Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Rendben köszönöm! Megfogadom a tanácsod!
Nekem a legjobban az ultraderm paszta+forró víz jött be, ecsettel vagy fogkefével, ha nincs rajta olyan alkatrész, amibe be tud szivárogni a víz.
Tisztítás és leöblítés után azonnal hajszárítóval csont szárazra szárítani.
Van erre villamos szakemberek számára kitalált szer. Ráfújva várni kell kb. 15-20 percet és sűrített levegővel lefújni a feloldott koszt. Van más gyártótól is ilyen tisztító hab, elektronikus alkatrészek tisztítására hivatott és nem old fel semmilyen műanyagot.
Mármeg Te is fogkefélsz, kedvenc mérnököm?
Én nem tartottam vissza magam: a hangszóró védő relét kiforrasztottam és vízcsap alatt tiszta vízzel ecset segítségével lemostam, majd száradás a napon.
(Vörösbor folyt bele, ezért a tulaja nem merte bekapcsolni, félre rakta, elfelejtkezett róla és állt néhány évet egy fészerben. Takarítás után hibátlanul működött!) A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2022
Persze. Hatásos, és mindig kéznél van pár levetett darab.
Rossz tanács..
Még ha meg is szárad, attól még a kiszáradt vízcsepp helyén átvezethet a panel az alkatrészlábak között. Ott maradnak az ásványi anyagok az elpárolgott vízcsepp helyén, ami előszeretettel vezeti az áramot. Vizes mosás után szárított nitrogénnel szokás átfújatni (száradásig) a panelt, utána általában nem szokott gondot okozni. A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2022
Mosás után kompresszorral fújattam le a nagyja vizet és száradás után száraz ecsettel újra átdörgöltem a panelt az általad említett lehetőség miatt.
Te tudod, én nem mertem volna, a legtöbb ellenállás és kondi lába ónozott vas, ha valahol picit is tökéletlen az ónozás, ott megkezdi a rozsda és szétrohad az alkatrészláb.
Ugyanezt okozza pl az egér vizelete is. Pár klíma panelt dobtunk már ki emiatt. Ha beáztatunk egy panelt (gyakori jelenség karbantartáskor, a magasnyomású mosó miatt), azt nitrogénnel szárítjuk, felrántja a vizet mindenhonnan, nem csak arról a részről, ahol a légáram éri a panelt. így nem szokott később probléma keletkezni beázás után.
Mindenki azt csinál a "kisvacakjával" amit jó neki.
Én is mostam már el panelt vízzel, (nem is egyet, és nem is tegnap volt) még él a készülék... Nem ettől a rövid vizességtől fognak kirohadni az alkatrészlábak.. ha "folyadékban" áll sokat, az más... A vízben lévő ásványi anyagok mennyisége nem akkora, hogy az nem kívánt vezetést okozzon a nyákon! Akkor már a por is betenne az ilyen érzékenységű áramkörnek!
Szárítani napon szárítok, napokig! A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2022
Amit írtam, az a gyors megoldás.
Ezzel a módszerrel pár perc után üzemeltethető egy eláztatott panel is. Nem szentírás, csak egy ötlet, amit a cégünknél alkalmazunk.
Nekem tetszik! Csak nincs még itthon nitrogénem! Rendes ember méretű palackkal szeretnék...
Igen, sajna csak nagy palackkal lehet kapni, mi azt szoktuk reduktorral átereszteni alacsonyabb nyomással szállítható méretű kicsibe.
A földi légkör 79%-a nitrogén.
Megtaláltam egy ókori (47évvel ezelőtti) erősítő rajzát. Kályhacső lakkal, kihegyezett gyufaszállal rajzolt nyák, amerikánerrel, két térd között 1 mm-es fúróval kifúrva...Nem lett áram alá helyezve, így a szédítő 4.5W csendben maradt. Régi szép idők...
Ha megcsináltad volna, jobb lett volna, mint a TBA810AS, mert abban nincs hangszínszabályzó.....
Hát igen, a régi szép idők!
Érdekes az élet, néhány hete írtam ismerősömnek, hogy AD161/162-vel építtetem életem első erősítőjét 1977-ben, erre jössz és felteszed a rajzát. Igazán köszönöm, le is mentem! Én csőtollal, valami lemoshatatlan, piros tintával rajzoltam, szintén amerikánerrel fúrtam a lyukakat, de tovább jutottam, mert nálam meg is szólalt, sőt be is dobozoltam. Alumínium lemezből hajlítgattam a dobozkát, amit öntapadós, famintás tapétával vontam be, még gumi lába is volt, nehogy a bútort megkarcolja (akkor ez igen fontos tulajdonság volt). Szörnyű kinézetű lett, de a hangja akkor tetszett, persze a Szokol rádióhoz képest volt csak jó.
Én 78-ban követtem el az ezermesterből. A romjai számtalan módosítás után még megvannak. Jó lesz a fejem alá, akkor majd, ha eljön az ideje.
Az AD-kat egy esetleges magnójavításra vettem anno...
Megint agymenésem lett így megkérdezlek benneteket hátha.
Vannak ugye ezek a 20Watt kimenetű sztereó autós végfok ic-k. Bogarásztam a net-et de sehol sem találok egy olyan épkézláb nyáktervet ahol a tápegység is rajta lenne a paneljén hogy csak egy trafót ráakaszt az emberfia és hagymenjen. Valaki látott már valahol? Esetleg elfekvőben nincs valakinek ilyen nyákterve?
Milyen tápegységnek kéne lennie a nyákterven, ha az IC a 12V-os akkufeszültségre készült? Fogsz egy graetz kockát meg egy elkót és ráteszed...
Jó persze tudom nem egy nagy só de olyan paneltervet kerestem amin már egyből rajta lenne.
Azért ez nem olyan egyszerű, mivel több mint 3 amper kell neki. Én stabról járatok ilyet tévéhangnak. Persze ha nem stabról megy, akkor nagy trafó, meg puffer kell hozzá, mert különben ingadozik a tápfesz. Nekünk volt ilyen PC-ben rackfiókban. Ott viszont a kispuffer a jó, mert megölheti a PC 12 voltját a nagy elkó.
Trafó helyett szerzel egy 15V/75W-os Laptop töltőt (ha nincs a fiókban) és készen van.
Ez egy ilyen aktív hangdoboz lessz . Van egy pofás kis toroidom meg szinte majdnem minden hozzá. Csak magát a kis végfokot kell összedobni és beépíteni a dobozba. Az lenne a lényeg hogy sztereó legyen (igen a doboz ketté lessz választva a két hangszórónak). Szélessávú 20-as hangszórók lesznek benne amin néha a pc hangja megy de ha elvetemült fiam gitározni akar akkor azt is tud rajta keverőről meghajtva.
Lehet hogy gitárra nem a legjobb választás egy ilyen végfok ic de csak elviseli.Kap egy nagy hűtőbordát és hagyszóljon.
Elviseli a gitárt, de a gitárnak tegyél külön bemeneti csatlakozást, kisebb, max 470nF-os csatolókondival.
Ha torzítót, vagy ne adj isten bass gitárt tesz rá, akkor sem fogja szétküldeni a túl nagy mély impulzusok miatt.
Még lehet a 100nF is elég oda.
Keverő interface van neki azon keresztül nyomja.
A dobozba nem kell semmi csak a végfok egy bemenettel.
Áá értem.
Az esetleges túlhajtás miatt írtam csak. Meg ha túl nagy a bemeneti csatoló, képes összegerjedni a gitárral alacsony frekin. Az hamarabb meg tudja ölni, mint a nagy freki (főleg, hogy ez egy bemeneti szűrővel megoldható, de az alacsony frekvenciás begerjedést csak kisebb értékű csatolóval tudod kivédeni). Bocsi az okoskodásért, de a zenekarunk erősítőit én építettem, már végig szívtam ezt a pár dolgot.. A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |