Fórum témák
» Több friss téma |
Sikerült újra élesztenem a rendszert a leirtak alapján!
![]() Működött a * gomb 2 mp-ig + 1-es gomb 2 mp-ig lenyomvatartva. Köszönöm a segítséget és a bekötési rajzot! Még egy kérdésem lenne. A kezelő hibát jelez 3.számút, azaz a telefonvonallal van problémája. Nem is használom. A reseten kívűl hogy tudom még erről leszoktatni?
Segitséget szeretnék KELCOM GSM VT-21 modul bekötésére programozására...
A központ 1616 a kezelö pk5500... Kérdéseim a következök??? Lehet billentyüzetröl is programozni? Egyenesen az akkuról kössem a tápot? 4 telszámra szeretném a küldést oly módon ,hogy ha HIBA van csak SMSt küldjön,ha RIASZTÁS SMS és CSENGETÉS is legyen...... KÖSZI a válaszokat elöre is. ![]()
015 szekció, a 7-es kikapcsolva.
380 szekció 1-es kikapcsolva.
Van valami doksi erről a gsm cuccról?
Sima vonalszimulátor, vagy tud SMS-t is? Leírást sehol sem találtam a neten.
5k6 ellenállásokkal dolgozik a központ a zónáknál, EOL, ill. DEOL kötésnél. Más értékkel nem tud.
1k-tól 5k6-ig pedig a BELL+, BELL- csatlakozást kell lezárni, mivel ez felügyelt kimenet, ha nincs kb. ezen intervallum közötti érték, akkor sziréna hibát jelez a DSC.
szia kell hozza programozoi szoftver
es azon belul egy rs 232 kabel 6/6 telefoncsatlakozo a programon belul lehet kivalasztani a hivast vagy sms de viszont ra lehet kotni a dsc komunikatorjara is a 6/6/os dugo 2 koyepso kontaktja a tip ring teljesen mindegz hogz melyik melyik az a lenyeg hogy te dontog el hogy a riaszto vagy a vt 20 vagy nalad a vt 21 hivjon vagy smsezzen ha kell a szoftver irj ha leszeded te magad akkor a guglin keresztul forditasd le az oldalt mert csehul van de a szoft beszel angolul is http://www.kelcom.cz/podpora/down_sw/gmi.zip
Sziasztok!
PC585, PC1555RKZ. A "system" villog. *2-re a 2-es zóna világít. Az előzőek alapján ez AC hibára utal. Mit jelent ez pontosan? Hogy lehet megszüntetni? A válaszokat előre is köszönöm. P.
Igen. A hétvégén volt egy kb. 1 órás kimaradás.
Meg is van a magyarázat az AC hibára
![]()
Köszi a választ. Valahogy sejtettem, hogy a két dolog összefügg.
![]() Valahol olvastam, hogy ha a hibaforrás megszűnik (tehát jelen esetben újra van áram), akkor a jelzés is abbamarad. Ez egyelőre nincs így, továbbra is villog, ezért engem inkább a másik kérdés foglalkoztat: Hogyan lehet megszüntetni a jelzést?
Elvileg magától szűnik meg a hibajelzés. Nem lehet törölni. Mérj rá az AC sorkapocsra. Ott 16,5V váltó áramnak kell lennie elképzelhető, hogy 18V-ot is lehet. Ha ennél több akkor roszz a trafó. Mondjuk már találkoztam 18V-os AC val de az már okoz problémát. Mérj rá az akku csatlakozóira. Ott 13,8V egyenfeszültség ami max. lehet.
Ja és fontos! Vedd le az akkut és mérj rá a csatikra. Elvileg kb 12V kell, hogy legyen. Ha 9V akkor kisült az akku. Félő, hogy már nem töltődik fel.
Az ac hiba magától eltűnik, amint visszatér a hálózat. ha a hiba ennek ellenére fenn áll, akkor valószínű nem kap a panel a trafóról energiát. Mérj rá a trafóra, a panel ac sorkapcsánál is jó, hogy a 14-18V váltó megjelenik-e...
Ha nem, akkor a trafó primer oldali sorkapcsára mérjél rá, ha itt van 230V, akkor a trafó biztosíték kiégett. Csere, de óvatosan, mivel a primeroldal van biztosítva, tehát áramot kikapcsolni előbb, és úgy cseréld ki a biztit. Ha kap a panel váltót, akkor egy hidegindítás jót tesz neki, ac le, akku le, akku vissza, ac vissza, óra beállít. Ha ezután is AC hibát ír ki, és akku nélkül is megy simán trafóról a panel, akkor az AC hiba kijelzést simán kapcsold ki, 016 opció 1,2, led kikapcs.
Köszönöm. Ki fogom próbálni... amint megtalálom a kulcsot.
![]()
A biztosítéknak nincs baja. Látszólag minden rendben. Az akkumulátoron 12,2 V mérhető, AC táp viszont 18,7 V ami 18,0-ra "esik le", mikor tölti az aksit. Gondolom, ez nem jó.
Valamekkora fesz. esés korrekt, de az akksinak fel kell mennie 13.8V köré, ha mégsem akkor lehet hogy rossz az akksi(pl cellazárlatos), vagy a töltőáramkör rossz.
Ha az akkuval sorbakötsz egy árammérőt, mit mutat?
Azt, hogy nem jó, nem a fesz. esésre értettem, hanem hogy alapból 18,7 V 16,5 helyett...
Szia!
Csináld a következőt! Köss egy feszmérőt az akku kapcsaira. Mit mutat? Mondjuk 12V. Közsd le a trafót a panelről. Ha 10-20 perc után 9-11V közé csökken akkor akkuhiba. Egyébként szerintem a 18V sok bemenő AC nak. Ha régi a panelod 1550, 585, azon van egy nagy hűtőborda. Mondjuk ha ez nagyon meleg akkor AC és akku hiba is lehet. Ja és ezekkel a paraméterekkel ez tényleg nem jó! Természetesen szerintem!!! "Az akkumulátoron 12,2 V mérhető, AC táp viszont 18,7 V ami 18,0-ra "esik le", mikor tölti az aksit."
Mérd meg a panel töltőfeszültségét akku nélkül. 13.8V körül kell lennie.
Az akkut kiszerelt állapotban teszteld. Írd fel, a terheletlen állapotban mért fesz értékét. Ezután az akkura dobj rá egy 12V 10-20W körüli izzót, és az izzóval terhelve mérd az akku feszültségét. 6 perc alatt nézd, hogy mennyit esett a fesz. Ebből már ki tudod számítani a kapacitását. Ha a panel 13.8V-ot ad ki, de az akku csak 12.2 voltot terheletlen állapotban akkor az akku cellazárlatos is lehet. Nem langyos az akksi? Vagy kicsit púpos? Esetleg, ha megrázod nem zörög? A 18V AC az rendben van, a töltőáram miatt esik némi fesz vissza.
Sziasztok.
Beleszólok a beszélgetésbe ha nem baj. Az akku ha egy napig hagyod tölteni és vehetjük teljesen feltöltött állapotúnak akkor 13,6 és 14,2V körül lesz ha natúr méred műszerrel. A riasztó kp akkutöltője 14,5V körül kell lennie. Ha rárakod az aksit akkor ez a fesz leesik 13,6V körülire. Az akkunak ez a normális töltési feszültsége.
Ezt tudom.
De pontosítsunk kicsit. Az akku névleges feszültsége 12V az ehhez tartozó töltőfesz. 13.8V hivatalosan, a 14.5 már sok kicsit. Azért is írtam, hogy mértje meg a terheletlen feszt, ugyanis teljesen feltöltött akkunál ez közel töltőfeszültség. Abban az esetben, ha a töltőfeszültség nem egyezik meg az akku feszültségével, (legalább 24 óra töltés után) jelentős fesz. eltérés van, kb. 2 volt, az nagyon valószínű, hogy cellazárlat. 13.8V helyett 12V az már erősen gyanús. Ezért is írtam, hogy terhelje, és mérje a feszt, az tutira kihozza, mi a gond. Ezek a nyamvadt zselés akkuk eléggé érzékenyek a túl nagy árammal való töltésre, illetve a mély-kisülésre. Sajnos, ha a töltőfesz. meghaladja a 14.4 voltot, az is jelentősen rövidíti az élettartamot. 10 volt alá kisütött akkut alig lehet visszahozni 100%-ra, 6 volt alá sütött akku pedig kuka.
Névlegesen 12V. De gyakorlatban kicsit több,13V-hoz is közelít. A töltőfesz általában 13,6 és 13,8V kell hogy legyen, ellenkező esetben ha kicsi akkor nem fog feltöltődni soha, ha nagy akkor meg elindul kismértékben a gázképződés ami az akku kapacitásának csökkenésével, cellazárlattal jár.
Én az akkukat úgy szoktam ellenőrizni, hogy fogok egy pufferkondit ( 2000µF/ 35V ), az akkut feltöltöm, tehát 24 óráig töltöm, majd a "feltöltött" akkura ráteszem a pufferkondit. A kondi néhány ohmos ESR ellenállását kihasználva terhelem az akkut. Műszert ráteszem, ha gyorsan csökken a fesz akkor kaka az akku, ha 20 pec múlva tapasztalok 2V feszkülönbséget akkor is kaka az akku. Én már 9V alatt dobálom ki mert onnantól fogva kapacitáscsökkenés van.
A kondi ESR értéke csak az első töltődés alatt kap szerepet, picit csökkenti a kondi töltőáramát, de utána, ha a kondi feltöltődött ( néhány ms időről van szó ) már csak a szivárgása számít, de direkt olyan kondit keresni, ami szivárog....
Én C/10 -zel szoktam megterhelni, ami egy 7.2 Ah-s akkunál 700mA, tehát egy 10W-os izzó tökéletesen megfelel. És pár perc alatt látszik, mennyire kakukk az akkumulátor.( Van célműszer , ami pillanatok alatt megmondja mi a helyzet az akkumulátoroddal. ) Ezeknek az akkumulátoroknak az oldalán van egy adattábla, amin mindkét töltési karakterisztikára meg van adva az optimális töltőáram és feszültség. Érdemes megnézni, mert ezeknek a felitatott ólomakkumulátoroknak nagyobb feszültség kell ciklikus üzemben, mint 14.4V ( ~15V-ot szoktak megadni ) A standby felhasználás, ami a riasztóknál is történik 13.8V - os töltőfeszültséget kíván. Teljesen lemerült akkumulátornál érdemes a kezdeti áramot korlátozni az adattáblán megadott "Initial Current" paraméter alá!
Sziasztok! Segítséget kérek szépen! Riasztó: DSC PC1616+ PC1555RKZ. Működik minden, csak a beltéri hangjelzőt kell cserélni. Az új hangjelző: STIM SIREN1209/CY44Q, amit nem tudok bekötni, ugyanis 3 vezetéke van (a réginek csak 2 volt). Hova kössem őket? Előre is köszönöm a választ!
Hát a régi helyére :hide:
A fekete, az biztosan a negatív, ha jól rémlik van egy piros, és egy sárga is. Ez két különféle hangot fog megszólaltatni. Akkuról is kipróbálhatod, és a bell-re azt kötöd, amelyik hang szimpatikusabb
Azaz egyszerűen a bell+ és bell- kimenetekre kössek? (vagyis a feketét a bell- ra és a pirosat vagy a sárgát a bell+ra?)
Néha a megoldások egyszerűsége bonyolítja el a feladatokat... ![]() Köszi szépen a szupergyors választ!
Nem kellett keresnem a kondit, az egyik tápom megadta magát.
Ahány ház annyi tesztelési szokás ![]() Én próbáltam a gyárilag megadott initial current helyett kisebbel, 0,39A helyett 0,2A-el, de hiába, mély kisülés után nem jött vissza még egy hét múlva sem, csak a villanyszámlát ette ![]()
Így van, csak simán a bell+, és - pontokra. De, ha véletlenül hibát dobna be a központ, akkor a bell kapcsokra dobj még egy ellenállást, 1k-5k6 között bármilyent.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |