Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CNC építése házi alkatrészekből az alapoktól
Lapozás: OK   111 / 376
(#) teodor válasza Rasiel hozzászólására (») Nov 4, 2011 /
 
Szia, nagy a billenese az elrendezes szerin a mozgo asztalnak.
(#) gulasoft hozzászólása Nov 5, 2011 /
 
Ti mivel vágjátok az alu lapokat szép derékszögűre?
(#) teodor válasza gulasoft hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Hat ha szuksegem lenne szep derekszogure vagott alura akkor a cegnel levagatnam, a vizvago geppen.(nagynyomasu viz plusz homok)
(#) gulasoft válasza teodor hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
És otthon mivel lehet vágni? Vállalnak ott a cégnél bérvágást? 10mm és 12mm vastag alu lemezek.
(#) teodor válasza gulasoft hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Otthon probalkoznek korfuresszel vezeto mellet femrevalo tarcsaval, dekopirfuresszel ugyan ugy vezeto mellet, femre valo lappal. Kis fordulat boseges hutes.
(#) Rasiel hozzászólása Nov 5, 2011 /
 
A munkaasztalom mérete csupán 200*200mm ezzel a megoldással a maró mindig a kocsi "fölött" lesz a 4 kocsis megoldásnál elképzelhető az hogy a sín kifut a kocsiból véghelyzetbe mozgatáskor, majd vissza? ugyanis a hasznos megmunkálási terület 180*180 (fióksínnel megvalósítva)
(#) hotib válasza gulasoft hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Mea culpa, de valahogy ez jött le nekem elsőre. :worship:
Sajnos hozzá nem értés okán segíteni nem tudok a kérdésben. Ellenben néha egy kis feszmentesítés jól jöhet (nem csak a vasnak)
(#) hotib válasza teodor hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Bár tényleg nem értek a fémmegmunkáláshoz (de azt mondják, tanulni sosem késő) én a dekopírfűrészt nem javasolnám. Szerintem azzal mindent lehet vágni, csak derékszöget nem. Vagyishát egyenest, de a derékszög is - ha jól emléxem - két egyenes által bezárt szög. Értem ez alatt a kicsit minőségi (mondjuk Bosch) kézi szerszámot, a TG márkájúval meg még vágni is nehéz...
Úgy gondolom, nem is azzal van a probléma, hogy vezető mellett nem lesz egyenes, hanem hogy a lap megvezetése nem nagyon pontos. Mármint a házilag használatos gépek esetén.
A körfűrész szerintem sokkal jobb megoldás, csak valamiért azt gondolom, hogy a házilag használatos körfűrészek általában magas fordulatúak, fához készültek. Ha meg leszabályozza az ember a fordulatot, mondjuk egy kézi fűrésznél, teljesítmény vesztéssel jár (a fázishasítás miatt) és fennáll annak a veszélye, hogy a fánál sokkal keményebb anyagokban megáll, netalán még be is szorul a gép.
Arról nem is beszélve, hogy kézi körfűrész pl. vízhűtéssel kifejezetten életveszélyes.
(#) Medve válasza hotib hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Én egy kisebb teljesítményű fűrészgépre szavaznék, ami lehet szalagos vagy fűrészlapos is.
***** Link törölve-- vicsys
Ha szalagos, akkor jól megfeszítve, kis előtolással. De a "nagyon derékszög" csak marógépen elérhető
(#) hotib válasza SALáta hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Elolvastam a géped építés történetét, így mindjárt jobban érthetők a dolgok számomra.
Mi még messze vagyunk attól, hogy a gépünkön valami mozogjon, de ez a darabka már tegnap megérkezett.

facit.jpg
    
(#) Medve válasza hotib hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Pontos, könnyen járó vezetés ez, csak a terheléssel vigyázz.
(#) SALáta válasza hotib hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Igen, valahogy én is így kezdtem a mostanit, aztán jöttek a dolgok szépen sorban. Már ma talán kész lesz a Z és talán felmarom az Y asztalt. Ne aggódj, mindent szépen nyugodtan, átgondolva és menni fog.
(#) gulasoft válasza Medve hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Milyen link volt itt amit törölni kellett?
(#) Medve válasza gulasoft hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Semmi különös, csak illusztrálni akartam, hogy miféle fűrészre gondoltam: egyik, másik. De a tárcsa is lehet pontos, csak jól kell megvezetni a munkadarabot
(#) mex válasza Medve hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Így igaz a különösen specifikált (nagyon) derékszög, legjobb ha marógépen készül.
Házi megoldás lehet a kézi körfűrész keményfém lapkával, hűtés, kenés nélkül is viszi az alut, csak a megvezetésről kell gondoskodni. Egy egyenes acélvonalzó, vagy derékszög elmozdulásmentesen leszorítva, és máris lehet vagdosódni.
A cégnél 6-10mm vastagságú vaslemezeket darabolunk ugyancsak kézi körfűrésszel, bár ez egy amcsi gyártmányú, direkt erre a célra kifejlesztett darab.
(#) gulasoft válasza mex hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Sajna az én körfűrészembe nem fér be a 210-es fémvágó tárcsa.
(#) mex válasza gulasoft hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Létezik az kisebb átmérőbe is, mondjuk 150-es.
(#) Medve válasza mex hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Nekem pl 80-es van 0,8 as vastagsággal. Nem lapkás.
(#) gulasoft válasza mex hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Ja csak nálunk a baumaxban nem.
(#) SALáta válasza Medve hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Láttam a sárgán egy nagyon jó megoldást, derékszögbe kell állítani, ez a nehezebb része. A másik Hatvanba volt, az is jó de ugyan ez a helyzet.
Lin. sín egy tárgyasztal egy flex és egy nagyon jól kitalált felfogatás. Szerintem ennyi elég.
(#) Medve válasza SALáta hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Nem tudom, miről van szó, de a lényeg valami ilyesmi. Viszont nem sok múlik egy oszlop, avagy rúd jellegű alkatrész vágási felületének a hossztengelyéhez viszonyított szögén. Ugyanis azt az arányaiban rövid felületet semmiféle illesztéshez nem célszerű felhasználni.
(#) SALáta válasza Medve hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Igen, de ha majd én is vagdosom az U vasat az új géphez (hú de messze van még) az illeszkedő felület lenne, majd oda valami hasonlót bevetek, vagy B tervként levágom tized pontosan a melóhelyen az automata fűrésszel ha a főnök benne van, 1000x1000 munkaterület akarok minimum, pontos méréshez meg tolómérőt használok, emberes méretűt persze. Az A terv az az itthon mindent, de ezt csak kevés anyagnál tudom majd megcsinálni.
(#) Medve válasza SALáta hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Idézet:
„az illeszkedő felület lenne,”
Erről szeretnélek lebeszélni. Felnagyítod a hibát, ami sajnos lesz. (ha a felület szöghelyzete működik)
(#) SALáta válasza Medve hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Persze hogy lesz, arra való a kalapács. Beállítottam a Z tengelyem 2 század párhuzamra, tökéletes. Majd ha lesz további idő feldobom a gépre. Valahogy meg kell csinálni mindent, mindennél az illesztést kell nézni. Ha megmarnám a gyári U profilt a nagyobb gépnél az is hiba lenne, szóval ott meg ki kell tusírozni. Nagy munka meg régi módszer is de sokkal jobb mint nagy maróra feldobni. Leszorítani úgy se tudod pontosan, kiórázod az 1 m es darabot hogy sík, leveszed és már nem is sík. 30 mm es falú hasított furatnál korrekciózok úgy hogy erősebben vagy gyengébben húzom le az anyagot, simán bele tudok nyomni 1-2 századot, és az erősebb gyengébb húzás sem víz kicsavarása a felfogatás meneteiből. Abszolult pontos módszer nincs, ezért vannak a tűrések. Például megengedett hiba két sín felfogató furatai közt 3 tized eltérés mindkét irányba. Ezt otthon állványossal sziszifuszi módon de tudod hozni. A kocsiknál meg akár nagyobb hibát is engedhetsz. Persze lényeg az összeállíthatóság.

Ne vedd magadra de sokan dobálóznak síkbamunkálással például 1000 res alu táblánál, aztán meg minek? Pontosabb nem lesz, hibát meg vihet bele mert ha leveszi a marós már el is mászott a sík. Ha öntvénynél 200 mm en tizedes csavarodást hozhat a felfogatás akkor 1000 mm en sokkal nagyobb hiba lehet, innentől értelmetlen megmunkálni, persze ha van valakinek 30 as alura pénze oké, de akkor sem hiszem sokat jelentene. A kocsik így is csálén mennek, de a hiba nem nagy. Mindenki századokat várna a gépétől közbe meg ha minden oké és rossz felfogatást választ már bele is vitt akár tizedes hibát is a megmunkálásba. A hobbigépek zöme inkább látványelemeket készít mint kritikus alkatrészeket. Lehet precízen elkészíteni a gépeket, kell is amennyire eszközök engedik de túlzott precizitásra törekvés a tett halála.
Én amondó vagyok, összehegesztem amennyire tudom pontosan az új gép vázát (ha meglesz hozzá minden) aztán ahol tudom merevítem, szerelést már rég megterveztem és megpróbálom feszültségmentesíteni, majd elkezdem a tusírt felfekvő felületen. Marásnál a hántolás sokkalta precízebb folyamat. Gondolj bele lefogatod a csavarodott U profilt, marsz bázist, de csavarodás marad benne, majd megint marsz már a síneknek helyet és szó szerint elképedsz hogy tizedes csavarodás van benne. Akkor előveszed a tusírlécet meg egy hántolót és elkezded ezt a folyamatot, ha meg hidegen hengerelt anyaggal van dolgod mindegy hogy mit csinálsz de kiszabadítod a feszültséget.
(#) Rasiel válasza gulasoft hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Minden cuccomat a kontaset kft vágja lézerrel. ezt ajánlom mindenkinek
(#) gulasoft válasza Rasiel hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Amit rendesen le kéne vágni az 12milis. Aluban 10-et vállalnak, szerinted a 12 sok?
(#) Rasiel válasza gulasoft hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
szerintem ha szénacélt tudnak vágni , akkor alut is simán 12...ugyan. vaj
(#) gulasoft válasza Rasiel hozzászólására (») Nov 5, 2011 /
 
Írva 10 van, gondolom olvad mint a vaj, ezért nem tudnak akármilyen vastagot vágni, mert a széle már lecsorog.
(#) bodgabo válasza Rasiel hozzászólására (») Nov 6, 2011 /
 
Alut nehezebben viszi a lézer, abból ugyanaz a gép sokkal vékonyabbat tud vágni, mint acélból. Leginkább azért, mert sokkal gyorsabban elvezeti a hőt, meg a fényt sem nyeli úgy.
(#) Rasiel hozzászólása Nov 6, 2011 /
 
Köszöntem! Sorry nem tudtam hogy ennyire típusfüggőek a kódok még így is. ez az első Pices szárnybontogatásom. Köszi a segítséget, így működik!
Következő: »»   111 / 376
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem