Fórum témák

» Több friss téma
Fórum
Keresés
Lapozás: OK   230 / 253
(#) feki00 válasza RCMaker hozzászólására (») Dec 3, 2008
Az inverter 2 dolgot takarhat:
-Az egyik egyenáramból csinál váltóáramot.

-A másik pedig az pedig a digitális jeleket fordítja meg, más néven NOT kapu a neve.

:google:
(#) RCMaker hozzászólása Dec 3, 2008
Sziasztok!

Kezdő vagyok, azt szeretném megkérdezni mi az inverter?
(#) idlob válasza menyus hozzászólására (») Dec 2, 2008
Elképzelhető, hogy valóban nem így működik, ellene szól, hogy, pl. fém dobozban van (ha jól látom), ami rontaná az RF hatásfokát.
Igazából azért gondoltam rá, mert a hang nagyon hasonlít egy neon inverter vagy tesla-tekercs által keltett zajra.
Esetleg a tetején lévő rács méreteit is érdemes lenne megvizslatni, hogy azon kb. milyen hullámhosszú jel hajlandó még kibújni, bár ennek hasznosságában nem vagyok meggyőződve.
(#) potyo válasza akyy87 hozzászólására (») Dec 1, 2008
Szinte biztos vagyok benne, hogy nem önmagában a +2V vágta ki a biztosítékot, ennyire nem lehet semmit kiszámolni. Esetleg van az inverter bemenetán valami zener, ami lekorlátozza a feszültséget. Jobb lenne azt kicserélni pl. 15V-os példányra.
(#) akyy87 hozzászólása Dec 1, 2008
Sziasztok!

Egy szakmai kérdésem lenne.

Szeretnék a kocsimba egy 12V-os neont betenni.
(2x30cm)
Ez a cimke van a neon inverterén:
- kimenö fesz (neonokhoz) 620V (DC/AC)
- bemenö fesz az invertenek 12V (DC)

A két neoncsőhoz tartozik egy inverter, ami a 12V-ból
állit elö megfelelö feszt a csöveknek.
Namár most ugye az autóban a nyugalmi fesz. 12V,
az üzemi fesz. 14.2-14.4 V.
Egyszer már bekötöttem a neont, de az elsö autó elinditáskor kivágta az inverterben levö üvegbiztositékot a +2V-os tulfesz miatt.
Most kicserélem ezt a biztit és megelözve a bajt tennék az egész konstrukció elé egy elötétellenállást.

Kérdésem az, hogy mekkora legyen ez, hogy ne vágja ki a 14.4V sem?

Köszi mindenkinek!
(#) akyy87 hozzászólása Dec 1, 2008
Sziasztok!

Egy szakmai kérdésem lenne.

Szeretnék a kocsimba egy 12V-os neont betenni.
(2x30cm)
Ez a cimke van a neon inverterén:
- kimenö fesz (neonokhoz) 620V (DC/AC)
- bemenö fesz az invertenek 12V (DC)

A két neoncsőhoz tartozik egy inverter, ami a 12V-ból
állit elö megfelelö feszt a csöveknek.
Namár most ugye az autóban a nyugalmi fesz. 12V,
az üzemi fesz. 14.2-14.4 V.
Egyszer már bekötöttem a neont, de az elsö autó elinditáskor kivágta az inverterben levö üvegbiztositékot a +2V-os tulfesz miatt.
Most kicserélem ezt a biztit és megelözve a bajt tennék az egész konstrukció elé egy elötétellenállást.

Kérdésem az, hogy mekkora legyen ez, hogy ne vágja ki a 14.4V sem?

Köszi mindenkinek!
(#) rosco válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Dec 1, 2008
http://www.hvlabs.hu/inverter/step_down_48V.gif

Ennél jobb hatásfokút nemigen találsz... Lévén a diódát is FET "helyettesíti". Cserébe vezérelni kell.
Természetesen SMD-ben is megépíthető, pl IRF7455-tel, IRF7831-el.

Skori tápja is jó, 555-tel, de mivel közös a földpont, ez nem biztos hogy jó neked.


Üdv:
Ros-Co.
(#) Bonanza02 válasza Vacok hozzászólására (») Dec 1, 2008
Vacok!

Azon a rajzon is +12V-ot állítanak elő az L1-el,de azt a tirisztor vezérlésére használák. L2 viszont elég kevés áramra képes.Azzal töltenek egy 1mikro kondit,majd azt rásütik a gyújtótrafóra.

Amit én írtam,az hasonló.De én az L1-et csak +12V előállítására használnám. Abból lehet inverterrel előállítani nagyobb feszt,ha muszáj.(mosfettel vagy tirisztorral kapcsolgatni)

Én először kipróbálnám inverter nélkül mosfettel +12V-os tápról.
(#) rádióda hozzászólása Nov 30, 2008
Sziasztok!
Segítséget kérnék tőletek:
Autóba szeretnék kapcsolótáblát építeni, amiről vezérelni lehetne - ködlámpa, szúrófény, munkalámpák, inverter, stb... Sima 0/1 LED világítós kapcsolókra gondoltam, meg valami védelem...relé vagy nem tudom, de Ti biztos értetek hozzá.
Ha lehetne kérnem valami "egyszerű" kapcsolási rajzot.
Előre is köszi a segítséget!!!
Bővebben: Link
(#) rádióda hozzászólása Nov 30, 2008
Sziasztok!
Segítséget kérnék tőletek:
Terepjáróba szeretnék kapcsolótáblát építeni, amiről vezérelni lehetne - ködlámpa, szúrófény, munkalámpák, inverter... forrasztani tudok, viszont nem tudom, mi kell bele. Kapcsoló meg relé gondolom, de milyen bekötésben, hány amper...?
Ha lehetne kérnem valami "egyszerű" kapcsolási rajzot.
Előre is köszi a segítséget!!!
(#) rádióda hozzászólása Nov 30, 2008
Sziasztok!
Segítséget kérnék tőletek:
Terepjáróba szeretnék kapcsolótáblát építeni - ködlámpa, szúrófény, munkalámpák, inverter... forrasztani tudok, viszont nem tudom, mi kell bele. Kapcsoló meg relé gondolom, de milyen bekötésben, hány amper...? Előre is köszi a segítséget!!!
(#) kissanyi válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 29, 2008
"működik ez tény! de a terhelés szabja meg hogy milyen legyen az inverter! ezt rákötnéd egy aszinkron motorra (persze egyfázisú kondenzátoros)
nemtudom mit szólna hozzá, lehet hogy elindulna de annyi biztos hogy nem tetszene neki!
míg egy fűtőszál vagy izzó esetleg SMPS táppal szerelt kütyü vígan elmegy róla."

Idézet tőled.

No comment.
(#) Bocy válasza Bonanza02 hozzászólására (») Nov 29, 2008
Most néztem meg és igazad van a 2000w os valóban csak 74 E kb 1 éve amikor néztem és azóta próbálok rajzot szerezni akkor tényleg 1500 Eu volt az ára de nem számit mivel ez a készűlék nekem kicsi. Ami meg jó volna már az meg megint csak sok pénz.
http://store.altenergystore.com/inverters/Off-Grid-No-Utility-Needs...p3845/
(#) gulyi88 válasza Bonanza02 hozzászólására (») Nov 29, 2008
működik ez tény! de a terhelés szabja meg hogy milyen legyen az inverter! ezt rákötnéd egy aszinkron motorra (persze egyfázisú kondenzátoros)
nemtudom mit szólna hozzá, lehet hogy elindulna de annyi biztos hogy nem tetszene neki!
míg egy fűtőszál vagy izzó esetleg SMPS táppal szerelt kütyü vígan elmegy róla.


(#) Bonanza02 válasza Bocy hozzászólására (») Nov 29, 2008
"2000W gyári inverter 1500-2000" Azt kicsit eltúloztad.

80ezer....160ezer Ft között mozog nálunk.
Lökd be a Gúgliba és kijön pár 12-es, 24-es.

(én kihozom 10-ből magamnak)
(#) Bocy válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 29, 2008
Bocsi a poszt duplázásért először is.
@gulyi88.
Szintén bocsi de konkrétan nem ismerem a FET-ek IC-k stb tulajdonságait mert csak amatör vok.Ezért is kérnék kapcsolási rajzot mert azon el szoktam menni gyalog.A trafó megbuherálása attol fűgg mit kér majd a rajz csak infó jellegel közöltem hogy miböl szeretném kivitelezni nehogy valami játék trafóra gondoljanak az emberek.Nem tudom jelent e valamit de a mostani funkciójában mono és 3 fázisú űzemben is használható.
@kissanyi.
Nem tudom miért kötözködsz mindenkivel a te dolgod ami engem illet ezzel a válaszal be is fejezem .
2000W gyári inverter 1500-2000 Eurós árban futkározik ha jól emlékszem vagy nem esett le az ára kritikus mértékben szal nem tudom hogy nem tudnám ettöl olcsóbban kihozni ha sikerűl
Az pedig hogy nem egy 36Ah aksiban gondolkozok gondoltam magátol értetődik eleve a konverter nagyságábol ki indulva de hát az én hibám hogy nem irtam oda hogy min. 8x 100-160 Ah aksiban gondolkozok
Az pedig hogy hol mit fűt nézőpont kérdése mert itt átlag mindenki alternativ energia lehetőségekben gondolkodik ha csak 50% megy hasznos fűtésre már szerintem kifizetődő a dolog.
(#) Bonanza02 válasza Riggs hozzászólására (») Nov 29, 2008
"inverter építéssel nem érdemes foglalkozni. nem lehet olcsóbban kihozni a gyári ártól. Szabadonfutó oszcillátoros stabilizálatlan inverterek semmire sem jók, esetleg fénycsővilágításra. Komolyabbakhoz meg ki tekercseli meg a 100KHz-en működő trafót?"

Nálam huzalból mindenféle méret van,az nem okoz gondot.Már építettem sok invertert.Igaz,hogy eddig 400W-os volt a legnagyobb. De most már vannak magjaim és abból nem okozhat problémát. Az én prototípusom 50Hz-en megy,elég stabilan tartja is. 10,8V-nál van a határ a 12V-os rendszernél.Addig produkálja a 230V AC-t.
Az a jó ennél,hogy terhelés nélkül szinte minimális a fogyasztás, a 400W-osnál olyan 120mA. Van egy figyelőtekercs a szekunderen,és azzal vezérelem.
A magok: 4 pár orosz hiperszil mag régi színesekből. Ez már bevált,és persze áttérek 48V-os rendszerre az áramok miatt.
Lehetne kapcsolóüzemű is 100kHz-en,de akkor még nincs 50Hz-es AC-d.Itt meg egyből van.

Apropó! Itt valaki írta,hogy 400W-ot akar disszipálni vele fűtés gyanánt. Akkor már esetleg valami tárolós megoldás is jobb lenne. Pl. olajradiátor.(csak egy ötlet)
(#) Riggs hozzászólása Nov 28, 2008
Ugyan olvasgattam az általatok leírott képleteket meg számításokat, de sajnos én ehhez hozzá sem tudok vakkantani. Meg ugy gondolom, hogy nincs is értelme.Vagy épít valaki egy már kipróbált és publikált cuccot, vagy kísérletezik. Az eredménytől függően módosítja a komponenseket addig, amíg tökéletes nem lesz, vagy bele nem un. Nem hiszem, hogy az elméletben megálmodott készülék azonnal a várt eredményt hozza, hiszen a nagyobb gyárak(pl:autóipar) is állandóan módosít, javít esetleg ront a következő szérián.
A töltést nem kell túlbonyolítani.
Töltőáramot szabályozni elég nehézkes, szerintem elég, ha az elektronika a maximális töltőfeszültségen(14, 28 stb...) megfogja, vagy átkapcsolja a töltést egy fűtőbetétre. Ilyen rajzot esetleg közzé tudok tenni, vagy szétnézek a Conrad-ba nem-e van valami megfelelő küszöbérték kapcsoló ami alkalmatos erre a célra. Esetleg még egy lehetőség van: A maximális töltőfeszültség elérésekor a generátort fokozatosan rövidrezárjuk, ami fékezni fogja a rotorokat. Persze ez csak az állandó mágnesesnél jöhet szóba, hiszen az autógenerátorban benne van a szabályozó, itt ezzel nem kell foglalkozni. De felmerül a kérdés bennem, hogy ez nem terheli-e túl a tekercseket, vagy nem rövidíti meg a mágnesek élettartamát.
inverter építéssel nem érdemes foglalkozni. nem lehet olcsóbban kihozni a gyári ártól. Szabadonfutó oszcillátoros stabilizálatlan inverterek semmire sem jók, esetleg fénycsővilágításra. Komolyabbakhoz meg ki tekercseli meg a 100KHz-en működő trafót?
Szóval sajnos néha kompromisszumot kell kötni.
(#) Bonanza02 válasza Bonanza02 hozzászólására (») Nov 28, 2008
Szeretném megkérdezni,hogy olvassa-e valaki itt a fórumot,aki konkrét technikai megvalósításokra kíváncsi és akkor oda koncentrálnánk és nem menne el a fórum más irányba.
Jelezzetek,ha erre igény van.
sokmindent jó lenne megbeszélni:
- a mágneseket (érdekes angol nyelvű cikket olvastam délután róla,hogy mit ajánlanak)
- a rotor anyaga,alakja
- a pólusok száma,mágnesek darabja,tekercsek száma,bekötése
- töltésszabályozás
- fékezés (mechanikus vagy elektronikus)
- inverter építése

Jelentkezzen,akit ez érdekel.
(#) Bonanza02 válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 27, 2008
gulyi! Lépjük át egymást.Ez nem sima mágnes,mint ahogy te gondolod és egy több száz pólusú gyűrűs szinkrongenerátorhoz nem is kellenek hatalmas mágnesek.

A kulcsi turbina valóban nem dán rendszerű.Viszont a kivitelezés nem egyszerű.
Én 12 polúsút építek elsőre.Ehhez 24 db mágnes kell a 20x20x10mm-esből.


Nyomatékváltós berendezés:

A hagyományos Dán típusú 4-6 pólusú aszinkron generátorral szerelt berendezés működéséhez 1000-1500 percenkénti fordulatszámra van szükség. Ezeknél a berendezéseknél a 30-40 fordulatos lapátkerékmozgást nyomatékváltóval gyorsítják a kívánt mértékre.

Nyomatékváltó nélküli berendezés:

A másik típus a sokpólusú (több száz) gyűrűs szinkrongenerátorral szerelt berendezés, ahol nincs szükség nyomatékváltóra, mert a generátor a lapátkerék közvetlen hajtásával (percenkénti maximum 40 fordulat) képes a maximális villamos teljesítmény elérésére. A szélerőmű tetején, a gépházban trmelt energiát egyen irányítás után kábeleken keresztül juttatják a tartótorony aljában található elektronikus átalakító berendezésbe (inverter), amely az elektromos hálózatnak megfelelő, váltakozó feszültségű villamos áramot állít elő.
(#) Bonanza02 válasza watt hozzászólására (») Nov 26, 2008
Látod,ez a különbség köztünk.Én egyetértek azzal,amit Iszkakof István írt.Te pedig csak elméleteket gyártasz.
Szerintem meg kellene fogadnia mindenkinek ezt a tanácsot: (ide idézem,hogy mégegyszer olvassa el mindenki)

"Eléggé hülye tanács, amit most írok, de ha valaki először épít szélgenerátort, fogjon hozzá és építse meg. Miután megépítette, a szél szétverte, vagy nem termel semmit a generátor, esetleg orkán indítja el, azután tanulmányozza át a topicot. Amíg a topic segítségével akarja eldönteni, milyen szélgenerátort építsen, nagy az esély, hogy semilyet sem fog. Rengeteg a dilemma. Néhányat felsorolnák:
- épitési engedély, vagy sem;
-vízszintes tengely, vagy függőleges;
- a lapátok száma és anyaga;
- autógenerátor, vagy barkácsolt;
- akkumulátor? 12 V, 24V, 48V;
- inverter igen-nem;
-költségek;
-megtérülés;
- watt xls. táblázata stb.
Ismétlem, szerintem ez a hobbiszélgenerátor is abba a kategóriába tartozik, ahol először cselekedni kell, majd azután gondolkodni a következőn."
(#) proba válasza kobold hozzászólására (») Nov 25, 2008
Én nem ebben látom a sorbakötés fő problémáját hanem abban hogy a vezérlő elektronika potenciálja is megemelkedik, ezzel a két elektronika 20KV ra kerül egymáshoz képest ami ha közös a táp érdekes dolgokat művel.(ha nem szerintem akkor is)
Esetleg +- táppal a gyújtótrafók közös pontja a közös pont és +- vezérléssel egyszerre ,bár nem tudom a tekercselési irányok hogyan alakulnak.
A kondis sokszorozó biztosan jó de honnan vesz olyan kondit ami a gyújtótrafót kibírja?
Egy sokkolót láttam működni az azt csinálta hogy egy kondit töltött egy inverter amikor elért 600-800V ot egy pici szikraköz átütött ,és egy trafón keresztül kisütötte a kondit. Ez csak a trafó miatt fog megbukni nem tud házilag olyan trafót készíteni ami egy 5 cm ívet kibírjon.
Kísérletezéshez viszont beszerezhet egy ilyen sokkolót.
(#) Imi65 válasza vakera3 hozzászólására (») Nov 25, 2008
Akkor számoljunk.
2000W 12V-on (nem számolva az inverter veszteségeit) 167A. Ezt egy 100Ah-ás akksi - elméletileg - 0,6 óráig, vagyis 36 percig bírná el. A 4-5 órás felfűtési időt számolva ezzel csak befürödni lehet, fürödni biztosan nem.
Ami a realitásokat illeti:
1, Egy akku kapacitása azt jelenti, hogy 20 órás kisütés esetén (100Ah-ás akksi esetében 5A, mert 20x5=100) képes ezt az akkumulátor produkálni. Ekkora terhelőáramnál (167A) a valós kapacitásának csak töredékét szolgáltatná.
2, Ilyen inverter elkészítése nagyon sok nehézségbe ütközik. Ekkora teljesítményekhez magasabb akkufeszültséget szoktak alkalmazni (pl.230V ---> 104 cella).
(#) vicsys válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 25, 2008

De jó is lenne egy 100%-os hatásfokkal üzemelő inverter/transzverter... És ha még a fogyasztó sem fogyasztana...
(#) instantwater hozzászólása Nov 25, 2008
vagy milyen 8 csatornás inverter lézetik? mert itt vártam egy hetet, és nemlehet kapni.
(#) vakera3 hozzászólása Nov 25, 2008
inverter sziasztok! abszolut kezdő vagyok de az lenne a kérdésem, hogy egy inverterről szeretnék 1 2000w-os fűtőszálat (villanyboyler) üzemeltetni. meddig bírja egy 100 Ah-akksiról??? hogy lehet ezt kiszámolni??? mekkora áramot vesz föl?? mennyivek kéne töltenem , hogy folyamatosan bírja ?? van valami képlet erre?? írjatok!! köszi a választ
(#) brummel hozzászólása Nov 25, 2008
Szasztok.Tetszik ez a topik.Valaki tud segíteni,esteleg volt e már hasonló problémája?

Szóval kaptam ingyen egy samung syncmaster 931c tft minitort.Bekapcsol ,de csak fehér kép van .Semmi osd menü.Elektronika a végzettségem,de nem javitottam ilyet még.
Szóval inverter jó,fény cső is ha világít ügye?A tápról jönnek a veztékek a vezérlő részre és ott meg vannak a kellő feszültségek amik a nyákra van írva.Ha nyomom a menü gombot akkor egy mp ig sötét kép van,majd megint fehér.
Érdkelne,h ezeknél a világítő cső üzem közben folyamatosan világít,vagy csak ha kell fény.Ha nem folyamatos,akkor mi szabályozza.Lehet,h sok fényt kap estleg,azt mi szabályozza.A tft elektorinkán van egy kis poti,azzal mit lehet állítani?Fényt,kontrasztot?
Minden megoldás érdkel,ami közelebb visza a megoldáshoz.
Előre is köszi.Gergő
(#) rosco hozzászólása Nov 25, 2008
Hali!
inverter témakörben tudok segíteni
Bővebben: Link
Bővebben: Link

Itt megvan a válasz a kamionos 24/12V jó hatásfokú (step down) átalakítóra is, meg minden egyébre.

Az 50Hz-es trafó nélküli inverterek nem igazán strapabíróak, valamint 10eFt-ért kaphatóak, amivel nem lehet versenyezni. (a ráírt teljesítményt tisztán ohmos terhelésre tudják)

A szinuszos fejlesztése folyamatban...

Itt van még néhány hasznos infó, mit én írtam:


Bővebben: Link
(#) Iszkakof István hozzászólása Nov 25, 2008
Eléggé hülye tanács, amit most írok, de ha valaki először épít szélgenerátort, fogjon hozzá és építse meg. Miután megépítette, a szél szétverte, vagy nem termel semmit a generátor, esetleg orkán indítja el, azután tanulmányozza át a topicot. Amíg a topic segítségével akarja eldönteni, milyen szélgenerátort építsen, nagy az esély, hogy semilyet sem fog. Rengeteg a dilemma. Néhányat felsorolnák:
- épitési engedély, vagy sem;
-vízszintes tengely, vagy függőleges;
- a lapátok száma és anyaga;
- autógenerátor, vagy barkácsolt;
- akkumulátor? 12 V, 24V, 48V;
- inverter igen-nem;
-költségek;
-megtérülés;
- watt xls. táblázata stb.
Ismétlem, szerintem ez a hobbiszélgenerátor is abba a kategóriába tartozik, ahol először cselekedni kell, majd azután gondolkodni a következőn.
(#) Bonanza02 válasza watt hozzászólására (») Nov 25, 2008
Ok.Ha megvalósult,akkor hozok ide képeket.
Most egyenlőre a 2,5kW-os inverter az első.A mechaniai résztől nem félek.

800-as fordulatot én a felénk mért (átlagos) névleges szélsebességre méreteztem. Ez az áttételek miatt 3200-as fordulatot jelent a generátoroknál. Nekem ez elég.
Valamit lehet,hogy félreérthetően írtam. Akkor leírom,hogy el tudjátok képzelni. Adott két 1 méter átmérőjű alumínium körlap. A két körlap közötti távolság 64cm, vagyis ez a két vödör hossza. Összesen 2x8 db vödör van megfelelően elhelyezve a két körlap közé. A turbulencia miatt jelentősége van annak is, hogy a szél a "visszajövő" vödör domború oldalával találkozik, a vödrök belső fele nem ér össze,ott a levegő el tud "menni".
Szerintem jó lesz. Könnyű a szerkezet és ez a rendszer kisebb szél esetén is működni tud.

Következő: »»   230 / 253
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem