Fórum témák
» Több friss téma |
Ha valaki tudna esetleg digitális kilóméteróra, fordulatszámmérőt kapcsolási rajzot feltenni/készíteni azt nagyon megköszönném! Itt a digitális km órán és fordsz. mérő alatt nem a LED kijelzősre gondolok hanem az analóg kijelzősre. Isten áldja aki tud ilyen kapcsolást előre is!!!
Nem egészen értem...
Keress kapcsolásokat UAA170 és UAA180 ic-kkel! Vagy pedig kell egy 270°-os deprez-műszer,meg 555 ic. Meg google.
Szia!
Fordulatszám mérőben talán tudok segíteni. Az egyik Ezermester újságban láttam egyet, Analóg, tekercses műszerrel volt. Igaz Trabanthoz, ha érdekel lefotózhatom.. Üdv!
Én kapásból arra gondoltam, hogy egy digitális fordulatszámmérőt és sebességmérő kapcsolási rajzot keresel és azok kijelzésre felhasznált jeleit úgy dolgozod fel, hogy egy léptető motor pozicionálsz. A léptető motor tengelyére pedig mutatót szerkesztesz...
zoly15!
Igen érdekelne az a kapcsolási rajz! Talán tudok vele valamit kezdeni googa! Ez egy jó ötlet! Értem is hogy mit magyarázol csak annyi a baj hogy én még nem jutottam el olyan szintre h ilyeneket tervezzek... Tehát ha valaki ezt meg tudná nekem tervezni annak nem csak megköszönném de azé lenne a megoldás is erre a témára... Sok-sok thx annak aki ezt megteszi!
Akarom írni h nem "azé" hanem az "ő érdeme"
Addig, amíg el nem dől, mi fogja a kijelzést megvalósítani (Deprez-műszer, léptetőmotor stb.), kevesen fognak tudni segíteni. Az áramkör kialakítása ugyanis erősen függ attól, mi van a végén.
Szóval először neked kellene valami irányt kijelölni, amihez minimum a mérők megléte szükséges volna.
Szerintem a stepper motoros lenne a legjobb megoldás!
A kilóméteróránál ugye egy reed relé cső adná a jelet, a fordulatszámmérőnél pedig vagy a gyújtókábelre rakunk egy tekercset vagy ott is a reed relére kötjük rá. Valami ilyesmi elképzelésem van.
Reed-csövet nem illik gyújtásra tenni, azt a frekvenciát már nem valószínű, hogy követni tudja. A kilóméteróránál is először azt kell megnézni, milyen autóról (már ha autóról) van szó, mert lehet, hogy van használható digitális vonal (ha nincs, mondjuk Hall-szenzorral még az is készíthető, én nem szeretem a Reed-es megoldásokat).
Kijelzéshez a léptetőmotor is jó, de amiket mostanában bontottam / láttam, azokban kereszttekercses műszert PWM jellel hajtottak - aminek nagy előnye, hogy a gyújtást levéve minden egyéb bűbáj nélkül is visszaáll nullába minden
Értem!
Amúgy nem tudom hogy miért Reed relét írtam a fordulatszámmérőhöz is! Hiszen alapban a tirisztoros gyújtásoknál szenzor van! Motorra lenne nem kocsiba. Nekem most úgy van megoldva a digit. óra h egy reed cső van az első keréknél lent a féknyereg mellett és van egy mágnes a féktárcsán és az nyitja zárja... Amúgy lehet h igazad van abban h a reednél jobb a szenzor!
Nekem egy autóból kiszedett ellektro mechanikus van.
Abban egy sima kilométer óra hátuljára raktak egy villanymotor ami szimulálja mintha km spirál hajtaná és a motorhoz tartozik még egy szenzor egy elektronikával együtt. Az adója sajna nincs meg.
De látom nem értetted, hogy én nem LED-del meg digitális kijelzővel akarom ezeket a mérőket...
Mint ahogy "kobold"-dal beszéltük egy stepper motorral kéne megoldani ezt. Tehát itt felejtsétek el ezeket a LEDes meg kijelzős megoldásokat!
Itt egy kép hogy gyárilag milyen motorral oldották meg a km órát. Nem tudom pontosan h ennek a motornak mi a neve...
Így ránézésre ez egy kereszttekercses műszer, a tengely szögelfordulását két áramerősség aránya határozza meg. Van a mutatónak visszatérítése?
szia!
Bocsi a késért. Itt az anyag amit ígértem.. Üdv!
Köszönöm szépen! Ezzel a kapcsival csak egy baj van...méghozzá az hogy nem tudom az összes alkatrész értékét és nem tudok minden alkatrészt beszerezni... (pl.: SN7400) De azért tényleg köszi hogy nekem fáradoztál és feltetted!!!
Nem tudom pontosan ugyanis ezt a képet netről szedtem... ez egy gyári órából származik...
Egy 270°-os nagy csillapítású deprez tényleg jobb lenne, mint egy léptetőmotor. 20x egyszerűbb a meghajtása és a bekötése is. Fordulatszámhoz sok lehetőség van jelet szerezni, sebességhez pedig vagy egy induktív jeladót kell valahonnan szerezni motorról, vagy bicikli sebességmérőnek a jeladója csak azt nehezebb esztétikusan megvalósítani, mint a mociról szerzettet. Ha már van jelünk, akkor azt erősítjük majd megy az 555re. Az a kimenetén tölt egy kondit annak a feszültségét meg ugy osztjuk le, hogy megfelejen a deprez-müszernek.
Szerintem így a legegyszerűbb.
Hali!
Nincs mit! Én is sok segítséget kapok és kaptam a fórumon így jól esik segíteni is.. Üdv!
szia!
meg szeretném kérdezni a képeken látható kapcs. a G1,G2,G3,G4 számát. vagy ha épiteni akarok egy ilyen depresz müszeres fordulatszámmérőt akkór nem kell bele?
Szia!
köszi most már értem . de egyre még kiváncsi vagyok. a 4. ábrán az a k az mi? köszi szépen.
Szia!
Szerinted ehhez a műszerhez jó ez a kapcsolás? És még azt szeretném kérni hogy a forrasztási oldalt rakd fel még egyszer mert nem lehet jól kivenni hogy mi hogy van. Előre is köszi.
Jólvanna! Azért nem kell leüvölteni a fejem... Sajnos annyira nem érte az elektronikához...Ha annyira értenék hozzá akkor nem nyitottam volna ezt a témát és megoldottam volna!
Amúgy meg többen is beszéltek már itt kereszttekercses motorról is... Viszont ha megépíteném azt a léptetőmotorvezérlést és a szenzorról adnék neki jelet akkor működne? (Sajnos tényleg nem értek ennyire ehhez... )
Ezt láttad már? Szerzel valamilyen Deprez-műszert, megépíted, kalibrálod, öröm, bódottág
Sajnos a léptetőmotoros mérőket nem ennyire egyszerű meghajtani, gyakorlatilag elkerülhetetlen a mikroprocesszor beépítése. Arra viszont kicsi az esély, hogy valaki - egy, még mindig ismeretlen motorhoz - megtervezi a vezérlést, és megírja a programot is, csak úgy szabadidős nagy ráérésében. |
Bejelentkezés
Hirdetés |