Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Egyfázisú villanymotor fordulatszám szabályozása
Témaindító: mikado, idő: Okt 25, 2005
Témakörök:
Én a nagyobb áttételre szavazok.
Az ritkán szokott jóra vezetni, ha mechanikát elektronikával próbáljuk pótolni...
Kicsit zsúfolt lesz, de akkor dupla lassító áttételt teszek bele. A mosógépben lévő elektronika szépen lassan tudja hajtani a dobot, ott viszont hatalmas lassító áttétel van. Viszont így is kell PWM. A Tacho-ja milyen jelet ad le? Hall IC nem lehet két kivezetéssel, vagy igen? Esetleg azzal lehetne még szabályozni, viszont nekem nem fontos a pontos fordulatszám.
Én biztos sokkal kisebb tápról hajtanám.. próbáld csak meg, dc tápról, mekkora fesz hajtva meg úgy, hogy le van terhelve teljesen. Hiába alkalmazol pwm-et, ha nem lesz esetleg nyomaték. De ezt már egyszer leírtam.
100 voltról már megoldhatod, de ott sem 5 %-kal, hanem többről, de ezt csak a teszt után tudod megállapítani. Frekiben nem mennék 1 kHz fölé. A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2017
A PWM frekivel kapcsolatban már olvashattál a kialakult vitában néhány támpontot, én pusztán arra utaltam konkrét adatok nélkül, hogy nem szabad nagyon alacsonyra vinni. 100Hz alá ezen okok miatt nem mennék. Ha nem zavar, hogy a motor sípol, akkor Ferci által javasolt 1kHz körüli választás jó lehet. Ha fontos, hogy ne legyen hangja, akkor pedig 15-20kHz körülre fel kell menned.
Fontos lehet, hogy tudatában légy, a motor soros gerjesztésű, ezért állandó kapocsfeszültség mellett változó terheléssel a fordulatszám nagymértékben változik. A mosógépekben ezért szabályzót tesznek rá. Azokon a mosógép motorokon, amiket én láttam, váltakozó feszültségű generátor volt a fordulatszám érzékelő, aminek a frekvenciája és amplitúdója is változik a fordulatszámmal. Érdemes a többiek javaslatát meghallgatnod, és olyan áttételt beépíteni, amivel a motor teljesítményét minél jobban ki tudod használni. Ezek a motoroknak általában elég nagy a névleges fordulata, szerintem neked akár tízszeres, vagy még nagyobb áttétel lenne a megfelelő.
Üdv minden hozzáértőnek,
valóban "megoldhatatlan" az a probléma, hogy az asszinkron motorok fordulatszámát elektronikusan szabályozni lehessen, úgy, hogy a motor teljesítménye ne csökkenjen (jelentősen)? A gyümölcs magozóm fordulatszámát szeretném csökkenteni 2800 ford./ percről 400-700 közé, hogy ne törje a magokat. A motor teljesítménye 1400 W, áramfelvétel 10 A, kondenzátoros, 1 fázisú, asszinkron motor. "Minden megoldás érdekel" - ami nem motorcseréről vagy mechanikus ford. szám szabályzásról szól. Laikusként azt tudom elképzelni, hogy a motor vmi "szerkezeten" keresztül kap áramot és én a "szerkezeten" található gomb tekergetésével állíthatom a ford számot úgy, hogy a motor teljesítménye nem változik és biztonságos marad a motor üzemeltetése. Szempont az is, hogy a "szerkezet" megfizethető legyen
Nem megoldhatatlan, nézz körül a frekvencia váltó témában. Az apróhirdetés rovatban találhatsz néha frekvencia váltót.
köszönöm - próbáltalak privátban hívni egy 0878 végű telefonon- már nem nálad cseng?
Nem, ráadásul külföldön van. írj privát üzenetet.
Névre katt, --> adatlap --> Üzenet küldése (jobb felső sarok)
De ebben a topikban, ha visszaolvasol, van szó róla. A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2017
Ne feledkezz majd meg a hőmérséklet kontrollról, mert töredék frekin/fordulaton az eredeti hűtés nem biztos, hogy elég lesz.
Sziasztok
Lenne egy páraelszívóm, melynek túl nagy a teljesítménye és ezzel együtt a hangja is. Milyen megoldással tudnám az alap fordulatszámot lecsökkenteni? Tudnátok segíteni?
Előtét -ellenállás, -kondenzátor, -fojtó.
Ez azt jelenti, hogy a fázisra kössek egy 230V-os ellenállást? Sajnos nem vagyok ebben jártas. Mekkora ellenállás kell, ha kb 30-40%-al akarom a teljesítményt csökkenteni?
Amíg semmit nem árulsz el az elszívódról, hogyan adjunk számszerű tanácsot?
Milyen típus, vannak-e fokozatai, hány wattos?
A típus Elica Shire, 3 fokozata van, 272W.
https://elica.com/GB-en/products/hoods/shire
A három sebességfokozat mindegyikében "túl nagy a teljesítménye"?
Gyárilag is elég nagy a legkisebb fokozat zaja, 60 dB. Nem szép dolog, hogy egy 100000.- fölötti árú terméknél buherálásra kényszerül a vevő, ha elfogadható zajszintet szeretne. Sajnos, sok múlik a beépítésen is. A zajátadás kerülésével jelentősen csökkenteni lehet, na nem a gyári zajt, mert azt már így mérik, hanem hogy ne adjon ki sokkal erősebb zajt, mint az adatlapján.
Gumibakok, lágy csőcsatlakozások, zajszigetelő lágy szivacs, habgumi a faláttörésben, ...
Sajnos ennyi pénzért adhatnának egy csendesebb gépet is. Az elszívási teljesítmény a legalacsonyabb fokozatban is túlzott, nem beszélve a zajról. Szag nem marad a lakásban az biztos, de sajnos kisebb főzéseknél emiatt nem szeretjük használni. A kivezetést is közvetlen a gép fölé tettem, így a csőszakasz is rövid. A csöveken a tömítéseket is cseréltem, de észrevehető javulást nem tapasztaltam. Ez a teljesítmény mondjuk a max fokozaton már elfogadható lenne, de a legalacsonyabb fokozatnál 30-40%-al simán lehetne gyengébb. Segítsetek, hogy egy elektromossághoz csak "barkácsolás" szinten értő ember, mint én is meg tudjam csinálni. Eddig hiába szóltam villanyszerelőnek, háztartási kisgép szerelőnek, mindenki elutasított.
Pedig mindenképpen kell hozzá egy szaki. A max. teljesítményfelvételt ismerjük, de nem biztos, hogy ez csak a motoré. Szokott bennük lenni valami világító eszköz is. Lehet, hogy több égő is.
A motor teljesítményét meg kell mérni a legkisebb fokozaton. Ebből ki lehet számolni adott fokozaton a látszólagos ellenállását. Ezután néhány ellenállást kell próbaként elékötni, pl. R = 1:1, 1:1/2, és 1:2 méretben. Akkora ellenállás maradhat előtte, amivel a legkisebb fokozatban bármikor biztonsággal elindul. Ha nincs benne izzólámpa és feltételezzük, hogy fele szállított levegőmennyiséghez fele teljesítmény tartozik (136 W), 200, 400 és 800 Ohm-os ellenállásokkal lehetne próbálkozni. 50, 40 és 30 W-os teljesítményekkel. Mivel ezek elég drágák, egyszerűbb égők sorba kötésével próbálkozni. Ez amiatt is egyszerűbb és célszerűbb, mert egyrészt csak ki kell csavarni a túl nagyot és betekerni a kisebb ellenállásút, másrészt a hidegellenállásuk kicsi, a motor könnyebben indul. Használható égő teljesítmények: 230 V 200, 100 és 60 W. A szerkezetet meg kell bontani, mert a kis fokozathoz kell bekötni az előtétet. Az egész elé kötve a többi fokozat hibásan működne, vagy nem indulna a motor.
Megpróbálnám 230/115V-os trafóról. Ilyen dugasztrafókat vásárok lomisainál többször láttam már, külföldi (angol?) forrásból. (Persze más feszültségértékek, megfelelő trafókivezetésekről is szóba jöhetnek próbaképpen.)
Sziasztok.Hogyan változtatják ebben a mixer motorban a motor forgásának sebességét? Látszik, hogy az állórészen van egy tekercs, ami transzformátorhoz hasonlít, azon pedig több kimenet, bemenet.
Van ez a fehér színű kapcsoló, amelyet kapcsolgatva lehet változtatni a motor forgásának sebességét.Ezt hogyan oldják meg?A kapcsolón több pozicíó van,azt értem hogy az állórészen a tekercselés feszültségét változtatják a kapcsoló pozicíók,de hogyan történik ez? Itt vannak a képek: https://www.kephost.com/image/EiLR https://www.kephost.com/image/EiLz https://www.kephost.com/image/EiLd https://www.kephost.com/image/EiLx
Szia!
A középső képet nézd meg, ahol a tekercselés megcsapolásait kapcsolják át. Bővebben: Link.
Aha.Úgy néz ki mint egy transzformátor, de nem lehet az igaz?Mert a szekunder tekercs nem látható.Tehát csak egy szimpla megcsapolt tekercs az állórész vasmagján?
Igen. Mezőgyengítéses fordulatszám szabályzás. A leglassabb fokozatnál az egész állórész tekercs szerepel az áramkörben.
Ha az egész állórész tekercs szerepel az áramkörben akkor nem gyorsabban kellene a motor forogjon?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |