Fórum témák
» Több friss téma |
Szia, nagy a billenese az elrendezes szerin a mozgo asztalnak.
Hat ha szuksegem lenne szep derekszogure vagott alura akkor a cegnel levagatnam, a vizvago geppen.(nagynyomasu viz plusz homok)
És otthon mivel lehet vágni? Vállalnak ott a cégnél bérvágást? 10mm és 12mm vastag alu lemezek.
Otthon probalkoznek korfuresszel vezeto mellet femrevalo tarcsaval, dekopirfuresszel ugyan ugy vezeto mellet, femre valo lappal. Kis fordulat boseges hutes.
A munkaasztalom mérete csupán 200*200mm ezzel a megoldással a maró mindig a kocsi "fölött" lesz a 4 kocsis megoldásnál elképzelhető az hogy a sín kifut a kocsiból véghelyzetbe mozgatáskor, majd vissza? ugyanis a hasznos megmunkálási terület 180*180 (fióksínnel megvalósítva)
Mea culpa, de valahogy ez jött le nekem elsőre. :worship:
Sajnos hozzá nem értés okán segíteni nem tudok a kérdésben. Ellenben néha egy kis feszmentesítés jól jöhet (nem csak a vasnak)
Bár tényleg nem értek a fémmegmunkáláshoz (de azt mondják, tanulni sosem késő) én a dekopírfűrészt nem javasolnám. Szerintem azzal mindent lehet vágni, csak derékszöget nem. Vagyishát egyenest, de a derékszög is - ha jól emléxem - két egyenes által bezárt szög. Értem ez alatt a kicsit minőségi (mondjuk Bosch) kézi szerszámot, a TG márkájúval meg még vágni is nehéz...
Úgy gondolom, nem is azzal van a probléma, hogy vezető mellett nem lesz egyenes, hanem hogy a lap megvezetése nem nagyon pontos. Mármint a házilag használatos gépek esetén. A körfűrész szerintem sokkal jobb megoldás, csak valamiért azt gondolom, hogy a házilag használatos körfűrészek általában magas fordulatúak, fához készültek. Ha meg leszabályozza az ember a fordulatot, mondjuk egy kézi fűrésznél, teljesítmény vesztéssel jár (a fázishasítás miatt) és fennáll annak a veszélye, hogy a fánál sokkal keményebb anyagokban megáll, netalán még be is szorul a gép. Arról nem is beszélve, hogy kézi körfűrész pl. vízhűtéssel kifejezetten életveszélyes.
Én egy kisebb teljesítményű fűrészgépre szavaznék, ami lehet szalagos vagy fűrészlapos is.
***** Link törölve-- vicsys Ha szalagos, akkor jól megfeszítve, kis előtolással. De a "nagyon derékszög" csak marógépen elérhető
Elolvastam a géped építés történetét, így mindjárt jobban érthetők a dolgok számomra.
Mi még messze vagyunk attól, hogy a gépünkön valami mozogjon, de ez a darabka már tegnap megérkezett.
Pontos, könnyen járó vezetés ez, csak a terheléssel vigyázz.
Igen, valahogy én is így kezdtem a mostanit, aztán jöttek a dolgok szépen sorban. Már ma talán kész lesz a Z és talán felmarom az Y asztalt. Ne aggódj, mindent szépen nyugodtan, átgondolva és menni fog.
Milyen link volt itt amit törölni kellett?
Így igaz a különösen specifikált (nagyon) derékszög, legjobb ha marógépen készül.
Házi megoldás lehet a kézi körfűrész keményfém lapkával, hűtés, kenés nélkül is viszi az alut, csak a megvezetésről kell gondoskodni. Egy egyenes acélvonalzó, vagy derékszög elmozdulásmentesen leszorítva, és máris lehet vagdosódni. A cégnél 6-10mm vastagságú vaslemezeket darabolunk ugyancsak kézi körfűrésszel, bár ez egy amcsi gyártmányú, direkt erre a célra kifejlesztett darab.
Sajna az én körfűrészembe nem fér be a 210-es fémvágó tárcsa.
Létezik az kisebb átmérőbe is, mondjuk 150-es.
Nekem pl 80-es van 0,8 as vastagsággal. Nem lapkás.
Láttam a sárgán egy nagyon jó megoldást, derékszögbe kell állítani, ez a nehezebb része. A másik Hatvanba volt, az is jó de ugyan ez a helyzet.
Lin. sín egy tárgyasztal egy flex és egy nagyon jól kitalált felfogatás. Szerintem ennyi elég.
Nem tudom, miről van szó, de a lényeg valami ilyesmi. Viszont nem sok múlik egy oszlop, avagy rúd jellegű alkatrész vágási felületének a hossztengelyéhez viszonyított szögén. Ugyanis azt az arányaiban rövid felületet semmiféle illesztéshez nem célszerű felhasználni.
Igen, de ha majd én is vagdosom az U vasat az új géphez (hú de messze van még) az illeszkedő felület lenne, majd oda valami hasonlót bevetek, vagy B tervként levágom tized pontosan a melóhelyen az automata fűrésszel ha a főnök benne van, 1000x1000 munkaterület akarok minimum, pontos méréshez meg tolómérőt használok, emberes méretűt persze. Az A terv az az itthon mindent, de ezt csak kevés anyagnál tudom majd megcsinálni.
Idézet: Erről szeretnélek lebeszélni. Felnagyítod a hibát, ami sajnos lesz. (ha a felület szöghelyzete működik) „az illeszkedő felület lenne,”
Persze hogy lesz, arra való a kalapács. Beállítottam a Z tengelyem 2 század párhuzamra, tökéletes. Majd ha lesz további idő feldobom a gépre. Valahogy meg kell csinálni mindent, mindennél az illesztést kell nézni. Ha megmarnám a gyári U profilt a nagyobb gépnél az is hiba lenne, szóval ott meg ki kell tusírozni. Nagy munka meg régi módszer is de sokkal jobb mint nagy maróra feldobni. Leszorítani úgy se tudod pontosan, kiórázod az 1 m es darabot hogy sík, leveszed és már nem is sík. 30 mm es falú hasított furatnál korrekciózok úgy hogy erősebben vagy gyengébben húzom le az anyagot, simán bele tudok nyomni 1-2 századot, és az erősebb gyengébb húzás sem víz kicsavarása a felfogatás meneteiből. Abszolult pontos módszer nincs, ezért vannak a tűrések. Például megengedett hiba két sín felfogató furatai közt 3 tized eltérés mindkét irányba. Ezt otthon állványossal sziszifuszi módon de tudod hozni. A kocsiknál meg akár nagyobb hibát is engedhetsz. Persze lényeg az összeállíthatóság.
Ne vedd magadra de sokan dobálóznak síkbamunkálással például 1000 res alu táblánál, aztán meg minek? Pontosabb nem lesz, hibát meg vihet bele mert ha leveszi a marós már el is mászott a sík. Ha öntvénynél 200 mm en tizedes csavarodást hozhat a felfogatás akkor 1000 mm en sokkal nagyobb hiba lehet, innentől értelmetlen megmunkálni, persze ha van valakinek 30 as alura pénze oké, de akkor sem hiszem sokat jelentene. A kocsik így is csálén mennek, de a hiba nem nagy. Mindenki századokat várna a gépétől közbe meg ha minden oké és rossz felfogatást választ már bele is vitt akár tizedes hibát is a megmunkálásba. A hobbigépek zöme inkább látványelemeket készít mint kritikus alkatrészeket. Lehet precízen elkészíteni a gépeket, kell is amennyire eszközök engedik de túlzott precizitásra törekvés a tett halála. Én amondó vagyok, összehegesztem amennyire tudom pontosan az új gép vázát (ha meglesz hozzá minden) aztán ahol tudom merevítem, szerelést már rég megterveztem és megpróbálom feszültségmentesíteni, majd elkezdem a tusírt felfekvő felületen. Marásnál a hántolás sokkalta precízebb folyamat. Gondolj bele lefogatod a csavarodott U profilt, marsz bázist, de csavarodás marad benne, majd megint marsz már a síneknek helyet és szó szerint elképedsz hogy tizedes csavarodás van benne. Akkor előveszed a tusírlécet meg egy hántolót és elkezded ezt a folyamatot, ha meg hidegen hengerelt anyaggal van dolgod mindegy hogy mit csinálsz de kiszabadítod a feszültséget.
Minden cuccomat a kontaset kft vágja lézerrel. ezt ajánlom mindenkinek
Amit rendesen le kéne vágni az 12milis. Aluban 10-et vállalnak, szerinted a 12 sok?
szerintem ha szénacélt tudnak vágni , akkor alut is simán 12...ugyan. vaj
Írva 10 van, gondolom olvad mint a vaj, ezért nem tudnak akármilyen vastagot vágni, mert a széle már lecsorog.
Alut nehezebben viszi a lézer, abból ugyanaz a gép sokkal vékonyabbat tud vágni, mint acélból. Leginkább azért, mert sokkal gyorsabban elvezeti a hőt, meg a fényt sem nyeli úgy.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |