Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Közben megtaláltam, hogy hol lehet kinyerni egy átlag áramot a szimulációból.
De melyiket vegyem alapul (max. avg vagy rms)?
A 16820 kapcsolási frekvenciája max 2MHz, a szimuláció viszont 3-3,5 MHZ-et mutat.
Ez mitől lehet? Az adatlap szerint csak az induktivitás befolyásolja a kapcsolási frekvenciát. Viszont hiába változtatom semmi hatása nincs a szimuációs eredményekre.
Urak!
Nagyon primitív a kérdésem, de hát az elektronika idegen tőlem, mégis odajutottam, hogy tápegységet szeretnék csinálni a horgász kapásjelzőimhez, amiknek 9 V-os elem a meghajtója. Csináltam lemerült elemekből egy-egy „elemhelyettesítőt”, amiknek kivittem a vezetékeit egy „táp- jack”-be. Ha egy jó elemet kötök rá, szépen dolgozik! DE amikor egy 9V/2A- es adapterről veszem le a feszültséget, csak nyikkannak a kapásjelzők – amiken persze nincs semmiféle elektromos adat, csak a 9V. Amikor viszont egy 3-12V-os 2700mA –es adapterrel próbálkozom, persze 9v-ra állítva, akkor megy a dolog, de az az adapter kölcsönben van, nem buherálhatom el. Hogy az ördögbe tudom megmérni a kapásjelző amperitását, ha van egy régi tipusú SDM-2-es digit. multiméterem, hogy kell bekötni és hogy kell mérni, a multim. beállítását talán tudom, de az áramkörbe kötést nem. Sajnálom a hozzánemértésemet, de ha válaszol valaki és részletesen elmondja, mit, nivel, hova kössek, tisztelettel megköszönöm. Üdvözlettel- Petibácsi
Üdv! Nem lehet hogy a 9V/2A-es tápegység AC Adapter?
Ha a kapásjelző 9V-os elemmel működött eredetileg, akkor az áramfelvétele 5-20mA (0.005-0.02A) között van.
A 2A-nek bőven elegendőnek kellene lenni.
Vagy fordítva kötöd rá, vagy AC (váltakozó áramú, vagyis nincs benne egyenirányító) az adaptered, vagy rossz. Mérj feszültséget az adapteren, miközben teszel rá valamilyen terhelést: egy 12V-os izzót pl. (autó izzóból csak max 10-15W-os jó, fényszóró nem)
Az adapter (tápegység?) kimenetén +/- 9,48 V-ot mértem, holnap reggel méregetek tovább. Természetesen mindhármótoknak köszönöm a reagálást.
Ez az eredeti kisérőszövege:
Idézet: „ Tápegység, kapcsolóüzemű hálózati adapter 9V/2A, M5897 Kapcsolóüzemű hálózati adapter - 2 Amper terhelhetőség - Stabil 9 Volt kimeneti feszültség - 2,5/5,5 mm DC csatlakozóval szerelve Ez a DC csatlakozó nem azt jelenti, hogy egyenáramú?”
De bizony! Elméletileg.
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2018
Nem. A DC csatlakozó konyhanyelvi megnevezése azoknak a koaxiális, kétpólusú csatlakozóknak. A döntő a tápegységen található jelölés és felirat, amennyiben jól működik, nem hibás.
Lehet, hogy az a probléma, hogy a tápegység kapcsolóüzemű, nem jól szűrt feszültseget ad ki és zavarja a kapásjelző elektronikát. Szerintem köss esetleg párhuzamosan vele egy 1000-2200 µF / 25 V-os kondit próbaképp.
(Csak érdeklődésképp, mint nem horgász kérdezném, miért nem jó az eredeti elemes megoldàs? Vizparton hova csatlakoztatod a tápegységet?)
Köszönöm az ötletet a szűrésre, a jól működő 3-12 V-os adapter tápvezetékében is valszeg az van - egy kis henger- majd bekötök egy - nagy tól-ig határt adtál a kondira, melyik legyen, ja, és van-e polaritási szabály?? - kondit! A táp azért kell, mert öt hónapig vagyok vízparton egy kempingben és közel állandóan mennek e jelzők (napi 8-16 órát) és ez kb. 10 db alkáli elemet jelent - a régebbi jelzőim szerinti adat - egy szezonban, ami 5- 8e Ft. A 230V-ot a lakókocsiból viszem ki földben, csövezve, az adaptert és a Wagókat egy befőttesüveg védi-a korábbi műa.dobozt megette a Nap, a fémtetőbe applikált tömszelencékkel a ki- és bevezetés. Három éve így ment, csak most új jelzőket kaptam és a régi adapter nem vitte, valszeg a szűretlenség miatt. Köszönöm mindenkinek a segítséget, az eredményt megírom!!
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2018
Idézet: „a jól működő 3-12 V-os adapter tápvezetékében is valszeg az van - egy kis henger” Az egy ferrit gyűrű.
Mi a szösz az a valszeg?
Segítek: a sárga fejléc utolsó mondatát olvasd el mégegyszer.
Milyen messze van az a lakókocsi? Nyugodtabb lenne az élet, ha szivargyújtóról vinnél ki áramot a kapásjelzőkhöz, és helyben egy 7809 plusz 2 kondenzátor felhasználásával állítanád elő a 9V feszültséget.
Én 100nF -os zavarszűrő kerámia kondenzátorral próbálkoznék először. Láttam már pár ilyen 230V -os hálózati adaptert, ha transzformátoros kivitelű, akkor általában csak a diódahíd, és egy puffer kondenzátor van benne, az meg általában elégséges. Persze a zavarszűrő kondit nem a tápegységben szokták általánosan alkalmazni, hanem a táplált készülék tápcsatlakozóján, hisz így a tápvezetéken megjelenő zavarok ellen is véd valamennyire. (A ferritgyűrűt és a pufferkondit is itt érdemes alkalmazni.) És végsősoron a készülékben és/vagy a tápegységben lévő pufferkondenzátort is lehet nagyobbra cserélni ha kell, de nem biztos, hogy elfér. Az ugyebár a tápegység maximális áramához van méretezve jó esetben, persze ha nagyobbra cseréljük, az sosem árt, mert ezzel csökken a feszültség hullámossága is, akkor ha a tápegységet a teljesítménye maximumának közelében terheljük...
Még jó, hogy megírta, hogy kapcsolóüzemű: Bővebben: Link
Jaaa bocsánat, azt nem olvastam akkor.
De ha nincs megfelelően szürve, a zavart az is termeli rendesen...
Hello! Én minden estre nem vinném a 230V-ot a partra. Részemről a horgászat nem arról szól, hogy villamosítjuk a tópartot..
Veszel jelzőként két 9V-os aksit, egyiket használod, a másikat töltöd. Vagy, egy 12V-os SLA aksit és egy 9V-os stabilizátort teszel hozzá a jelzők számára. Már egy 4Ah kapacitású aksival is nagyon soká fog üzemelni. De akár lehet hozzá napelemes töltőt is fabrikálni. Akkor talán még külön tölteni sem kell.
A "valszeg"-ért elnézést, nem szoktam pongyolán fogalmazni, írni.
A parton minden "horgász" lakókocsi az éjjeli, kötelező horgászhelyvilágításhoz a 230 V-ot "viszi ki". Ez bevált és vjztől védett csatlakozóval használom.De köszönöm a figyelmeztetést!
Uraim, adjatok egy megoldást a mostani állapotomra, mégpedig, hogy van a befőttesüvegemben egy M5897 van, rá van kötve a 230V, a két db (darab?) Wago3, ezekből ki van vezetve a két 9V-os táp, végére forrasztott DC (?) tápcsatlakozóval. A régi, igénytelenebb (?) kapásjelzők működtek így, ezek az újak meg nem. Kell-e kondenzátor, mekkora és hova kötve?
Aztán végülis hagyom az egészet a fenébe, tudomásulveszem, hogy mi a fenéért erőlködöm megoldani egy számomra bonyolult problémát, használom a 9 V-os elemeket és nosztalgiázom a 77-es évekből volt "befőttes üveg -gyertya majd viharlámpa és ruhacsipesz kapásjelzők" megoldáson! Pedig élveztem a lehetőségét a próbálkozásnak..... Mindenesetre köszönöm a tanácsokat, mostnár végképp nincs előttem erre az esetre a megoldás! U.i.: mi az ördög az a "ferritgyúrú"?
Persze megoldás az is, hogy a 3-12V-os adapter kivezetését osztom meg "wagósan", csak sajnálnám az elbuherált jelenlegit kidobni - buherálva a 230V betápoldal volt, hogy beférjen az üveg száján!
Szerintem ne add fel, de válaszd inkább Proli megoldását. Használható, egyszerű és ami a legfontosabb: biztonságos. (Azért a 230 V és a buherált szavak nem csengenek együtt túl jól )
Ha mégis maradsz a jelenlegi verzió mellett, az eredeti tápnak kiméred a polarítását műszerrel, ez alapján egy 1000 µF/ 25V elektrolit kondenzátort polaritás helyesen párhuzamosan rákapcsolsz. Kiegészítésképpen szintén párhuzamosan, bármilyen polaritással, egy 100-470 nF kondenzátort is kapcsolhatsz rá.
Válassz zavar szűrő Ferrit gyűrű::
Bővebben: Ferrit gyűrű A legyen keresztmetszete olyan, hogy átférjen rajta a vezeték, legyen minél hosszabb. Felhúzod a tápvezeték kapásjelző oldali végére, és rögzíted. Vagy: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2018
A "buherálás" azt jelenti, hogy mivel nem volt - van - 230 tápbe (konnektor) a befőttesüvegben, és nem is fért be a "villásdugó" az üvegbe, meghajtottam az eredeti villákat és egy-egy színhelyes banánhüvellyel adtam rá a 230-at. Mivel ma itt a Parton nem tudok kondit ( kondenzátort !) beszerezni, holnap Bfüreden, vagy Veszprémben megpróbálom - amúgy is kell mennem műszert venni, mert sikerült a 25-30 éve használt műszeremet elsütni - aztán csinálom. Miért kell még a nF-os kond.-tor is és ugyanabba a Wago - ba kössem, ahova a nagyobb megy? Össze is forraszthatom a lábakat - persze polaritás helyesen?
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2018
Aha, vagány (nagyszerű) megoldás, köszönöm! Sajnálom, hogy már ilyen koros vagyok, már nincs igazán se időm (?), se kedvem elmerülni az elektronika gyönyörűségeiben, de legalább kapok
infót (információt) tőletek, köszönöm - azért így valamicskét tanulok is A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2018
Bocs, de én egyébként a két kondenzátort akartam párhuzamosítani forrasztással - pláne, ha értem, hogy mit, miért! - és hogy szabad-e!?
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2018
Bővebben: Link
a 100n-os kondi kerámia legyen. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |