Fórum témák
» Több friss téma |
sziasztok!
lenne néhány kérdésem ha tudnátok segíteni azt meg köszönöm! kaptunk egy mobilklímát ALASKA KL 3200 tip szerintem nem jól hűt otthonilag meg lehet szerintetek tölteni gázzal R22 gáz kell bele! ha lehet még ilyet szerezni? kérdésem,hogy milyen szerszámok kellenek hozzá? a vákumolást azt hogyan tudom megcsinálni? mi kell hozzá? hogyan tudom meg,hogy hány bárt nyomtam bele és gázt hol lehet bele szerezni? vagy egyáltalán érdemes-e vele vergödni? full amatör vagyok ehhez a témához! elöre is köszi a segítségeteket!
Szerintem ne próbálkozz vele otthon. Vákuum szivattyú kell hozzá a megfelelő csatlakozókkal, műszerekkel. Valamint mérleg a gáz mennyiségének ellenőrzéséhez. Meg némi szakértelem satöbbi. Szerintem keress valakit aki megvizsgálja és megmondja érdemes-e tölteni és meg is teszi ha igen. A szakik beszerzik az R22-es gázt is.
szia! köszönöm a segítséget! hát igen nekem is volt egy gondolatom,hogy nem érdemes vele vergődni !felhívtam egy klímást és azt mondta hogy maga a gáz csak 10 ezer forint+a kiszállás meg +a munkadíj az kb 15 ezer forint!
ha hozzá teszek még 10 ezret akkor kapok egy pár éves jó mobilklímát! azt esetleg lehet tudni,hogy milyen idő közönként kell ezeket a készülékeket töltetni? és minden klímát kell töltetni? mert pl egy másik szerelö azt mondta ha töltetni kell a klímát akkor az már rósz és dobjam ki vegyek ujjat !vagy nem akart velem küszködni mert gondolta egy mobil klímán nem keres sokat !
Szerintem azért lehet olcsóbb mestert is találni.
Sziasztok!
A hozzászólások, kérdések felén átrágtam magam, de amit kérdezek azzal még nem találkoztam. Gondolom lesz itt ámulás, bámulás, hogy "micsoda emberek vannak?" ![]() Én most szereztem be egy inverteres klímát (DeLonghi PLKI 120) amivel egy 20 négyzetméteres szobát szeretnék minél hatékonyabban FŰTENI. A hűtés az nem kérdéses, tehát felszerelésben a fűtéshez szeretném optimál(tat)ni! Arra gondoltam a padlástérben helyeztetném el, közvetlenül a cserépfedés alatt, azzal párhuzamosan megdöntve (eléggé mivel a tető hajlásszöge 30-40 fokos). Lehet ilyen pozícióba szerelni? Érzékeny rá? Amiatt tenném ebbe az extrém helyzetbe, hogy amikor a téli nap felmelegíti a cserepeimet, közvetlenül azokról szivattyúzhassa le a meleget. (Vagy inkább tegyem a napos oldalra és fessem feketére? ![]() A másik kérdés: az inverteres az fűt-hűt, akkor a kül és beltéri egységekben lévő hőcserélők "fordításával" (nem fizikai) csinálja ugyebár? A kültéri egység ventillátora akkor fordítva forog? Jól gondolom hogy nem, mert a lapátjai kialakítása irányoptimált? Majd valamikor várhatóan szeptember vége felé (vagy utána ![]() És persze a spéci konzolt is megcsináltatom ha a "srégen a cserép alá" módszer működhet. Köszi előre is
Az lemaradt hogy beüzemeléskor szeretném ha kapna a MILITEC-1 súrlódáscsökkentő olajadalékból. Lehet a benne levő gázhoz adni, ha a militec forgalmazó ezt jelezte: "Ha a gyártó meghatározza, hogy az üzemeltetés során kerülni kell a szintetikus, fél szintetikus vagy klórral telített kenőanyagok használatát, a MILITEC-1-et tilos használni"" ?
Mondjuk az is ott van az oldalukon miszerint: "Gépjármű légkondicionáló: 15ml mikor gázzal tölti fel a rendszert."
Most láttam hogy csak mínusz tíz fokig tud fűteni. Akkor lehet hogy a 100 négyzetméteres pincémbe kellene elhelyezni a "kültérit"? Ott sosincs fagy.
![]() Mínusz 10-nél mennyi lehet a COP? Vagy akkor 1:1? Amikor azt jelzik hogy " az 5m-t meghaladó minden további méter esetén" szükséges további gáztöltet, akkor az a két egység közti 5m távolságot vagy csövenként (elmenő, visszatérő) jelentene annyit?
Lehet hogy jobban jársz ha a pincébe telepíted , mert akkor nyáron is tudod használni (hűtésre) .Én szívem szerint semmiféle adalékot nem tennék bele (ráadásul nem is nagyon egyszerű belejuttatni a rendszerbe ,mert a kültéri egységben gyárilag megvan a tejes gáztöltet)
Fűtésre használni klímát feleslegesen drága. Sokkal rosszabb a COP-je, mint amit a gyártó mesél.
Szerintem az olaj adalék, varázslat kategória. Esther olaj ami a modern gázok mellett van csúszik ahogy kell. Én akkor teszek olajadalékot amikor az AUDi vagy a BMW előírja...(soha)... nekik jobban elhiszem mint a Prolongnak.( mindegy, hogy motor vagy kompresszor)
Szevasztok! Segítséget szeretnék kérni Tőletek. Használt oldalfali split klímát szeretnék vásárolni. A split össze van szerelve, ki lehet próbálni, üzemel. A leszereléssel volna gondom, pontosabban a gázt nem tudom hogyan tereljem vissza a kompresszorba. Ezt hogyan kell elvégezni? A leszereléssel nem volna gond. A felszerelésnél már hívnék szakit aki levákuumozza a rendszert. Válaszotokat előre is köszönöm!
Le kell szivatni. Zárd el a nyomó oldali csonkot. Indítsd el a komresszort, jellemzően a mágneskapcsoló benyomásával. Ez mondjuk legyen kb egy perc. Hallani fogod a hangját, hogy nem változik már. Ekkor zárd el a szívó csonkot (vastagabb)
Ezzel a kondenzátorba zártad majdnem az összes gázt. Szereld le a cuccot áramtalanítás után, és a szakinak szólj, hogy a készülék le van szivatva. Kicsit lehet, hogy rá kell tölteni utána. Nem a kompresszorba tereled a gázt, hanem a kondiba a kompresszor segítségével.
Nagyon köszönöm a választ! Még annyit kérdeznék, hogy az elektromos mágneskapcsolót merre keressem? Kézzel is tudom kapcsolni? Tudom miről van szó csak még nem bontottam split klímát.
Kültériben kellene lennie ha nem inverteres. Szigetelt csavarhúzóval kell benyomni a polimer elejét. Nem veszélyes, nem a fémhez nyúlsz, de meg lehet próbálkozni bekapcsolni a klímát, de ha van benne alacsony nyomás kapcsoló az hamarabb kitilt mint a teljes leszivatás.
Üdv mindenkinek! Lehet, hogy nem egészen ide tartozik, de talán tud valaki segíteni. Keresek egy 6-8 LE-s vízhűtéses benzinmotort, amivel klímakompresszort hajtatnék--lakóház hűtés-fűtés céljával. Ha van valami infótok, kérem osszátok meg velem!
Bocsánat, de az előző kérdésből kimaradt, hogy a motor négyütemű legyen. Kösz.
Tömszelencés kompresszorod van vagy generátort építesz a benzinmotorból?
Mivel vízhűtéses motor nem gyakori 8 Le -nél, azt javaslom, hogy egy kiszuperált 4 hengeres 1 literes motorral próbálkozz, alapjárat fölötti üzemben. 1500 körüli fordulatnál kb 8 LE a levehető teljesítmény. Alőnye hogy halk lesz. Ekkora motorban csak Briggs vagy Honda jöhetne szóba, de egy régebbi Fiat motor tuti olcsóbb.
Fordulatszám tartó regulátor illik rá, a kompresszorra meg bypass, kis terhelés esetére.
Tömszelencés a kompresszor. A túl nagy motor a fajlagos gázfogyasztás miatt nem alkalmas.(A töltési fok-kompr.végnyomás stb optimális legyen.) Teljesitményszabályozás a fordulatszámmal.
Ahogy nézem fűteni akarsz a hulladék hővel. A kipufogó gáz hője, a víz, fűtésre használható, és mellékesen marad a hűtési teljesítményed.
Vizes blokkot talán motorkerékpárét találsz ilyen kicsiben. A többi levegős lesz.... Fajlagosan, 1500 fordulat körül egy motor fogyasztása kiváló, kevesebbet fog enni gázból, mind egy 4200-on pörgő 250 cc, ami mögé kell egy áttétel a kompresszorhoz, hogy ne verje azt szét. Feltételezem nincs korlátlan pénz a fejlesztésre, ezért javaslok egy bontott 4 hengeres motort 10 e FT-ert. Kell hozzá gáz szet, az is lesz vagy 30 feketén. Kell hozzá állvány, víz szabályzás, kipufogó gáz zsalu, hűtőköri szabályzás.. Ha az egész működik, még mindig rendelhetsz hozzá egy japán vizes gázmotort ( ha létezik ilyen) A tömszelencés kompresszorod, legjobb esetben is R22 es, legálisan retrofitálni kellene, de a tömítéseit szétszedik a modern gázok, új szet tömszelencét meg nem kapsz hozzá. Más: Egyébként filmforgatáshoz, terepen aggregátort használnak aztán spliteket mindenfelé, nyilván nem a hatásfok a lényeg.
Köszönöm hasznos tanácsaidat. Körülnézek bontókban 850-es Fiat vagy Zasztava motorokért és quad vagy mkp is bejöhetne. Új motort a Lombardini-nél találtam, de18 KW és az ára.....
A kompresszor tömítése műszén-kerámia, talán bírja az R 22 helyettesítőt. Vagy nem?
Nem csak a szelence számít, hanem a hengefej tömítés, meg az olaj is megeheti a cuccot. Tudsz feltenni egy képet? Megmozgatná a splites fórumot
![]() Közben gondolkodtam , hogy neked egy pici csőköteges vagy lemeze hőcserélő kellene, ami segítene szabályozni a gázkör terhelését, és rövid lenen a gáz oldali csövezés. Az első verziót talán raklapra tett rétegelt lemez alapra kellene építeni, az nem borul fel, és ráfér a szigetelés a hang miatt. (Trabi motor állványom is ilyen). H agázosra alakítasz motort arra figyelj, hogy kompresszió legyen benne és jól járjon benzinnel, mert a gázos érzékenyebb a kopásra. Sok sikert, én kiváncsi vagyok milyen lesz!
Ez így elég apróhirdetéses... Ennél több kell...
Minek a panelja ez? Mi a tünete? Melyik részét kell javítani? Hol kell javítani? Ki lehet-e váltani? Érdemes-e kiváltani? Van-e róla fénykép? Az egész sérült, vagy csak egy alkatrész rajta? Üdv Joe
Dimarson klíma beltéri vezérlőpanelje,de más klímákba is használják.
Hűtés üzemmódban tökéletesen működik,fűtés üzemmódban nem indul el.Tavasszal még fűtöttem vele. Van egy másik azonos tipusu klímám,abból tettem át a vezérlő panelt és azzal tökéletesen működik. A panelen nincs sérülés.Az alkatrészeken sincs sérülés,melegedés stb. Képet a GAL0301GK-13A tipusról tudok csatolni,ezzel áramkörilg teljesen megegyezik a GAL0101GK-13AH.
Ha van egy működő paneled, akkor össze tudod hasonlítani a kimeneteket. Pl a hűtő/fűtő váltó relé kimenetet kéne kapásból megnézni szerintem, ha van esetleg műszered otthon.
Relé hibára én is gondoltam,mivel az előző fűtési szezonban többször előfordult,hogy váratlanul leállt,kikapcsolt fűtési üzemmódban és ezek a leállások egyre gyakoribbak lettek.Nyáron hűtési üzemmódban soha nem állt még le.
5 relé van egymás mellett:RY-L RY-M RY-H RY-HOT RY-W 220V rácsatlakozás:RY-W1 és RY-HOT1 Az első három relének a rácsatlakozás:IFAN 4 pólusos fehér csatl. Műszerem van,de az elektronikában nem teljesen vagyok járatos. Melyik lehet a hűtő/fűtő váltó relé?(gondolom ez vezérli a kétutas szelepet a kültériben) Mit nézzek a kimeneten?
Szia!
Előző hozzászólásodban írtad: Idézet: „Hűtés üzemmódban tökéletesen működik,fűtés üzemmódban nem indul el.” Ha ezt úgy érted, hogy egy pillanatra sem indítja el a ventilátort, kompresszort, stb. akkor annak nem sok köze lesz a hűtés-fűtés reléhez. Az a relé ugyanis csak a váltószelepet működteti. A proci csak közvetve kap információt arról, hogy a szelep nem váltott át, mégpedig az alapján, hogy a hőérzékelő szenzor nem a beállított üzemmódtól elvárható hőmérséklet értéket "jelez" vissza a procinak (egy adott időn belül). Nos ez az az időtartam, amelynek leteltéig valami életjelet kellene mutatnia (még akkor is, ha az a bizonyos relé meghibásodott), majd pedig hibára állna ki... Inkább a helyiség hőérzékelő szenzor (a kis műgyanta csepp) áramkörét kellene ellenőrizni a panelen. Talán azt érzi, hogy a beállítható max hőmérsékletnél is melegebb van, és ezért nem indítja a fűtés üzemet?! |
Bejelentkezés
Hirdetés |