Fórum témák
» Több friss téma |
A diódának a gyors kapcsolási sebessége fontos és bírja a nagyobb feszt is mert a vissza rugó feszt kell át/elvezetnie a tranzisztoroktól...az is jó lehet
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2017
Egy ilyen motorom van, csak ez 6V-os, de ezt megoldom fesszabályozóval.
A forgási sebessége szerintetek jó? Mert tudom lassítani ha kell. A gyorsítás már egy kicsit nehézkes lenne., de talán még azt is meg tudom oldani. Jelenleg 2 fogaskerékkel kevesebb van benne. Egy ugyanilyen forgatja a tükörgömbömet, de az megmaradt eredeti fogaskerékszámmal.
Mi lenne ha meg mérnéd az üzemi és nem üzemi (kicsit lefogva/erőltetve) áramfelvételét?
Sokkal közelebb kerülnél a valósághoz ! Mutogathatod itt a képét , mi meg nyalogathatjuk a monitort
Egy forgálirány váltós motornál elég nehéz megoldani a feszültségszabályzást. Ezt a részét még gondold át. Az elektronikát nem igazán néztem át, de lehet azt kellene inkább 6 voltosítani.
A motorral maximum valami soros feszültségejtő ellenállás alkalmazása egyszerű,de akkor a fordulatszáma a terheléstől függően fog változni.
Szerintem nem jó. A vezérlő meg a kis BC-k simán elvinnék, de a 2 fordulat/perc az igen behatárolja, hogy mihez lehetne használni.
Sima coralloba 36 vagy 72 fordulat/perc SHARK, SWING és hasonló dichro háromszöges masinákba a háromszöghöz 149 rpm Természetesen ezek helyett lehet léptetőmotor is és akkor annyival megy amennyivel szeretnéd, csak egy picivel bonyolultabb. Ezeket az egyszerű fényeket az építés örömén kívül egyáltalán nem éri meg megcsinálni! 5-6 ezer forintért kapsz derby-t vagy corallot és ha gondolod lehet továbbfejleszteni, ledesíteni stb. De az már tartalmaz értelmes motort, tárcsát vagy csúszógyűrűt, tarfót, foglalatot és nem utolsó sorban kasztnit. Ha szeretnél ötletet meríteni, javaslom ezt az oldalt: Bővebben: Link Kis túlzással a valaha sorozatgyártott összes fény szétszedve (persze nem napjainkig), csodásan megfigyelhető, hogy a hazai kisipar (Show99, Astro, Flash Electronic, Black Light és számtalan kisebb vidéki szaki) mely példányokat koppintotta le, illetve fejlesztett tovább. Érdemes megnézni a videókat is. Pl.:Bővebben: Link Szerintem.
A forgási sebességét, már megnöveltem, két fogaskerékkel kevesebb áttétel van már.
Maga a fény elkészítése, pusztán hobbi, az építés öröme. Nem akarok én ezzel disco-t nyitni, csak a magam szórakoztatása a lényeg. Erősítőt sem azért épít az ember, mert olyan olcsó lenne. Annyira bonyolult fényeket nem akarok készíteni, a cél ez az egy. Majd esetleg a fiam, ha érdekelni fogja egyáltalán (Elektrotecnika szakon tanul).
Szia!
Na van egy másik motorom. ez 12V-os. üresjáratban 55mA terhelve( erősen megfogva) 150mA megállítva 1A 39-et fordul percenként az áttétellel.
Akkor a maximális 1A áramot elviselő tranzisztort érdemes keresni.
FET / bipoláris eldöntöd, de ilyen kis áramokra feszültségre megteszi a bipoláris tranzisztor is. Ekkora áramnál 50-100mA nincs jelentősége a Uce maradékának se amit disszipál a tranzisztor.
Milyen tranyót ajánlanál?
Jó lehet.
Szia!
Nincs AA112-es diódám csak AA113 és AA119-es berakhatom helyette? De ahogy látom az AA113-s elég gyengus. A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2017
Húú, és még nem esett szó a mikrofon típusáról?
Mibe lenne :
Idézet: ?„AA113 elég gyengus” Ide bőven jó lesz !
Elektret mikrofon jó lesz oda.
Akkor csak beforrasztom a kis kerek mikrofont és kész?
1µF is jó
Nagyobb a kondi esetén nő/csökken az alsó/felső határfreki ... kisebb esetén meg csökken/nő ... Meg kell nézni milyen ellenállások vannak a környezetében , és milyen elrendezésben vannak (alul/felül áteresztő). Ezek befolyásolják a töltési és kisütési időket, ezektől így függ a rendszer alsó és felső határfrekvenciája.
Már kapni sehol nem lehet az AA112-t, és a paraméterei alapján gondoltam kevésnek az AA113-at.
Igen beforrasztod ... ahogy be KELL !
Úgy kell . hogy legyen neki munka ellenálláson keresztül tápja is meg le legyen választva tápfeszének a DC komponense az előerősítő bemenetén. A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2017
Akkor ez 1uF kondi jó lesz?
Ezen üzemi körülmények között (AGC áramköri részlet) nem lépnek fel többször 10 voltos záróirányú feszültségek amik félvezető rétegek átütését váltanák ki.
Akár az is ...
Akkor ennek kell csinálnom egy kis "panelt"! A végleges rajzba akkor ezt is betervezem, és közzéteszem.
De ha megnézed az elvi rajzot akkor mindent meg kap a mikrofon amit írtam.
Tápfesz felé 2 munkaellenállás sorba majd DC leválasztó kondi amin a műveleti erősítő felé megy. Úgy nehéz ha nem látom melyik áramkörről beszélünk (ezért írtam le általánosan elvi működését az elektret mikrofonnak )és nem azonosítod be a rendszerbe a funkcióját az alkatrészeknek amin dolgozol . A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2017
Erről van szó, de ahogy nézem ebben benne van a leválasztó.
A munka ellenállásnak is van némi jelentősége. Akkor a legjobb ha jól illeszkedik az impedanciája , ekkor vehető ki a legnagyobb jelszint a mikrofonból.Ezt úgy tudod megállapítani , hogy fogsz 1 kis csipogót/hangszórót kb.: 1 KHz jelet belehajtasz.Ezt miki elé rakod és közben változtatod az ellenállást (trimmer 20-50k, majd mérés és legközelebbi fixet berakod), miközben figyeled a kimenő jelszintet (szkóp) . Az első műveleti erősítő kimenetén kell mert AGC után elmosódik a jelszint változás, igaz ez már szőrszál hasogatás ... de még se . A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2017
Olyan gazdag nem vagyok hogy szkópra teljen. De köszi az infót.
Alaplapi hangkártya vonal / mik bemenete és szkóp programok valamelyike, 20-40-60 dB ellenállás osztó a miki bemeneten pár kHzig azok is jók ilyen mérésre
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2017
Így már más, mindig tanul az ember valamit.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |