Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Katódos védelem
 
Témaindító: nick81, idő: Ápr 9, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 1
(#) nick81 hozzászólása Ápr 9, 2009 /
 

Sziasztok!

Valaki nem tudja véletlenül, hogy min alapszik a katódos védelem?
Hogy lehetne ilyet csinálni autóhoz?
(#) cslaci válasza nick81 hozzászólására (») Ápr 9, 2009 /
 
(#) kendre256 válasza nick81 hozzászólására (») Ápr 9, 2009 /
 
Autóhoz akkor lehetne ilyet csinálni, ha mondjuk az autó víz alatt lenne
(#) Gafly válasza kendre256 hozzászólására (») Ápr 9, 2009 /
 
Azért gyártanak: "car rust protector". Hogy mennyire hatékony azt nem tudom, de az biztos hogy légvezetéknel (pl. staku) egyértelműen meg lehet mondani hogy melyik a + és - pedig az sincs víz alatt...
(#) kendre256 válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 9, 2009 /
 
Nem a polaritással van a probléma. Az autó karosszéria lehetne a katód, de a zárt áramkört mindenhol megvalósítani szinte lehetetlen. Egy földben álló tartálynál semmi gond, mert a föld körbeveszi, a tartály bármelyik pontján megsérül a védőréteg, elindul a védőáram. Ugyanez van a bojlerek aktív anódos védelménél is, a bojlerben lévő vízen keresztül záródik az áramkör (csak ott a feszültséget nem egy tápegység, hanem a magnézium anódból és a vas tartályból kialakított galvánelem biztosítja).

Gyártani, árulni sok mindent lehet...
Ebben ezt lehet olvasni:

"There are various products on the market claiming to provide cathodic electrochemical protection to your car, just by injecting electrons into your metal work - but they don't work. The FCC in the United States of America has actually got court orders to stop these products from being sold - simply because they don't work."
(#) nick81 válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 9, 2009 /
 
Esetleg a linkjét el le tudnár írni nekem?
(#) nick81 válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 9, 2009 /
 
Estleg a linkjét le tudnád írni nekem a car rust protector-nak?
(#) nick81 hozzászólása Ápr 9, 2009 /
 
Valahol valamelyi fórumon azt olvastam,hogy van valakinek ilyen készüléke , az autó közel 20 éves, és nincs rajta rozsda....
Annó rendszerváltás környékén valamelyik autós újságban láttam ilyen készüléket, de nem tudok róla semmit.
Szintén olvastam valamelyik fórumon, hogy a cink elméletileg segítene megoldani a rozsdásodást, a cink fogy,stb......
Mi erről a véleményetek?
(#) nick81 hozzászólása Ápr 9, 2009 /
 
(#) nick81 hozzászólása Ápr 9, 2009 /
 
Katódos védelem elvén működő készülék! Szerintetek ez hogy működik?

http://translate.google.hu/translate?hl=hu&sl=en&u=http://www.rusts...l%3Dhu
(#) varttina válasza nick81 hozzászólására (») Ápr 13, 2009 /
 
Sziasztok!
A katódos védelem lényege, hogy ha két különböző fém, ugyanazon elektrolit oldatba merül, galvánelemet képez. Ha ezt a galvánelemet rövidre zárjuk, az anód fog oxidálódni. Mindaddig nem kezdődik meg a katód oxidációja, amíg az anód teljes anyagmennyisége el nem oxidálódik.

Ha egy vasdarabot, pl. a járműved alvázát a vasnál reaktívabb fémréteggel vonsz be, akkor a vasad fog katódként viselkedni, tehát katódosan védett lesz. Mindaddig nem kezd el rozsdásodni, amíg egy leheletnyi vékony bevonat is van rajta. (Nem szükségszerű a bevonatnak folytonosnak lennie.)

Ennek tipikus esete a horganyzás, ahol a nyers alkatrész tüzi, vagy galvanikus eljárással néhány század mm vastagságú cink réteget kap.
(#) durkonorbi hozzászólása Okt 14, 2010 /
 
Korrózióvédelemmel kapcsolatban merült fel a kérdés... acéltartályok védelme során szoktak használni ún. idegenáramú anódot. A kérdésem az lenne, hogy tud-e ehhez valaki kapcsolási rajzot, mert gyárilag olyan 20-30 között lenne, de lehet nem annyira bonyolult ez a dolog... ?!
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem