Fórum témák
» Több friss téma |
Szia, Ez igy van, sőt 360V is lehet, csak leveri a főbiztit.
Sziasztok!! Az IGBT ből ketőt kicseréltem!! Sipolós műszerrel nem volt zárlat!! A pufferkondik is jók!! A 2-db Zener diódát is kicseréltem!! 1W 15 voltosakat!! Az egyenirányitó hid Greatz is jó!! Feszalá tettem kiverte a fő biztit!! Utána mértem a sipolós műszerrel és újból zárlatot jelzett!! A kondikon mérve újból sipolt folyamatosan is nem szünt meg!! Lehet hogy mind a 4-IGBT ki kéne cserélni?? Vagy mi lehet a hiba??
Szia! Vedd le a teljesítmény fokozatot, forraszd ki az IGBT-ket. Így legyen meg a 340V a pufferen, és a segédtáp 12-vagy 15V ja. Ellenőrízd le az összes IGBT-t zárlatra, /ha va alkatrésztesztered még egyszerőbb lenne, de gondolom nincs/ ha nincs az már fél siker. De jó lenne, ha leírnád a típusát, + a vez panelről is egy fotó. Lehet, hogy mindet kell cserélni, de amíg a hiba nincsen meg nincsen értelme, mert csak egy alkatrésztemető lesz.
Szia!
Erre van az apróhirdetés! -moderátor- A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2015
Szia!! Az IGBT-ket kicseréltem újra 2x2!! Nem fogattam rá a hűtöbordára üzemelt rendesen!! 84-V egyenáramot mértem a kimenő részén ahol a test + minkakábel van!! Nem volt ráköve a teljesítményfokozat?? Mert az egyik csati a hűtőbordán az áramfigyelő a másik meg a trafó!! Majd ráfogattam a hűtőbordákra a IGBT ket és megint csatt leverte a főbiztit!! Mi lehet a hiba?? Kevésnek bizonyúl a rádiós szakkör!! Teljesen kibuktam a kudarcoktól feltettem az apróhirdetésre!! Van valakinek valami tippje mi lehet a hiba??
Szia!
Nézd már át azt a hűtőbordát és annak a szigetelését. Valami nem jó a bordánál és zárlatod van! Ne durrogtasd azokat az igbt-ket, inkább nézd át jó lesz az.
Szia, Nézzél át mindent tüzetesen a bordák körül. Áthúzás, égésnyom... 350V+ nagyfreki ott it átmehet, ahol a műszer nem jelez zárlatot!
Szia!! Renben még egyszer átnézem!! Égés nyomot nem láttam!! A nagyfreki az melyik?? Bocs a tudatlanságomért!
Szia, Azért inverter, mert egy spec IC négszögjeleket állít elő, kb 20-100KHz között, amit egy meghajtófokozaton keresztül, ellenütemben kapcsolgatja Az IGBT-ken keresztül az impulzus trafóra. A trafó ásik oldalán gyors diódákkal egyenirányítjuk, szűrjük s máris megvan a hegesztéshes szükséges nálam pld 63V egyenáram, amit a potival néhány 10A-től a max-ig tudunk állítani.
sziasztok kaptam egy KEMPPI minarc 150-es invertert és az a baja hogy kevés áramot ad le 80-90 amperon ragad a pálca de ha feltekerem 140-re szépen hegeszt hibát nem jelez.
üdv.laci
Szia, Tudbi kellene, hogy melyik a helyes, amit mutat, vagy amit lead A-t? Hányas pálca, milyen vastag lemezen? Ha úgy érzed, más gépekhez kévest kevés, Nézdd meg végén a diódákat, kontaktusokat. Persze a legjobb lenne, egy 200A-es shöntön megmérni, mennyi is az valójában.
Ha egy-két 100wáos sorosan kötött égővel kiépített konnentorról indítod, nem fog elszállni minden bekapcskor. Ha fényesn világít biztos a zárlat, ha elhalványul akkor jó.
Feltehetően az árammérő kör hibásodott meg. Mellékelem az eredeti Service Manual-t, hátha segít, bár komplett kapcs. rajz nincs benne.
Szia!! Megnéztem a hűtőbordákat nem testel le sehová sem!! Az IGBT középső lába a bordára testel le!! A két bordára rá van köteve a trafó két szálja fekete-piros lásd fotók!! Hol lehet a bibi?? Valami tipp??
Az IGBT-k alatti hűtőbordán lévő négyzet alakú (nagyteljesitményű) dupla dióda jó?
Üdv urak!
segítséget szeretnék kérni, van egy Kemppi Minarc 140 típusú inverterem, ami nem csinál semmit. A pufferen meg van a 320 V. Rajzot tud valaki küldeni? Van tippetek a hibára? Valaki már túrt a gépben, így minden bizonytalan, ezért kérek segítséget. Köszönettel! * A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
Sziasztok.
Van egy Cemont Blumaster 1700G tipusu hegesztőm,ami egy nagy durranás után ,nem működött tovább. A puffer kondenzátor alatt a fólia elégett.Kijavítottam,de csak nem akar működni. Tudna nekem valaki segíteni hol keressem a hibát? Előre is köszönet.
Szia, Nézd meg, hol kormos, vagy melyik alkatrésznek nincsen "feje, lába". Nagy pukk utál, általában elveszítik. Az IGBT/FET -ekról, s diódákról tegyél fel képet, vagy a számát, hogy mi van benne.
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
A furatgalvanizált átvezetéseket is kijavítottad? Ha igen, akkor az előtöltő ellenállást és a hálózati egyenirányítót ellenőrizd le. Ha bekapcsolás után a kondikon kb. 320V DC megjelenik akkor a hálózati egyenirányító és az előtöltő ellenállás jó.
Csak a puffer kondik alatt láttam kormot de másik lábat nem láttam kiolvadva .
Más sérült alkatrészt nem láttam. Az IGBT GP20B60PD A diódák RURG 3020C tipusuak
Az átvezetéseket kijavítottam ,holnap megmérem a feszültséget a kondikon
Zárlatot nem tudtál mérni sehol, a kondin sem? Az is át tud húzni, s lehet műszerrel ki sem tudod mérni, mert csak 300V körül húz át az égés miatt. Az lekormolódott részeket érdemes szikével kikaparni a panelról. Én spec körömlakkal szoktam feltölteni az szigetel. Érdekes, magától nem szokott elszállni így egy fólia.
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2015
Sziasztok Ma megmértem a kondiknál a feszültséget,természetesen 100 as égő előtéttel.
170 V ot mértem.Lekötöttem a hálózati egyenirányítót ,megmértem azt is ,ott 307 V ot mértem. Kicseréltem a pufferkondikat ,de nem változott semmi
Valami nem kerek. Ha a hálózati egyenirányító kimeneti feszültségét méred pufferkondik nélkül, ott nem lehetne több a feszültség mint ami bemegy az AC oldalon, sőt a diódákon eső feszültségnek is ebből ki kellene vonódni. Próbáld meg a hálózati egyenirányítót külön, akár 24V-ról táplálva, és a DC oldalára tegyél némi terhelést, pl. a 100W-os izzót amit addig az inverter előtt használtál. Így mérd meg a kimeneti feszültségét az egyenirányítónak. Ha 1-2V-al kisebb mint a tápoldali AC feszültség akkor jó a graetz. Ha jelentősen kisebb, akkor valamelyik dióda szakadt.
Szia, Igazad van, biztos, hogy "egyutas" lett az egyenirányítás. 230-240V ~ nak kell lenni s 1 V-al kevesebb = nek. Pufferrel pedig 1,41x a mért ~ . Egyértelműen cserés a Greatz, kérdés, hogy a zárlatkor keletkezett áram-impulzus nem tett-e még valamit tönkre? A múltkor én is találkoztam egy ilyennel, de az csak a biztit verte + kitörölte a PIC-et.
Sziasztok.
Megmértem 27V al,terhelve 17 V ot mértem terheletlenül 32 őt Kiforrasztottam a Greatz t ugy terheltem ,ekkor a 27 V ból 25 V lett Talán forrasztási hiba lehetett?
Szia, Hát, ólommentes technikánál nagyon könnyen elképzelhető hajszálrepedés+oxidáció/beégés miatti fesz esés. A kocka meg nehéz is, mechanikai behatás, /eldőlés, leesés,.../ könnyen létrejöhet, mert a forraszanyag elég rideg. Nem véletlen az új készülékeknél a rengeteg BGA hiba. Szabvány ide, vagy oda, én át szoktam forrasztani, sima 60/40-es ólmossal, így keveredve, már strapabíróbb.
sziasztok
valaki nem tudna nekem segíteni egy olyanban hogy a Leader 1600 inverterhez kellene kapcsolási rajz. Esetleg ha valaki járt már ugy hogy leejtette és ki be kapcsolgat neki mi lett a javitás vége.... ebben ha tudnátok segíteni nekem megköszönném......
Esetleg elsőkörben nézd át hogy találsz e leszakadt vezetéket,vagy panelon (segédpanelon) törést,szakadást,ónrepedést...Ha leejtetted (báris erre következtetek a leiásod alapján).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |