Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   3213 / 4000
(#) sitto válasza sitto hozzászólására (») Aug 31, 2018 /
 
Közben megtaláltam, hogy hol lehet kinyerni egy átlag áramot a szimulációból.

De melyiket vegyem alapul (max. avg vagy rms)?

watt.jpg
    
(#) sitto hozzászólása Aug 31, 2018 /
 
A 16820 kapcsolási frekvenciája max 2MHz, a szimuláció viszont 3-3,5 MHZ-et mutat.
Ez mitől lehet? Az adatlap szerint csak az induktivitás befolyásolja a kapcsolási frekvenciát. Viszont hiába változtatom semmi hatása nincs a szimuációs eredményekre.

frek.jpg
    
(#) Petibácsi hozzászólása Aug 31, 2018 /
 
Urak!
Nagyon primitív a kérdésem, de hát az elektronika idegen tőlem, mégis odajutottam, hogy tápegységet szeretnék csinálni a horgász kapásjelzőimhez, amiknek 9 V-os elem a meghajtója. Csináltam lemerült elemekből egy-egy „elemhelyettesítőt”, amiknek kivittem a vezetékeit egy „táp- jack”-be. Ha egy jó elemet kötök rá, szépen dolgozik! DE amikor egy 9V/2A- es adapterről veszem le a feszültséget, csak nyikkannak a kapásjelzők – amiken persze nincs semmiféle elektromos adat, csak a 9V. Amikor viszont egy 3-12V-os 2700mA –es adapterrel próbálkozom, persze 9v-ra állítva, akkor megy a dolog, de az az adapter kölcsönben van, nem buherálhatom el. Hogy az ördögbe tudom megmérni a kapásjelző amperitását, ha van egy régi tipusú SDM-2-es digit. multiméterem, hogy kell bekötni és hogy kell mérni, a multim. beállítását talán tudom, de az áramkörbe kötést nem. Sajnálom a hozzánemértésemet, de ha válaszol valaki és részletesen elmondja, mit, nivel, hova kössek, tisztelettel megköszönöm. Üdvözlettel- Petibácsi
(#) kokozo válasza Petibácsi hozzászólására (») Aug 31, 2018 /
 
Üdv! Nem lehet hogy a 9V/2A-es tápegység AC Adapter?
(#) Kovidivi válasza Petibácsi hozzászólására (») Aug 31, 2018 /
 
Ha a kapásjelző 9V-os elemmel működött eredetileg, akkor az áramfelvétele 5-20mA (0.005-0.02A) között van.
(#) qvasz2 válasza Petibácsi hozzászólására (») Aug 31, 2018 /
 
A 2A-nek bőven elegendőnek kellene lenni.
Vagy fordítva kötöd rá, vagy AC (váltakozó áramú, vagyis nincs benne egyenirányító) az adaptered, vagy rossz.
Mérj feszültséget az adapteren, miközben teszel rá valamilyen terhelést: egy 12V-os izzót pl. (autó izzóból csak max 10-15W-os jó, fényszóró nem)
(#) Petibácsi válasza qvasz2 hozzászólására (») Aug 31, 2018 /
 
Az adapter (tápegység?) kimenetén +/- 9,48 V-ot mértem, holnap reggel méregetek tovább. Természetesen mindhármótoknak köszönöm a reagálást.
(#) Petibácsi válasza kokozo hozzászólására (») Aug 31, 2018 /
 
Ez az eredeti kisérőszövege:

Idézet:

Tápegység, kapcsolóüzemű hálózati adapter 9V/2A, M5897
Kapcsolóüzemű hálózati adapter
- 2 Amper terhelhetőség
- Stabil 9 Volt kimeneti feszültség
- 2,5/5,5 mm DC csatlakozóval szerelve

Ez a DC csatlakozó nem azt jelenti, hogy egyenáramú?
(#) granpa válasza Petibácsi hozzászólására (») Aug 31, 2018 /
 
De bizony! Elméletileg.
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2018
(#) nedudgi válasza Petibácsi hozzászólására (») Szept 1, 2018 /
 
Nem. A DC csatlakozó konyhanyelvi megnevezése azoknak a koaxiális, kétpólusú csatlakozóknak. A döntő a tápegységen található jelölés és felirat, amennyiben jól működik, nem hibás.
(#) Robin2 válasza Petibácsi hozzászólására (») Szept 1, 2018 / 1
 
Lehet, hogy az a probléma, hogy a tápegység kapcsolóüzemű, nem jól szűrt feszültseget ad ki és zavarja a kapásjelző elektronikát. Szerintem köss esetleg párhuzamosan vele egy 1000-2200 µF / 25 V-os kondit próbaképp.
(Csak érdeklődésképp, mint nem horgász kérdezném, miért nem jó az eredeti elemes megoldàs? Vizparton hova csatlakoztatod a tápegységet?)
(#) Petibácsi válasza Robin2 hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Köszönöm az ötletet a szűrésre, a jól működő 3-12 V-os adapter tápvezetékében is valszeg az van - egy kis henger- majd bekötök egy - nagy tól-ig határt adtál a kondira, melyik legyen, ja, és van-e polaritási szabály?? - kondit! A táp azért kell, mert öt hónapig vagyok vízparton egy kempingben és közel állandóan mennek e jelzők (napi 8-16 órát) és ez kb. 10 db alkáli elemet jelent - a régebbi jelzőim szerinti adat - egy szezonban, ami 5- 8e Ft. A 230V-ot a lakókocsiból viszem ki földben, csövezve, az adaptert és a Wagókat egy befőttesüveg védi-a korábbi műa.dobozt megette a Nap, a fémtetőbe applikált tömszelencékkel a ki- és bevezetés. Három éve így ment, csak most új jelzőket kaptam és a régi adapter nem vitte, valszeg a szűretlenség miatt. Köszönöm mindenkinek a segítséget, az eredményt megírom!!
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2018
(#) vargham válasza Petibácsi hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Idézet:
„a jól működő 3-12 V-os adapter tápvezetékében is valszeg az van - egy kis henger”

Az egy ferrit gyűrű.
(#) nedudgi válasza Petibácsi hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Mi a szösz az a valszeg?
Segítek: a sárga fejléc utolsó mondatát olvasd el mégegyszer.
(#) nedudgi válasza Petibácsi hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Milyen messze van az a lakókocsi? Nyugodtabb lenne az élet, ha szivargyújtóról vinnél ki áramot a kapásjelzőkhöz, és helyben egy 7809 plusz 2 kondenzátor felhasználásával állítanád elő a 9V feszültséget.
(#) RoliNyh válasza Petibácsi hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Én 100nF -os zavarszűrő kerámia kondenzátorral próbálkoznék először. Láttam már pár ilyen 230V -os hálózati adaptert, ha transzformátoros kivitelű, akkor általában csak a diódahíd, és egy puffer kondenzátor van benne, az meg általában elégséges. Persze a zavarszűrő kondit nem a tápegységben szokták általánosan alkalmazni, hanem a táplált készülék tápcsatlakozóján, hisz így a tápvezetéken megjelenő zavarok ellen is véd valamennyire. (A ferritgyűrűt és a pufferkondit is itt érdemes alkalmazni.) És végsősoron a készülékben és/vagy a tápegységben lévő pufferkondenzátort is lehet nagyobbra cserélni ha kell, de nem biztos, hogy elfér. Az ugyebár a tápegység maximális áramához van méretezve jó esetben, persze ha nagyobbra cseréljük, az sosem árt, mert ezzel csökken a feszültség hullámossága is, akkor ha a tápegységet a teljesítménye maximumának közelében terheljük...
(#) qvasz2 válasza RoliNyh hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Még jó, hogy megírta, hogy kapcsolóüzemű: Bővebben: Link
(#) RoliNyh válasza qvasz2 hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Jaaa bocsánat, azt nem olvastam akkor.
De ha nincs megfelelően szürve, a zavart az is termeli rendesen...
(#) proli007 válasza Petibácsi hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Hello! Én minden estre nem vinném a 230V-ot a partra. Részemről a horgászat nem arról szól, hogy villamosítjuk a tópartot..
Veszel jelzőként két 9V-os aksit, egyiket használod, a másikat töltöd. Vagy, egy 12V-os SLA aksit és egy 9V-os stabilizátort teszel hozzá a jelzők számára. Már egy 4Ah kapacitású aksival is nagyon soká fog üzemelni. De akár lehet hozzá napelemes töltőt is fabrikálni. Akkor talán még külön tölteni sem kell.
(#) Petibácsi válasza nedudgi hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
A "valszeg"-ért elnézést, nem szoktam pongyolán fogalmazni, írni.
(#) Petibácsi válasza nedudgi hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
A parton minden "horgász" lakókocsi az éjjeli, kötelező horgászhelyvilágításhoz a 230 V-ot "viszi ki". Ez bevált és vjztől védett csatlakozóval használom.De köszönöm a figyelmeztetést!
(#) Petibácsi hozzászólása Szept 2, 2018 /
 
Uraim, adjatok egy megoldást a mostani állapotomra, mégpedig, hogy van a befőttesüvegemben egy M5897 van, rá van kötve a 230V, a két db (darab?) Wago3, ezekből ki van vezetve a két 9V-os táp, végére forrasztott DC (?) tápcsatlakozóval. A régi, igénytelenebb (?) kapásjelzők működtek így, ezek az újak meg nem. Kell-e kondenzátor, mekkora és hova kötve?
Aztán végülis hagyom az egészet a fenébe, tudomásulveszem, hogy mi a fenéért erőlködöm megoldani egy számomra bonyolult problémát, használom a 9 V-os elemeket és nosztalgiázom a 77-es évekből volt "befőttes üveg -gyertya majd viharlámpa és ruhacsipesz kapásjelzők" megoldáson! Pedig élveztem a lehetőségét a próbálkozásnak..... Mindenesetre köszönöm a tanácsokat, mostnár végképp nincs előttem erre az esetre a megoldás!
U.i.: mi az ördög az a "ferritgyúrú"?
(#) Petibácsi válasza Petibácsi hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Persze megoldás az is, hogy a 3-12V-os adapter kivezetését osztom meg "wagósan", csak sajnálnám az elbuherált jelenlegit kidobni - buherálva a 230V betápoldal volt, hogy beférjen az üveg száján!
(#) Robin2 válasza Petibácsi hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Szerintem ne add fel, de válaszd inkább Proli megoldását. Használható, egyszerű és ami a legfontosabb: biztonságos. (Azért a 230 V és a buherált szavak nem csengenek együtt túl jól )

Ha mégis maradsz a jelenlegi verzió mellett, az eredeti tápnak kiméred a polarítását műszerrel, ez alapján egy 1000 µF/ 25V elektrolit kondenzátort polaritás helyesen párhuzamosan rákapcsolsz. Kiegészítésképpen szintén párhuzamosan, bármilyen polaritással, egy 100-470 nF kondenzátort is kapcsolhatsz rá.
(#) kapu48 válasza Petibácsi hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Válassz zavar szűrő Ferrit gyűrű::
Bővebben: Ferrit gyűrű
A legyen keresztmetszete olyan, hogy átférjen rajta a vezeték, legyen minél hosszabb.
Felhúzod a tápvezeték kapásjelző oldali végére, és rögzíted.
Vagy:
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2018
(#) Petibácsi válasza Robin2 hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
A "buherálás" azt jelenti, hogy mivel nem volt - van - 230 tápbe (konnektor) a befőttesüvegben, és nem is fért be a "villásdugó" az üvegbe, meghajtottam az eredeti villákat és egy-egy színhelyes banánhüvellyel adtam rá a 230-at. Mivel ma itt a Parton nem tudok kondit ( kondenzátort !) beszerezni, holnap Bfüreden, vagy Veszprémben megpróbálom - amúgy is kell mennem műszert venni, mert sikerült a 25-30 éve használt műszeremet elsütni - aztán csinálom. Miért kell még a nF-os kond.-tor is és ugyanabba a Wago - ba kössem, ahova a nagyobb megy? Össze is forraszthatom a lábakat - persze polaritás helyesen?
(#) kapu48 válasza Petibácsi hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2018
(#) Petibácsi válasza kapu48 hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Aha, vagány (nagyszerű) megoldás, köszönöm! Sajnálom, hogy már ilyen koros vagyok, már nincs igazán se időm (?), se kedvem elmerülni az elektronika gyönyörűségeiben, de legalább kapok
infót (információt) tőletek, köszönöm - azért így valamicskét tanulok is
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2018
(#) Petibácsi válasza kapu48 hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Bocs, de én egyébként a két kondenzátort akartam párhuzamosítani forrasztással - pláne, ha értem, hogy mit, miért! - és hogy szabad-e!?
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2018
(#) kapu48 válasza Petibácsi hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Bővebben: Link
a 100n-os kondi kerámia legyen.
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2018
Következő: »»   3213 / 4000
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem