Fórum témák
» Több friss téma |
ez a téma engem is érdekel, bár egy kicsit különös felhasználást szeretnék tenni és lehet, hogy egy kicsit elszállt agyam is
szóval egy olyan elektromágnesre lenne szükségem ami 40-50 cm távolságból egy 60*60 cm vaslemezt vonzásban tud tartani, de nem tudja magára rántani mert a kettő között van egy tégla fal, így a mágnes és a lemez között kellene nekem a lehető legnagyobb mágneses teret előidézni. persze ennek semmi értelme, csak akkor hogyha a falban van egy üreg is. azért gondoltam a vaslmezre, hogy zárt legyen a mágnes tere, mert az nem lenne túlzottan jó, hogyha ez a mágnes mindenfelé sugározna is. további kérdésem, hogyha ebbe a mágneses térbe egy örvénylő mágneses ketyerét beleteszek akkor azt hogyan befolyásolja a fentebb vázolt erős mágneses tér ? elképzelhető, hogy teljesen meg is zavarja azt ? esetleg van valakinek kéznél egy a fentebb vázolt mágnes, ami akár lehet 1-2 kw-os is...
sziasztok.
nekem egy olyan ötletem támadt, h van egy kis darum, és én ahhoz szeretnék egy elektromágneses "kampót" gyártani a project abból állna, h van egy sima 6lapfejű csavar, annak a 6lapfejű részére én egy vaslemezt heggesztenék, a másikvégére meg egy anyát tekernék rá, és ara meg egy hurok szerűséget raknék. elképzelésem ez lenne, olyan 12v környékéről szeretném üzemeltetni, és a többi paraméter, az ésszerűsék korlátain belül szabadon választott. a kérésem az lenn, h valaki számoljn utána, h hány rétegben, milyen vastag drótból, hány menetet rakjak rá, és h milyen vastag csavarhoz való ez ha nem tesz nagy bonyodalmat, akkor 0.6 os huzalból legyen, mert abból van itthon... de ha nagyon megterhelő, akkor megyek, és szerzek olyan vastagot, amilyen kell segítségeteket előre is köszi, és remélem a többi érdeklődőnek is a hasznára válik az ötletetek... köszi: lewi
Ne így csináld, hanem egy U alakú vasra tekerd a drótot! Vagy E alak középső szárára! Vagy egy "fazékvasmagra"! Hogy mekkora vasmag kell, az attól függ, hogy mekkora tárgyakat akarsz fölemelni (vagy hogy milyet tudsz szerezni).
Pl. ha egy hagyományos adapter trafóját szépen átvágod flex-szel a szekunder tekercs közepén, akkor a megmaradt primer tekercset 12 V-tal táplálva pár kg fölemelhető, ha van sík vas felülete, és a trafó nyitott felülete is sík. Ha nincs sík felület, akkor jó nagy teljesítmény kell, amitől rendesen fűteni fog a tekercs. Ha csak egy csavar a vasmag, akkor annyi drótot kell rátekerni, amennyit csak tudsz. Vaslemezt ne tegyél rá, vagy ha mégis, akkor a fölső végére!
akor, hogy tisztázzuk konyhanyelven:
fogom minden bátorságom, és letekerek egy trafót, azt letekerem a huzaltól, és azt az e alakot kihozom belőle úgy, hogy levágom a tetjét, majd szigetelem a középső kis kinyóló részt, és újratekerem új dróttal? vagy arra gondoltál, h nem szedem le alapból a rezet róla, hanem, csak simán nekiállok flex el, és a tetjét eltávolítom. és ekor hogy legyen a bekötés? mert ugye 4 "vége" van. az alsó, és a felső tekercset simán kössem egybe, és úgy adjak neki áramot? az elátásáról egy régi pc táppal szeretnék gondoskodni. köszi: lewi
Sziasztok,
bocsanat, lehet nem töltöttem jol fel a képet, megprobalom mégegyszer. Ugy van egyébként, ahogy fongab írta, csak az anyag felhasznalasa nagyon széleskörű lehet, az MIT például páncélt fejleszt belőle. A mágnes geometriája henger alakú, ha ez értelmes (nem tudom mi a jo szakirodalom hozzá, én a Csákány Antal féle elektronika-t kezdtem el olvasni hozza, amit a kezdő részen linkeltek be.) A terméket nem sok helyen láttam, a lord.com-on van fennt komplett leírással, innen adtam meg az adatokat. Olyan mágnest szeretnek épiteni, ami megszilarditja a folyadékot, habár a görbe nem ábrázolja konkretan a halmazállapot változast.
A magnetorheosztatikus folyadék mágneses tér hatására változtatja a viszkozitását. Volt már róla szó az "Érdekes kütyük" topikban, sőt: a készítése is megtalálható ott (ferrofluid).
Köszi a linket, meg is fogom csinalni jövő heten. Nincs erre másik topik? Mert még sok kérdésem lenne, de az már más téma.
egyébként én is hallottam róla.
aszem discovery-n volt, h a ferrarik lengéscsillapítójába is ilyeneket tesznek, és ezzel lehet állítani a keménységét, és ezzel lehet optimalizálni a környerezi hatásoknak pl:földút, bizonyos sebesség feletti változás, vizes pálya, stb... Idézet: „vagy arra gondoltál, h nem szedem le alapból a rezet róla, hanem, csak simán nekiállok flex el, és a tetjét eltávolítom.” Igen! Lényegében. Persze ha van türelmed szétszedni, és szépen újra összerakni a lemezeket egy irányban, akkor az a jobb, de szerintem nem ér annyit. A primerre (vékonyabb drót) kell kötni a feszültséget.
Hát ferrofluiddal már volt dolgom, de az nem változtatja a viszkozitását, hanem simán csak vonzza a mágnes!
Valami kiállításon láttam olyat, ami a viszkozitását változtatja, de ettől függetlenül le lehetett volna írni úgy is a nevét, hogy a google rátaláljon!
Amokk!
Amit te írni akartál, az a mágneses térerősség, amit A/m-ben mérnek (ezerszerese a kA/m). Idézet: „A mágnes geometriája henger alakú, ha ez értelmes” Attól függ, hogy milyen térrészben szeretnél nagy térerősséget elérni, és mekkora árammal. A henger alakú nyitott tekercs (szolenoid) a belsejében kelti a legnagyobb térerőt, de ahhoz is elég nagy teljesítmény kell. Ha vasmagos tekercset építesz, akkor behatárolhatod a mágneses teret, és kisebb teljesítmény szükséges. 50 kA/m-hez a tekercs végénél pl. egy 5 cm hosszú, 2 cm átmérőjű csévén 250 menet 1-es drótra kb. 25 A-t kellene kapcsolni, amit az csak nagyon rövid időre visel el. Vasmaggal könnyebb lenne. Nagyobb méretben is valamivel könnyebb.
Hi. Segítsetek. Nem találok semmit a neten arról, hogy egy elektromágnes vasmagja helyett, ha csövet rakok bele miként viselkedik. Egyenáram esetén a mágnesesség. A cél az lenne, hogy egy adott réztekercsnek akarom megnövelni a mágneses erejét, de a kialakítás miatt csőszerű vasmagot tudok csak belerakni.
Hi!
Nekem is lenne egy kérdésem: egy olyan elektromágnest szeretnék készíteni, ami a következőképpen viselkedne: adott egy ferrit mágnes, ami egy tengelyen van, és körbe tud forogni egy körív mentén. Pl. az északi pólusa néz kb. kifelé a körből ... Ezt kellene "meglökni pillanatszerűen" egy elektromágnessel ugy, hogy a mágnes, mint egy körhinta forogjon, és mindig akkor lökne egyet az elektromágnes rajta, amikor 360°-onként odaér ... ehhez arra gondoltam, egy egyszerú vasrudat használnék, (p. 30mm hoszzú, d=8 mm) ami körül lenne rézdrót, és a pillanatnyi áramot mindig egy kondi kisülése adná ... jól gondolom, hogy "simán a vasrúdra feltekerem a rézdótot" akkor az egyik vége északi a másik déli pólusú lesz, és nem másképp orientálódik a mágneses polaritás?
Jól gondolod,de mindenképp lágyvasat használj,különben a vasmagod is mágnessé válik egy idő után. Jobb lenne egy használaton kivüli trafó (E-I) lemezeiből az I -egyenes lemezeiből vasmagot késziteni,mivel ez váltóáramú felhasználásra készült,és az áram megszűnése után garantáltan elveszti mágnesességét.
Csak nem mágnesmotor lesz?
360 fokot emlit... Ez teljes kör,a billegőnek nem kell csak pár 10 fok.
Hát ... valami olyasmi .. egyelőre még csak ki akarom kicsiben próbálni, de van egy okos felhasználása a mágnessességnek, ami első felháborodásra sérti az energiamegmaradás törvényét, de szerintem nem ... ezért nem akarok részletekbe bocsátkozni a teszt előtt...
Amugy igen, egy 360°-os körbe-körbe forgó cuccról van szó .. de nem örökmozgó! De lehet, hogy sokáig mozgó .. a kérdés csak az energiamérleg lesz ...
Apropo, milyen vastagságú rézdrótot javasoltok ... ? Szerintem max. néhány voltos (4-5V) feszről lesz szó, és hasonlóan minimális (néhány 10 mA-es) áramerősségről, ami "összegyűlik pl. 1 sec alatt a kondiban" majd kisül egy pillanat alatt ... Érdemes a lehető legvékonyabban megtekerni?
Jaja.... értem, akkor tehát van egy optimális vastagság, ahol a legkisebb felvett teljesítmény mellett a legerősebb a mágnesesség? Illetve a tekercs menetszáma milyen konkrét összefüggésben van az elektromágnes "erejével"?
Sziasztok! Mi a teendöm ha egy válto áramu elekromagnes eröterét szeretnék megzavarni
> Mi a teendöm ha egy válto áramu elekromagnes
> eröterét szeretnék megzavarni Megfogod es jol megzavarod Jo kerdesed van igy elsore, mellesleg
van egy elektromágnes ami egy számlálot hajt meg ezt kellene modositani
Ezt így, nem értem. Mi a cél, ne húzzon meg az elektromos mágnes. idézz elő egy akkora mágneses teret, ellentétes irányba, ami az eredetit kioltja. Függ a huzal hosszától, a huzalon átfolyatott áramtól, és a távolságtól. Minél több huzalt tekersz fel, és nagyobb áramot hajtasz át, annál erősebb lesz. Minél távolabb teszed, annál gyengébb lesz.
Más kérdés, hogy amin el akarod törölni a mágneses mezőt, annál a tekercsnél nem záródik a mágneses kör, a tekercs ohmos ellenállás lesz. Ezért le fog égni.
Szoval szamlalo jelfogot kellene semlegesiteni hogy ne szamlaljon?
Amit en lattam annak sima magneskore volt, egy U alaku vasmagos tekerccsel kivulrol allandoan behuzva lehet tartani *es igy nem tud szamolni). Persze ugyanezt allandomagnessel is el lehet erni, a lenyeg az hogy belul hosszaban van a tekercs...
Pont az lenne a cél, hogy mágnesessé váljon a tekercs minél jobban. Tulajdonképp azon meditáltam, hogy a hangszóró tekercselésekor a tekercs alá vékony lemezt tenni. A felfogatás elég merev lenne szerintem nem engedné, hogy a mágnes magához mozdítsa a tekercs alatti fémet. Így elméletileg nőne a hangszóró teljesítménye. Csak elmélkedtem
szio Itt arrol van szo hogy eyg tengejen van egy tárcsa amit a mágneses mezö forgat és a másik tárcsa hajtja a számlálot ezt kellene lassitani
Ez egy villanyóra?Ha mágneseled akkor lemágneseződik a fékmágnese és annyit fog mérni hogy nem győzöd kifizetni.
Köszi! a megoldások keresése viszi elörébb az emberiséget tehát fojtatjuk a keresést :wow3:
Sziasztok!
Elektromágnessel kapcsolatos problémát vetnék fel, de nyitott vagyok mindenféle megoldási javaslatra Tehát a feladat amit meg kell oldanom egy manuális sebességváltó szekvenciálisan kapcsolhatóvá tétele. Oka az, hogy gyorsulási versenyekre építek komolynak mondható gépet (magyar viszonylatban) és a váltásokra elpocsékolt idő rengeteg manuális váltás esetén 3 - 5 tized másodperc. A célom az, hogy ezt 15-20 század másodpercre, vagy kevesebbre csökkentsem. Ehhez először megtekintettem, hogy is működik pontosan a váltás mechanizmusa H kiosztású manuális váltók esetén. A történet arról szól, hogy egy csapot tudunk mozdítani előre hátra hosszirányban és bizonyos szöggel el tudunk fordítani az óramutatjó járásával megegyező illetve ellentétes irányban. Hosszirányban mint ahogy a kocsik manuális váltóján van, lehet pl 1esben, üresben, 2esben a váltókar. Szögelfordításnál pedig azt határozhatjuk meg, hogy 1-N-2, 3-N-4, 5-N-R fokozatok körül akarunk választani. Több elképzelés is megfordult eddig a fejemben pl, elektromotorokkal, vagy hidraulikus munkahengerekkel vezérelni, de elvetettem őket lassúságuk és túlzott tömegük miatt. Nos tehát a koncepció egy olyan munkahenger előállítása aminek a dugattyúját elektromágnesek hozzák mozgásba nem kis sebességgel. A dugattyúnak a löket két végén és a löket közepén(!) meg kell tudni állnia. A löket teljes hossza nagyjából 4-5cm lesz, a pontos erőről, amivel be lehet lökni a váltót az egyes fokozatokba sajnos nem tudok beszámolni, mert még egyenlőre nincs a kezemben a váltó :no: Aztán ezt a munkahengert bizonyos szöggel már csak el kell fordítani bizonyos szögekkel, szintúgy elektromágnesek segítségével. Mivel nem vagyok fizikus, ezért lehet, hogy az elképzelésem így első nekifutásra több sebből is vérzik, remélem ebben tudtok nekem segíteni. A váltás folyamata a következő lenne: A kuplung és a fokozatból történő kiemelés 0,015 - 0,03 sec késleltetéssel követné egymást, aztán jöhet a másik fokozatba való bahúzás azt követően a kuplung kiengedése. Másik eset mikor fokozatból ki kell emelni, szögelfordítás, fokozatba helyezés és tengelykapcsoló zárása. Elektromágnesek segítségével egyáltalán megoldhatóak ilyen gyors és viszonylagos pontosságot igénylő mozgások? Természetesen egyenáramban gondolkodhatunk csak mivel egy személyautóról van szó. 12V egyenfeszültség adott. Üdv! Sanya |
Bejelentkezés
Hirdetés |