Fórum témák
» Több friss téma |
A Samsung E35 az töltésileg 1C és majdnem 3C merítést könnyen kibír langyosodás nélkül.
Sajnos nem fér vissza a dobozába, nagyon kinőtte.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2021
Ahogy korosodik a táp, hízik is...
Tennék egy műanyag lapot a bal oldalra ( egy csepp ragasztóval a kis trafóra, sárga kondira ), ráragasztani a két elkót, lyukakon levezetve a drótokat a panelba. A fetek mögé egy sima alu közdarab, ami távtart egy sokkal vékonyabb, de "tele-bordát", ami magasságban hasonlít a diódákéra, de végig ér - a két borda közé pár vékony szelet szigetelés távtartónak. Mindjárt barátságosabb lenne - a jobbra kibővített doboz falában pedig a venti..
Értem.
Köszi, jól megrajzoltad. A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2021
Szia Ferci, Imti fórumtársunk kisegített IGBT vel FETel, a fele ledobta a láncot. Nem tudni, hogy miért. Most benne van egy másik típus. Tesztelés alatt van. Meglátjuk.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2021
Szia!
Majd részletezz azért pár dolgot. Feltérképezted-e a meghajtó trafócskától a primerig a rendszert, mindent beleértve. Mikor repül le az a lánc töltés közben, mennyi a kimenőfesz, hány amper a töltőáram, hány amper megy bele a 230-ból. Mekkora töltéskor a középfesz a 2 elkón ( 150-160 V ) és a felső tetején ( 320...V). Most hogy néz ki felülről a táp.
Szia Ferci! Össze kell szednem magam, hogy minden kérdésedre tudjak válaszolni. Kis türelmed kérném. Mert nem olyan egyszerű. Mostanság működik 9 Amperes töltőárammal. Nem a töltés közben nyírta ki magát, hanem hálózatra való bekapcsoláskor, vagy amikor a töltés árama rázuhant.
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2021
Üdv. Cserélném többek között a puffer kondenzátor, 4,7µF van benne. A + közös, de a mínusz egy tekercsen keresztül van kötve. Mi a szerepe a tekercsnek?
10µF van itthon, használhatnám e benne? Ha igen, melyik kondi helyére tegyem?
Mi baja a pufferkondenzátornak? Egyáltalán mi a baja a tápnak, hogy több alkatrészt ki akarsz cserélni? A tekercs (L...) nincs megszakadva? Megrepedt az oldala. Sok értelme nincsen, hiszen primer oldali zavarszűrést semmit nem látok, így a hálózat felé csak ez simítja az impulzusokat.
Púpos volt mindkettő, már csak hülyeségből visszanyomtam a tetejét. Az L vizuálisan hibás. Az IC is hibás lehet, pici égés lyuk van benne. Akkor ha a tekercset kicserélem, a 10µF kondenzátort tehetem bármelyik 4,7µF helyére..?
Még mindig nem írtad, mi baja a tápnak. A képen az égéslyukat nem látni. A kondikat nem árt kimérni előtte, nem biztos, hogy rosszak. Elsőnek teheted a 10 µF-osat.
Ha olyan púpos volt, hogy majd szétrepedt a teteje, akkor egyértelmű. Azt már írtam hogy az IC is hibás..
A kérdésem még mindig az, hogy melyik helyére tehetem a 10uF? Vagy az mindegy?
Szia!
Az elképzelhető, hogy az ic zárlatos, de lyukat nem látok én sem - talán összekevered az 1. láb jelével? Keresd meg az adatlapját a neted és a d-s lábak között mérjél ellenállást, zárlat van-e vagy sem. Ameddig bent van az ic ( és ha rossz ), elkót ne tegyél be, inkább a soros tekercset cseréld ki, aztán adj rá 230-at egy 10-15 wattos izzón keresztül, ellenőrizni a graetz diódáit, nem lettek-e zárlatosak. Utána mehet bele 10 µF az első helyre a graetz után. Jobb lenne csak 4u7, de tesztre jó az is. Ebben az állapotban már mérhetsz 320 volt DC-t az elkón. A többi az ic-től függ, mit mértél rajta.
Úgy látom nem hisz nekem senki. Azért pár ilyen tápot, főleg LNK ICvel javítottam már.
Ez a kondi-tekercs kérdés volt bizonytalan. Ha párhuzamosan 2x 4,7uf van benne, akkor mi baja lesz ha 1x 10µF teszek bele..
Dehogynem, csak itt már jobban látszik a lyuk.
Nagy baj nem lesz, csak a cseppet hatástalanabb lesz a szűrés. A többi leírtat azért tedd meg, de ha annyit javítottál már, úgyis tudod. A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2021
A tekercs szűrésnek van benne a 2 elkó között. Ha a 2 elkó helyett csak egyet teszel be akkor nem lesz LC szűrés.
Természetes volt az egyenirányító kimérése, néha ha már egy zárlatos, cseréltem mind a négyet. Itt mind jó volt. A primer oldalon a felületen lévő alkatrészek jók. Van ott pár SMD alkatész is, azok is jók. LNK364 volt benne, itthon viszont LNK304 van. Beletettem ezt, de ennek is lerepült a teteje.
Ha jól emlékesztem, már használtam 364 helyett 304et, de ezek szerint nem, mert nem pont ugyanaz a 2 IC. Muszáj lesz beszerezni 364et... :/
Ameddig nincs belevaló ic, a szekundert visszafelé megtáplálva megnézheted, hogy az optókig minden rendben van-e, mennyire működne a szabályzás.
Zárlat van azért pukkant el. Nem maga az ic volt a ludas.
Ellenőrizd körülötte lévő alkatrészek állapotát és a szenkunder oldalon van-e zárlat. Valamelyik a kettő közül rossz lesz.
Végül csak felsültem ezzel a kis táppal. Megérkezett a bele való IC, de a táp nem megy. Az IC 4es lábára megy az optó emittere. Az IC-t kivettem, és a helyére egy LEDet kötöttem. Helyesen megtáplálva a LEDet, és a szekunder oldalt, a LED világított, ha a szekunder oldalt van feszültség, tehát az opti hibája kizárva.
3-2 láb között 100nF SMD, jó. Az elkón megvan a +- 400V Diódák nem zárlatosak. Egyéb ötlet?
IC drain lábán ( 5. ) is megvan a 3xx volt?
3. lábon hány volt van? Azt a ledes tesztet beskiccelhetted volna az optó tranyós oldalán. A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2021
Drainra nem ad már feszültséget, de egy pillanatra sem.
Akkor a primer szakadt, vagy az a kör valahol: pl. 330 volt a trafó tetején, az alsón ki kell jönni ugyanannak, HA nem megy az ic ( vagy ha nincs bent ).
Üzem közben pedig az adatlap szerint, de az szkópos téma.. A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2021
Nem vettem észre, de lak réteg volt rajta, igy nem volt jó kontakt. Tehát a trafó nem szakadt, puffer minusza, és az IC 5. lába között 330V.
A 3. láb feszültségét hogy mérjem? 3as láb, és puffer minusz?
De jó... 3. láb és gnd ( 1., 2., 7., 8. )
Nem küldted a "ledes teszted " skiccét.. A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2021
Akkor jól értettem. 0,07V
Ledes tesztem, csak anyiból állt, hogy az emiterre kötöttem egy 3Vos gombelem minuszát, a kollektorra egy fehér led minuszát, a plusszát meg a gombelem + oldalára. |
Bejelentkezés
Hirdetés |