Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fordulatszámmérő DIESEL autóba
Lapozás: OK   4 / 6
(#) Ricsi89 válasza cimbibandi hozzászólására (») Dec 24, 2013 /
 
Kell rakni valahová a főtengely végére két apró mágnest egymással szembe és egy hall jeladóval megvezérelni az órát. Így valós értéket fog mutatni.
(#) cimbibandi válasza Sebi hozzászólására (») Dec 29, 2013 /
 
Szia Sebi!
Sajnos azt nem tudom hogy milyen rendszerű. De azt tudom hogy az Astrákba mindbe ez az óra van és van hogy a generátorból szedik a jelet ,van hogy az ecu-ból és van hogy jeladóról a főtengely mellől. Sajnos rajzom az nincs csak max. a bekötési. : (
Akkor az én elgondolásom nem működőkepés hogy valahogy a meglévő jelet osztani,lehet hogy felezni is elég volna?
(#) cimbibandi válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 29, 2013 /
 
Köszi a segítséget. Neked is ezt mondanám.
Azt tudom hogy az Astrákba mindbe ez az óra van és van hogy a generátorból szedik a jelet ,van hogy az ecuból és van hogy jeladóról a főtengely mellől. Sajnos rajzom az nincs csak max. a bekötési. : (
Akkor az én elgondolásom nem működőkepés hogy valahogy a meglévő jelet osztani,lehet hogy felezni is elég volna?
(#) Sebi válasza cimbibandi hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Oké, ez eddig nem volt tiszta, hogy az eredeti motor is diesel...
Akkor itt a gond mindössze az eltérő motorfordulatszámból, illetve a különböző áttétellel hajtott generátorból adódik (össze). Járható út természetesen a frekvencia osztás, de tudni kellene hozzá az eredeti (generátor)fordulatszámot, illetve frekvenciát.
Ha ilyen adat nincs, akkor egy frekimérővel meg kell mérned a generátorból jövő frekvenciát egy ismert fordulatszámon. A fordulatszámot egy ideiglenesen felragasztott főtengely-jeladóval, vagy kölcsönkért stroboszkóppal mérheted meg, utána kiszámolható a szükséges osztás.
(#) cimbibandi válasza Sebi hozzászólására (») Dec 31, 2013 /
 
Az eredeti motor-generátor áttétel 13/5 ben. Az mostani áttétel az 10/6. Sajnos a frekvenciáját egyiknek sem tudom. Mint írtam az finomelektronikában egyáltalán nem vagyok jártas. Gondolom sima multiméterrel a frekit nem tudom megmérni?Egyébként szerintem már a jel megfelezése is elég lenne. Az nem lenne baj ha úgy mond a mostani skálázáshoz nem pontos mert az óra eleve 7000ig mér és ez a motor meg max 3800at pörög. Az újra skálázás nem gond. Csak az a baj hogy most a fordulatszám mérő úgy mond kiakad addig mér. : (
(#) Ricsi89 válasza cimbibandi hozzászólására (») Jan 1, 2014 /
 
Azért szerintem nem ugyanaz az óra van a benzinesben és a dízelben. A benzines 7000-ig van skálázva a dízel csak 6000-ig. Ráadásul a bemenő jel frekvenciája sem ugyanaz.
(#) Sebi válasza cimbibandi hozzászólására (») Jan 1, 2014 /
 
Inkább szerezz egy fordulatszám mérő stroboszkópot kölcsön, mérd meg a fordulatszámot, amikor 5000-et mutat a műszered. Abból kiindulva már tudunk egy osztót rajzolni.
(#) cimbibandi válasza Sebi hozzászólására (») Jan 1, 2014 /
 
Rendben megpróbálok szerezni. Ha sikerül akkor írok.
(#) cimbibandi válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 1, 2014 /
 
Értem amit írsz. De nekem nem az lenne a lényeg hogy 3000nél 3000et mutasson az óra. Mert ez az óra 7000ig mér de nekem max 3800at pörög a moci. Majd újra skáláznám. Csak az kellene hogy ne menjen túl. Most így kb 10000ig tekeredik ki.
(#) Ricsi89 válasza cimbibandi hozzászólására (») Jan 1, 2014 /
 
Miért akarsz vacakolni átalakításokkal, frekvenciaméréssel, meg osztó építéssel, amikor két apró mágnes kellene a főtengelyen a szíjtárcsára, egy hall jeladóval meg levennéd a jelet a műszernek és akkor pontosan mérne mindenféle átalakítás nélkül. Ráadásul sokkal egyszerűbb, ha nincs megfelelő műszered a fordulatszám és frekvencia meghatározásához.
(#) gabor0135 válasza atya28 hozzászólására (») Feb 21, 2014 /
 
Megtudnád írni,hogy ez a kapcsolás milyen szakirodalomban van?
Érdekelne a leírás is.
És az optoelektronikus is érdekelne.
Fáradozásod előre is köszönöm.
(#) zolika60 válasza gabor0135 hozzászólására (») Feb 21, 2014 /
 
A kolléga nem járt itt két hónapja. Szerintem inkább privátban, vagy emailben keresd meg.
(#) orcika70 válasza gabor0135 hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Netán idáig kellet volna visszaolvasni.
(#) spongebubus hozzászólása Feb 25, 2014 /
 
Jó napot mindenkinek!

Érdeklődni szeretnék, hogy Bővebben: Link ez a kapcsolás alkalmas fordulat szám mérésre vagy csak a frekvenciát mutatná? Opto érzékeléssel oldanám meg.
Köszönöm a válaszokat előre is.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2014
(#) Sebi válasza spongebubus hozzászólására (») Feb 25, 2014 /
 
Ez egy frekvenciamérő, ami ugye ha 1sec a kapuideje, akkor Hz-ben jelzi az értéket. Ha egy jeladót teszel a főtengelyre, aminek fordulata épp 3000/perc, akkor a kijelzőn 50Hz-et fogsz látni. Ha a kapuidőt 6 sec-re választod (átírod a forráskódot) akkor 6 másodpercenként kapsz valódi fordulatszám értéket.

PS: Azt is teheted, hogy 6 jelet generáltatsz a főtengellyel (pl 6db mágnes + hall-elem, 6 lyukú tárcsa + rés-optó), akkor a kijelzés 300Hz lesz 3000=perces fordulatnál.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2014
(#) danodano hozzászólása Jan 1, 2015 /
 
Sziasztok!

Adott egy lada fordulatszámmérő, amivel egy peugeot diesel motor fordulatszámát kellene mérnem. A diesel motoron gyárilag egy induktív jeladó segítségével mérik a fordulatszámot, ami a lendkereket figyeli (ezen két jel van). Meg lehet ezt valahogy oldani?
(#) Sebi válasza danodano hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
A Lada ugyebár 4 ütemő, tehát fordulatonként 4 impulzust kap a linkelt áramkör. Ha a lendkerekeden két "jelölés" van, az feltehetőleg 2db mágnes, ami fordulatonként 2 impulzust ad.
Az eredeti jel talán a gyújtótrafóról volt kicsatolva, ami biztosan nagyobb volt mint az induktív adó kimeneti jele, ezért módosítandó az R1,R2,C1,C2.
A feleannyi impulzushoz tartozó helyes kitérés beállítása a műszer körüli tagokkal lehetséges.
Értékek nélkül ennyi: megoldható, de dolgozni kell vele.
(#) mark.budai válasza Sebi hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
A legnagyobb tisztelettel megjegyezném, hogy valamit elszámoltál. Egy 4 hengeres négyütemű benzinmotornál egy fordulat alatt kétszer van gyújtás (így impulzus is), ugyanis a 4 ütem két fordulatra oszlik el, 180fokonként van gyújtás, ez egy teljes főtengely-fordulaton kétszer következik be. Én megpróbálnám módosítás nélkül, ha nem elég neki a jeladó feszültsége, akkor esetleg a C3 jobb oldalára egy 1-10k ellenállással rákötném a jeladót, akkor a többi alkatrész is maradhat és visszaállítható eredeti állapotába.
Danodano, ez kevés információ a jeladóról, a csatlakozó bekötését tudni kéne. Kell neki egy test, egy 12V, a harmadik meg egy kimenet, amit egyszerűen csak rá kell kötnöd a lada fordulatszámmérő bemenetére, és készen vagy.
Egyébként nagyon érdekes, hogy két jeladó van a lendkeréken, ezek szerint megspóroltak egy fordulatszámmérő elektronikát, mert így ugyan az kell a benzineshez és a dieselhez is, csak a skálája lesz más.
VAZ-2103 a legszebb Lada, ami létezett - számomra
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2015
(#) danodano válasza Sebi hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Eredetileg a megszakítóról kapta a jelet. Amikor nyitva volt, akkor tápfeszültséget kapott a trafóról, amikor zárva akkor pedig testet. Egy főtengely fordulatra ott is csak két megszakítás történik.
Azt olvastam, hogy jel alakja (eredetileg fűrész jel) tulajdonképpen mindegy a műszer számára, mert előállítja magának a szükséges négyszögjelet.
Az a gondom, hogy elvileg az induktív jeladó feszültsége a fordulatszám változással változik. Igaz még nem mértem meg, de holnap megmérem, hogy pontosan hogy alakul. Vagy az nem is olyan nagy baj? A 12v-tól biztos elmarad, de ha csökkentem az ellenállások értékeit, akkor jó lehet? Vagy kell valami jel erősítő?

R1=2,2k
R2=2,7k
C1=220n
C2=100n
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2015
(#) Sebi válasza danodano hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Autó ügyben nem vagyok otthon...
De a kapcsolás világos: az R-C tagok az impulzust formálják, a lényeges alkatrész a D1 zener, ami amplitútóban uniformizálja (egyforma magasra vágja) őket.
Ezek az impulzusok indítgatják a T1-T2-vel felépített monostabil multivibrátort, ami viszont az impulzus-szélességet teszi egyformává. Végül marad a frekvencia - mint információ - amit az analóg műszer átlagol (tehát a kitérése a frekvenciával egyenesen arányos).
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2015
(#) danodano válasza mark.budai hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Sajnos a jeladó bekötéséről nem találtam eddig semmi használhatót. Azt tudom, hogy a peugeotban gyárilag csak két vezeték megy rá a három helyett. Holnap mérek, de arra gondolok, hogy a két bekötött vezeték között lesz az indukált feszültség illetve a jel.

2103-mal kapcsolatban egyet értünk... ez amúgy egy hobbi turbodiesel niva projekt
(#) Sebi válasza danodano hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Persze. Szerintem az egy sima tekercs, amiről színusz formájú jel jön.
(#) mark.budai válasza Sebi hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Ezt a részét én néztem be, én valamiért arra gondoltam, hogy egy HALL elem lesz ebben a jeladóban.
Akkor viszont nem fontos a bekötés, ellenállást kell mérni a kivezetések közt, innentől egyszerű kitalálni, melyik kettőt kell használni. Ennek a feszültsége biztosan nem lesz elég a műszernek, valószínűleg módosítani kell rajt.
A projektet lehet valahol követni? (Képek, írás, valami..?) Érdekesen hangzik! Ugye kis hazánkban ez papírozhatatlan, de gondolom nem főúton mentek vele majd.
(#) danodano válasza mark.budai hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Méregettem kicsit. A két láb közötti ellenállás 138ohm. Körülbelül 950-1000-res fordulaton 0,22V váltó áram és 0,26kHz frekvenciát tudtam mérni. Ez a frekvencia elég soknak tűnik, multiméterrel mértem, remélem, hogy nem pontos a mérés...
Ugyanezen a fordulaton két másik kivezetés között 0,08V és 0,06kHz van.
R1 R2 értékét mennyire kéne csökkentenem?

Képeket tudok róla küldeni majd, ha érdekel.
(#) Sebi válasza danodano hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Az a 220mV nagyon karcsú, kell egy műveleti erősítővel építeni jelkondícionálót - talán úgy a legegyszerűbb.
(#) danodano válasza Sebi hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Megoldható ez egy egyszerű TL071-es Ic-vel?
(#) Sebi válasza danodano hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Természetesen.
(#) danodano válasza Sebi hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Próbálgattam a fordulatszámmérőt egy számítógépes jelgenerátorral erősítőn keresztül meghajtani, de nem történt semmi. Rákötöttem a műszerre a tápfeszt, az erősítő kimenetét a műszeren a testre és a jel bemenetre. Valamit rosszul csinálok?
(#) Sebi válasza danodano hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Nézd meg, mekkora a zener feszültsége, annál nagyobb jel kell neki pár V-tal.
(#) danodano válasza Sebi hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Sajnos nincs jelölés a diódákon. Próbáltam úgy is, hogy egy 12v-os trafót kötöttem a jelre illetve a testre. Egy másik oldalon olvastam, hogy így 1500-as fordulatig ki kéne térnie az 50Hz-es jel miatt, de nem csinál semmit.
Következő: »»   4 / 6
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem