Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
USB - RS232 átalakítónak tűnik. Lehet, hogy hibás és ezért használták fel töltelékként.
Sziasztok!
Van egy PCI hangkártyám, aminek SPDIF kimenete is van. Ahhoz szeretnék dekódoló áramkört építeni, amit beépítenék az erősítőbe. A kérdés az, hogy az SPDIF csak kimenet, vagy bemenet is lehet? Pl. hanglemez digitalizáláshoz jól jönne, mert akkor egy spdif ADC-t kéne raknom az RIAA korrektor után. (Állítólag jobb lenne, mint a hangkártya vonalbemenete.)
Elfelejtettem írni, hogy minden baudrate-en ezt produkálja, 600-tól többszázezerig.
És minden baudrate-en ugyan azt a karakter adja vissza a küldött helyett. Írtam is, hogy szkóppal megnézve szépen visszajön a bekapott jel. Talán nem elég erős a fel/lehúzás? A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2016
Bármilyen küldött karakterre egy bizonyos másikat ad vissza? Esetleg egy bizonyos karakterre egy bizonyos karaktert ad vissza? Tehát minden karaktert eltéveszt, de mindegyiket ugyanannyira?
Írok példát, sajnos nem elég egyértelműek a fogalmak
küldök egy "a"-t -> kapok egy "°"-t. küldök egy "s"-t -> kapok egy ")"-t. küldök egy "-"-t -> kapok egy "*"-t. küldök egy "\r"-t -> kapok egy "+"-t. Nem tudom, hogy konkrétan mik a párok, csak próbálom érzékeltetni a szisztematikát. Egy karakternek mindig ugyan azt a párt adja vissza. Remélem így érthető. szóval "a"-ra minden baudrate-en "°"-t kapok, "s"-re minden baudrate-en ")"-t kapok, és így tovább. A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2016
Gyakorolhatsz rajta SMD-t forrasztani!
Lehetséges, hogy egy kapcsolási rajz sokat segítene.
Üdv!
Egy Babetta 207 átkábelezése előtt állok. A gyári kábelköteg túl drága, ezért az nem kell. Az a kérdésem, hogy 0,5mm2 -es drót elég hozzá?
És hogyan tudom kiszámolni, hogy a 0,5mm2 mekkora átmérőt jelent?
Ez a vicc része volt úgy-e?
Tolómérővel amúgy meg egy babettának nincsenek túl nagy igényei,meg azt a pár szál vezetéket ami fut rajta mindegy milyen vezetékkel csinálod,de azért ne UTP kábel legyen,meg ne is földvezeték.
Nem!
Most akarok venni kábelt a hestore-bol. (nem csak azt, mást is). Annyi van odaírva, hogy 0,5mm2 ezért nem tudom megmérni.
Nem akarok nagyon.., de hány osztály végeztél? Ez kb. negyedikes anyag (elemi).
11. be járok! Rájöttem közbe, csak kevertem a kör területe és kerülete képletet! és csodálkoztam, hogy nem jön ki értelmes szám!
A 0,5 szerintem kevés lesz, gondolj később a tuningra is
A világítás kb 20w lehet, más nem igen van. Nézz szét itt
Tessék egy kis segítség.Remélem,hogy kiigazodsz rajta
Szia.
Én 1,5mm2-es sodrott villanyszerelő drótot használnék, az biztos elég. Van nekem szervizkönyvem Jawa motorkerékpárokhoz, vannak benne robbantott rajzok is, és az elektromos bekötési rajz is benne van, a könyv cseh, ha esetleg valamiben segítség kéne, ábrákkal ki tudlak segíteni, bár nem értek a Jawa/Babetta-hoz.
Most felújítás lesz, mert elég romos szegény! A világítás LED-es lesz, (ha szabályokba nem ütközik ), a gyújtás rész marad az eredeti. Nézek vastagabb kábelt majd. Szép színes drótokból akartam csinálni, de a HEstore-ban a vastagabb 1,5-ös csak nagy kiszerelésben van, az meg drága.
húzzál ki a falból egy 2 métert az bőven elég lesz bár az nem sodrott réz sajna .
Kocsibontóban kérsz egy roncs kábelköteget, és abban találsz annyit ami megfelelő és színes is lesz.
Csak az a baj, hogy nincs a közelben bontó! (majd ha megy olyan helyre valami ismerős, akkor majd szólok neki, hogy nézzen be.
Merev kábelt meg nem szeretnék használni. Köszi az eddigi válaszokat!
Sziasztok!
Ellenállások és egyéb dolgoknál a toleranciát hogyan kell értelmezni? Pl. Van egy 10ohm 5% ellenállásom. Ez azt jelenti, hogy én 9.5 és 10.5ohm közöttit kapok, de annak az értéke használat közben nem fog változni? Vagy használat közben 9.5 és 10.5 között változhat az értéke?
9,5 és 10,5 Ohm lehet az, amit veszel. Normál esetben használat közben nem változik (esetleg akkor, ha túlterheled és füstöl), leszámítva azt, hogy melegedés hatására egy kicsit nő az ellenállása. Ha nem extraprecíz az áramkör, akkor ezzel nem kell foglalkozni. Az egyéb dolgogba pedig sok dolog belefér, nem lehet rá egyértelmű választ adni.
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2016
Sziasztok!
Egy L78S05CV3 vettem, mert valamiért az USB elosztó tápja lehet nem mindig azt adja ki mint kéne, mert 2 ledem elszállt már. A ledek a lemérés alapján ha minden igaz jó lettek tervezve, de tényleg jobb ötletem nincs miért ment ki két led (amikor az egyiket javítottam, akkor ment ki egy másik). Kék led. 5.24V-os bemenetnél, addig ellenállásozva míg 20mA nem mértem, akkor a leden 3.15-3.17-et mérek. Tehát elvileg ha jól csináltam, akkor 18mA-re van méretezve, mert 120ohm-os előtét ellenállásokat használtam a rendes áramkörben. A táp 5.24V-ot ad a műszer szerint. Rátettem az említett L78S05CV3-mat. Előre 47µF (mert 33µF nem volt), kimenetre 0.1µF-ot tettem. Viszont ha nem teszek rá semmit, csak a műszerrel megmérem a kimenetet, akkor 4.2V-ot mérek. Miért lehet ez? Elvileg 4.8-5.2 vagy 4.75-5.25V között kellene lennie. Mit ronthatok el? Előre is köszönöm a segítséget. Zoli A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2016
Az ilyen stabilizátoroknak kb. 2 - 2,5 V-tal több bemenő feszültségre van szükségük, mint amennyi a névleges kimeneti feszültség. A bemenethez, lehető legközelebb a lábaihoz 330 nF, a kimenethez 100 nF dukál.
Ha atápegység 5,24 V-ot ad stabilan, nem kell a stabilizáló IC, elég csak egy ellenállás a LED elé. Állítsd be úgy, hogy 15 mA-t kapjon a LED.
Szia
ha csak símán összekötöd a TX-et az RX-szel akkor rendesen kapod a karaktereket? Persze optocsatoló kiiktatva
Sziasztok segítségre lenne szükségem.
200 v-os tekercselésű mágnesszelepet szeretnék csak annyira késleltetni hogy azonnal elzárjon mikor megszinik a vaillany de a zárás lágyabb legyen. Most a zárás egy pillanat alatt történik meg igy agresszívan zár el a szelep. Ötleteket vagy konkrét megoldást nagyon szépen megköszönném.
Szia!
Köszi ezt az infót. Sajna már egy csomó led le van forrasztva 120ohm-mal,így harmadszor nem kezdeném előről (az előző tápom egyszer úgy gondolt 6v felett ad ki...). Gondolom ez a probléma nem fog jelentkezni,ha már power bankkal hajtom meg,ami a végcél. Viszont ezt csak a végén szeretném megvenni,mikor látom végül mite kell méretezni. Hogy tudnám kivédeni ezeket a véletlen megszaladásokat a táp használata esetén (mert még mindig nincs más ötletem mi történheten,így erre tudok csak gondolni)? És eleve mit számoljak mire szaladhat meg? Inkább valami az eljére lenne jó tenni átmenetileg,mert a végén annyira alacsonyra lesz tervezve, hogy éles üzembe a szőrmét (ami alatt lesz) nem fogja átvilágítani csak teljes szötétben... Mit javasoltok? Köszi előre is.
A mágnesszelep kialakításától függ a megoldás. Egy biztos, hogy a tekerccsel sorba kötött NTK termisztor az átfolyó áram hatására csökkenti az ellenállását, tehát pár másodperc alatt alakul ki a végleges áram - bekapcsoláskor alacsonyabb, majd növekszik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |