Fórum témák
» Több friss téma |
Beköltözött az elektronika a gk.- vezérlésébe. Arra gondoltam: jó lenne egy fórum, ahol az esetlegesen fölmerülő problémákat megvitatnánk.
Akkor kezdeném:
segítséget kérek abban, hogy lehet ellenőrizni stabilan hogy van-e gyujtófesz. amikor kell leni! és etz úgy, hogy ne kelljen kiszálni, gyertyát kivenni stb. valami olyan megoldásra van szükségem, ami a pl. a műszerfal előtt a látótérben lenne. (szórakozik velem a kocsim.) ha szükséges bővebben is kifejtem
Ejnye-bejnye! Saját magadnak ne adj megoldást!
Üdv!
Még a múltkor találtam 1 kapcsolást, lehet hogy fapados, de szerintem nem sokáig tart kipróbálni hogy működik-e?
www.download.com -->Doro PDF Writer , ingyenes még fizetni se kell érte!
mazsipapa: És melyik részen szeretnél gyújtást nézni? trafó előtt, trafó után, elosztó után, gyertyákon? Mert ugye sokhelyen elmehet a delej...
ezt a kapcsit énis láttam egy hobbielektro ujságban. Gondoltam énis, hogy megétítem. csak van egy kérdésem
Azok a lámpák amik ott vannak Glimm lámpák lennének? és hányat tekerjek a gyujtókábelen, hogy jó legyen? kössz elöre is
jajj hüle vok :d ott van a kép alatt bocsika
de azért azt megválaszolhatja va laki,. hogy mennyit tekerjek léccike
Én 2-3 menetet tekertem és szkóppal néztem. ( az enyém hengerenként külön trafót tartalmaz) Így összehasonlítva a hengereket rögtön kijön melyik a bibis. Az elosztósnál meg kell nézni egy hibátlan márkatársét, aki ugyanolyan gyertyát használ és még gyáriak a kábelei ( a tied is az?) és össze lehet hasonlítani. Attól, hogy a glimm felvillan még nem biztos, hogy jó a gyújtás.
Köszönm a gyors válaszokat, a hétvégén tekerni fogok. Abban segítsetek: milyen tipusú legyen a glim? Ezt stabilan meg kell építenem mert még rá nem jövök a hibára addig a kocsiban lesz. Minden gykábelnél szeretném ellenőrizni.
Egyébként a problémám az a kocsival, hogy minden előzmény nélkül egyszerűen nem indul és ezt teszi úgy is, hogy előtte rendben működött. Semmihez nem tudom kötni ezt a hibát. Azt csinálom hétvégén, hogy kötök az üzarendszerre egy nyomásmérőt és figyelem van-e üzanyomás amikor nem indul. Ezért szeretném ellenőrizni a gyujtást is, hogy szűkítsem a hibakört. Össze lehet-e fogni a 4 jelvezetéket egy kötegbe? pl. többeres árnyékolt kábelbe? Idézet: „kötök az üzarendszerre egy nyomásmérőt” Elég ha a benzin visszamenő csövét idejglenesen bevezeted egy kannába,s ha ott jön a benya akkor tutin van nyomás. Amúgy milyen autórol vanszó?
Az elosztó fedél gyújtótrafó, kábel, nem repedt, vagy párás?
Mert ha igen az is tud ilyen hibát csinálni, hogy nem indul. Ha nem indul, szedd le a fedelet. Papír zsebkendővel töröld ki. De ezt nézheted a gyújtó trafón is, ha repedt ott is eltűnik a szikra. A gyújtótrafó és a elosztó közötti kábel nem repedezet? Nem dörzsölte ki valami? Ha egy kicsit nedves az idő, sötét van, lehet látni a szikrát. Ha megvan hogy melyik csinálja, csere és a autó a régi lesz
Heja,
Egy nagyokos kollégám szerint úgy kell megoldani a nedves elosztófej problémát, hogy benzint kell rálocsolni. A benzin kinyomja a vizet, ez gyorsan elpárolog, úgyhogy egy percen belül a járgány indítható. Ahogy mondotta-úgy is tett. Csakhogy a start pillanatában lángba borult az egész motor. Gyorsan előkapta az oltókészüléket, de letörött a ventilje. Maradt a kabát. Így az én, meg az ő zakója ráment a remek ötletre. (Elnézést !)
A nyomáskontrollt abszolút üzemi körülmények között kell ellenőriznem, tehát a zárt rendszerbe kell kialakítanom a mérési pontot. mert etet a gép ahogy már irtam. (122546)
ez egy kicsit megütött, "boldog békeidőben" majdnem bennégtem egy UAZ-ban.
Az a helyzet, hogy elektromos az egész gyujtásrendszer, a kábeleket már cseréltem. Agusztus utolsó hetében, amikor voltak azok a jó kiadós esők lenyomtunk kb. 1200 km a dunántúlon. 2 alkalommal csinálta ezt az indulási szórakozást velem. A gyujtásfigyelés csak hibalehetőség kizárása mert ha ekkor a szívótorokba besriccelek egy minimum mennyiségű startpiloto pöccre indul. semmi mást nem kell vele csinálni csak ezt:pricc hidegindító.
Akkor az nem gyújtás lesz. Illetve lehet, de tutira nem kábel. Gyújtás szinten max. elektróda hézag lehet. Ott valami az üzemanxag ellátással lesz.
Az, hogy üzemi körülmények között az nem befolyásolja, hogy a visszamenő csövet egy kannába vezeted és megnézed, hogy jön-e a benya. Karbis, vagy injektoros a gép?
Igen én is inkább az üza rendszerre gondolok. A gyertyák iskolapéldaként tökéletes őzbarna színűek. Azért kell stabilan beépíteni az üza ellenörzést, mert SOHA NEM TUDOM ELŐRE mikor fog nem indulni!!!!!!!!! Volt már olyan is: lámpánál menet közben állt le. Egyébként hengerenkénti injektoros, 2000 cm3 turbós: Lancia Kappa
Amikor lámpánál leállt, hogyan állt le? Hirtelen, mintha leállítottad volna, vagy köhögve, mintha elfogyott volna a benya?
Sziasztok!
A gépkocsimban kellene egy jeladónak a feszültségét szabályozni, méghozzá 0,2-1,5V között. Olyanra lenne szükségem, hogy az utastérből potméterrel tudjam állítani. Kellene nekem egy óhtegyszerű leírás és azoknak az alaktrészeknek a listája amik kellenek hozzá. Üdv: Bence
Elnézést, azt kifelejtettem, hogy rosz a jeladó, és akksiról kéne a 12V-ból 0.2-1.5 öt csinálni.
ment alapon és igen, mintha leállítottam volna. aztán szluskulcs vissza alapba, nemindult továbbindítóztam és közbe a startpilot fröccs és zöld a lámpa mentünk tovább. azért írtam, hogy amikor nemindult ujbol kulcs vissza és ugy indítózás. se mozgatás, rázás akármi. a változás csak annyi volt, hogy kapta a fröccsöt.
bocs, nem akarom az esetleges hibamegoldásodat befolyásolni, de nem tudok rájönni az ok-ra és csak ezt érzékelem
én kb egy hónapja jártam úgy, hogy megálltam egy kereszteződésben, majd amikor indulni akartam, vettem észre, hogy leállt a motor, világít a töltésjelző.
Kulcs vissza, indít, motor megy. Be 1-be, gáz, motor leáll. - ezt többször Minden hengernek külön gyújtótrafója van, mint kiderült nekem elszállt az egyik. (mellesleg 3 hengeres) Nemlehet, hogy túlmelegedés miatt valahol eltűnik a gyújtásból a fesz, és kis hűlés után meg ok? Idézet: - ezen idő alatt esetleg hűl?„ha ekkor a szívótorokba besriccelek egy minimum mennyiségű startpiloto pöccre indul” (persze lehet hülyeséget írtam, akkor bocs)
szia.
nekem is hasonlo volt a szitu.ment alapon majd leállt.inditozás nem megy.megint inditozás elindult.ezt jopárszor eljátszotta,mire rájöttünk hogy amit beszereltek riasztot annak van egy funkcioja hogy elveszi a feszt az elektromos AC-töl.na ez a relé megdöglött és össze vissza müködött az AC.
Én is akartam írni az AC reléjét. Bár az köhécselve áll le, mivel injektorosnál az AC tartja a nyomást és mikor az AC leáll, akkor a csökkenő nyomás miatt nem hirtelen "fogy el" a benya, hanem egyre kevesebbet tud adni a mocinak. Mondjuk ez is csak pár pillanat, de akkor sem úgy áll le, mintha levették volna a gyújtást, tehát ez 75%, hogy nem az AC lesz. Lehet még - ha van az autóban, bár annak az autónak nem ismerem a rendszerét - maga az injektor vezérlő, légtömeg mérő. De mindenek előtt ellenőrizni kellene a hall jeladót, ugyanis ez befolyásolja elektronikus injektoroknál a befecskendezést. Lehet még - ha van - főtengely jeladó.
Igen, osztom a véleményedet.
Ha leáll akkor nincs hörgés - nyögés jajgatás, mintha elvágták volna, kész , áll! Nekem is csak egy halvány reményem az Ac (mivel mást nem tudtam kitalálni). Nem tudom hovatenni viszont a jelenséget: amikor bejön a hiba, hogy a szokványos módon indításra nem indul és hangsúlyozom: tovább forgat az önindító, ekkor jön a hidegindító és így elindul. Ha tudnál abban seíteni: a légtömegmérőt hogy lehet leellenőrizni hogy jó-e? és az általad említett hall jeladót merre keressem és azt hogy lehet tesztelni? a főtengely jeladón a fordulatszám jeladót érted? az autó Lancia Kappa benzines turbós :
Általános a a hengerenkénti injektoros kocsiknál jó pár alkatrész, mint pl. a légtömeg mérő, fordulatszám jeladó, lambda szonda, hall jeladó. Hogy aztán az adott gyártó mit, hová rak, azt nemtom. Én a sajátomból indulok ki, ahol a hall jeladó a gyújtáselosztóban van. Ez általában minden autónál így van, mivel baromság lenne akkor befecskendezni egy adott hengerbe, amikor az épp gyújt és a szívó szelep zárva van. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a befecskendezés a vezérmű- és nem a főtengelyhez van igazítva, tehát annak a környékén kell keresni. A kivitele általában egy induktív tekercses hülyeség, de lehet akár fotokapu (vagy mi) is.
A főtengely jeladó van, hogy független attól a jeladótól, ami a fordulatszám-mérőnek adja a jelet, de általában ugyanazt használja. Gyári fordulatszám-mérős kocsiknál sok esetben eleve a vezérlő elektronikából jön egy szál a műszerhez és nem a jeladóról. A régi központi befecskendezéses opelemben így volt. Ott pl. gyárilag nem is volt fordulatszám-mérő de a műszerhez a szál be volt kötve a műszeregység csatijába. Csak rá kellett dugni az új műszeregységet (amiben már volt ford.szám mérő) és működött is. Nem kellett újabb vezetéket behúzni. A légtömeg mérőt nemtom, hogyan lehet lecsekkolni (engem is érdekelne), de talán az a legtutibb, ha szerzel kölcsön egyet. Bár abban sem bízom, hogy az lenne rossz. mert az is inkább csak meghülyíti a kocsit. Viszont a Te esetetben - ha jól értelmezem - nem arról van szó, hogy megy, de hülyén. Úgy vettem ki, ha megy, akkor nincs probléma, de ha leáll, akkor nem indul be, de ha beindul, akkor megint megy rendesen. Vagy rosszul értelmeztem.
Sokat segítetttél válaszoddal és bízom benne, hogy szép lassa, de haladok előre.
Jól értelmezted a hibaelenséget: úgy van ahogy írtad. Ha beindul megy rendesen. igaz az utóbbi időben kissé ingadozik az alapjárat, de most üzaszűrőcsere a következő lépésem. Ma beépítek egy elosztót a benzinkörbe folyamatos nyomásmérés céljából. Beépítek még az Ac körbe egy ampermérőt: megy-e és mennyit vesz fel az üzaszivattyú, és még egy kontrollámpát, hogy van-e fesz. az Ac-n. Ennek csak akkor lesz jelentősége, ha esetleg "neminduláskor" nem lesz üzanyomás. Fel akarok készülni minden kiszűrési lehetőségre. Én úgy tudom (KÉREM SEGÍTSEN KI VALAKI HA NEM ÍGY VAN) a légtömegmérő műk elve: egy ellenálláshuzal ohmos értékének változását érzékeli a computer. változást az átáramló beszívott levegő okzza. Ha nagyobb a légáram, ezzel a légtömeg, akkor az jobban hűt és ez váltja ki a változást. Jó ez így????? A többi jeladót megpróbálom a márkatársaktól megtudni. Ha valamit tudsz még javasolni kérlek küld el, én meg remélem hétfőn este már írom a mért adatokat.
A légtömegmérők sokfélék lehetnek.
- Torlólapos. Van egy könnyű lemez aminek egy tengelyen lehetősége van elfordulni és egy potihoz van kötve . A beáramló levegő elfordítja és ezt a poti ellenállásváltozásából tudod kiszámolni, hogy mennyire. - Hődrótos. Van egy fűtött huzal, amit a beáramló levegő hűt. A vezérlő folyamatosan visszaállítja a hőmérsékletét, úgy hogy növeli a fűtőáramot. A fűtőáram pedig így arányos a beszívott levegő mennyiségével. Ez a rendszer mindíg ki van egészítve egy a beszívott levegő főmérsékletét mérő eszközzel. Mert hát nem mindegy , hogy 10 vagy 50 fok van. - Hőfilmes. kb. ugyanaz mint az előző, csak egy kerámiahordozóra felvitt nagy felüleltű ellenállást fűtenek , jobban belemerül a légáramba és ezért pontosabb. ( egy lapka az egész ami a szívócsőbe nyúlik) |
Bejelentkezés
Hirdetés |