Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok. Megtudná mondani valaki,hogy mi a különbség a normál és gondozás mentes akkumulátor között? Ez savas vagy ólom akkumulátor?Ezekhez ugyan úgy jó az akku aktivátor?
Az ólom akksi az egyben savas is! (Tehát nem vagy-vagy!)
Az aktivátort nyugodtan beleteheted, ártani nem használ.
Lenne egy kérdésem! Akkumulátort újraéleszteni hogyan lehet, iletve lehet-e! Az én esetemben a következő történt! 1,4 es Renault Megan, és 55Ah akksi! Minden tökéletesen működött, mígnem a minap hazajöttem vele, megálltam a ház előtt, majd később mentem volna vele újra de épphogy elfordítottam a kulcsot, talán minimálisat fordított a motoron, majd minden elektromos berendezés kikapcsolt! Ezek után rámértem az akkura 12V-nál kicsivel több benne a fesz, de még egy izzót sem tudtam világításra bírni róla, a töltést pedig egyáltalán nem veszi! Arra tippelek hogy valameik cellaöszekötés szakadhatott meg talán.. Lehet még valamit kezdeni ezzel az akkuval?
Az aksid tönkrement. Ha nem veszi a töltést eldobhatod.
Sikerült a tompított fényszórót bekapcsolva hagynom, amire az akksi lemerült, ezért biciklin hazavittem mivel nem mesze parkoltam. Otthon feltöltöttem, visszaszereltem és be is indult a kocsi.
Amilyen hülye voltam, sikerült a táskába 90 fokkal elforgatva (a rövidebb oldalára állítva) betennem a táskába oda-vissza menet is. Miután készen voltam az összes művelettel észrevettem, hogy vélhetően egy kis sav kifolyt az akksiból a táskába. Egy Banner Starting Bull akkumulátorról van szó. Mit gondoltok, hogy mennyire csökkentettem ezzel vajon az élettartalmát ? A megtisztelő válaszokat előre is köszönöm!
Ha csak kicsi folyt ki és nem csökkent az elektrolit szintje annyira, hogy üzem közben szárazra kerüljenek a cellák, akkor nagy valószínűséggel nem lesz gond vele.
Van lehetőség a folyadékszint ellenőrzésére/pótlására? A táskának annyi... Üdv Inhouse
A kiömlött savat minél hamarabb után pótolni, egy rendes akkutöltővel szintre hozni és vissza az autóba, ha az indítózástól nem "hajlottak" el a cellák akkor rendben lesz.
A táska nem .
Köszönöm a válaszokat!
A táska nem tűnik úgy, mintha nagyon megviselte volna a dolog. Az akkumulátoron számomra úgy tűnik, hogy nincsen lehetőségem folyadékot után tölteni, legalábbis a gyártó oldalán talált információk szerint. Amúgy a gyártó emleget valami csoda savkifolyásgátlót, persze csak olyat, ami a normál üzemelés közben megakadályozza a gázképződésnél a savkilépést. Persze nem megy technikai részletekbe, inkább csak olyan PR-os ez a dolog. Ugyanakkor, mivel a táskámat nem marta széjjel, illetve a folyadékot ami kijött nekem is volt szerencsém megérinteni (azt amit a táska beszívott) és nekem sem irritálta a kezem, ezért felmerült bennem, hogy lehet, hogy nem is akkora a gond esetleg?
Az a nem is akkora gond lehet mégis nagy gond, ahogy Inhause írta, ha a cella felső része szárazabb- vagyis a savszint megsüllyed az gondot okozhat. Részletesebben; az a cella melynek a savszintje alacsonyabb az ajánlottnál nem vesz és nem ad le akkora töltést, mint azt illene, a nem savban lévő felület elkezd (ólomoxid) a kelleténél jobban oxidálódni, a másik lemez pedig szulfátosodni, s szép lassan "elrohad". A cellák nem egyforma töltöttségéből adódóan nem vehető ki a teljes kapacitás, ezáltal az akku gyengébb lesz egyrészt, másrészt az adott cella túlfeszültség alá kerül (nagyobb ellenállás-nagyobb feszültség) és lassan tönkremegy.
Írtad;az akku nem után tölthető, ez így a maga formájában nem igaz, hizen akkor nem folyt volna ki a sav. Persze a gyártó lezárja gondosan a szakavatatlan kezek elöl, de mégis bontható. Még a teljesen lezárt akku i után tölthető, (pl; elektromos kerékpár akku), csak nem a legegyszerűbb), bár a gyártó nem így tervezi. A te akkud nem teljesen zárt, és ezek szerint nem is szelepes, hanem a töltéskor keletkező gázokat rekombinálja, s visszavezeti egy speciálisan kialakított csatornában. Fontos, alapesetben savat nem töltünk soha után, cak, ha az kiömlött belőle (esetedben) minden más esetben elvileg csak desztillált vízzel szabad után tölteni (töltés közbeni vízveszteség, túltöltés, nagy melegben való használat). A gyártó az adatait általában rendeltetésszerű használat szerint adja meg, extrém esetekre nem tér ki. Inhause-val (ha mondhatom ezt) együtt javasoljuk, a kiömlött savat töltsd után, a későbbi problémák elkerülése érdekében. A savval kérlek csak óvatosan, bár nem tűnik első látásra veszélyesnek, mégis égési sérüléseket okozhat, gőze mérgező, szembe kerülve a szaruhártya is sérülhet, orvosi ellátást tehet szükségessé. A kénsav erősen exoterm folyamatot indít be, melynek kapcsán vizet von el a környezetéből a sav "fokának" mértékében hő fejlődése közben. Egyetlen csepp képes átmarni egy fél centis szőnyeget is! Tehát az esetlegesen megejtett utántöltés közben javallott védőeszközök használata (gumikesztyű, szemvédő és olyan öltözet és környezet ami a savnak ellenáll). Megemlítendő ugyanakkor, hogy természetkárosító, tehát veszélyes hulladékként kezelendő! Üdv: Frici
Ilyen akku? Bővebben: Link A tetején találod a savbetöltő nyílásokat. A hosszúkás fedelet emeld ki.
Ilyen akksi. Holnapi nap szemügyre veszem.
Köszönöm szépen a további infókát is. Amúgy a savval való bánás nincsen annyira az ínyemre. Az segítene, ha inkább csak desztivált vízzel pótolnám?
"Fontos, alapesetben savat nem töltünk soha után, csak, ha az kiömlött belőle (esetedben) minden más esetben elvileg csak desztillált vízzel szabad után tölteni (töltés közbeni vízveszteség, túltöltés, nagy melegben való használat). A gyártó az adatait általában rendeltetésszerű használat szerint adja meg, extrém esetekre nem tér ki."
Tehát savat tölts után, ne desztillált vizet!
Sziasztok!
Remélem jó topicba írok. Van egy ilyen: http://autocentral.hu/cikkkepek/Kepek60/0185754512_gigawatt_gigawat...12.jpg akkumulátorom, nem több mint két éves, és sajnos este sikerült lemerítenem, mert égve maradt az utastér világítás az autóban. Reggel rámértem, 10,3 V feszültséget mutat. Ha feltöltöm, fog még működni? A mélykisülés milyen szint alatt van? Eddig hibátlanul indított, működött. Előre is köszi! G.
Itt még kétesélyes a dolog, vagy van egy cellazárlatod és akkor kuka, vagy nagyon lemerült. Fel kell tölteni és figyelni, ha melegszik, vagy rögtön pezseg, akkor cellazárlat. Ha szépen feltöltődik, akkor terhelni és figyelni, ha tartja a feszültségét, akkor valószínű még használhatod. A legjobb lenne megméretni a töltés után valahol, ha békés megyei vagy, segíthetek.
Ez már mélykisütés, valamennyire mindenképpen károsodott, de ha hamar feltöltöd még nem lesz számottevő a baj. Egy akkut az előírás szerint 10,5V-ig merítve, ha eltelik egy kis idő a feszültsége visszaáll 12V körüli értékre. Tehát ez ennél jobban ki lett sütve, vagy cellazárlatos.
Sziasztok, nekem is ehhez kapcsolodik a kerdesem.
Keresek a piacon, de sehol sem találok olyan autó akksi töltőt (gondozásmentes akksi), ami télre tudja konzerválni az akksimat (télen nem használom az autóm). Az akksit tehát nem használom, ezért arra rátennék egy töltőt, amit rajta is hagynék hónapokon keresztül. Ehhez kb ezt kellene tudnia: 1.) feltölti, és csepptöltéssel véglegesíti a töltési folyamatot 2.) vár mondjuk egy hetet, és kicsit megterheli 3.) majd vár 1 napot, és újra feltölti 4.) vár egy hónapot, és goto 1. De sehol nem találok ilyen "intelligens" töltőt, szerintetek van reális értelme?
Az intelligens töltők hasonlóképpen járnak el. Nem fognak meríteni és újratölteni, de feltöltik és szinten tartják, nem hinném, hogy szükség lenne rá. Ha mégis merülne, újra feltöltik. A Lidl-ben verhetetlen áron szokott lenni 4A körüli, legutóbb 4990-ért volt, ha jól emlékszem.
Szulfátmentesítőt lehet használni gondozásmentes akkumlátor esetén? Ott a desztillált víz utánpótlás nem megoldott (Milyen nagy ötlet volt véglegesen beönteni a tetejét.. brávó mérnöki találékonyság Gondozásmentesség = nem lehetséges, ha szükséges se. ) Ettől még persze jóval lassabban DE párolog. S itt a bibi.. ugye ha szárazra kerül.
A Ca-Ca miatt merik így hívni. Megfelelő üzemeltetési körülmények között szavatossági időn belül nem fog annyi elektrolit elfogyni, hogy befolyásolja a működést.
Az, hogy lehet-e bele tölteni más kérdés, mint, hogy szabad-e. A lehetőség még most is adott néhány ilyen típusnál is. Aztán vannak a trükkösen, de nyithatóak, amikor egy hosszú műa lemez együtt húzza fel az összes dugót. Ami ultrahanggal le van hegesztve, azt nem lehet roncsolásmentesen bontani. A készüléket használhatod ezekre az akkukra is. Egyébként nagyon nem is tudsz már nem gondozásmentest venni.
Kb egy éve írtam ide.. Azóta is azzal az akumlátorral járok. -20 fok lesz ma hajnalban. Bekásásodott még a váltóolaj és a szervokormányt is nehezen lehetett forgatni. A motort is épp ily nehezen forgott.
Mi a kérdés?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |