Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Sziasztok,
Milyen inverterrel és hogyan lehetne megoldani a következő feladatot: 50kW-os három fázisú napelemes rendszer kiépítése lenne a cél. A fogyasztás jelentős de csak nappal munkaidőben. Off-grid inverterekkel nagyon drága lenne és nem is lenne és nincs szükség akkumulátorokra sem. On-grid megoldást nem akarunk mert nem akarunk visszatermelni viszont az On-grid inverter lényegesen olcsóbb. Lehet-e valahogy úgy megoldani On-grid inverterrel hogy ne legyen visszatermelés, ha igen hogyan milyen kiegészítő eszközök kellenek hozzá? Előre is köszönöm a segítséget.
App a telefonon Bluetooth bekapcsolva új eszköz nem található LED nem világít nem csipog nem füstöl. Egyáltalán nincs életjel. Aksi feszültség megvan inverter bms bekötve csak 21 voltot mutat. Bms nélkül 53v látható. Ennyit mér a multimeter is.
Nem biztos, hogy az a BMS hibás. Rakd vissza, és engedd, hogy az inverter elkezdje tölteni()vagy legalább is próbálkozzon), néha 20-30 perc is kell, hogy a BMS engedélyezze és akkor minden egyből menni fog. Tapasztalat!
Jó reggelt.
Tegnap este összeraktam az aksit és a bms-t. Többször is ellenőriztem mindent hogy minden csatlakozás jó helyen van és jól zárt. Ezután próbáltam bekapcsolni nem jött össze. Se kép se hang. Majd egy teljes szét és összeszerelés után sem volt életjel annak ellenére hogy többször is ellenőriztem mindent. Selejtes Bms kaptam. Az inverter működik csak aksirol is. Direkt kötés volt bms nélkül. Mindösszesen pár percig használtam így az aksit amíg a kép elkészült és kipróbáltam mit csinál ha van hálózat és ha elmegy. Egyszerűen csak aksit használ amikor van hálózat. Jó lesz ez ha lesz egy új bms. Jelenleg várom a választ a forgalmazótól. De nem hiszem hogy sikeres lesz a csere
És a többieknek is.
Ez nem hibrid, nem ongrid, hanem egy mezei, olyan mint a kamionos inverterek csak bírja az évekig tartó folyamatos üzemet. Nem tud semmire sehova szinkronizálni és nem lehet semmi paraméterét állítani. Bővebben: Link Egy 25 amperes 1-0-2 ipari forgókapcsolóval váltok át az inverter és a hálózat között. Ezt akartam automatizálni de letettem a projektről. Biztosan meg tudnám csinálni 4 darab 800V/35A triakkal meg egy kis vezérlővel de ez így nem 100% és nem galvanikus. Helyette már tervben készen van a 23,5V/10A töltő, ami alacsony akkunál elindul, rásegít és szintentart, és így nem kell átkapcsoló, online dupla konverziós lesz így és garantáltan elválasztva a hálózattól. Ha mégis lecsusszan 21 voltra, akkor áll le az inverterem, akkor ki kell battyogni a sufniba átkapcsolni de szerintem ez a 240W töltés elég lesz mert a házam alap fogyasztása 50-60W éjjel, átlagba meg 200W. Köszönöm mindenkinek a segítségeket.
Szünetmentes tápot javasolnék, amikben amúgy szintén relé szokott átkapcsolni, persze azokban szinkronban van a hálózat és az inverter.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2023
Az inverter szinkronban megy a hálózati feszültséggel?
Nekem tavaly ősszel mikor hálózat bővítést kértem új óraszekrény áthelyezés,ránézett a napelemekre kérdezte sziget?mondom ja.Aztán rá se bagózott pedig az inverter ment folyamatosan látta is mert égtek a villanyok.Honnan vetted hogy a sziget űzemet kötelező ellenörizniük?Nem kötelezö mert egyáltalán nem foglalkoznak vele teljesen független áramtermelés a renszerüktől.Nem kekeckedhetnek semmi közük hozzá.
Idézet: Ez meg minek?Benne van az inverterbe.Vagy te fogod kapcsolgatni?az szép lessz,nem vagy otthon elfogy az aku,leolvad a hűttő. „és hálózati kapcsoló ami leválaszt a hálózatról ha van elég napelem és akkumulátor.” A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2023
Nemrég volt kint nálam az eonos blomba pótlás miatt. Átnézte a napelemes rendszert is mert ilyenkor kötelező. Rendben találta azok után hogy elmondtam neki hogy nem visszatermelős az inverter és hamarosan fel fog kerülni rá az a napelem és hálózati kapcsoló ami leválaszt a hálózatról ha van elég napelem és akkumulátor. Adott egy tanácsot is. Hogy 6mm2 vezetékkel végig húzzam ki vagy egy földszondával erősítsem meg a földelést és arra kössem rrá a házat és az invertert egy földelő szondával. Amúgy meg a biztosítékok lekapcsolva olvadó kihúzva mert számoltam rá hogy kekeckedni fognak.
Annyira nem vagyok balfék úgy tűnik ha egy ellenőr is jónak találta. A kábel kuszaság az viszont nem tetszett neki de hát kérem szépen nem a végleges helyen van az inverter. Akksival együtt a véglegesre kerülnek.
Beállítás kérdése hogy töltsön e hálózatról,meg az is hogy mikor és hány amperrel.Ez a biszti már benne van az inverterben minek mégegy?Az inverter letilt a névleges felett vagyis ez nem fog kimenni csak ha tönkremegy a bele.Nekem is ilyen 3KW volt.de váltottam nagyobbra 6,4KW ra és 48V ra.
Igen elkérik rendesen az árát. Méghozzá 2 darab kell belőle. Bár nem baj ha le van zárva rendesen. Hamar megrázza az ember lába szárát ha összeér. De ez már játék a vezeték árához képest. 48v 100A mellé kell a 35mm2 vezeték. Nézd meg annak az árát. Dobsz egy hátast. Nálam 2x2 méter kell minimum. A fűtött helyre kell raknom az aksit és egy dupla főfalon kell áttolni. Az inverter meg beköltözik a padlás-feljáróba a hűtők mellé. Ott nincs fagypont még akkor sem ha kint -10 fokok repkednek.
1. Saját veszteség: két napja teszteltem egy Legrand szünetmentest egy közepes állapotú akkuval (amit korábban egy intelligens töltő kb. 5Ah kapacitásúra mért). Egy 3W-os LEDes lámpa volt csak rádugva, hogy lássam, mikor lekapcsol. Bő 1 órát ment.
APC su1000inet 2x7Ah (nem pont belevaló, de vadiúj) Genezis akkuval üresen, terheletlenül kb. másfél órát ment. Esetleg nézd meg majd te is a tiedet, szerintem azon is látható lesz, hogy az inverter bizony fogyaszt. 2. Napelem ![]() 3. Nem rúgózom a problémákon, a javaslataiddal kapcsolatban írtam, hogy melyik miért nem megoldás az én esetemben. De köszi az ötleteket, némelyiken elgondolkodtam ![]()
Idézet: „Milyen kábel kell az aksi és az inverter közé?” Minél vastagabb, főleg ha nagy a távolság. Én mostanában cseréltem le a 10-es akku kábelt 32-esre (2 x 16-os párhuzamosan). Nekem kb. 2-3 méter hosszú kell. Elkezdtem számolgatni, hogy mekkora feszültség esik 100A (töltésnél 50A) esetén a kábelen, és az jött ki, hogy a 10mm2-esen túl sok. Az én rendszerem 24V-os, nem mindegy, hogy leválik az akkuról 23V-nál, pedig még 24V van benne. Töltésnél kisebb az áram, kisebb a feszültségesés, de ott is van vagy fél volt. Nekem főleg azért volt gond, mert a hűtőkompresszorok "megrántották" az akkut, az inverter túl kicsinek érzékelte az akkufeszültséget, és átváltott hálózatra, és ott is maradt... Ha nem ilyen nagy induló áramú fogyasztó lenne, nem lenne akkora gond a vékonyabb vezeték.
Na ezen agyalok én is. kb 80cm falat kell átfúrni mivelhogy az aksi és az inverter nem egy helyiségben lesz. Legalább méter kell. Az aksi fűtött az inverter már nem lesz melegben. Az inverternél sincs hideg de azért egy padlásfeljáró az mégsem aksinak való.
Na úton vannak az aksik végre. L173F230 cellákat vettem 16 darabot. Egy olyan problémám van hogy ezeknek kell építeni egy szorító tartót. Mivelhogy nem akarom hogy túl széles legyen ezért arra gondoltam hogy egy sorba rakom a cellákat és 4 darab 10-es menetszárral összehúzatom. A cellák közé szigetelésként 1mm vastag plexy lapot tennék. A leszorító lap anyaga mi legyen? ALu 1cm vastag?
A másik dolog amire nem jutok dűlőre. Milyen kábel kell az aksi és az inverter közé? A gépkönyv nem ír róla semmit. Szemes saru a csatlakozása. 48v 100Ah az üzemszerű maximális felvétel. A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2023
A hibrid se biztos hogy tudja a visszatáplálást. Pl az isolar sml ii 5 5kw 48v is hibrid. De nem táplál vissza. Hanem a vételezése szerint hibrid. 3 helyről tud vételezni. Sajnos ez a hibrid szó megtévesztő magában.
On grid inverter Egy csak hálózattal üzemel. Elmegy a villany nincs áramod. Off grid inverter Erre nem is lehet hálózati áramot rákötni. Teljes sziget üzem. On/Off hibrid grid inverter Ez tudja mind a két funkciót is. Elvan hálózat nélkül is hálózatra kötve áramszünet esetén is van áramod. Napfény és aksi megléte esetén Off grid hibrid inverter Na ez van neked is. Nem tölt vissza, akkuról és napelemről is megy. Némelyik aksi nélkül is dolgozik. Lehet rá kötni hálózatot és csökkenti a fogyasztást ha van elég napsütés és napelem. A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2023
Milyen átkapcsolóról beszélsz? Van az off grid, az on grid és a hibrid inverter. Az on grid visszatáplál, az off grid nem tud, a hibrid meg tudja mindkét működési módot, a menüjéből lehet kiválasztani. Mi itt az off grid-ről beszélgetünk többnyire, aminek semmi köze sem a visszatápláláshoz sem pedig a szolgáltatóhoz, lévén hogy tőle lehet akár teljesen független is, akár egy tanyán is, ahol hálózat még a közelben sincs. Ahol meg van hálózat, és be van az is kötve az off grid inverter elé, ott van az a könnyebbség, hogy ha se nap se akku nincs, akkor visszakapcsol hálózatra, tehát tulajdonképpen olyan lesz mint egy darab drót. Mint egy szünetmentes, csak fordítva.
Hibrid invertert itt nálunk Magyarországon is lehet kapni, hivatalosan, szóval nem tudom miről beszélsz. Pont nemrég nézegettem, csak ugye engem nem érdekel mivel nem akarok betáplálni, engedélyem sincs rá. A hibrid részben attól hibrid hogy tud off grid és on grid is lenni, ennek megfelelően nem csak visszatáplálni tudja a felesleget hanem az akkuba is el tudja tárolni. De már csak on grid-ben is léteznek olyan inverterek amik ugyan off grid módot nem tudnak, viszont a visszatáplálással párhuzamosan tudnak akkut is tölteni. A környékünkön kb. 6 telepítéssel foglalkozó cég van, és egyik sem ért rá kijönni, nekem kellett magamnak feloperálni a tetőre a paneljeimet. Azt mondta az egyik, viszik a napelemet mint a cukrot, pedig ugye új telepítéssel betáplálni már nem lehet mert tiltva van, csak a régiek tehetik meg még egy ideig.
Ahogy mások is írták ez egy fázishasító áramkör (mint porszívóban a fordulat szabályozó). Érdemes megnézni az adatlapot, szinte minden HESTORE terméknél megtalálható.
Arduino-ra sajnos nem lehet rákötni közvetlenül, mivel a fázis megjelenik a bemenetén is. szabályozható ssr Talán ha össze van házasítva egy szervó-val a potenciométer akkor működhet a szabályozás, de még akkor is kérdéses mennyire zavarja az Arduino-t a fázishasítás, és hogy mit szól az egészhez az inverter. Szerintem neked sima nullpont átmenetes SSR-t érdemes használni. De magát az SSR-t össze is lehet állítani, pl. MOC3041, Triak és pár alkatrész, 10 éve így van megoldva az akvárium vezérlésem. Miközben rákerestem az SSR használatára találtam egy tanulságos történetet. Ott is egy bojert vezéreltek SSR-el hamis SSR Tanulság azon kívül hogy mindent hamisítanak, érdemes egy hőbiztosítékot szerelni az SSR hűtésre.
Igen kevés lesz a 9 darab, ezért is akarom 12 vagy 14 panelt. Maga a terhelés nem egyszerre történik. Egyedül a lézergép és az olvasztó tégely megy majd együtt. Ez utóbbi akár 1 fűtószállal is üzemelhet mert 2 darab 1200w van benne. Jelenleg amikor sütött a nap a napelemekből 2kw tudtam kivenni pedig csak 7 panel dolgozik még pár napja.. 14 darabnál már 4kw is eléri nyáron még több is lehet. Maga az inverter meg 5.5kw tud szolgáltatni. A maradék meg aksiból vagy rendes hálózati áramból fog pótlásra kerülni. Pont ma gondolkodtam el a munkahelyen hogy mi lenne ha a viasz olvasztó tégelybe(paraffin) a puffer tartályban lévő 300 liter forró vizet egy hőcserélő segítségével előmelegíteném ami igencsak lecsökkentené a szükséges felfűtési időt. Pl 25 fokról 60 fokig csak egy keringtető megy puffertartályon a maradék 15-20 c° már a cekász adná. Mint egy aksi működne a puffertartály. Melegen tartás esetén meg a puffer tartályba mehet a felesleges áram mint forró víz mert ott már csak 1 cekász szokott működni.
A terasz dőlésszöge téli állásban lesz megcsinálva. Azaz 2 méter magasan lesz az alsó fele. Nyáron mikor már nem kell akkora dőlésszög egy trapéz emelővel ami mind a két fele. Egyik a gerendába másik a napelem tartó konzolba lesz illesztve. A legjobb benne hogy simán össze lehet őket kötni akár több darabot 1-1 vasrúd segítségével. Ezért is kezdtem egy komoly rendszer tervezésbe is hogy a megfelelő helyre irányítson mindig energiát ha van szabad kapacitás akkor aksiba vagy puffer tartályba. Ha kell akkor meg kapcsolja le a puffer tartályt amíg én használom az áramot. Azaz mindig a lehetőség szerint 100% legyen terhelve a napelem. Idézet: „Relénél figyelj az áramra 1200W már több mint 5A. Talán érdemesebb lenne SSR-t használni, mivel azok nullátmenetnél kapcsolnak, így sokkal kevesebb zavart is okoznak.” inverter utáni váltakozó áram esetén a nagy áramú relé jó lehet, SSR is. De a napelem oldalon az egyen nagyfeszültség és áram megszakítása jelfogóval kevésbé lehetséges a DC ív nem szakad meg. Különlegesebb, jobb minőségű jelfogó kell hozzá ami képes nagy feszültségű egyenáramú ívet is megszakítani. A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2023
Pedig olyan jó ötletnek tűnt...De már kapisgálom az árnyoldalakat hála a segítségeteknek. Talán, akkor esetleg az alsó határértéket jelző led jelét elég figyelembe venni. Buherálok egy szigetüzemű napelemes rendszert. Ehhez gondoltam én ezt a figyelőt. Az inverter kis relével indítható, ha a feszültsége megjelenik, átkapcsoló automatika átkapcsolja a házat az inverterre. Ha lemerül az akksi, és nem tud pótolni a napelem a töltésvezérlőn keresztül elég teljesítményt, akkor inverter leáll, vissza a hálózatra. Bár a töltésvezérlőnek van beállítható kimenete is, amivel azt a kis relét is tudom működtetni, még nem próbáltam. Szerinted inkább ez legyen a fő csapásirány?
Félhomály?
17:10 Esik az eső, de világos van. 3250 Wp mono napelem, 3 kW 1 fázis inverter. Termelés 23-27 W (napközben 2500 W felett is láttam.). Utcabeli (200m) 6280 Wp poli, 5 kW 3f inverter. Termelés 70-90 W. 17:30 Eső régen elállt, de világos van. Termelés 15-16 W Szomszédnál semmi. 18:20 Félhomály. Még nem alkony, de már nálam is semmi. 18:35 Alkony. 18:50 Este, de még nem töksötét. A fizika meg jól érzi magát. ![]()
Idézet: „Akkor mérj le 14 panelnyi napelemet ami sorba van kötve. Jah hogy ezt az inverter is megteszi. De az adatokat nem vagy csak túl ritkán közli és még csal is? Ha nem így lenne akkor az inverterre támaszkodnék teljes mértékben elhiheted.” A napelemek levezetésénél beiktatni egy arduinos áram/fesz mérést ami független az invertertől. Akár jobb analóg hall elemes DC árammérőt alkalmazva nem is kell a sönttel bajlódni. A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2023
Akkor mérj le 14 panelnyi napelemet ami sorba van kötve. Jah hogy ezt az inverter is megteszi. De az adatokat nem vagy csak túl ritkán közli és még csal is? Ha nem így lenne akkor az inverterre támaszkodnék teljes mértékben elhiheted. De mikor tisztán napelem üzem után több volt a fogyasztás mint a termelés elhiheted hogy mennyire pontos is a program amit adtak vele.
Egy ardu meg azért simán ezt kiváltja csak kell neki egy megfelelő illesztés. azaz 1000 egységnyi fényél megtermel a napelem 1745w áramot. De ez nem fog érdemben változni ha 1 hét múlva újra 1000 egységnyi áramot mér mert a napelem ugyan úgy 1745w termel. Ott csak a watt és fényerő viszonyokat kell megadni.
Mérési alternatíva, az inverterből kilépő teljesítményt méred pl egy pzem004 modullal. A termelt áram függvényében lehet kapcsolgatni a bojlert. Azt nem tudom a fogyasztásnak mekkora beleszólása van, az inverter mennyire az akkut töltse, és mennyire a hálózatra termeljen. Ha nincs, akkor felesleges tovább méregetni. A külön napelemet egy felhő simán átvágja. A másik, ha bojlert használsz energia tárolásra, azt a nap végén fel kell fűteni, vagy nem lesz fürdéshez meleg víz. A jó kihasználáshoz kevés a mérés, a jóslás is fontos ( ha egész nap süt a nap, másképp jön ki a matek, mintha csak du, vagy csak de várható termelés.) Túl sok tárolást ne várj a bojlertől, 2-3 óra alatt elkészíti a napi meleg víz igényt, utána vége. Más fogyasztó meg nem nagyon szereti a ki/be kapcsolgatást. Az elektronikát majdnem kár túlbonyolítani, a sima jól beállított kapcsolóórához képest sok megtakarítás lehet nem jön össze, max tavasszal, amikor elég hektikus a termelés.
Ezt a dimmer egységet néztem ki. 4000w a maxumum gondolom az 1200w már tűrhető lesz neki.
Bővebben: Link Maga a bojler 1200w hagyományos semmi elektronika kapcsolású. Bojler Az inverter és a dimmerhez nem tudom mit szól hozzá. De gondolom nem kellene problémát okozni neki mivelhogy a szabályozható villanyok, csiszológépek(hobbi) stb megtalálhatóak más lakásokban is Ardut kell használni mindenképp mert a rugalmasság létfontosságú. A pillanatnyi maximális termelésnek a 70-80% szeretném felhasználni víz fűtésre. Viszont ha elér egy bizonyos szintet akkor már inkább kapcsoljon le.
>Inkább egy vezérelhető dimmert alkalmaznék
Arra kell szerintem figyelni, hogy milyen elven működik a dimmer, és azt szeretni fogja-e minden érdekelt fél: az inverter és a terhelés? Illetve a teljesítményt bírja-e a dimmer? Az izzókhoz használt dimmerek amennyire én tudom fázishasítással működnek és kisebb teljesítményre vannak méretezve. Ez a fűtőszálnak szerintem mindegy, de a bojler áramkörének (termosztát) már nem biztos hogy az. És az inverter sem biztos, hogy "szereti" ha a terhelés nem egyenletes a szinusz hullámain belül. Utána kell ezekenek nézni. A folyamatos teljesítményszabályozás nem mindig egyszerű feladat. Az szerintem mindenképpen sokkal rugalmasabb megoldás, ha egy Arduino - tehát egy programozható mikrovezérlő - monitorozza a feszültséget, mint ha egy céláramkör, mert tetszőleges szinteknél tudod kapcsolgatni a fogyasztókat. De simán lehet, hogy ez a rugalmasság felesleges, majd kiderül.
Igen tényleg kicsit kusza de a pontok alapján máris válaszolok.
1. Off grid hibrid inverter. Azaz napelem aksi és hálózati áramot is tud vételezni. 2. Igen ez a tervem ahogy írtad. 3. Inkább egy vezérelhető dimmer alkalmaznék. A többi tökéletesen stimmel. Bár relé tényleg kelleni fog. Igen ez a célom teljes mérték. Bojler lesz rajta majd egy puffer tartály lesz rajta mint fogyasztó. Sajnos az inverter nem igazán van toppon az adatszolgáltatás terén. Minimum 1kw az eltérés az általa mért termelés és a fogyasztás közt. Pl termelt 3.9kw áramot és a mérő majdnem 6kw fogyasztást mutatott. Máshonnan nem kapott áramot. 5 percenként szolgáltat adatot. Bár a kijelzőjén rendesen mutatja az értékeket. volt/amper is megfelelő. Na meg az ISOLAR inverterre nincs igazán megfelelően ismert programnyelv. Aksi lesz(folyamatban) de hálózat is van. Így nincs áramszünet állandóan van rajta hálózati áram. Ha meg esetleg elmegy az áram akkor az arduba be lehet építeni egy biztonsági programot hogy a pillanatnyi max termelés 70% dolgozhat. azaz 30% tartalék lenne, persze az aksi is ott van. Igen fix ellenállással mérte és szabályozta a reléket. 8-10 pontban tudta szabályozni. Az összeköttetésre még nem is gondoltam hogy tudom megfigyelni és változtatni. Köszi hogy szóltál erről. Poli napelem használok. így olyan cellát is fogok venni ami mint kicsi napelem néven nevezel. Gondolom ha az inverter 2kw áramot tud leadni a napelemekből akkor azt 100% veszek. A minta napelem meg lead 5v 1A Aztán már csak x watt jön be a napelememről akkor újra mérem a minta napelem adatait. 15-20 ilyen pont segítségével már elég jól el lehet indinai a programot a működés irányában. Gondolom én. Lemarad a link de így gondoltam a mintavételezést. Bővebben: Link Hogy pontos legyen az ardu kijelzője ott lenen az inverter kijelzője mellett azt egy gyors fotó és máris megvan a pillanat. A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2023
Kicsit kusza amit mondasz, leírom az én szavaimmal, hogy jól értem-e:
* vannak napelemjeid összesen 2kW teljesítménnyel (nem mondtad meg, hogy mire vannak kötve, de egyelőre feltételezem, hogy szigetüzemű 230V-ot előállító inverterrel állítasz elő 50Hz-es AC-t) * Melléjük teszel egy kis napelemet egy műterheléssel, és ezen méred, hogy mennyi teljesítményt ad le. Ennek a célja, hogy a nagy napelemek teljesítményét meg tudd becsülni, mondjuk úgy, hogy beszorzod egy fix értékkel, amit próbálgatással állítasz be. A nagy napelemek a kis napelem X-szerese teljesítményt adják le, ez a becslésed. * Ezen becsült pillanatnyi teljesítmény szerint egy relésorral automatikusan kapcsolgatsz fogyasztókat úgy, hogy mindig a lehetséges teljesítmény alatt maradjanak, és a szempontjaid szerint optimálisan használják fel a napenergiát. Jól értem, hogy ez a célod? Szerintem jó lenne, ha azt is elárulnád, hogy milyen eszközeid vannak még a rendszeren. Véleményem szerint az inverterben jelen kell lenni az információnak, hogy mennyi a napelemek teljesítménye, és jobb lenne azt használni, mint a külön becslőt. Tehát ha esetleg van rá mód, akkor az inverterből olvasnám ki az elérhető teljesítményt. (Ahogy fentebb írtam, szerintem a jobb inverterek gyorsan végigpróbálják a lehetséges munkapontokat és így mérik, hogy mi az elérhető teljesítmény.) A másik, amit elvi problémának érzek, hogy tárolás és akksis inverter nélkül amikor felhő jön, akkor mindig le fog esni a feszültség, tehát vigyázni kell, hogy a fogyasztók ezt el tudják tűrni naponta sok alkalommal. Valójában foglalmam sincs, hogy az inverter hogyan kezeli ezeket az eseteket, tudtok erről valamit? Azt gondolnám, hogy kondezátorokban tárol valamennyi energiát, de hogy mi történik amikor elfogy, az lehet, hogy készülék függő is. A videót addig néztem, hogy teljesítmény ellenállásokat vett elő a Hestore pakkjából a készítő. Ha jól értem, akkor fix ellenállásos műterheléssel fogja a teljesítményt mérni: ebben az a jó, hogy elegendő az ellenállásokon eső feszültséget mérni, és onnan a teljesítmény számolható a P=V*V/R képlet szerint. Szerintem ezt nem külön programként kell futtatni, hanem a reléket vezérlő program részének kell ennek lennie. Egy osztón keresztül a 0-5V tartományra konvertálod a feszültséget, ezt vezeted az egyik analóg bemenetre, amit periodikusan mérsz, a mért értéket visszaszorzod a valódi feszültségre és a képlet szerint számolod a teljesítményt és kész. Akár az Examples/Basic/AnalogReadSerial példaprogramból is kiindulhatsz, ez a PC-re átküldi a mért értékeket. Arra vigyázz, hogy ha PC-re rákötöd az Arduinot és közben a napelemedre is, akkor a 0 ugyanaz legyen, különben az USB-n keresztül kötsz össze különböző potenciálú dolgokat. Nem tudom, hogy ez a te esetedben probléma-e, csak felhívtam rá a figyelmedet! A mérési módszer problémája az lehet, hogy nem feltétlenül találjuk el a megfelelő munkapontot, és így a mérés fals lehet. Amennyiben szisztematikus az eltérés, akkor az korrigálható lehet azzal, hogy az átviteli függvényünk nem lineáris, tehát nem csak simán szorzunk, hanem valami bonyolultabb leképzést használunk. Erre gondoltál, hogy olyan programot keresel, ami figyelembe veszi a nemlinearitást? A becslés még ezután is hibázhat, mert eltérő napelemek eltérően reagálhatnak különböző körülményekre, például szórt napfényre, naplementére, stb.
Szia!
Ehhez nem kell a -hálózat,-oda/ vissza mérő,-inverter.Ennek megfelelően drága is. ha ezt megnézed? https://www.sunnymood.hu/napelemesklima/?gclid=CjwKCAjw69moBhBgEiwA...vD_BwE |
Bejelentkezés
Hirdetés |