Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok. A segítségeteket szeretném kérni egy autó belső levegő ventillátor szabályzásával kapcsolatban.
A ventillátor motor nem működik. A szabályzón a feszültségek megvannak. A szabályzót szétszerelve, a motor fordulatszámát egy teljesítmény félvezető kapcsolja. A típusa N345AG. A félvezetőre rákerestem a neten, de nem találtam még hasonlót sem. Szerintetek mi lehet ez?
HELP-re a téma címben nem igazán van szükség. Mindenki tudja hogy segítség kell...
Téma címét javítottam.
Igen gyakran egy ellenállásos szabályzója van ezeknek, ami a beszívott levegővel hűtve is van. Nem lehet , hogy ez is ilyen és ezért nem találtad a félvezetőknél? Milyen az az "egy autó"? A típus ismeretében több segítséget is kaphatnál.
Add meg az autótípust és ha lehet rakj fel képet arról az alkatrészről.
Ez egy 2 éves Renault Megan-ban található. Ezeknél már a szabályzás fokozatmentes.
Persze hogy nem lehet megtalálni, mert a rányomott szám az nem típusszám, hanem ún. family code (az elektronika gyártójának belső kódja). Leggyakrabban semmi különleges, közönséges félvezetők,IC-k, amikre a félvezetőgyár kérésre nem a típust gravírozza. A cél, hogy ne kapd meg egy boltban 150Ft-ért, hanem cseréltesd szervizben 10 rugóért.
A tokban valszeg FET (ritkábban BJT, vagy IC) rejtőzik. A körülötte lévő alkatrészekből (kapcsolásból) visszarajzolással eldönthető mi is valójában, ezután lehet hogy kapsz 150Ft-ért egyet. Ha spec alkatrész, akkor komplett csere, vagy saját építés.
Köszönöm az infót, megpróbálom az alkatrész vezérlésének mérésével kideríteni a félvezető jellegét.
Ha jól látom akkor ez a digit clíma ventillátor vezérlője.
Én is próbáltam már javítani, nem sok sikerrel. Viszont van amikor a vezérlő jel nem jut el idáig. Próbáld meg hogy a megadott helyre kössél be egy potit,és tekergesd. Ha így működik akkor a vezérlőd a hibás.
Azért elötte vezérlő panelról húzd le a csatikat,de a kábelkötegből ne.
Köszönöm a válaszokat, a leírt módon megpróbálom, majd visszajelzek.
Lepróbáltam a vezérlőt, hibás. A végfok félvezetőjén megmértem a vezérlő feszültséget 2,5V. Valószínűleg szakadt volt a bázisköre. A három lábat kivezetve darlington tranzisztorral próbálkozva a motor elindul, de a fokozatszabályzás nem teljesen egyenletes. További kisérletezéskor a vezérlő megjavult. A végfok félvezető helyreállt. Az okát nem tudom. Valaki találkozott már ilyen félvezető hibával? Nem tudok rá normálisabb kifejezést, mint a kontakthiba.
Sziasztok,
Én is egy hasonló problémával küzdök, csak egy Ford Fusion-al. Itt ellenállásokkal van fokozatokban szabályozva a fordulatszám. Már 3x cseréltem gyári ellenállásra de az összes megadja magát kb. 1 hónap után. Mivel egy ilyen kb. 8000Ft így nem szeretnék évente 12db-ot venni. Mi lehet ami elromolhat benne és főleg miért? Így néz ki a páciens: Bővebben: Link Előre is köszi! Üdv.: Tibi * A link gomb a linknek van a válaszablakban, javítva! A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |