Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Íme, a szkóppal tetten ért hiba. A mágnesszelep jele eltolódott a pozitív tartományból majdnem szimmetrikusra, miközben rákerült egy nagy(obb)frekvenciás jel. Ugyanez a jel megjelenik a szabályzótekercsen is, de itt nincs DC eltolódás. A nagyfrekis jel szép fokozatosan tűnt el; a már működő cirkónál is ott volt egy rövidebb szakaszon; később teljesen megszűnt... Valakinek van valamilyen ötlete? Üdv, Gábor
A szabályzó áramkörben valószínűleg MOSFET van, néhány kondenzátorral. Nézd meg azokat a kondikat (néhánytól néhány száz nF). Ezek a metál kondik szeretik elveszteni a kapacitásukat.
Köszönöm szépen, megnézem! Már egész gyorsan kapom szét a cirkót, mert a fürdésre mindig össze kell rakni! Köszi mégegyszer a tippet!
Üdv, Gábor
Nos, remélem nem kiabálok el semmit, de úgy tűnik, megvan a ludas! Az MPSA44 nagyfeszültségű tranzisztor mellet lévő 1µF/400V-os kondit kellett kicserélni, és máris gyújtotta a lángot!
Köszönöm mindenkinek a segítséget! Üdv, Gábor A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2019
Ha akadt egy hibás elkó, akkor javaslom, hogy cseréld ki az összes elkót (főleg ha azonos a gyártmány, az évjárat). Nem drágák, és biztosra lehet menni, főleg ha jobb minőségű (arany színű) a cseredarab. Ha csak nagyobb feszültségű van, nem baj, ha elfér. A polartásra nagyon figyelj!
Köszi, épp tegnap vettem egy dupla készletet a helyi boltban, gondolva a jövőre is. Egy párat kimértem, pár százalékon belül volt a kapacitása, és az ESR-je is elfogadható volt. Ez az egy eléggé kilógott, a 40 százalékos értékkel, és a fél kohm-nyi ellenállásával. De azért kicserélem majd a többit is, csak még a táp pufferkondija hiányzik.
Azért szerencsém volt, hogy ilyen környezetben kibírták 15 évig! Köszönöm mégegyszer!
Azóta is azon gondolkozom, hogy ez a hiba hogyan okozhatta az oszcilloszkópon látható jelenséget?
Az a baj, hogy nem volt időm lerajzolni a kapcsolást a nyák alapján. A kondi egyik lába a szabályzótekercsre megy, a másik a tranzisztor középső lábára (gondolom bázis) De persze még egy jópár alkatrész csatlakozik, de az smd-ket már nem volt cérnám végignézni...
Gondolom annak az esélye, hogy ehhez a Junkershez kapcsolási rajzot találjak, közelít a nullához...
Sziasztok! Az alany egy Saunier Duvall Isotwin c 24 kazán. A hőcserérő kilyukadt, picit meg is áztatta a belsejét. csere után a kazán F2hibával letilt. Bekapcsoláskor sem indul. Lecsekkoltuk az elektronikát egy másikkal, a hiba maradt. A szaki aki az elmúlt 10 évben karbantartotta 6 óra kűzdelem után feladta. Szakszervíz hetekre ad csak időpontot. Az asszony a gyerekkekkel hazakölzött az anyjához. PLS help. Merre induljunk, mi lehet a hiba? előre is köszönöm
Csak egy amatőr ötlet; mibe folyhatott bele a víz? Nem lehet, hogy valami még nedves maradt, és az befolyásolja a működést?
Ötletek: ha a panelcsere nem vezetett eredményre (és a cserepanel tuti jó), akkor valahol "kívűl keresendő a hiba. Utána kéne járni az F2 hiba mit takar. Villásdugót megfordítani, hálózati védőföld meglétét ellenőrízni. Szenzorokat, elektródákat, szelepeket átnézni. Mindent kipucolni, átfújni, átnézni. Illetve ahogy írták, lekövetni a kifolyt víz útját.
Az F2 hibajel a füstgáz-elvezetés, illetve a levegőellátás biztonsági védelmére utal. A kazán leírásában ez szerepel.
A ventilátor, vagy annak nyomáskapcsolója lehet a problémás. persze, ez részemről csak tipp. Link: (a 31. oldalon van a hiba leírása): https://www.saunierduval.hu/downloads/missing-downloads/isotwin24ke...38.pdf
Kedves Gombszem, Billzzz, szucs_g, patexati, isthort, és mindenki, aki segített!
Végre hazajutottam, és szét tudtam szedni a cirkót panelig. Eredmény: 2 db kondi szinte érték nélkül, kuka. 3 db relé elfüstölve-zárlat hegyek, kuka. Az egyik relé alatt lábnál, panel szakadás- átkötés. Cirkó működik. Van meleg víz is. Köszönöm a tanácsokat, a telepítői kézikönyvet, és a sok segítséget!
Szép estét.Tud valaki segíteni abban ,hogy adva van egy Baxu Eco turbós kazán.:MIkor lekapcsol a termosztát vagy néha üzem közben is leáll.Piros jelzés van csak,Ezen még nincs hiba kód.ha kihúzom a villásdugót és vissza akkor indul megint.Kösz a választ majd.
sziasztok,
Viessmann Vitopend 100 cirkóm szombaton egyik pillanatról a másikra, 12 évesen bedöglött. Hiába nyitottam melegvizet vagy adott neki jelet a termosztát, a szivattyúja elindult, de a gáz nem lobbant be... Az üzemzavar lámpa nem jelzett egyáltalán. Áramtalanítás, többszöri restart után kihívtuk a szakit, ő a hőmérséklet érzékelőket próbálta ki és miután annak cseréje nem segített, így egyből a vezérlést okolta (gyakori hiba ennél a típusnál) és meg is rendeltük a 114ezer HUF-os alkatrészt. 24óra pihenés után ma este visszakapcsoltam és most szépen működik. Lehet, h a vezérlés vicceskedik persze és még nem döglött meg teljesen, de ezek után kicsit elbizonytalanodtam, hogy mi lehet a valós probléma... Van esetleg tippetek? A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2019
Sziasztok!
Úgy látszik valamilyen front van. Nekem a Vitopend 100 cirkóm tágulási tartályával kapcsolatban volna egy kérdésem. Nem elektronika de remélem maradhat. Szóval a szelep nem a hagyományos kicsit beljebb van a pöcök rajta, ezért nem tudom sima guminyomás mérővel megmérni. Nem stimmel a nyomás, 1 bár hideg vízről fűtés közben felszalad akár 3 bárra is. Ami gondolom nem jó.Tágulási tartályon szeleptüskét megnyomva levegő jön.(bár ez nem jelenti azt hogy nem lyukas) Mivel vagy hogyan tudom megnézni a nyomást? Illetve hogyan tudnék tölteni bele ha nem jó? Ha Off akkor bocsánat, de ha valaki tudja rá a választ és akár privátban közölné, azt előre is megköszönöm.(Csak hogy ne zavarjam a témát.) A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2019
Azt, hogy a membrán lyukas-e nem tudom hogy nézhetnéd meg.
De ha a fűtés körből folyamatosan engeded le a vizet a nyomásmérőt figyelve , akkor lesz egy pont ahol gyorsan kezd zuhanni a nyomásod. Ne engedd le teljesen nullára. Egy egész picit maradjon a mutató feljebb. éppen hogy csak egy minimális nyomást mutatva. (kb 0.1 Bar) Ha ebben az állapotban kezded felpumpálni a kiegyenlítő tartályt akkor a nyomásmérőn látod a nyomás változást. Teljesen leengedett rendszernél nem fogod látni. Ha ilyenkor felfújod kb 0.7 - 0.8 bar -ra és ezután utántöltöd a vizet kb 1.5 Bar -ig akkor javulnia kell a helyzetnek. A felfűtés során nagy nyomásemelkedés a kevés légtérnek köszönhető.
Van egy szelepkiszedőnek nevezett szerszám, amivel ki lehet csavarni valamennyit a szelepen, utána eléri a tűt a pumpaslag vége, vagy a kompresszor kerékfúvató csatlakozója. Ha elég a nyomás, visszatekerni a szelepet, és kész.
Sziasztok Buderus ecomatic 2000 olaj Kazánunk van tökéletesen működött idáig most pedig már nem tud vissza gyújtani megy bele az olaj megy a ventillátor és a Brenner FEh hibaüzenetet adja
A reszelt gombot hiába nyomkodom nem tudja újra gyújtani a mi lehet a baj köszönöm a segítséget előre is
Ezt az "olajos veziót" nem ismerem konkrétan, de van ugyanez a vezérlő gázkazánon is. Ott van egy gyújtásvezérlő külön a kazán elejét kell levenni, és láthatóvá válik egy 7x12cm-es dobozka aminek az elején van egy nagyobb gumis nyomógomb. A gázkazánoknál a felső doboz elég ritkán romlik el, viszont a gyújtásvezérlő elég sűrűn. Azt gyanítom, hogy nálatok is inkább ott kellene kezdeni a hibakeresést.
Igazad van, mert többféle az a "pöcök" mérete, nekem többféle pumpa-csatlakozóm van, úgy váltom, hogy nekem, vagy a szomszédomnak kell-e pumpálni nyomást, mert az enyém sima, a szomszédomé hosszabb pöcköt kíván. A csuda sem tudja, hogy a gyártók miért variálnak ezzel.
A tapasztalataim szerint a régebbieknél a pöckök jobban kinn voltak, a maiaknál inkább beljebb vannak és ezért nehéz a levegőnek útját találni. Próbáld a legjobban, legerősebben rányomni a szelepre, talán sikerül. A lényeg, hogy a nyomás úgyis bejut a TÁT-ba, legfeljebb hosszabb idő és több munka. De: Előtte enged le a fűtőkör nyomását és azután töltsd fel a TÁT-ot kb. 1,2 bar nyomásra (kazán típusától függ, 1,0 és 1,5 bar közötti a klasszikus érték).
Sziasztok !
Tanácsra lenne szükségem:BOSCH GAZ 4000W ZWA24-2 KE23 típusú gázkazánom van, a téli időszakban nem vagyunk a házban, csak kb. havonta megyünk hétvégére. A távvezérelt termosztátot arra használom, hogy szinten tartsam a hőmérsékletet (10 fok). Plusz, mielőtt megyünk hétvégére, előtte 1-2 nappal felcsavarom a termosztátot 21 fokra. A gond az, hogy a hőntartás miatt naponta csak 1-1,5 órát megy a kazán, hogy 9 fokról felfűtsön 10-re. Ezzel az a baj, hogy 3-4 hetente „Füstgázkilépés az égőkamrából.A készülék nem ismerte fel az égőkamra hőmérsékletérzékelőjét „hibával leáll a kazán ( villog a 40,50,60,70-es a panelen) és nem fűt, reset és áramtalanítás nem segít. Ilyenkor csak a hőcserélő megtisztítása segít, viszonylag sok szennyeződést (szerintem réz-oxid) kell eltávolítani drót vagy bronzkefével. De ez eléggé nehézkes távolról, mindig meg kell kérnem valakit, hogy tisztítsa meg. Most azt próbálom ki, hogy nem bizonyos hőmérsékletet tartok, hanem fix pl. 3 órát megy minden nap a kazán, hogy ne legyen kondenzációs lecsapódás a kéményben, ami szerintem visszafolyik az égéstérbe és ez oxidálja el a hőcserélőt. Kérdezném, hogy ez mennyire normális és hogy mi lenne a hosszútávú megoldás erre? Köszönöm a válaszokat.
Azt a reszelt gombot nyomkodtam teljesen szét kellett szedni a kazántLetakarítottam az égő fejet kivettem a Disney-t azt kifújtam pumpálva és kipróbáltam hogy Működik-e ment a gyújtó része is és az olajat is fröcskölte után össze szereltem és most már működik Köszönöm a hozzászólásokat
Köszönöm a hozzászólásokat, megfogadom a tanácsokat, amint lesz hozzá vagy szelep kiszedő
alkalmatosságom, vagy valami amivel tudok bele levegőt pumpálni. (Megnézem majd autós boltba háta lehet valami csatlakozót kapni)
Autósboltban ilyet is lehet kapni. Esetleg. Ezzel ki lehet tekerni.
Üdv! Be kell építeni a készülék alá egy hőmérséklet emelő bypas-t.
Köszi a választ!
Kifejtenéd bővebben? Köszi
Elmehetnének a gyártók melegebb éghajlatra ezzel nem szabványos szelepkialakítással, sikerült szereznem egy hosszú tüskés szelepfújót mert egyre több tágulásinál a mezei autós csatlakozó nem jó, annyia mélyen van a szelepbe a tüske hogy nem éri el.
Brilliáns újítás...!!
Szia!
Ne vacakolj a szeleppel, ilyenkor általában lyukas a membrán. A visszatérő ágba tegyél fel egy 18l-es tartályt a kazánhoz közel. Ha lapradiátorod van, akkor az alsó lezáró dugó helyére is beraktarod egy flexicsővel. |
Bejelentkezés
Hirdetés |