Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Hello! Egy cégnél egy nyomás alatt lévő szerkezetnél csak gyári és bizonylatolt eszköz használható. Már egy palackot kezelni is csak vizsgával rendelkező alkalmazott jogosult.
Mert ennek a kérdésnek munkavédelmi vonzata is van. Ha Te bármit beépítesz, megváltoztatsz felelősséggel tartozol érte. Tudjuk, hogy a pokolba vezető út is jóindulattal van kikövezve. Maximum olyan megoldást tudok elképzelni, ahol egy kamera nézi a nyomásmérő mutatóját és az állása szerint riaszt, úgy hogy hozzá sem ér a készülékhez.
Esetleg egy ilyen készülék lehet. Egy relét meghúz 20 bár alatt ami a riasztót kapcsolja. Bővebben: Link De teljes mértékben igazad van. Csakis szakember szerelhet be. Még ha már csökkentett a nyomás is a co2 veszélyes. Fulladásveszélyes.
Vannak gyári megoldások, pl.: Bővebben: Link. Ott, ahol ilyesmiket forgalmaznak, sok-sok hetes szállítási határidőkről írnak.
Van a cégnél erre kiképzett szakember, az elektromos rész tartozik rám.
Feltételeztem hogy van, hiszen az időszakos ellenőrzésre is van előírás. Ha pedig "heteket kell várni" arra az időre lehet adminisztratív intézkedést tenni a nyomás ciklikus ellenőrzésére, szemrevételezéssel.
De ha a készüléken végzel átalakítást, ahhoz is tervet kell benyújtani, esetleg a gyártó jóváhagyását megszerezni, ha ez a gyártmányukat érinti. Ezek igazából hatósági dolgok, melyek jogkövetkezménnyel járnak. Sosem lehet félvállról venni egy cégnél.
Nem kell annyit drámázni.
![]() 1: Van rá szakember. 2: Az "adminisztratív intézkedés" hosszú évek óta érvényben van. Ennek ellenére időnként megesik a baki. Ennyi, nem több.
Ez megvolt?
https://www.google.com/search?client=aff-maxthon-maxthon4&chann...0input ----- A szenzor beépítést én mindenképp a "gyári" szervizre bízatnám, az a 200bar nem vicces szerelős kategória
De hol akadtál el? 4-20 mA vevőt/konvertert lehet találni pl arduinóhoz... Ezt rádrótozod egy processzorra - proc modulok is kaphatók, sokféle arduinó vagy pices panel. És kész is az általad
említett modulos-összekábelezős megoldás. Az arduinóhoz találsz szoftvert, amit természetesen "testre kell szabni"...
De látom máris túl bonyolítottam, ha csak egy szint kell, minek is a csilicsári processzor, esetleg lcd kijelzéssel, konfigurálhatósággal...
Favágó módszer: a 4-20mA-ra tenni kell egy ellenállást, utána meg egy komparátort ami figyeli az ellenálláson a feszt, összehasonlítja egy potméterrel, a komparátor kimenete egy tranyón keresztül kapcsol egy ledet, meg egy visítót. És még https://www.google.com/search?client=aff-maxthon-maxthon4&chann...module is begyűjthető A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2021
Ott akadtam el, hogy egy beállítható nyomáskapcsolóra lenne szükségem, amit a céges műhelyben is össze tudok drótozni egy villogóval. Sokkal egyszerűbb lenne a dolgom (és sokkal jobb is lenne a végeredmény), ha a cég kifizetné azt, amit itthon is meg tudok csinálni (nyomásmérő szenzor, mikrokontroller, ADC, nagyméretű 7seg kijelző, LED-es villogó, doboz, tápegység stb.). A céges műhelyben nem tudok NYÁK-ot gyártani, PIC-et programozni, magánszemélyként pedig nem tudok számlát kiállítani az otthoni munkámról. A cég alkalmazottja vagyok, nincs vállalkozásom.
A cég filozófiája nem az, hogy le kell ordítani a fejét a felelősöknek vagy fegyelmit adni nekik mert attól még a hibalehetőség nem szűnik meg. Pár napja is volt egy ilyen baki, holott előtte egy évig nem volt probléma. Én viszonlyag új vagyok a cégnél és egy illetékes megkérezte, szerintem mit lehet tenni. Én csak annyit válaszoltam, nyomásmérő, riasztóval összekötve. Erre meg is bíztak a feladattal. Ha kihagytam valamit, kérdezzetek nyugodtan. ![]() Közben meglett a megoldás: XMLB300D2S12EX.
Na ez még egyszerubb megoldas. Amúgy ha csak munkáról van szó simán megoldhatná a főnök. Fizetik az órát amit otthon dolgozol, arra az idore nem kell bemenned
![]() Idézet: Nagyobb cégeknél ez nem működik. „Fizetik az órát amit otthon dolgozol, arra az idore nem kell bemenned”
Csak annyi, hogy az elsőnek a hátulján ki vannak alakítva ónpöttyel zárható átkötések fix kimeneti feszültségekhez. De én úgy csináltam vele pontos 2,3V-ot, hogy a fixre állítást több párhuzamos rövidzárral, plusz a pontos finom hangolást a potival állítottam be. Hosszú távon így stabilabb.
Szerintem, csak akarni kell
![]() ![]()
Sziasztok!
Egy halradar szonárját szeretném valahogy Arduinoval feldolgozni. Lecsupaszítva a kábelt 4 ért találtam ahogy a képen is látszik. Arra már rájöttem, hogy a csupasz és a fekete a GND, össze is vannak kötve. A sárga+GND együtt szolgáltatja a képernyőre a hőmérséklet adatot, méghozzá olyan hőmérővel ami feszültséggel játszik. Minél magasabb a kijelzett hőmérséklet annál kisebb a leadott feszültség. Ez úgy gondolom tiszta sor. Viszont a Fekete+Piros kábel számomra a fontos. Ezen érkezik a mélység adat. Az kezelőeszközön változtathatom a "tickek" számát, magyarul gyorsabban/lassabban küld ki 1-1 visszhangot és méri a visszajövetelét. Jól gondolom hogy ez nem NMEA üzenet? tehát én hiába szeretném feldolgozni ezt a soros porton ez nem ad vissza semmit? Mert láttam hogy vannak olyan szonárok, amik NMEA üzenetben adják vissza a mélységet. Ezzel így valahogy meg tudnám oldani azt, hogy a jelet felfogom egy arduinoval, majd építek egy eszközt ami legenerálja ugyan ezt amolyan jelismétlőként? Elég lenne csak mérnem a feszt, majd egy másik eszközzel ugyan ekkora feszt előállítani ugyan olyan időközönként?
Összeszerelt állapotban kell mérni, első lépésként oszcilloszkóppal. Mérések nélkül csak találgatni lehet.
Köszönöm a választ!
Ezek szerint jól gondoltam, hogy ezt a használatit egy olyan fordította aki nem jártas az elektronikában és ez okozza a legnagyobb problémát. ![]() Beteszem a használati leírások linkjét, de sajnos nem gondolom, hogy sok releváns információt ki lehet nyerni a probléma megoldására vonatkozólag. Adott ugyanis X darab Becker R+ típusú redőnymotor (R+ használati) amelyek 16 év használat után kezdik beadni a kulcsot. Igazából csoda, hogy ennyit elmentek, mert valószínűsíthető, hogy a házban a kapcsolók (nem reteszelt?!?!) és vagy a bekötések (3 motor megy 1 kapcsolóról) nem felelnek meg a motorok kívánalmainak, ugyanis évről-évre előfordult, hogy némelyik motor gyári alapállapotba került vissza, elfelejtve a végállásait. Ez bevitt hibaként talán úgy történhet meg legegyszerűbben, ha mindkét irány egyszerre kap fázist. Most eljött az ideje, hogy rendbe legyen téve az egész rendszer, új Becker E01 típusú redőnymotorokkal (E01 használati), de gyanítom a kapcsolókat is át kellene nézni/cserélni olyanra, ami 200%-ban megfelel minden gyártói követelésnek ugyanis ezek nagyon nagyon drága dolgok ahhoz, hogy csak vakon próbálkozás jelleggel legyenek beszerelve. Ebből kifolyólag próbáltam volna a bekötésre, kapcsolókra, párhuzamosan összeköthető motorok számára stb... vonatkozó információkat kinyerni a leírásból. A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2021
Jó szerencsét! Nyomástávadó sem kell, csak egy nyomásmérő, beállítható kapcsolási értékkel. Üdv.: Joe
Jó szerencsét! Azt úgy hívják, hogy kontaktmanométer..
Na látod a használatiban benne vannak a kapcsolási rajzok, más nem is kell hozzá.
Le van rajzolva egyértelműen, hogy hogyan kell bekötni. Akár egy motort működtetsz, akár párhuzamosítva többet, egy vezérlő gombról. Gondolom a hozzá való vezérlőgomb is meg van. Az egy három pólusú (egy bemenet és két kimenettel rendelkező) váltó érintkezős gomb, ami nyugalomban egyik kimenetre sem ad feszültséget. Ennek bemenetére kell a fázis vezetéket kötni, ezt a fázist kapcsolja egyik vagy másik kimenetére, attól függően, hogy a fel, vagy a le gombot nyomod meg. Ez a két szál vezérlő vezeték megy a motor megfelelő bemenetére. Valamint a motorra direktben a nulla vezetőt és a védőföldet kell kötni. Tehát ha jól meggondolod, a két vezérlő vezeték ami a motorhoz megy, feszültségmentes mindaddig, míg a gombok egyikével feszültség alá nem helyezed valamelyiket. Egész pontosan, nulla potenciálon vannak a motorral együtt. A használatiban erre a két vezetékre értendő az, hogy csak nyitott kapcsoló kontaktussal vezérelhető, és ez nem váltható ki félvezetővel. Ugyanis, ha a félvezető egy hiba folytán zárlatossá válik, akkor a hozzá tartozó vezérlő vezeték folyamatosan fázis potenciálra kerülne... A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2021
Sziasztok!
Nem igazán vagyok képben a triak-okkal, ezért szeretném a segítségeteket kérni. Van egy Legrand dimmerem ami 600w névleges teljesítményre képes. Megnéztem, BT08-600BW triak van bent. Ha kicserélem mondjuk BTB24-600BWRG-re, (láb kompatibilis, szintén 50mA érzékeny ) akkor, persze megfelelő hűtéssel, ki tud hajtani kb 3000w-ot, vagy ez nem ilyen egyszerű?
Szia!
A triac az bírná de az 5x -ös terhelést a nyomtatott áramköri fólia és néhány alkatrész jelenlegi paramétere nem viseli el. Üdv. A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2021
Szia!
Gondold át a válaszod! A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2021
Köszönöm szépen a gyors választ!
Igen ez nekem is eszembe jutott, de ha a nyákot nem nézzük akkor melyik alkatrészek lehetnek visszatartók?
Sajnos a konkrét kapcsolást nem ismerem, de a zavarszűrő tekercs, a benne lévő biztosíték és a kábel csatlakozók sem bírnak ki ekkora plusz terhelést.
Itt azért 6 szoros áramról beszélünk!
230V, 2,6A= 598W 230V, 13A= 2990W
A sokszorosan több hő hova fog távozni? Szétolvasztja a környezetét?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |