Fórum témák
» Több friss téma |
Elöször is kössz a választ!
A dinamó működésével nagyjából tisztában voltam, De eddig azt hittem a fesszabályzó egyenáramítja a forgórészről levett feszültséget. A kommunátor az maga a forgórész, vagy az melyik része a dinamónak? Ha jól értem akkor a forgórészröl levett feszültséget figyeli a fesszabályzó és ha nagyobb mint a töltöfesz csökkenti az gerjesztöáramot, ha kisebb akkor növeli...
A kommutátor az a kis réz szegmensekből álló henger a forgórészen, amivel a kefék érintkeznek. A fesszabályzó működését teljesen jól látod.
Sziasztok!
Egy egyszerű kérdésem lenne. Hogy kell bekötni Simsonba egy Yamaha 3KJ fesszabályzót? Köszi
A sorkapcsot vagy a forrasztást javasolnám. Elegánsabb megoldás lenne a crimpelt tűzősarú. És ezzel most pont annyi infót adtam a mikéntről, mint te az eszközről.
Mit tud az a Yamaha szabályozó? Hány vezeték jön ki belőle...stb Ezek az infók fontosak lennének ahhoz, hogy lehessen segíteni.
Szia!
Én ma ez alapján bekötöttem az enyém(ezer hála,hogy feltetted a rajzot Nekem bevált. Mondjuk nem tudom,hogy a "Sense"-re mit kell kötni(így nem kötöttem rá semmit)de így is működik. Hogy az aksiba mennyit fog majd tölteni az a jövő zenéje(jelenleg eléggé le van merülve az enyém).De a lámpám még alapjárton is frankón világít. Nekem egy Honda MT-be van ez(léghűtéses MTX blokk). Ha valami változás lenne akkor jelzem. Szerintem nyugottan kösd be így. Minden jót! Üdv.: Laci
Hello
Azóta nekem is sikerült bekötni, azóta nagyon szépen elketyeg a dolog. Elvileg a SENSE nevű csatira egy visszacsatolás megy az akku pozitívjáról, hogy ne töltsön túl. Ha az nincs bekötve, akkor elvileg annyit tölt, amennyit bír a tekercs, nincs úgy szabályzás. Üdv: Zoltán
Szia!
Azt mondod az akksi pozitív vezetékét kössem oda is be? Akkor csak a "BATT" csatlakozásról kell egy átvezetést kötni. Igaz? Egyébként az ellenállásal(amit korrábban kérdeztél)mire jutottál? Mire jó pontosan és hogyan működik? Várom válaszod. Üdv.: Laci
A "SENSE" Csatlakozóra nem egy visszajelző lámpát kell kötni? Üdv.:Laci
A "SENSE" mint ahogy az elnevezése is mutatja, érzékeli az akku tényleges feszültségét, és ez alapján szabályoz az elektronika. Semmiféle lámpát, kürtöt, villogót, és szirénát sem kell rákötni, sőt egyenesen tilos, mert a lényeg, hogy különálló vezetéken érkezzen az elektronikához az akku feszültsége, és azon semmiféle zavarjel ne üljön.
Oké. De akkor,hogy átkötöm a "BATT" csatlakozóra vagy egy külön vezetéket viszek az akksi +-ára az mindegy. Igaz? Nem a vezeték hozza fogja megadni,hogy megfelelően működjön?
Kösz a választ. Üdv.: Laci
A félreértés végett: "az akksi +-ára" Az akksi pozítvjára akar lenni.
Nem szabad átkötni a BATT csatlakozóra, hanem ahogy már írtam KÜLÖN vezetéken kell az akku pozitív sarujára csatlakoztatni. A BATT csatlakozón impulszerű áramok folynak, és a változó áram a vezetéken változó feszültségesést idéz elő, így meghamisítja az érzékelt feszültségszintet.
Egyébként a SENSE vezetéket sok motornál a gyújtáskapcsolóra kötik, így csak akkor kapcslódik az akkura, ha a kapcsolót elfordítják- így nem fogyaszt áramot ha a motor nem üzemel. Természetesen ilyen kivitelnél is figyelni kell arra, hogy a gyújtáskapcsolóra az akkutól olyan vezetékkel kell csatlakozni, amire csak kisteljesítményű fogyasztó van kötve, de legjobb , ha semmi... Idézet: „Mit tud az a Yamaha szabályozó? Hány vezeték jön ki belőle...stb” Pontosan így néz ki: (Csatolt képen a jobb oldali) Yamaha 3kj robógóban: Ha a csatik csatlakoztatva vannak, akkor az első-hátsó világítást lesöntöli párhuzamosan, ha nincs csatlakoztatva a feszabályzó, akkor is világít az első,hátsó-lámpa, de nagyobb gáznál kilövi az izzókat a leszabályozatlan feszültség. (volt ez miatt nekem pár izzócsere) Emelett az akkumulátort is tölti, amiről a 2 index,duda, és az önindító üzemel.
Oké.
Köszönöm a segítséget.Akkor nem kötök bele semmi fogyasztót csak egyszerűen(egy külön kapcsolásra ami a gyújtáskapcsolón van)rákötöm az akksira. Ha egyébként direktbe kapja a + ot akkor lemerítené az akksit vagy kárt okozna a fesz.szabályzóba? Üdv.: Laci
Kárt biztosan nem okozna, de van olyan kapcsolás ami pár mA-t fogyaszt állandóan.
Oké.
Köszönöm és BOLDOG KARÁCSONYT.
Üdv mindenkinek! Volna egy kérdésem. Most lett kicserélve a motoromon a blokk. A régi blokk alaplapjából 2db sárga vezeték és a test jött ki a mi egy ducati feszültségszabályzóba megy. Az új blokkból csak egy szál jön ki plusz a test.Be lehet valahogy kötni hogy töltse is az aksit? üdv Ottó
Vettem egy HERO HONDA SPLENDOR P-17 /PASSION / CBZ (SWISS SAP-0722) feszabályzót.
Sajnos sehol nem találom a bekötését. Tud valaki segíteni?
Bővebben: Link
A jobb oldali.
Szia!
Én vettem feszszabályzót és nekem nincs be kötve a CDI a feszültség szabályzóba.Direktbe kapja a feszültséget a blokkból. Nem szállt el még nekem.Pedig már több mint 700km-ert mentem vele. Üdv.: Laci
sziasztokmindenkinek meg ujj vagyok ma jottrem ha van itt valaki segitsen mert begojozok a hondan generatorjabol 220 230 v feszultseg szall felfele semmivel nem tudom stabilizalni
ja es normalis e ez a nagy feszultseg a hondanal a generatorbol
Szia
Nem vagyok moderátor, de kérlek írj normálisan, mert lehet én értem, hogy mit szeretnél, (úgy ahogy) de lehet más nem, aki pont tudná a problémádra a megoldást. Egyébként mi az hogy Honda? Honda motorkerékpár, honda aggregátor, honda autó, honda nem is tudom még milyen gyártmányaik vannak. vagy anakonda? Azt a több száz voltot biztos terheletlenül mérted Te. Üdv.Tomi
helo tomi.kosz hogy beszoltal,persze hogy honda cbr 600 motorkerekpar es igen terheletlenul merttem a feszultseget de hat ha racsatlakoztatnek egy televiziot az is elindulna mivel a 220 100w os halozati izzot is kiuti ,ezt nevezem arramforrasnak.meg aztan mivel itt ugyes es foleg okos emberek jarnak ugy gondoltam akinek ijen fele hibaja volt mar az megerti es beszol nekem hogy valojaban mi is lehet a hejzet ezzel a szarral,vagy mellekotozok egy 150 A es akkumulatort aztan megyek vele toltes nelkul kosz ,a segitseget
Ez a magas feszültség csak nagy fordulatnál jelentkezik ugye? Az ilyen háromfázisú generátoroknak úgynevezett söntszabályzó kell, ilyen is van hozzájuk gyárilag.
Ha van némi jártasságod az elektronikában, akkor építsd meg ezt:
koszonom mex sokat segitettel erre volt szuksegem csak mukodjon
Arra ügyelj, hogy a rajzon látható "monitor" kivezetést külön szálon, a gyújtáskapcsolóról vigyed az elektronikára. Így zavarmentes lesz, és álló motor esetén nem fogyaszt (mert a gyújtáskapcsoló megszakítja).
Sziaztók !Lombardini motorhoz kellene feszülcség szabályzó .Dukatti generátor van benne 10 tekercs 3 vezeték ,egy piros kettö sárga. .A képeken talán minden látszik ,ki tudná nekem megépiteni és mennyiböl jönne ki.
Még kettö kép .Ebbe mociba kellene .Rajz meg a generátor és a fesszabályzó bekötése.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |