Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csomagtér ajtózár működtető motor forgásirány váltása
Témaindító: forgital, idő: Dec 11, 2009
Témakörök:
Egységen belül nem lehetnek vezetékek?
Képen felül az alkatrészek:
Üdv!
Köszönöm a hozzászólásaitokat! Bocsi, de nem voltam net közelben így nem tudtam rögtön reagálni a kérdésekre. Szóval: Egy két vezetékez motor nyitná zárná a szárszerkezetet amit jelen esetben kulccsal kell elforgatni. Ezután a "S" emblémát elmozdítva mechanikusan nyitódik a reteszelő zár.
Hali!
Akkor erre a megoldást leírtam! Csak rá kell kötni a központizár vezérlő zöld és kék vezetékére és már működik is!
Hali!
Átolvasgattam mindent és arra jutottam, hogy ha a nem a többi zárral együtt működtetem a hátsó zárat akkor a haverom nem fogja tudni, hogy éppen be vagy ki állapotban van a csomi zár.
Erre gondolsz, hogy ezt írtad már le. Akko láma vagyok mert nem jött át.
A többi zár ha jól emlékszem 3 vezetékes!
A csomagtér zárását-nyitását a többi ajtoval együtt kell végeznie a központi zárnak. Ha a csomagtérajtoban ez nem müködik, akkor meg kell keresni az okát, ez a bicskakulcsos távirányitotol teljesen független dolog.
Ezután, ha szeretnéd, a csomagtér felpattintását rá lehet kötni arra a nyomogombra. Tehát nem a ki-bereteszelését, hanem a felnyitását!
Üdv!
Igen, azt vágom, de ahhoz kellene egy mágneses behúzó amit épp ma készülök a saját verdába operálni. Mivel maga a motor működik így valszeg az oda tartó vezetékekben vagy magában kpzár vezérlő egységben lehet a gond amit sajna nem tudom hol van. Hiányosak a Seat ismereteim. A bicskakulcs vezérlő egységét is egyszerűen rákötöttem az egyik zárhoz tartó vezetékekre.
Elöször a vezetéket nézném meg, ott, ahol nyitogatásnál megtörik. Ott hajlamos elszakadni, érthetö okokbol.
Biztos vagy benne, hogy mechanikusan nyit, és az S betü nem egy elektromos kapcsolot mozgat?
Hali!
Én ezzel foglalkozom napi szinten, és ha jól értem a problémádat akkor itt 2 gond is van. A hátsó kpzár motor a gyári rendszerben a csomagtartó nyithatóságát reteszeli, így mielőtt a bicskakulcsos vezérlőre rákötnéd a csomagtartó felpattintását (a tényleges csomagtartó nyitást) meg kell keresned hogy ez a funkció miért nem megy. Amint ez megvan a csomagtartó már nyitható/zárható kulcs nélkül. Csatlakozom az egyik előttem szólóhoz, a leggyakoribb hiba hogy az ajtóátvezetőben eltörik a vezeték. Ennek a javítását egy (az átvezetőnél 5-6 centivel hosszabb) hajlékony vezeték betoldásával ajánlom, amit az ajtó, és a kaszni oldalba is vissza kell tolni, így a régi kemény vezeték helyett a betoldott közdarab fog hajlani. Amint ez megoldódott az ajtó felpattintásának problémája már gyerekjáték. A seat jel mozgatása egy rudazatot mozgat ami nyitja a zárat. Egy utólagos kpzár motort kell erre a rudazatra felszerelni, lerögzíteni, értelemszerűen az egyik vezetéket letestelni (legjobb a hátsó ablaktörlő fix test vezetékére mivel az ajtó zsanérja nem mindíg ad fix 31 est), a másikra pedig rákötni a bicskakulcsos vezérlőtől érkező pozitív jelet. Ezt lehet direktben kötni, mivel álltalában relé kapcsolja, így bírnia kell az utólagos motor áramfelvételét. Remélem jól értettem a problémádat, és a megfelelő megoldást prezentáltam! Legyen szép napod!
Sziasztok!
Felhozom picit Szóval adott egy Renault_19-es gépsárkány (1995 évj.),3 ajtós.Van egy működő kp_zár_riasztó kombó benne,de csomagtér ajtó nyitás nélkül!,ezt szeretném megoldani,mivel most kulcsozgatom Mi kell belé,hogy OK legyen,zár pattintó mágnes,vagy egy 2 vezetékes mezei_kp motor. Igazából a kp_motor mechanikai be _szerelése nem tiszta,mert csak egy pici rudacska van a zárnál,ami rugós,és a kulcsos_szerketyű tologatja,ha benyomom a külső nyitó gombócot.(remélem érhető voltam) üdv.
Azt kéne megfigyelni, hogy egy záromotorral meg lehetne-e oldani azt, hogy reteszeld a gomb benyomhatoságát.
kárpitot leszerelni és spekulálni.
Köszi a választ!
Holnap lekapom a kárpitot,meg photographálok Igazából a "gyári" megoldás érdekelne,ha látta már valaki...
A gyári megoldást már láttam, de az számodra nem megvalósítható, mert egy teljesen más zár szerkezetről van szó, amivel egybe van építve a kpzár motor is. A helyes megoldás akos70-től érkezett meg, az utólagos kiépítés során a nyitott ajtó gombját kell reteszelni. Ez egy kis fúrás faragást, és némi kézügyességet, meg esetlegesen tartalék zár meglétét igényli, mert sajnos rutintalan kezek könnyen tudnak helyrehozhatatlan kárt csinálni, eleinte nekem is sikerült párszor. De ha tolsz be fotókat a zárról lehet hogy tudok segíteni!
Gondoltam,hogy ennyire nem lesz egyszerű.....
Szóval mindenképpen a reteszelést kellene megoldanom,hogy ne lehessen benyomni a nyitógombot. Lehet,ha nagyon bonyolult a helyzet akkor maradok a mágneses_pattintó_zár nál. üdv.
A fotón igazából semmi hasznost nem látni, amit pontosan kellene látnom az a benyomandó gomb mozgásának útja, ezt vagy egy képen tudod láttatni, amin valami jó szögben fotózod a dolgot, és benyilazod, vagy 2 képet csinálsz, egyet benyomott egyet elengedett gombnál
De ha borsod megyében vagy akkor tudok ajánlani egy jó szakszervízt (ahol dolgozom) ahor pár ezer forintért üzembiztosan megoldjuk! Sajnos a te estedben a mágneses dolog nem nyert, az ugyanis a nyitott ajtó felpattintására szolgál!
Ez Skoda, de sok a hasonlóság (VW csoport), hátha segít...
Skoda Fabia Praktik kp zár szerelés Én már megint mire válaszoltam??? Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |