyiket is figyelje a kapcsolás?), akkor 5-6 közt nem folyik áram. Ha 1-2 közt nem folyik áram, akkor 5-6 közt igen. Természetesen minden egyéb jó hatásfokú megoldás érdekelne.
Miért pont 5v-ra tölteném a szuperkondit és miért nem 3v-ra amennyi a powerlednek kell ? Azért, mert ezek a még csak tervek és nem számoltam utána, hogy melyik a gazdaságosabb. Itt arra próbálok majd törekedni, hogy a powerled minél tovább és minél jobban világítson a kondenzátorról. Ezért merült fel a 3mm led ötlete, mert nem tudom, hogy egy powerled 100mA-en hogy muzsikálna amikor 350-1000mA-re van tervezve.
(#) Kovidivi válasza fari14 hozzászólására (») Jún 20, 2013 /
 
Tökéletesen értem, mit szeretnél.
Ha simán gyors diódával készítenél egyenirányítást, akkor mondjuk esne rajta 0,1W (most mondtam valamit), szinkron egyenirányítással ennek nagy részét megspórolod, mondjuk essen ott 0,01W, viszont ezek után berakod a 7805-öt, ami disszipál mondjuk 0,2W-ot (ismét mondtam valamit, sok tényezőtől függ), és utána ellenállással hajtod a power LED-et, ami szintén elfűt mondjuk 0,3W-ot. Ezek mind feleslegesek! Kell neked egy kapcsoló üzemű LED meghajtás, és kész. A nagy méretű kondit ráraknám az egyenirányítás utánra, és mikor álló helyzetben vagy, akkor automatikusan át kellene kapcsolni a LED áramgenerátorát 300mA-ról mondjuk 30mA-re. Ha figyeled a dinamóról jövő feszültséget, akkor már tudni fogod, mikor állsz. Ekkor ami fűtene, az a szinkron egyenirányítás lenne, és a kapcs. üzemű áramgenerátor (aminek mindegy, hogy a bemenő feszültség 6V vagy 8V.), és a hatásfoka is 90% fölött kell, hogy legyen.
(#) Kovidivi válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 20, 2013 /
 
Ami probléma lehet: az 1F-os kondit fel is kell tölteni. Ennek a töltésére is kellene egy kapcs. üzemű áramgenerátor (mondjuk LED árama+50-100%). Mivel amíg a kondi üres, addig szinte rövidzárlatként viselkedik, így a dinamóból jövő feszültség is nagy mértékben leesne. Ha kapcs. üzemű áramgenerátorral töltöd, akkor marad feszültség a LED-nek is. Én úgy alakítanám ki a kapcsolást, hogy amint a kondi 5V környékére töltődik (6V-os dinamó esetén), onnantól a LED a kondiról kapná a feszültséget, 5V alatt pedig az egyenirányított feszültségről. Személyes véleményem szerint én kihagynám a szinkron egyenirányítót, inkább keresnék olyan gyors diódát, aminek a nyitófeszültsége nagyon alacsony. Azon már olyan minimális teljesítmény disszipálódik, hogy elhanyagolható, plusz sokkal egyszerűbb is. Felrakod kérlek a szinkron egyenirányítás kapcsolási rajzát? Megnézném szívesen!
(#) fari14 válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 20, 2013 /
 
Ez jól hangzik. A probléma ott kezdődik, hogy a kondenzátoron max 5,5v mehet, mert erre van tervezve , a generátorból meg egy lejtőn vagy valahogy 7V-is kipréselődhet és mindig jó ha van egy kis tartalék feszültség, amit még elbír a rendszer. A tervezés még csak elméleti fázisú és az agygenerátoromon fogok feszültségméréseket végezni(amikor majd lesz időm) 3w hagyományos bicikliizzóval , terhelés nélkül is különböző lehetséges sebességeken, éppen a tartalékok meghatározására. Az igazán nagy probléma mégis az, hogy nem értek az automatikus átkapcsoló tervezéséhez, ezért gondoltam valami rosszabb hatásfokúra, de egyszerűbbre. az MC33063 kapcsolóüzemű step down ic és gyárilag is használták. Én is ezt tervezném használni, bár hatásfoka biztos nem 90%vagy afeletti, de olcsó ami szintén fontos. Nem tudom, hogy hogyan lehetne ezzel, vagy más nem drága kapcsolóüzemű ic-vel az állófunkciót közbeiktatni, mint írtad.
A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2013

lyt.png
    
(#) Kovidivi válasza fari14 hozzászólására (») Jún 21, 2013 /
 
Akkor keress nagyobb feszültséget elviselő kondit, nem kell annak 1F-nak lennie. Bőven elég 4700-10000µF is. Aztán hagy töltődjön a kondi akár 10V-ra, semmi probléma nem lesz belőle. A LED mindenféleképpen a fix áramot kapja meg, akármekkora a tápfeszültség.
(#) fari14 válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 22, 2013 /
 
Elnézést kérek, de valahogy ezt a hozzászólásodat nem vettem észre és a 7. oldal 1 hozzászólásom tárgytalannak tekintetik. Új hozzászólásodhoz képest még le vagyok maradva, azt még nem értelmeztem. Gyanítom nem így gondoltad a megoldást :sematikus2
Ez a megoldás is R4-en és R5-ön hőt termelne, de az alkatrészek száma csökken. Ha esetleg R5-öt kihagyom (0.3W veszteség), akkor indulástól számított néhány másodpercig előfordulhatna, hogy a led nem világítana mert az 1F töltődik.
Működésről: ha 1-2-közt van feszültség 3-4-közt nem folyik áram és fordítva is igaz (valamilyen feszültségfigyelő tranzisztoros kapcsolóval megoldva) Az MC33063 értékei egyenlőre 1W-os ledre vannak méretezve egyenlőre. Segítségedet most is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2013
(#) Kovidivi válasza fari14 hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
Ki kellene számolni, hogy az 1F-os kondi mennyi idő alatt töltődik fel. Vagy legalább kipróbálni. Szerintem nem mp-ekről van szó. Én nem raknám be az 5.5V-os 1F-os kondit, értelmetlen. 6V-os dinamód van, ha jól tudom. Vegyél egy 10.000µF-os kondit, 16V-osat, pár száz Ft. A kondit rakd a dinamó után, a kondi kapacitása legyen akkora, hogy a dinamó fel tudja gyorsan tölteni (relatív, szerintem ha 5mp-ig nem világít a LED, nem baj). Én sima nagyáramú gyors diódákat használnék egyenirányításra. Ezután jönne egy kapcs. üzemű áramgenerátor, ami hajtaná a LED-et. Műveleti erősítővel vagy tranzisztorral figyelném, hogy a dinamón van-e feszültség, és egy tranzisztorral kapcsolnám át a LED áramát 900mA-ről mondjuk a tized részére. Ebben nincs ellenállás a kondi előtt, sem a LED előtt. Az eldisszipált teljesítmény minimális lesz, és kevés alkatrészből áll az egész. Sőt, akár 6W-nyi LED-et is rakhatnál, amit hajthatnál akár 4-5W-ról is, vagy akár rakhatnál többállású kapcsolót is, amik az áramfigyelő ellenállásokat kapcsolgatnák, és álló helyzetben ezeknek az áramértékeknek a tizedrészét kapnák a LED-ek. Ne haragudj, hogy komplett kapcsolási rajzot nyákkal együtt nem adok, legalább téged is ösztönözlek a fejlődésre.
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2013
(#) fari14 válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
Nem ragaszkodom az 1F-os kondihoz, tehát nem lesz, csak gondoltam, ha a gyáriban van az enyémben miért ne lehetne? Valószínű, hogy több mp-ig tartana a feltöltése és elég drága. A 10.000 µF-ot mint soros rlc-kör alkatrészt rakjam közvetlenül a dinamó után, hogy a dinamó induktív ellenállását kihangoljam kis sebességnél (ahogy Skori javasolta), vagy az egyenirányítás után? Diódáknak megfelel az 1n5819 vagy keressek gyorsabbat? Kapcs. üzemű áramgenerátornak milyen ic-t javasolnál (úgy értelmezem, hogy akkor az lm33063 nem jó választás) ? Segítségedet köszönöm, és én is megpróbálom majd a saját részemet kivenni a tervezésből.
(#) Kovidivi válasza fari14 hozzászólására (») Jún 26, 2013 /
 
"ha a gyáriban van az enyémben miért ne lehetne?" - mert a ha jól sejtem, 6V-os dinamód van, ami nagyobb feszültséget ad le, mint 5.5V.
"A 10.000 µF-ot mint soros rlc-kör alkatrészt rakjam közvetlenül a dinamó után, hogy a dinamó induktív ellenállását kihangoljam kis sebességnél" - én egyenirányítás után gondoltam, ha ki szeretnéd hangolni a dinamódat, akkor azt neked kellene kimérned, stb, még tippelni sem tudnék, mekkora kondi kellene oda.
1N5819 helyett keress valami izmos diódát, 1A kevés. 6W-os dinamó, 6V-on 1A-t hajtana át, de ne legyenek az alkatrészek ennyire határon, nem a spórolásra hajtunk! Hogy elég gyors-e? Nézd meg az adatlapját. De ha Schottky, akkor már jónak kell lennie.
"úgy értelmezem, hogy akkor az lm33063 nem jó választás" - nem ismerem az IC-t, nem mondtam, hogy nem jó. Én biztosan innen építenék egy áramgenerátort: Bővebben: Link. De ez csak saját vélemény.
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2013
(#) zsoltrocky hozzászólása Júl 6, 2013 /
 
Előző verziót félig meddig elvetettem ledlámpámal kapcsolatban.
Eredetileg 6V-os kialakítást akartam de adódott két 6V-os aksi elhelyezése is elférne nagyobb lámpatestben.
A jelenlegi tényállás szerint van 2x6V-os aksim 4 illetve 4,5Ah-rás több aksim is van(4/4,5)
Eldöntöttem 80 ledet építenék be maximum.
nézegettem ebayen ezeket a dc-dc konvertereket nemtudom melyiket lenne érdemes 12 illetve 6V-os kivitelénél alkalmazni mert lehetséges készítenék egy 10-30Ledes kisebb lámpát 1db 6V4Ah rás aksival is.
Ezekel az aksikal maximum 80 db ledem van milyen ledmeghajtót vagy konvertert kellene vásároljak?Illetőleg 1 nagy problémám van vennem kell nyákot kivágni kör formába,kimaratni ezt megtudom oldani,viszont ezek eredetileg halogén izzós lámpák voltak így a gyári foncsor kikerül belőlük érdemes e a nyákot pl "króm" festékel lefesteni ahol a ledek lennének vagy bevonni valamivel ami visszaveri a led fényét hátulról,persze a led előre világít de azért a led búrája is átenged valamenyi fényt hátra
köszönöm az építőjellegű segítséget előre is
(#) Picipityu hozzászólása Júl 24, 2013 /
 
Sziasztok!
Végre megépítettem az indukciós bringalámpámat, ami súrlódásmentesen működik.
Amolyan biztonsági fénynek szerettem volna, ami annyira jó lett, hogy tűző napsütésben is tökéletesen látszik. Nonstop üzemel, ameddig a bringa gurulásban van. Már tolási sebesség mellett is 100% on villog. 2-3 Km-ről is erősen látszik! (Nem elírás!)
Rém egyszerű a felépítése, nem kell kapcsolgatni, nem csúszik meg esőben, kitűnően látszik, halkan üzemel és nem utolsó sorban megfelel a KRESZ-nek.
Következő: »»   7 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem