Fórum témák
» Több friss téma |
1. Ugyanolyan 3 fázisú, mint a tied. Használható, de csak az egyik tekercsét tudod használni. Pocsékolás.
2. Forgó átalakító. Már írtunk róla többször, használható, de a te méretedben értelmetlen és szintén pocsékoló.
Legegyszerűbb megoldás: Veszel egy használt fokozatkapcsolós hegesztőtrafót. Sorbakötöd a hegesztő tekercset a primerrel, majd addig kapcsolgatod a fokozatokat, amíg eléred a kívánt feszültséget (400 V > legnagyobb fokozat?). Erről garantáltan indulni fog a motorod. A hegesztő oldal visszafogja az indulóáramot de marad bőven teljesítményed. Nem lesz olyan drága, mint egy valódi, erre a célra készült autotrafó.
Ezek szerint tudnék is tekercselni itthon. Van vasmagom és rézdrótom is.
ez pont egy hegesztő trafó volt anno, csak leégették. Holnap felmérem a készletet. Még egy kérdés, a háromfázisú motort, hogyan kötöm rá?
Deltába kötve kondenzátorral. Indító ~ 200 µF 450 V. Jobb lenne magasabb feszültségű, nem tudom, van-e. Üzemi ~100 µF 450-500 V. Kockázatos, mert legalább 630 V-os kellene, de nem tudom, forgalmaznak-e ilyent.
Ha nem találsz jobbat, 3 ilyen indítónak, kettő ilyen üzeminek. Indításkor 300 uF, üzem közben 120 uF. 60 µF 450V A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2016
30 µF 475 V
Ez valamivel jobb. Értelemszerűen kétszer annyi kell belőle.
Köszönöm a segítséget!! Most jön egy adag olvasás és utána a gyakorlat. Ha elkészültem írok.
További szép estét. Dezső
Találtam egy ilyen trafót, ezzel kísérletezhetek, mielőtt a hegesztőt leégetném?
Vannak olyan trafók, aminek a primer oldalán van több kivezetés, és úgy szabályozzák a szekunder feszültségét, de találkoztam olyan trafóval, aminek a szekunder volt szakaszosan tekerve. Melyik lenne a jobb? Ezzel a trafóval csak megpróbálnám az összekötéseket, hogy még is legyen gyakorlatom. A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2016
Hogyan akarsz kísérletezni vele? Mert 5 kW-os motorhoz nagyon picurka. Hamarabb leégne, mint amilyen gyorsan le tudnád kapcsolni.
Ne félj attól, hogy leég a hegesztő. Annak attól sokkal többet kell kibírnia. Az ajánlott házibarkács ~háromszor annyit bír, mint a mostani áruháziak.
Nem a motorra akarom rákötni, csak a bekötést szeretném megcsinálni és lemérni, még sosem csináltam ilyet. Most a hegesztős fórumokat olvasom, látom nagyon érted. Van vasmagom és rézdrótom, csak az a baj zománc szigetelésű és olvastam, hogy inkább szövetes szigetelésű lenne a jobb. A hegesztőtrafó, ami leégett szövetessel volt tekerve és most olvasom ismét le lehetbe szigetelni teflon szalaggal. Talán megmenthető.
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2016
A zománcos jobb, mint a szövetes. Vékonyabb, ma már nagyon jó hőálló huzalokat kapni, átütő szilárdsága is jobb. Vékony huzalt (2-3 mm átm.) nem érdemes házilag szigetelgetni. A teflon nem alkalmas, mert bár hőálló, de a mechanikai igénybevételt rosszul tűri. Nyomásra elkenődik és már össze is ér a huzal.
A Transzformátor információ témakörben Ronen által vázolt megoldás ügyes és szükség esetén alkalmazható vastagabb huzalok esetén. Keskeny hőálló papírszalaggal (sütőpapír,...) követi a meneteket. Amiről ő írt, 2,5 mm2 huzal, ~1,79 mm átmérő, nem szívesen alkalmaznám. Sok menet = sok kínlódás. Neked az autotrafót nem úgy kell tekerni, mint a hegesztőt, hanem mint a normál trafót. Szépen sorba egyetlen tekercstestre az egészet, a számított menetszámnál (230V) megcsapolással. Ha kell, segítek a számításban.
Igazán, nagyon szépen köszönöm. Akkor nem is olvasgatom tovább most azt a fórumot. holnap megmérem a vasmagot és csinálok egy számítást, és megosztom Veled, majd kijavítasz, ha nem jól csináltam valamit. Előre is köszönöm.... tekertem anno sok trafót 12 egyen áramhoz, de az már nem mostanában volt. Biztos elkél a segítség.
Szia!
Az auto-trafóhoz milyen vasmag jó igazán? Olvasgattam, hogy jobb az, ha a primer és a szekunder más csévetesten van. Vagy jó az is, ha egymásra van csévélve?
Autotrafóhoz bármilyen trafóvasmag megfelel. Az autotrafó lényege, hogy egyetlen tekercs van megcsapolással. Nincs szekunder, csak primer van, ami oda-vissza használható. Azaz egy tekercstestet kell készíteni, ami elfoglalja a teljes tekercselési ablakot és ezt teletekerni a számított menetszámmal. A kívánt áttételnél megcsapolással.
Sza Valteri.
Tudnàl ssegíten? Full kezdő vagyok az iInverter építésben, nagyon megköszönöm, ha leírnád milyen értékű alkatrészekkel építetted meg ezt a kapcsolást. Milyen kondit kell berakni az 50-60 hz-hez? Esetleg nincs olyan rajzod amire felírtad az összes elem értékét, tipusát? Előre is kköszönöm, üdv kerio.
Üdv, Szükségem lenne egy inverter kapcsolasi rajzra amely 12V DC ből 600VDC tud előállitani .
Az elvárás az lenne hogy megközelitőleg 100uf Kapacitasu kondezátor telepet feltöltsön 1 másodperc alatt. Inverter trafóként rendelkezésemre áll ETD 39 . Várom a véleményeteket, Üdv Levente!
Ott van a gyári rajz a cikkemben. Módosítod a trafó áttételét, és máris 600V-od van.
Igen megtaláltam. A kérdés az inverter trafó primer tekercseivel kapcsolatosan,
Lehet-e párhuzamosan tekerni egyszerre a két primer tekercset? Vagy sorba kell venni? Azaz tekerek 4 menetet, kivezetem majd megyek tovább vagy lehet a drotot kettőbe tűrni az legyen a közös pont és tekerni 4 et és megvan a két ág? Bezavarja e a mágnesezést?
Azokat szigorúan együtt kell tekerni, hogy a lehető legszorosabb csatolás legyen köztük.
Üdv.Egy ETD49 ferrite trafót szeretnék megtekerni.Éspedig a primer részt 12v DC amit 555 ic meghajtóval szeretnék meghajtani 20-30khz en.A fogyasztás legyen mondjuk 250mA.A szekunderen legyen 400-500v.A tekercsek adataira lenne szükségem...(milyen átmérő és hány menet primer/szekunder)Segìtségeteket előre is köszönöm.
Szép jó napot! Találtam egy egyszerűnek tűnő kapcsolást, azt szeretném tudni életképes lenne ez fetekkel. Ha igen akkor mit és hogyan kell megváltoztatni rajta? A frekvenciája változtatható-e, és hogy? Nekem kb. 100w kellene 90-100-110-120V 0,9-1A. A trafó méretezésénél akadtam el, mert a kapcsolási rajzon 12-0-12V a primer a laírásban 9-0-9V. Menyire tekerjem? A trnyó elbírna 7-8A-t?
Azért szeretném fettel mert akkor reményeim szerint kisebb hűtőborda kell. Előre is köszönöm a segítségeteket. Bővebben: Link A link valamiért nem elérhrtő. Nem tudom mi módon tudnám betenni ide a hozzászólásomba. Meg próbálom leírni a rajzot. Új link A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2016
Sajnos nem tudom valamiért feltenni a hozzászólásomba a linket. http://www.homemade-circuits.com/2012/02/how-to-make-simplest-inver...t.html Csak ezen a módon tudom ide tenni a weboldal elérhetőségét.
Ezeket a simple jelzővel terjesztett rajzokat felejtsd el. Tettem fel a topikba normális, működő rajzokat, pl. ezt vagy ezt, bár utóbbi nem valami korrekt azért működik. A kialakítása nyilván attól függ hogy milyen frekvencián fog üzemelni, meg hogy ACvagy DC feszültséget kell szolgáltatnia.
Ha 12V-ról működik akkor a veszteségek miatt a trafó primerjeit 8-9V-ra kell méretezni.
Szia! Azért tetszett meg a rajz mert kicsi helyen elfér és egyszerű. Igaz a trafó mérete megteszi a magáét 50Hz-n. De csak néhány percig fog működni egy egy használatkor. Gyakorlatilag az a lényeg 90-120 volt között adjon le kb. 09-1 ampert maximum öt percig. A frekvenciája 50-200Hz között lehet, négyszög, meredek trapéz, szinusz.
Sziasztok! Szükségem volna egy 12v-230v 50Hz szinusz inverterre, durván 2500-3000 wattosra. Szervizkocsiban menne róla kompresszor, illetve minden egyéb, amire szükség van, persze nem egyszerre. Szerintetek melyik megoldás volna a jobb? 50Hz szinusszal meghajtani egy tasha trafót, vagy először átkonvertálni magas frekvencián, és utána alakítani 50Hz-es szinusszá? Ez utóbbi azért tartogatna némi kihívást, viszont hely, és súlytakarékos lenne. 3000 watt pedig átmenne egy nagy gyűrű ferriten.
Ha van otthon 3kW-os 50Hz-es trafód akkor egyértelműen olcsóbb és egyszerűbb azzal megcsinálni.
Sziasztok!
Levelemet Ge Lee-nek címezném, de ha mások is tudnak válaszolni az is jó "12V 230V inverter" -ről van szó. Vagy valaki megépítette már? Itt a link honnét találtam: (Ge Lee munkássága) kapcsi rajz Ez a cikkek rovatból van. Pár kérdést feltennék, ha nem bánjátok, segítségeteket előre is köszönöm. Kérdések az inverterrel kapcsolatosan: A. DC-DC konverter rész. 1. Mennyi légrést kell hagyni az etd trafonál? (Én ETD 44-esre tekertem meg) A secunder oldalon: 3x0,3mm-es z. huzalt sodortam össze. 92 menet. A primer oldalon: 8x0,3mm-es z. huzalt sodortam össze. 2x4 menet. tekercselés sorrendje: 1. sec: 92 menet első fele (46 menet) 2. pri: 2x4 menet, mellé 7 menet 3. sec: 92 menet második fele (46 menet) 2. Ha kihagyom a „67F070” termo FET figyelő-t, akkor is működni fog az inverter? B. DC-AC konverter rész: 1. Említetted az elején hogy szekunder oldali feszültség állítás lehetséges. Megkérdezhetem melyik poti-val? Azt tudom, hogy az IC-nek az RT lábáról jövő 10K-s poti a frekit állítja, de van még egy 5K és egy 10K-s poti is. Ezekről mit kell tudni? Mit állíthatunk velük? C. Akkufeszültéség figyelő rész: 1. A zümmer az aktív vagy passzív típusú? (Mert az elektronikai boltban rákérdeztek.) Én egyenlőre próbapanelen építettem meg és most fogom feléleszteni, remélem minden ok lesz. Segítségeteket előre is köszönöm mégegyszer. Sok köszönet Ge Lee-nek fáradságos munkájáért. Üdvözlettel: Péter
1. A trafóba semekkora légrés sem kell. A 2x4 menetnek a lehető legszorosabb csatolásban kell lenniük. Egy soron ezt talán úgy lehet elintézni, hogy összefogod egymás mellé a szálakat és úgy tekered fel, a végén pedig a bekötésnél szétválogatod, minden második szál lesz a másik félprimer.
2. Nyilván a hőkapcsoló nélkül is működni fog, csak akkor nem fogja semmi sem figyelni a borda, azaz a primer fetek hőmérsékletét. B.1. A 230V-os AC kimenet feszültsége, vagyis a kitöltésének tényezője az 5k-s trimmerrel állítható. Az RT lábon lévő 10k-val az üzemi fekit, az 50Hz-et lehet pontosítani. A másik 10k a sönt feszültségét osztja le, amivel az a küszöb állítható be, hogy mekkora túláram értéknél kapcsoljon le az inverter. C.1. A zümmer aktív, azaz mindenféle kiegészítő áramkör nélkül zümmög ha tápfeszültséget kap. De pont azért írtam le a cikkben mindent, hogy ne kelljen itt újra és újra... |
Bejelentkezés
Hirdetés |