Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Köszi srácok! Legalább egy kapcsolási rajz lehetne hozzád de nem lelem a neten. Írtam a gardena felé de szinte biztos, hogy nem kapok.
Fényképezd le a belsőséget, legfőképpen a tápegység vezérlőjét, hátha valaki felismeri és tud érdemben segíteni.
Jobb ötlet híján itt kérdezek.
Van egy Yuming S&T RGB LED szalagom, aminek nincs távirányítója (színváltás, ki-be). Milyen távadó kéne ehhez? Médiaboxos, TV-s nem viszi.
Egyszerűbb lesz cserélni a vezérlőt, Google nem sok találatot adott nevezett típusra.
Egy 2×3×4.5 cm-es dobozka van az USB-be dugandó kábelen. Abból kijön a szalagcsatlakozó és az IR vevő, ami egy mikro USB-re hasonlít. Vezérlőcsere passz; vörösen világít, ha bedugom.
Szia!
Nagyon sok ilyen kütyü táp része úgy indul, hogy egy kis konverter a nyers betápból előállítja a működéshez szükséges 5V, vagy 3,3V belső tápfeszt. Ezek viszonylag jó hatásfokú konverterek, és durván a belső fogyasztás teljesítményének megfelelő teljesítményt veszi fel az adapterből. P=UxI, vagyis nagyobb feszültségnél kisebb az áramfelvétel. Azzal, hogy alacsonyabb feszültségű adaptert raktál rá, a felvett áram nagyobb lett, ami magyarázhatja a tönkremenetelt. Bár elvileg tudnia kellett volna az adatai alapján, de sok kínai kütyünél fenntartásokkal kell kezelni a ráírt határ adatokat. Lehet hogy ez is a "nagyotmondás" áldozata lett. ![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2023
Nekem volt olyan autós LED es lámpák és távirányítós rádió a kocsiban ha használtam bármelyik távirányítót mindegyik eszköz működött vele lehet érdemes lenne beszerezni egy távirányítót hozzá még ha kölcsön is. Talán még a kültéri lámpának a távvezérlő je is kapcsolta a színeket led lámpán kocsiban.
Ez a rosszabbik eset, mert ha a távirányító lenne meg, akkor esetleg vissza tudnánk fejteni a protokollt...
Látatlanban azt mondanám, hogy az RGB LED szalagnak négy lába van: Piros, Fehér, Zöld és a Fekete (föld). Azaz szinte bármilyen RGB szalag vezérlő jó lehet hozzá, nem is egy ökör ára. És akkor még marad egy vezérlő dobozod tartalékba. ![]()
Á, annyit nem ér. Van még pár távirányítóm, majd végig próbálom.
Sziasztok! Lefotóztam a nyákot. A lap jobb oldalán a táp csatlakozónál látható a gond. A bizti egy FL 125 névre hallgató jószág és utána...hát a kérdés? Fotó alapján ez lehet rajta KL 7L 669. Nem tudom, hogy mi lehet. Tudnátok segíteni? Ez egy Gardena Smart Gateway nyák-ja.
Az első kép a biztosítékról már, ami maradt belőle. A második a kérdéses alany. Bízom benne, hogy kapok tanácsot mert egyenlőre még a Gardena is elküldött
![]()
Rajzold már vissza azt a pár alkatrészt a DC csatlakozótól, úgy talán tudnának segíteni.
A fekete kocka talán épp a fordított polaritás elleni, vagy egy sima soros dióda, de ez csak tipp! A felette lévő meg akkor a bizti elvileg, és van még pár szűrő kondi. Ui.: Nem lett véletlenül ráadva fordított tápfesz és azért verte ki a biztit? Utána nem nagyon látni sérülést, nekem így messziről úgy tűnik, a fordított polaritás elleni védelem lépett életbe. De ezt csak NAGYON zárójelben mondom, mert nincs a készülék a kezemben. A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2023
Én is fordított polaritásra gyanakszom egy picit. A mellékletben látható, megjelölt alkatrész milyen felirattal rendelkezik?
Sziasztok,
4 db LED-et szeretnék random sorrendben bekapcsolni, másodpercenként 2-3 váltással. Mi erre a legegyszerűbb megoldás? Köszönöm.
A régi tápcsatin belül mértem a pozitívat, kívül a negatívat. Így is lett az új táp csatlakoztatva.
Rendben, de a vezetősáv is ott van elszíneződve, tehát ott folyt a "nagy" amper. Mindentől függetlenül a dióda is csak alkatrész ami hibásodhat, és ha még a csillagok állása is kedvező, bemondhatta az unalmast ezzel kiütve a biztit. A mögöttes feszszabályozó résznél nincs semmi látványos elváltozás, tehát ha szerencséd van, akár még működőképes is lehet. De mint mondtam, ezt csak így nagyon halkan, szemrátétellel diagnosztizálva írom, mivel nem én vizsgálom a hardvert.
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2023
Én supressor -nak gondolom a bizti melletti alkatrészt. Mérd meg nem mutat -e zárlatot. Kiforrasztva mérném! Lehet túl nagy feszültséget kapott, nem hozzávaló tápról.
Biztosíték és szupresszor dióda. Le lehet venni, nem szükséges oda, csak az elektronikát védi. Majd ha veszel másikat a betáp fesz fölé méretezd pár volttal.
Esélyes amit ráraktál táp az mégsem annyit adott ki és vezetésbe ment. Dióda le, aztán lehet a biztitől labortápról éleszteni. A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2023
De végső soron lehet zener dióda is.
Köszönöm! Az áramerősséget, hogyan méretezzem. Hivatalosan 5V 1.25A. Korábban 9V 600mA táppal ment. Aztán ment a táp, amíg bírta. Ezért vettem egy univerzális tápot, ahol az áramerősség "fix" a fesz. változtatható.
Az a kis 5 lábú SMD IC lesz a stepdown konverter, ami a nyers bemenetből állítja elő a belső tápot.
Meg kéne mérned, hogy az mennyi. A biztit ideiglenesen kösd át egy 1,25A-es üvegcsöves biztivel, add rá a 9V DC-t, és mérd meg, hogy az elmenő oldalon mennyi a feszültség. 5V-ra, vagy 3,3V-ra tippelek. Az áramot is mérhetnéd, hogy ebben a felállásban mennyit vesz fel a 9V-ból. Ha ezek megvannak, akkor már lehet számolgatni. Nem biztos hogy érdemes vissza építeni a bolondbiztos eredeti kört. ![]()
Labortápról adsz neki 5V-ot és megméred a maximumot. Vagy fogsz egy telefontöltőt, akár fix kábeles microusbt és bekötöd rá, az tud sokszor 2A-t is (néha csak 1A ha nagyon régi, nézd meg).
De attól függ van-e relé, tekercs stb vezérelve róla. Nem kell túlgondolni, szupreszor meg 0ohm lesz egy régi hddről is, igaz 12V-ra méretezve, de nem igazán fontos dolog, ha nem legkínaibb tápod van. Emiatt kár tápot vagy bármit venni, otthon is akad biztosan. (Amúgy dcdc step downnál teljesítmény számít, nagyobb feszen kisebb áram kell nyilván) De ha a gyári 5V 1.25A, akkor simán usbs töltő vagy valami régi 5-9V router táp jó lesz. A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2023
Ha ráadva a 9V -ot kiveri a biztosítékot vedd ki a biztosíték utáni táppal párhuzamos fekete SMD ( zener, supressor) alkatrészt, ha zárlatot mértél rajta. Utána próbáld újra.
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2023
Kigondoltam egy abszolút nem sípolós technikát (elméletben)
A DC motor fordulatszámát szabályozhatjuk a feszültséggel., de minél kisebb a feszültség a fordulatszám csökken , de a nyomaték.is. Tehát készítenünk kell egy fordulatszám szabályzást ami kis fordulaton is megtartja a nyomatékot (vagyis terhelés alatt a fordulat nem csökken) Ehhez kell egy feszültségvezérelt kapcsolóüzemű táp (csak hogy csökkentsük a veszteségeket) Kell a motorról egy jel ami arányos a fordulatszámmal (EMF) Egy változtatható ferekvenciájú jel (alapjel) táplálja a motort egy frekvencia-feszültség átalakítón keresztül- A motorról jövő frekvenciát összehasonlítjuk az alapjellel és a hibajel vezérli a kapcsolóüzemű tápot.
Van ennél egyszerűbb módszer is. Ha az említett kapcs.táp úgy van elkészítve, hogy negatív belső ellenállású, és éppen kiegyenlíti motor tekercseléséből és veszteségeiből erdő soros veszteségi ellenállását, akkor jó közelítéssel lehet állandó fordulatszámot tartani úgy, hogy a nyomaték is megmarad. Ezt a technikát pl. magnómotoroknál nagyon régóta, és sok egyéb helyen is alkalmazzák.
Nos, ennyire nem merültem bele,, de én össze tudok hozni egy kapcsolást amit a gyakorlatban ki is próbálok.
Te is ? A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2023
Jelen pillanatban nincs szükségem ilyesmire, de amúgy nem érzem különösebben nagy kihívásnak egy ilyen áramkör megvalósítását.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |