Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Köszi, IRL540 van otthon, de szerintem overkill ehhez a feladathoz.
Szerintem az IRLZ34 is overkill...
Ha SMD is jó, szóba jöhet még TMS2306 (feszültséget nem írtál; ez csak 30 Voltos).
Hogy ne lenne az
![]() Amúgy elég lenne a 30V, 12V LED szalagot akarok kapcsolgatni (tényleg nem írtam). De nem akarok SMD-t, lehet, hogy NYÁK se lesz, vagy max. valami csupalyukra összerakom. Igazából 2x2m LED szalag van, egy hideg- és egy melegfehér, de sanszosan 1 méteresre lesznek vágva. Elvileg 4,4W/m, ami valamivel 400 mA alatt van. Vagy méteres szalagonként kap 1 BS170-et (0,5A, 40-60 Ft/db), vagy "színenként" egy nagyobb FET-et (IRLZ34 200-300 Ft). Az első megoldás a szimpatikusabb, és olcsóbb is. Elég ritkán járok elektronikai bolt környékén, mióta bezárt a Kontha, aztán holnap megyek a Lehel tér felé, ott meg ott a Lomex, ezért fontos paraméter az, hogy ott legyen készleten. Vagyis eddig ez volt a terv, de még jó is, hogy ránéztem megint, mert a BS170 nem is logic level...
A BS170 nem jó fél Amperre. Magas az RDSon ellenállása is. Egyébként pedig "logikai", mert a küszöbfeszültség számít, nem a marketing szöveg.
Csupalyuk panelre tökéletes választás a SOT23 tok! Átlósan helyezd el, úgy pont ráillik 3 forrszemre, és nem is takarja el a furatokat. Számtalanszor csináltam már ilyet. A TSC 2306 paraméterei pedig éppen jók a tervezett feladatra...
AO3400, sot23 SMD tokozás, alacsony Rdson, 5V-ról már teljesen nyit, kb. 1-5cent/db, attól függ, honnan veszed.
Adatlap szerint bír fél Ampert, nekem meg 370 mA lenne a terhelés. Illetve az az 1,2 (max 5) Ω RDSON se zavarna annyira, mert a LED szalag blokkjainál 3 LED van sorban 150 Ohm-mal. Kószöbfeszültséggel van bajom nekem amúgy, mert adatlap szerint (Onsemi, Figure 5. Transfer Characteristics) 4 Voltnál lenne nekem megfelelő a drain áram, én meg 3,3 Voltról hajtanám. Mondjuk 2 tranyóval és pár ellenállással simán lehet 12 Voltra egy push-pull FET drivert csinálni, lehet az is lesz.
Köszi, mondjuk TSM2306-ot és TSM120N06-ot találtam, egyik se tűnik tragikusnak.
Be kell rajtározni, kapásból 100db-ot. Hestore-nál van, de lomex is biztosan ad hasonlót (árlista felnyit, n-channel mosfet keres, ár szerint rendez, kiválaszt).
Az 1.2Ohm Rds-on miatt forró lesz a félvezető, amit én nem javaslok. A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2021
Sziasztok!
Nem tudtok véletlenül olyan csoporttagról, aki Békéscsaba környéki, van oszcilloszkópja, és nem fél használni? ![]()
Üdv!
Lenne egy engem érdeklő, de mások számára lehet hogy kézenfekvő kérdésem. A képen látható kapcsolásról van szó. Egy 230v-os mágneskapcsolót kapcsoltatnák a képen látható relével. A gondom az,hogy ha a kis relé meghúz, akkor bekapcsol a mágneskapcsoló,de ha a kis relé elenged, a mágnes kapcsoló akkor is behúzva marad, de ilyenkor az A1-A2 kapcsain csak 183v Ac-t mérek. Ha kiveszem a benne lévő R-C tag bármelyikét, akkor viszont jól működik az egész cucc. Ez egy gyári kapcsolásban van benne,nem az én kitalálmányom. Az ellenállás és a kondi is jó. Csak arra nem tudok rájönni, hogy ha minden alkatrészt vissza teszek, akkor miért nem működik? Másik mágneskapcsolóval is próbáltam, azzal is ugyan ez a helyzet. Azt hittem hogy a kis relé érintkezője esetleg be éghetett, de ha azt egy kapcsolóval helyettesítem, akkor is fenn áll ez a probléma. Az egyik tekercs ellenállása 770Ω, a másiké 1370Ω. Esetleg valami ötlet?
Szia!
A soros RC tag miatt még elég feszültséget kap a tartáshoz a mágneskapcsoló. Az eredeti mágneskapcsoló (vagy amihez méretezték), nem volt cserélve? Csökkenteni kéne a kondenzátor értékét (68-47 nF), esetleg növelni az ellenállásét. A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2021
Átvezet a 100 nF. Cseréld újra. 100nF , minimum 400V AC.(~ -ra).
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2021
Szia!
Sajnos az eredetin semmiféle azonosítót nem találtam. Az érintkezők be voltak égve. Volt itthon új, 2 db, azokat tettem be a helyére, de azok meg ezt a hibát produkálták. Holnap kipróbálom a javaslatodat és kiderül hogy változik-e. Köszi
Akkor igaza van Vision61 kollégának! A tanácsa alapján próbáld meg! Csökkents a kondentátor kapacitást. Az új mágneskapcsolónak a tekercse nem egyezik a régiével.( 770 Ohm -1370 Ohm) Ezt félre értettem a leírásodban. Ez okozza a problémát.
Bocsi. A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2021
Dobd ki a kapcsolásból az ellenállást és a kondnezátort. Ekkor mennyi feszültség marad a mágneskapcsoló tekercsein?
Ezt néztem el , hogy a tekercs ellenállása a duplája a régi tekercsnek.
Ezért a kikapcsolás után kondenzátoron átfolyó áram valószínűleg elég, hogy behúzva tartsa a mágneskapcsolót. A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2021
Nincs azzal semmi gond. A mágneskapcsoló tekercse nem fogyaszt annyit, hogy komolyan aggódni kelljen a relé érintkezői miatt. Nyugodtan dobd ki az ellenállást és a kondenzátort, használd anélkül.
Nem nem. A leírt két ellenállás érték a két új mágneskapcsolóé. Az egyik ennyi, a másik annyi. A régit nem mértem meg, így azt most nem tudom.
Ha nincs benne a kondi és az ellenállás, akkor a kis relé meghúzásakor 230 pár voltot mérek a mágneskapcsolón, a kis relé elengedése után meg 0 v-ot. Ha benne vannak, akkor meg a kis relé elengedése után 180 pár volt marad a mágneskapcsoló tekercsén és nem tud elengedni.
Cseréld már ki azt a 100 nF -os kondit 47nF 400 V ~ ra mint Vision61 tanácsolta vagy el is hagyhatod mint ahogy Bakman írta fentebb.
De idézem: Idézet: „Nincs azzal semmi gond. A mágneskapcsoló tekercse nem fogyaszt annyit, hogy komolyan aggódni kelljen a relé érintkezői miatt. Nyugodtan dobd ki az ellenállást és a kondenzátort, használd anélkül.”
Nos,fejlemény van. Kipróbáltam egy másik, de érintkező hibás mágneskapcsolóval, aminek a tekercs ellenállása 408 Ω. Ezzel tökéletesen működik,behúzott állapotban 50mA-t fogyaszt. El is enged rendesen. De mivel ez használt,így az újat akarom be tenni helyette, így a kondi helyére be tettem egy 47nF-ost. Ezzel már az új is működik, bár kicsit recegve enged el. Be húzáskor 20mA-t fogyaszt. Le csökkentettem a kondit 33nF-ra és így már határozott a behúzás és az elengedés is. Ilyen formán megoldódott a probléma. Igaz,ki vehettem volna az R-C tagot, az áram fogyasztás olyan kicsi,hogy a kis relé érintkezői símán bírták volna, de ha már ott vannak, akkor maradjanak is. Mindenkinek köszönöm a segítséget.
A TV adás jellemzően HD. Ehhez tartozik egy 720 p-s felbontás, ami feltevésem szerint a sorok számát jelenti, vagy másként a függőleges felbontást.
Ez az adás jobb képet eredményez egy nagyobb felbontású, mondjuk UHD/4k (3840 x 2160 Pixel) megjelenítésre képes TV-n? Vagy azonos képminőségre kell számítani, csak 1-1 pixel "nagyobb lesz"? Ha jobb képre számítunk, akkor mivel tölti ki a többlet pixeleket? Kiszámol oda valamilyen átmeneti színt és fényességet, vagy egyéb módon csapja be a szememet?
Ha "szétkeni", akkor még rosszabb is lehet.
Egyébként felskálázza, mint egy képméretező program. Plusz infót nem tud belevinni... Volt valami algoritmus, ami a folyamatosan változó képekből próbált valami jobban kihozni, de csak szellemképes lett a kép (nem pontos a megfogalmazás, gyors mozgásnál nagyon rosszul nézett ki az eredmény) sokkal zavaróbb volt a javítás, mintha csak simán felnagyította volna a képet. A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2021
Mostanában már elég jók a felskálázó processzorok.
Nekem 4k TV van, és általában 720p filmeket töltök le, ritkábban 1080-ast. UHD műsort szinte nem is láttam rajta még. De mind a 720-as, mind a 1080-as szuperül néz ki. Semmi elmosódás, szellemkép, még a gyors mozgásoknál sem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |