Fórum témák
» Több friss téma |
Biztos vagy benne, hogy megfelelő az elektronika neked? Sok fajta van, sőt, rengeteg, és egyáltalán nem mindegy, melyiket veszed...
Idézet: „a hiányzó információk miatt ez sem biztos, hogy ez való bele. Se típus, se fénykép, így nincs miből kiindulni” Én is írtam már, de nem reagált rá.
Sziasztok!
Hol tudnék vásárolni egy 300-750W körüli 36-48V os 3 fázisú motort. Lehet agymotor is. Összetettem egy rollerhez a vezérlőt, de nincs mivel kipróbálni. Igazából kölcsön is jó lenne. Csak a motort szeretném megpörgetni, hogy lássam, hogy a vezérlés hibátlanul megy. Nem kell, hogy a motor hall jeladós legyen, mert a vezérlő felismeri, hogy van vagy nincs hall. Előre is köszönöm.
Segway/hoverboard motor?
Mindig szoktak lenni hibásnak hirdetett darabok. De miért nem azt használod, amit eredetileg is meghajtana?
Szia!
Bocsi, hogy egy kicsit eltűntem, de eléggé be voltam havazva a héten! Szóval, a kerékpár típusát azt leírtam (Polymobil PB030). Az elektronikának nincs semmilyen típus megjelölése! Egy matrica volt csak rajta amire ez volt írva: brushless controller, 36V, 300W, 120 fok, 1+1 ABS. Kb. ennyi. Megrendeltem amit linkeltél (amit köszönök). Felhívtam a céget, ahol azt mondták, hogy megfelelő a járgányhoz! Meg is jött, be is raktam és tökéletes minden! Igaz volt két csatlakozó ami nem stimmelt. A járgányon pont ugyan az a csati volt mint az elektronika kábelén, szóval nem lehetett összedugni őket, de forrasztással megoldottam! Minden tök jó, minden működik! Viszont lenne még egy kérdésem hozzátok! Összeraktam egy LiFePo4-es akkupakkot. Az akkucellákra 7000mAH volt írva, amit sejtettem, hogy nem fognak tudni! Párhuzamosan 2, sorba pedig 12 lett kötve. A BMS-t bluetooth-on keresztül látom a telefonon, ami azt az infót írja, hogy az akkupakk 12,6AH-ra sikerült. Ez tök jó szerintem! Viszont ami egy kicsit nem tetszik, hogy használat közben folyamatos max. sebességnél 13,5-14A az áramfelvétel! Ez normális így? Nem csak indulásnál kellene ennyinek lennie, menet közben meg csak kb. 7-8A-nak? A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2020
A vezérlőre a típus alapján kerestem rá, ezért valószínű volt, hogy jó lesz.
Nekem van egy 48V-os, névlegesen 300W os agymotor kerekem, TRD-33 robogóé volt.
Üdv Mindenkinek!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy van pár felesleges Ac szervó motorom. 140V-tól 460V feszültségig illetve 1-5 kw teljesítményig. Esetleg ezek a motorok valamiféle BLDC meghajtóval működőképesek lehetnek? Illetve valaki kísérletezett már ilyennel?
Üdvözlöm a fórumozókat!
Először is szeretném tisztázni az esetleges viták elkerülésé véget, hogy nem vagyok jártas az elektromos kerékpárok/motorok témaköréban. Adott Édesanyám elektromos rásegítéssel működő kerékpárja. A kerékpárt nem szükséges hajtani, hogy a gázkar segítségével forgassuk a motort. Kvázi az akkumulátor által táplált motor hajtja. Egyik nap használat közben észrevettük, hogy a gázkar nem működik, de az elektromos motor maximális fordulatszámon forog. Kvázi, mintha a gázkart teljesen meghúztuk volna, de közben ahhoz nem nyúltunk hozzá. Szóval feltételezem, hogy a gázkar körül van a gond. A gázkar 3 vezetékén mértem feszültséget a műszer nem mutatott semennyit. :/ A főkapcsolót elzárása után a motor megáll. Az akkumulátor csomag 36V-os. Megvolt a probléma, nem is kellet sokat várni, hogy egy szabad délután szétpróbáljam szedni a gázkart. Hall érzékelős 3 vezetékes karról beszélünk. A felirat lekopott az érzékelőről de valószínűleg HAL503-asról beszélünk a rajta marad kopott jelölésből adódóan. Öteleteket, tanácsokat szeretnék kérni, hogy ebben az esetben milyen járható út van a gázkar rendbetételére. (új hall jeladó, új gázkar) stb? Képeket csatolok mindenről. Előre is köszönöm a segítséget. A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2020
Szia! Az lehet, hogy megérne egy próbát. Hall szenzoros? Mindjárt rákeresek, hogy kinézetre milyen? Köszi. Kölcsön adnád?
Előszőr is tudni kéne, a gázkaron pontosan hol nem mértél feszt. Sehol? mert akkor nem biztos, hogy a gázkar a hibás.
A gázksrhoz ki kell mennie mindenképpen az 5V feszültségnek. Ha lehúzod a gázkart mérsz a csatlakozóján a vezérlőnél a fekete piros között 5V-ot? Illetve a képről nem derül ki, hogy bldc vagy sima dc motorról van szó (gyanakszom az utóbbira). Hány ér/vezeték megy bele motorba?
Üdvözletem!
A motorról nem tudok többet, de ha feltétlenül szükséges megbírom esetleg bontani, nézni közelebbről. Közben sikerült előre lépni a dolgokkal kapcsolatban. Kicsit megnéztem a kerékpárt közelebről és kiderült, hogy a 25A biztosíték nem működött ezért nem mérhetem semmilyen feszültséget a gázkarra jövő vezetékeken. Kicseréltem a biztosítékot. Most a piros (pozitív) és a fekete (negatív) vezeték között már végre van feszültség , számszerűsítve 6.26 V a műszerem szerint. A gázkarban összetört szétszedéskor a hall érzékelő így vagy új hall érzékelő vagy új egész gázkart kell majd vásárolnom. Sikerült beszereznem aprópénzért 49E lineáris hall érzékelőből pár darabot. Szerinted esetleg ha a meglévő gázkarba megpróbálom elhelyezni a régi hall érzékelő helyére a 49E-t akkor működhetne a dolog? vagy van kivetni való az ötletben? A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2020
A 49E lehet jó választás is akár, de ez függ a mágnestől ami benne van, azaz miylen erősa mágneses tere. A lineáris analog hall IC-ket mindig hozzá kell igazítani a mágneshez, nem tudom megmondani, jó lesz-e. Eltérő rétékekre más méréshatárúak léteznek.
Sokallom azt a 6.26V-ot, 5V szokott lejönni. A vezérlőben van egy segédtáp ami előállítja a nagy akkupack feszültségéből az 5V-ot. Ha ez magasabb ott nem stimmel valami. Ahogy nézem a 49E adatlapját, gond lehet ez a magas tápfesz, van olyan gyártó aki 5, van aki 6, van aki 10 V feszültségig garantálja a működést. Ha alacsonyabb feszú verziót vettél, akkor el fog pukkanni. Amíg az a 6.xx volt nem lesz 5V addig nem raknék rá semmit. Főleg ha más is használja ezt a feszültséget. Aztán előfordulhat ez valami egyedi vezérlő, ami tényleg ennyit kell előállítson, bár én ilyennel még nem találkoztam (ez persze semmit sem jelent)
Sziasztok!
Elektromos autóknál milyen motort használnak hajtásra? Milyen felépítésű? Aszinkron/szinkron?
Szia!
Valószínűleg BLDC.
Az elektromos kacsát 3fázisú aszinkron motorral csinálták, 11kW 30 csúcson.
Az érdekelne hogy milyen felépítess a lég kedvezőbb az elinduláshoz, aminek alacsony a súlya és hatékony.
Pmdc, pmac. Aszinkron nyomateka indulaskor kicsi, soros hatasfoka kicsi.
A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2020
Ezek állandómágneses motorok?
Az aszinkron motor indítási nyomatéka 11kW nál 73nm, amit 2,5 szeresére lehet túl terhelni, 182,5nm. 14 másodpercig maximum. Ezek katalógusadatok.
Minden előfordul, de nem egyértelmű milyen hajtásra kérdeztél rá. Gyári hajtásra, vagy amit utólag átalakítanak, mi szokás?
Az érdekelne hogy utólagosan atalakaitott hajtasnál milyen motort lehet és érdemes használni.
Milyen járműbe?
HA autóba, nagyon gondold át, hogy van-e rá pénzed. Hazai viszonyok között lehetetlen kategóriát közelít a papírozás, és emellett több milla lesz a vége.
Igen, tudom hogy egy foghúzás közbeni tökonrugással ér fel a hivatali intézkedés.
És azt is tudom, hogy minden pénzt rá fogok majd költeni az akkura, és a motorra, és az elektronikára, ami csak létezik. De. Most csak információt gyűjtök, és számolgatok. Sajnos a fejembe vettem, arra vagyok kíváncsi, hogy ez nálam szalmaláng lelkesedés, vagy tartós? Igazából megpróbálom először fejben összerakni, és összeadni. Csak utánna vennék bármit is. Ezért kell tudnom hogy milyen motor kell egy ilyen gépbe. A kocsi már ki van szemelve, de egyenlőre nem szeretném publikálni ezt a dolgot, ameddig valami meg nem valósul belőle.
Évek óta nem születik hivatalosan átalakított rendszámos autó hazánkban. Pedig sokan építettek át.
Az elektromos kacsát is sikerült lepapírozni.
A beszélgetést továbbvittem az Építsünk elelktromos autót! Fórumra.
Sziasztok. Adott egy ilyen elektromos robogó, 3db 12v 12ah akksi van benne, ami már csak 1 órát bír. Szeretném lecserélni őket de eredeti nagyon drága. Hogyan úsznám meg pár 1000 Ft-ból a dolgot?
Attól tartok, sehogy. Egyébként nem is annyira drága, a három akku "csak" 27000 Ft
Bővebben: Link Az enyémbe csak kettő kell, és annak darabja 60000 Ft A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2020
Valóban, tizenéve építette Bence. Akkor még át lehetett vinni ha nehezen is, ma már nem így van. Azokban az években pár átépített példányt sikereült átverni, de úgy olyan módszerekkel ma már nem lehetséges.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |