Fórum témák
» Több friss téma |
Kell rakni valahová a főtengely végére két apró mágnest egymással szembe és egy hall jeladóval megvezérelni az órát. Így valós értéket fog mutatni.
Szia Sebi!
Sajnos azt nem tudom hogy milyen rendszerű. De azt tudom hogy az Astrákba mindbe ez az óra van és van hogy a generátorból szedik a jelet ,van hogy az ecu-ból és van hogy jeladóról a főtengely mellől. Sajnos rajzom az nincs csak max. a bekötési. : ( Akkor az én elgondolásom nem működőkepés hogy valahogy a meglévő jelet osztani,lehet hogy felezni is elég volna?
Köszi a segítséget. Neked is ezt mondanám.
Azt tudom hogy az Astrákba mindbe ez az óra van és van hogy a generátorból szedik a jelet ,van hogy az ecuból és van hogy jeladóról a főtengely mellől. Sajnos rajzom az nincs csak max. a bekötési. : ( Akkor az én elgondolásom nem működőkepés hogy valahogy a meglévő jelet osztani,lehet hogy felezni is elég volna?
Oké, ez eddig nem volt tiszta, hogy az eredeti motor is diesel...
Akkor itt a gond mindössze az eltérő motorfordulatszámból, illetve a különböző áttétellel hajtott generátorból adódik (össze). Járható út természetesen a frekvencia osztás, de tudni kellene hozzá az eredeti (generátor)fordulatszámot, illetve frekvenciát. Ha ilyen adat nincs, akkor egy frekimérővel meg kell mérned a generátorból jövő frekvenciát egy ismert fordulatszámon. A fordulatszámot egy ideiglenesen felragasztott főtengely-jeladóval, vagy kölcsönkért stroboszkóppal mérheted meg, utána kiszámolható a szükséges osztás.
Az eredeti motor-generátor áttétel 13/5 ben. Az mostani áttétel az 10/6. Sajnos a frekvenciáját egyiknek sem tudom. Mint írtam az finomelektronikában egyáltalán nem vagyok jártas. Gondolom sima multiméterrel a frekit nem tudom megmérni?Egyébként szerintem már a jel megfelezése is elég lenne. Az nem lenne baj ha úgy mond a mostani skálázáshoz nem pontos mert az óra eleve 7000ig mér és ez a motor meg max 3800at pörög. Az újra skálázás nem gond. Csak az a baj hogy most a fordulatszám mérő úgy mond kiakad addig mér. : (
Azért szerintem nem ugyanaz az óra van a benzinesben és a dízelben. A benzines 7000-ig van skálázva a dízel csak 6000-ig. Ráadásul a bemenő jel frekvenciája sem ugyanaz.
Inkább szerezz egy fordulatszám mérő stroboszkópot kölcsön, mérd meg a fordulatszámot, amikor 5000-et mutat a műszered. Abból kiindulva már tudunk egy osztót rajzolni.
Rendben megpróbálok szerezni. Ha sikerül akkor írok.
Értem amit írsz. De nekem nem az lenne a lényeg hogy 3000nél 3000et mutasson az óra. Mert ez az óra 7000ig mér de nekem max 3800at pörög a moci. Majd újra skáláznám. Csak az kellene hogy ne menjen túl. Most így kb 10000ig tekeredik ki.
Miért akarsz vacakolni átalakításokkal, frekvenciaméréssel, meg osztó építéssel, amikor két apró mágnes kellene a főtengelyen a szíjtárcsára, egy hall jeladóval meg levennéd a jelet a műszernek és akkor pontosan mérne mindenféle átalakítás nélkül. Ráadásul sokkal egyszerűbb, ha nincs megfelelő műszered a fordulatszám és frekvencia meghatározásához.
Megtudnád írni,hogy ez a kapcsolás milyen szakirodalomban van?
Érdekelne a leírás is. És az optoelektronikus is érdekelne. Fáradozásod előre is köszönöm.
A kolléga nem járt itt két hónapja. Szerintem inkább privátban, vagy emailben keresd meg.
Netán idáig kellet volna visszaolvasni.
Jó napot mindenkinek!
Érdeklődni szeretnék, hogy Bővebben: Link ez a kapcsolás alkalmas fordulat szám mérésre vagy csak a frekvenciát mutatná? Opto érzékeléssel oldanám meg. Köszönöm a válaszokat előre is. A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2014
Ez egy frekvenciamérő, ami ugye ha 1sec a kapuideje, akkor Hz-ben jelzi az értéket. Ha egy jeladót teszel a főtengelyre, aminek fordulata épp 3000/perc, akkor a kijelzőn 50Hz-et fogsz látni. Ha a kapuidőt 6 sec-re választod (átírod a forráskódot) akkor 6 másodpercenként kapsz valódi fordulatszám értéket.
PS: Azt is teheted, hogy 6 jelet generáltatsz a főtengellyel (pl 6db mágnes + hall-elem, 6 lyukú tárcsa + rés-optó), akkor a kijelzés 300Hz lesz 3000=perces fordulatnál. A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2014
Sziasztok!
Adott egy lada fordulatszámmérő, amivel egy peugeot diesel motor fordulatszámát kellene mérnem. A diesel motoron gyárilag egy induktív jeladó segítségével mérik a fordulatszámot, ami a lendkereket figyeli (ezen két jel van). Meg lehet ezt valahogy oldani?
A Lada ugyebár 4 ütemő, tehát fordulatonként 4 impulzust kap a linkelt áramkör. Ha a lendkerekeden két "jelölés" van, az feltehetőleg 2db mágnes, ami fordulatonként 2 impulzust ad.
Az eredeti jel talán a gyújtótrafóról volt kicsatolva, ami biztosan nagyobb volt mint az induktív adó kimeneti jele, ezért módosítandó az R1,R2,C1,C2. A feleannyi impulzushoz tartozó helyes kitérés beállítása a műszer körüli tagokkal lehetséges. Értékek nélkül ennyi: megoldható, de dolgozni kell vele.
A legnagyobb tisztelettel megjegyezném, hogy valamit elszámoltál. Egy 4 hengeres négyütemű benzinmotornál egy fordulat alatt kétszer van gyújtás (így impulzus is), ugyanis a 4 ütem két fordulatra oszlik el, 180fokonként van gyújtás, ez egy teljes főtengely-fordulaton kétszer következik be. Én megpróbálnám módosítás nélkül, ha nem elég neki a jeladó feszültsége, akkor esetleg a C3 jobb oldalára egy 1-10k ellenállással rákötném a jeladót, akkor a többi alkatrész is maradhat és visszaállítható eredeti állapotába.
Danodano, ez kevés információ a jeladóról, a csatlakozó bekötését tudni kéne. Kell neki egy test, egy 12V, a harmadik meg egy kimenet, amit egyszerűen csak rá kell kötnöd a lada fordulatszámmérő bemenetére, és készen vagy. Egyébként nagyon érdekes, hogy két jeladó van a lendkeréken, ezek szerint megspóroltak egy fordulatszámmérő elektronikát, mert így ugyan az kell a benzineshez és a dieselhez is, csak a skálája lesz más. VAZ-2103 a legszebb Lada, ami létezett - számomra A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2015
Eredetileg a megszakítóról kapta a jelet. Amikor nyitva volt, akkor tápfeszültséget kapott a trafóról, amikor zárva akkor pedig testet. Egy főtengely fordulatra ott is csak két megszakítás történik.
Azt olvastam, hogy jel alakja (eredetileg fűrész jel) tulajdonképpen mindegy a műszer számára, mert előállítja magának a szükséges négyszögjelet. Az a gondom, hogy elvileg az induktív jeladó feszültsége a fordulatszám változással változik. Igaz még nem mértem meg, de holnap megmérem, hogy pontosan hogy alakul. Vagy az nem is olyan nagy baj? A 12v-tól biztos elmarad, de ha csökkentem az ellenállások értékeit, akkor jó lehet? Vagy kell valami jel erősítő? R1=2,2k R2=2,7k C1=220n C2=100n A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2015
Autó ügyben nem vagyok otthon...
De a kapcsolás világos: az R-C tagok az impulzust formálják, a lényeges alkatrész a D1 zener, ami amplitútóban uniformizálja (egyforma magasra vágja) őket. Ezek az impulzusok indítgatják a T1-T2-vel felépített monostabil multivibrátort, ami viszont az impulzus-szélességet teszi egyformává. Végül marad a frekvencia - mint információ - amit az analóg műszer átlagol (tehát a kitérése a frekvenciával egyenesen arányos). A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2015
Sajnos a jeladó bekötéséről nem találtam eddig semmi használhatót. Azt tudom, hogy a peugeotban gyárilag csak két vezeték megy rá a három helyett. Holnap mérek, de arra gondolok, hogy a két bekötött vezeték között lesz az indukált feszültség illetve a jel.
2103-mal kapcsolatban egyet értünk... ez amúgy egy hobbi turbodiesel niva projekt
Persze. Szerintem az egy sima tekercs, amiről színusz formájú jel jön.
Ezt a részét én néztem be, én valamiért arra gondoltam, hogy egy HALL elem lesz ebben a jeladóban.
Akkor viszont nem fontos a bekötés, ellenállást kell mérni a kivezetések közt, innentől egyszerű kitalálni, melyik kettőt kell használni. Ennek a feszültsége biztosan nem lesz elég a műszernek, valószínűleg módosítani kell rajt. A projektet lehet valahol követni? (Képek, írás, valami..?) Érdekesen hangzik! Ugye kis hazánkban ez papírozhatatlan, de gondolom nem főúton mentek vele majd.
Méregettem kicsit. A két láb közötti ellenállás 138ohm. Körülbelül 950-1000-res fordulaton 0,22V váltó áram és 0,26kHz frekvenciát tudtam mérni. Ez a frekvencia elég soknak tűnik, multiméterrel mértem, remélem, hogy nem pontos a mérés...
Ugyanezen a fordulaton két másik kivezetés között 0,08V és 0,06kHz van. R1 R2 értékét mennyire kéne csökkentenem? Képeket tudok róla küldeni majd, ha érdekel.
Az a 220mV nagyon karcsú, kell egy műveleti erősítővel építeni jelkondícionálót - talán úgy a legegyszerűbb.
Megoldható ez egy egyszerű TL071-es Ic-vel?
Próbálgattam a fordulatszámmérőt egy számítógépes jelgenerátorral erősítőn keresztül meghajtani, de nem történt semmi. Rákötöttem a műszerre a tápfeszt, az erősítő kimenetét a műszeren a testre és a jel bemenetre. Valamit rosszul csinálok?
Nézd meg, mekkora a zener feszültsége, annál nagyobb jel kell neki pár V-tal.
Sajnos nincs jelölés a diódákon. Próbáltam úgy is, hogy egy 12v-os trafót kötöttem a jelre illetve a testre. Egy másik oldalon olvastam, hogy így 1500-as fordulatig ki kéne térnie az 50Hz-es jel miatt, de nem csinál semmit.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |