Fórum témák
» Több friss téma |
... de mégis van olcsóbb. Bővebben: Link
Az inone nem hajlandó semmit sem lemérni, csak cikkszám alapján adnak. Azért lehet nagyobb darab is, akkor már a többit is cserélem.
A linkelt anyag jó lehet? Hány fokos kéne?
Hány fokos? Az jó kérdés. A tűztéri szigetelésnek inkább a vastagsága lehet eltérő nem a hőfoktűrő képessége. Lehet, hogy ezeket nem is lehet rendelni neten, mert nem vállalnak garanciát a szállításkor bekövetkezett törésekért, el kell érte menni. Csempevágóval, gyémánt szemcsés koronggal méretre vágható ha szükséges.
Mérésre 9mm, szóval 8 vagy 10mm-es kéne. A vágást megoldom szerintem fémfűrészlappal is, csak hely kéne, ahol lehet nem hatalmas táblában kapni. 3 oldala elég rosszul néz ki, nem lenne rossz cserélni. Ha nincs 2 óránál messzebb vonattal, még el is ugrok érte, illetve Eger környéke és Eger-Budapest vonala is szóba jöhet. Csak nem tudom, kinek kéne írni, a legtöbb oldal nagyker. Ha lenne nekik eg ysérült nagy táblájuk, nekem az is jó lenne, bőven kijönne belőle.
Szia,
A kazán hőmérséklete 40-50-55 fok között ingadozik, e fölé nem megy, attól függetlenül hogy ötösre van állítva a kazánon a hőmérséklet. A nyomás 1.8-2 kötött van...
Én az áramláskapcsoló vagy érzékelő hibájára gondoltam, de így akkor valami más lehet.
Fűtésnél a termosztát adja a parancsot, de melegvíznél maga a kazán elektronikája. A használati melegvíznél nincs ilyen hiba, ugye?
De, a használati melegvíz is ilyen, melegít, majd kikapcsol, majd melegít... kész kaland egy tusolás
Ez érdekes dolog. Talán a lángőr elektróda környékén lehet a probléma, tekercs, kondi, stb.
Én inkább azt ajánlom, tedd fel a kérdésed a másik fórumban: https://www.hobbielektronika.hu/forum/gazkazan-vezerlo-hibak
Jó helyen mérted, pontosan erre a célra van a csatlakozó gyárilag kialakítva. Viszont ott amíg nincs láng nem szabad áramnak folynia. Vagy valami ráfolyhatott az elektródára, és az elvezeti az áramot, vagy repedt lehet a elektródatartó porcelán, vagy valahol a vezeték szigetelése nem lehet jó. Ezeket nézd meg.
Viszont tegnap két kazánt is javítottam, azokon pont a Te eseted miatt rámértem. De ott semmilyen áramot, sőt feszültséget sem mértem mindaddig amíg el nem kezdődött a begyújtás folyamata. Ekkor jelent meg a feszültség az elektródán, ami le is esett akkor amikor sikerült az égőt begyújtani. Ezért is gyanús nekem az a mérés. A kazán hálózati dugója jól van bedugva? mert még ez is előfordulhat, igaz kicsi a valószínűsége. De az is zavaró, hogy ha begyújtott a kazánod kevesebb lesz az ionelektródán az áram.
Sziasztok! Szénmonoxid érzékelőt kellene vásárolnom,az eddigi szerintem kiszolgálta az idejét. Valami noname obis készülék volt. Nézegettem a Honeywell készülékeit,xc70,xc100d. Árban lényeges különbség van azért... Melyik az ajánlott típus részetekről,illetve más gyártó készüléke is megfelelő? Köszi előre is!
Szia! Nézd meg az ajánlott érzékelők listáját, hogy amit vásárolni akarsz, közöttük van-e, itt a link:
https://katasztrofavedelem.hu/33883/szen-monoxid-erzekelok
Szia! Köszönöm a linket,nagy segítség volt!!!
Sziasztok! Megint begolyózott a baxi nuvola 240fi kazánom. Az használati melegvíz és a radiátor led-ek villognak felváltva és közbe hallatszik ahogy a relé kapcsolgat pesze. Mi lehet a hiba? Köszi! (VIM hátha tudsz segíteni)
Most pl. feltekertem a fűtési melegvíz potmétert nagyon, tehát nagyon meleg víz kering a haka csőbe úgy most megy.
Jó reggelt mindenkinek!
Azt szeretném kérdezni, tudja-e valaki mennyi a normál üzemi nyomás érték egy Radiant Idea cirkóban? Mennyi az az érték ami már hibát okozhat?
Szia! A vízhiány nyomáskapcsoló kapcsolási értékére vagy kíváncsi? A kondenzációs készüléknél 0.3-3 bárig terjed. Az alsó érték a nyomáskapcsolóhoz tartozik a felső a biztonsági szelep nyitó értékéhez. A normál nyomás az 1.2 bár környékén mondható jónak ha a tágulási tartály gáznyomása (gyári, előfeszítő nitrogén töltet) még nem illant el. Ezt utólag pótolni lehet levegő bepumpálással. (ha erre a részre gondoltál)
Szia! Szerintem nem a szimbólumokat kellett volna figyelni hanem a fölötte lévő számokat a 70 és 80 fokos ledeket. Ezek villogása a fűtési NTC hibájára utalnak. Talán piros színű klipsz rögzítésű a fűtési előremenő csövön a hőcserélőhöz közel kell keresni. Az ára 4-5 ezer körüli. (például)
Nállam ez: Bővebben: Link ezen az 5. oldalon a 4. áabra a 9 és 10 led villog felváltva.
Szia! Nem pont ezt akartam tudni, hanem azt,hogy a cirkó működése közben, fűtési periódusban, megnő a nyomás a hálózatban, ez az érték mekkora lehet normál esetben? A cirkó nem kondenzációs
Bíztam benne, hogy a másik párosról van szó. Azt nem tudom, hogy mi okozhatja a két üzem közti váltás jelzőfényeinek felváltva villogását és a hozzátartozó relé kapcsolgatását. Azt nem írod, hogy közben melyik állapot van használatban (HMV vagy fűtés) vagy mindegy? Egyáltalán mit nem csinál ilyenkor a készülék?
Szia! Nincs megszabva, hogy ez mekkora legyen, függ a rendszer térfogatának tágulásától. Ha ez meghaladja a tágulási tartály befogadóképességét, oly mértékben is megnőhet a nyomás, hogy a biztonsági szelep ki fog nyitni. Ha nem megfelelő nyomások uralkodnak a tágulási tartályban, nem tud normálisan expandálni, így el fog térni a nyomás az előírtaktól. Az érték 1 és 2 bár között "szokott" lenni de a nyomásmérőn jól láthatóan beskálázzák a nem megfelelő érték részét.
Jól mondta VIM.
Csak vedd elő a kazán kezelési utasítását, abban mindez fel van tüntetve, bár az Idea típusnál is több kivitel van, az AC23-nál például: A TÁT előnyomása 1 bar A fűtési kör nyomása 0,5 és 3 bar közötti (A HMW kör nyomása 0,5 és 6 bar közötti) Ezek a maximális szélsőértékek. Fűtésnél az 1,5 bar az ideális. Alacsonyabb nyomásnál a kazán talán el sem indul, magasabb nyomás nem okoz hibát, mert akkor a biztonsági szelep már lefúj, de azt a csöpögést azért senki nem szereti és a szelep élettartamára befolyással van. A lényeg: a fűtővíz hidegen az 1,5 bar környékén legyen, teljes felfűtési hőmérsékleten pedig úgy 0,2 - 0,3 bar értékkel efölött, ez a közel ideális, de sok más rendszerbeli tényezőtől is függ.
Köszi a hasznos válaszokat, de most úgy látom kiakadt a nyomásmérő. Gondolom ez már nem normál üzemi nyomás érték. Alaphelyzetben 1-2 bar között van a nyomás, amikor elkez fűteni, felmegy 3-3,5 -re ,most pedig körbefordult. Ha leáll a fűtés akkor is kb 3-4 bar között marad. Mi lehet a megoldás, mert ez gondolom így nem teljesen van jól
A helyedben én nem mertem volna ilyen képet feltenni ide a fórumra. A készülék nagyon elhanyagolt állapotban lehet ha ott alul is ilyen koszos ahol a feltöltő csap és nyomásmérő van. A biztonsági szelep sem tud leoldani, pedig az 3 bárnál kinyitna ha tudna. A biztonsági szelep az bal oldalon van és a kupakra "rá van írva" a határnyomás. Ha ott ilyen nyomásértékeknél nem jött víz a rendszerből az elég nagy probléma. Ez az emelkedett nyomás adódhat a feltöltő csap nem tökéletes elzárásából is, így a hálózati víz nyomása lassan megjelenik a fűtési rendszerben. Ezt a tágulási tartály térfogata elnyeli egy bizonyos mértékig de a biztonsági szelepnek már 3 bárnál ki kellet volna nyitnia ami nem történt meg. Szerintem jobb ha keresel egy szakembert és készítesz egy kisebb összeget a rendbetételre.
Bocsi,valamit nem jól látsz! Nem koszos, vékony finom pókháló van a nyomásmérőnél, ezen kívül minden fűtési szezon előtt az égéstér és az egész készülék ki van tisztítva, a hőcserélőt egy igen drága spéci sprayvel fújom tele, Fauch 610, Németországból rendelem, égés közben ez leszedi a rárakódott kormot,egyebet, pókhálót pedig néhány nap alatt újra szőnek a házi pókjaink, így vannak nevelve. Nem mondtam,hogy a biztonsági szelep nem nyitott ki, a víz szépen csurdogált,majd a nyomás kis idő elteltével visszaált 1,5-2 bar közé, a feltöltőcsapot történetesen tavaly cseréltem,eredeti Radiant alkatrész, Gyálon van egy gázkészülék üzlet, bármilyen Radiant alkatrészt be lehet szerezni. A probléma megoldására viszont nem adtál választ és nem biztos,hogy ilyen megállapításokat kell tenned egyetlen fotó alapján :
"A készülék nagyon elhanyagolt állapotban lehet " De azért köszi a hozzászólásodat és továbbra is várom segítő írásodat a probléma megoldására, mivel minden bizonnyal komoly szakember vagy ebben a témában én pedig csak egy lelkes amatőr.
A kép az magáért beszél. A kazán többi része nem látszik, így csak feltételezni lehet, hogy ilyen 6 báros nyomás előfordulása és a látszat, akkor milyen állapotok uralkodnak a többi részen. A túlzott nyomás még most sem világos, hogy az hogyan olvasható le a műszerről ha a biztonsági szelep kinyit 3 báron. Sok mindent nem mondtál még azon kívül, hogy a kazánnak van egy típusszáma a "becenevén" kívül ami megkönnyítette volna a beazonosítást. Segíteni csak annak lehet aki pontosa leírja a tüneteket a kazán azonosítót megadva. A szerelők és szakemberek ilyenkor dolgoznak, nem mindig érnek rá fórumozni de időnként ránéznek a történtekre és ha valami nincs rendben kijavítják a hibás hozzászólást és útbaigazítást adnak a továbbiakra. Én csak egy műkedvelő vagyok, hobbista de szívesen segítek ha tudok és van rá időm.
A problémádra a megoldást már régen összeszedtem, mert másoknak is szüksége van erre a leírásra. Remélem nem sértettelek meg, nem állt szándékomban. Ha további kérdések merülnének fel, kérdezz bátran, ha tudok segítek.
A pontos típus azért kellene, az a kazán burkolaton valamelyik oldalon fel van tüntetve.
Így csak tippelgetni lehet. Amit írtál, az alapján egy dolog biztos: A biztonsági szelep működik. Ha a fűtési kör nyomása olyan magasra felmegy, akkor a tágulási tartálynál is lehet hiba, vagyis az előnyomás szinte nulla, bár ez esetben a biztonsági leereszti a túlnyomást és akkor sűrűn utána kellene tölteni a fűtési kört. Annyit elllenőrizhetsz, hogy a tágulási tartály levegőszelepét kissé nyitva megnézed, levegő, avagy víz jön ki-e onnan. A feltöltő szelepnél is lehet hiba, hogy az átenged, bár írtad, hogy nemrégen volt cserélve. Ezt tudod tesztelni: Elzárod a kazánt és figyeled, hogy a fűtési kör nyomása közben emelkedik-e. Persze hosszabb időbe kerül. E kettő művelet után már következik, hogy milyen hibalehetőséget lehet kizárni. Én szintén csak műkedvelő vagyok, de segíteni szeretnék.
Ez amit írtál már közelebb van a valós hibához, ugyanis tényleg sokszor kell utána tölteni a vizet. Az utántöltőt úgy ellenőriztem ahogyan mondtad, nem ereszt át, tavaly cseréltem. A tágulási tartály az a szürke dob a cirkóban? Ha levegő van benne az lehet hiba? Hogyan kell "szakszerűen" amatőr módon légteleníteni? Tipusa : RCM 20 Idea
Bővebben: Link Bővebben: Link Remélem sikerül jól megcsinálnod a feladatot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |