Fórum témák
» Több friss téma |
Áááá, dehogy.
A nyomtatókban is van sínes mechanikájú, többnyire a Cannon-ok ilyet használnak. A amikkel találkoztam HP-k azokban meg ilyen köszörült köracél volt.
Elrettentésképpen írtam, kb aranyárban van . De ha jó kell? De nem kell, hiszen a topik címe: ...házi alkatrészekből...!!
Kedves Modi! Nem tetszik nekem az oldal működése. Folytatnám a hozzászólásomat pár percen belül, és amikor elküldöm, közli, hogy "valamilyen" okból ez nem sikerült. Szeretnék tömören válaszolni, de így leírom egy következő hozzászólásban
...Ha jót akarsz, akkor van ilyen is. Használhatsz lineáris csapágyat Link épp nem drága, 5-8 ezer, de kell belőle 12 darab. Volt aki ezt dörzsárazott réz vízvezeték darabokkal helyettesítette.
Hát ha jó, akkor kell. az alap CNC váz elég masszív anyagokból lesz, a fióksín csak tesztképpen kerül bele. lehet idővel kiváltanám 6 db ilyen sínre.
Másik olcsó megoldás:
Nyomtatók sinjei és csapágyak. Bővebben: Link Ez nem sin, csak köracél. nyomtatókból lehet bontani akár...
na ez elég jó megoldás lenne, csak már nem tudom adaptálni a gép teljes újratervezése nélkül.
Ne ragadj le a rossznál, a tervezési fázis jellemzője a módosítás. Meglehet, hogy bosszantó az újratervezés, de jobb, mintha lenne egy rossz géped. A rossz terveken lesz látható a fejlődésed!!
Köszönöm, hogy leírtad a tapasztalatokat. Próbálom összegyűjteni az ilyen információt, olvasgatok is rendesen.
Olyan gépet szeretnénk építeni, ami nyák fúrásra alkalmas. Tanulási célzattal, hogy a valóságban is megtapasztaljuk, hogyan működik a dolog. Mármint a CNC. De nem várunk el ennél többet tőle. Természetesen a kíváncsiság hajt, ezért biztosan mást is próbálgatni fogunk előbb-utóbb rajta, de ez is a tanulás témakörébe tartozik. Éppen ezért, szintén megszívlelve jó tanácsokat, erre a gépre annyit szánunk, amennyi feltétlenül szükséges. Ezúttal is köszönöm mindenkinek, aki bármilyen apró segítséget nyújtott, és nyújt a jövőben számunkra ebben a kérdésben. Ha már ilyen részletességgel írtál a tapasztalataidról, kérdezem: képeket osztottál-e meg róla? Szívesen megnézném, abból mindig lehet meríteni.
Az igazság az, hogy ez egy első gép, igazából csak próba. ezért nem vennék bele csilliárdokért professzionális csúszósíneket. talán jól megfér a rozsdamentes acél és a fióksín egymás mellett
Vezetékre az is megoldás, ha nyomtatókban alkalmazott köszörült rudakon vezetsz meg kifúrt (dörzsárazott) bakelit tömböt, vagy vastagabb lemezt. Minimal design!
tényleg minimal na majd még agyalgok rajta köszi az 5leteket!
Elnézést a késői válaszért. Az egész folyamatról kép, Y hajtás már cserélve, utolsó könyvtárba látni is. Bővebben: Link
Bocsánat de nem került be, ez llesz a Z tengelyem, alukat kaptam, kocsik olcsón voltak sínekkel (és kottyanás szinte nulla), a trapézorsó szőröstől bőröstől 7 e méretre esztergáltatva, kuplungot megint csak kaptam. Ez a legprofibb tengelye a gépnek, persze ez lesz a legprofibb ha sikerül összerakni.
Köszi, megnézegettem a képeket. Azt hiszem, én lényegesen egyszerűbbet szeretnék működésre bírni
Azt hiszem ennél egyszerűbb ami fát (nem alut!) képes marni nem nagyon van. Ma is dolgoztam a Z tengelyen. Attól ne félj hogy csak egy flexed meg egy asztali fúród van, lényegesen jobb gépparkkal jobbat lehet csinálni ez tény. Olcsó- egy 10 es körül lehetett a 4 sín 8 kocsival, szennylehúzó védi, és nem jut be mocsok a kocsiba, nem mindegy. Ha nem lett volna ez a fránya fémtörvény - és keresetem is több lenne- trapézorsó jó motorok és vas váz lenne, ennyire telt sajnos.
Hmmm... Igaz, hogy nem akartam vásárolni ilyesmit, ezért nem kerestem direktbe rá, de az a 10 ezer nagyon baráti árnak tűnik. Tudom, hogy mérettől (is) függ, de amennyire láttam, 1 sín és 1 (esetleg 2) kocsi simán kerülhet ennyibe.
Nem mondom, hogy így nálam is más lenne a helyzet, de azért elgondolkoztató. Jól láttam valamelyik képen, hogy írógép "adta az alapot"? Vagyis többes számban, mint írógépek
Igen, az adta az alapot az Y tengelynek. 10, de egyszeri alkalom volt talán, vettem 3 pár nem annyira jó sínt is (ebből az egyik óriási és az apósomé már), hogy azokat felújítsam kell legalább 6 ezer golyókra. Így a sínre költött pénz bőven veri a 20 ast. . Mivel majd 50 kilót vettem ezért jött ki barátira az ára.
Az írógép nálam is képben van, elvileg holnap este kapok kézhez egyet. Aztán majd meglátjuk, mennyit ér; fotó alapján akár jó is lehet. Ez még belefér a "házi alkatrészek" kategóriába, költségben is.
Úgy látom, a fiókcsúszók használata nem igazán javasolt, ezért néztem utána az írógépnek, meg használt, selejt nyomtatóknak. Ígéretem van, nyomtatóm egyenlőre nincs, aztán ha lesz is, biztosan fel kell újítani az abból kibányászott "kincseket" is. Meg persze levelezgetek is, hátha okosabb leszek tőle.
Valaki aki nagy árszakértő!!! A lehető leg kissebb méretű precíziós sín 200mm hosszan, kb mennyibe kerülne ?
3-10e között. Írd fel a sárga fórum adok veszek cserélekbe és valószínű akad eladó, volt még év elején egy zsáknyi picike sín eladó, azok tényleg nagyon picik.
Mivel lehet 1cm vastag alulapot 1 méter hosszan nagyon pontosan nagyon derékszögben elvágni, úgy, hogy a vágási felület is nagyon derékszögű legyen. (Metalservice-ben vágták, iszonyat ferde). Amit a cncdrive-tól rendeltem az mm pontos abszolút derékszög, a két kisebb darabot egymásra rakva teljesen egybevágóak, de a metalservice-essel kéne valamit csinálni, mert így támasztó háromszögnek lehet csak használni. az egy méteren van vagy 2 centi eltérés a két vége között, egy árva derékszög nincs az egészen. Soha többé nem veszek ott semmit, a cncdrive olcsóbb is és pontosabb is, de azzal a darabbal azért kéne csinálni valamit.
A problémát értem, csak nem tudom, nálad mit jelent a "nagyon derékszög" fogalma. Nálam jónéhány felest... :guluszem1:
Szerintetek ez a megoldás működőképes lehet? fordított helyzet: a lineáris sín mozog, és a kocsi áll egy helyben
(fióksín kiváltása max asztal méret 210x210)
Ennek az a hátránya, hogy a sínt előnytelenül terheli. Hajlik, kérdéses, hogy a gördülőelemek, a megvezetés ezt hogyan veszi fel. Működik épp, de én nem ajánlom. Ha igy teszel mégis, akkor legalább hosszabb szakaszon támaszd alá a kocsival.
A nagyok ezt a módszert alkalmazzák mozgó asztal esetén. Rengeteg előnye van, de 4 kocsi ajánlott bármelyik szerelés esetén.
Meg nem árt, ha tudod szerelni.
Tehát amit veszel, tervezd meg a szerelését, beállítását is, nehogy azon bukjon el a dolog Van olyan alkatrész kombináció, amit kínszenvedés árán lehet csak összehozni így. Egy db kocsi/linvez. -el vigyázni kell, meg van adva a maximum nyomaték amit el tudnak viselni, nem szabad túlterhelni az kocsikat. Ha a szélére raksz valamit és végállásban van, meg kell nézni. Minél jobban kilógatsz valamit, annál rosszabb lesz a megmunkálási pontosságod, bár ez téged nem hiszem, hogy zavarna. Üdv
Legnagyobb előnye talán a linvez. forgács elleni védelme.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |