Fórum témák
» Több friss téma |
Gáz szelep csere előtt ...mobilról írok ,mindig kijavit
Sziasztok!
Ez év elején erre a kazánra már kértem a tanácsotokat itt. Akkor VIM segített továbblépni. Most megint baj van. Tudnátok segíteni? Alaposan kifigyeltem, mit csinál, itt összefoglalom. Köszönöm előre is! Renova Star F 24 E kazán, 17 éves. Vízhőfok beállítások a panelen: HMV 2-es fokozat, fűtés 2-es. Hibajelenségek most: Fűtés Gyakran: 1. A szobai termosztátot magasra állítva rendben jelet ad, a kazánban a turbina beindul, de a láng nem kapcsol be, 1 perc után piros led hibajel. A turbina továbbra is bekapcsolva megy, majd több perc után végül bekapcsol a láng, elindul a melegítés. Mindig: 2. Folyamatos felfűtés helyett (magas oC-ra állított szobai termosztátnál) 30 mp-1 perc után a láng lekapcsol, majd 3 perc után újra bekapcsol. A láng lekapcsolásakor a turbina nem kapcsol le, forog tovább. Kb. 3 perc várakozás, (gyakran a hiba LED is bekapcsol 1 perc után), majd újra bekapcsol a láng. Ez a ciklus ismétlődik a lakás felfűtéséig. (Adatok teszt táblázatban.) - A külső (fehér) borítólemez alatti 2. borítólemez leszedése után azonnal bekapcsol a láng, a láng ki-bekapcsolódása megszűnik, rendben ég a lakás felfűtéséig. - Ha a vízhőmérséklet szabályozót 2-es fokozatról 4-esre állítjuk, a hiba megszűnik: a láng ki-bekapcsolódása megszűnik, rendben ég a lakás felfűtéséig. Előzmények - Kb. féléve: HMV túlmelegedés miatt fürdés közben állandóan lekapcsolt. A hőcserélő vízkövesedése miatt szerelő savazást végzett (kiszerelés nélkül, kazánra kötött savazógéppel, citromsavval, 2x10perc, oda-vissza irányban, majd öblítés, HTM + fűtés csőrendszernél egyaránt). A fürdés közbeni lakapcsolás megszűnt. - A fűtésnél a láng késve bekapcsolása fokozatosan romlott idáig. Teszt, Fűtés ki-bekapcsolódás - 2021.11.27. Idő Különbség Történés 0:00 0:00 szobatermosztát magas Co-ra állít 0:05 0:05 turbina bekapcsol 0:49 0:44 hibajelző led villogás be 2:25 1:36 led villogás kikapcsol, láng be 3:20 0:55 láng ki 4:10 0:50 led villog be 6:07 1:57 láng be 6:51 0:46 láng ki 7:44 0:43 led villog be 9:55 2:11 láng be 10:23 0:28 láng ki 11:12 0:49 led villog be 14:22 3:10 láng be 14:57 0:35 kortyogó hang, láng ki, turbina ki 15:20 0:23 turbina be 16:30 1:10 led villog be 19:16 2:46 láng be 19:45 0:29 láng ki 19:48 0:03 fűtés hőszabályozó 2-ről 4-re állítása! na. na. led villog be 23:03 3:18 láng be 32:03 9:00 mérés befejezése Teszt, Előlap levétel hatása a fűtésre - 2021.11.27. Idő Különbség Történés 0:00 0:00 szobatermosztát magas hőm.-re állít 0:05 0:05 turbina bekapcsol 0:19 0:14 láng be 0:59 0:40 láng ki 2:09 1:10 láng be 2:35 0:26 láng ki 4:56 2:21 láng be 5:27 0:31 láng ki 7:04 1:37 láng be 7:38 0:34 láng ki 7:50 0:12 külső borítólemez alatti 2.borítólemez eltávolítása 7:51 0:01 láng be 14:57 7:06 2.borítólemez visszarakása 23:30 mérés vége HMV - Csapnyitás után a turbina bekapcsol, a láng nem, 1 perc után piros led hibajel. - Csapnyitás után a láng késéssel, 30-50 mp után kapcsol be. - Néha normál késéssel bekapcsol a láng. - A külső borítólemez alatti 2. fedőlap eltávolítása után a hiba megszűnik: a láng 5 mp-n belül bekapcsol. Vannak saját tippjeim: - A fűtés, láng ki-bekapcsolás: a fűtésvíz a hőcserélő vízkövessége miatt hamar felmelegszik, a hőérzékelő lekapcsolja a lángot. - A HMV láng bekapcsolásnál a turbina nem csinál elég erős vákuumot az áramlásérzékelő bekapcsolásához. Ha levesszük az előlapot, akkor megnő az áramlás. Ezek csak laikus részkövetkeztetések, én nem látom át a működést, hogy hány hiba lehet, azt meg főleg nem tudom, mi a megoldás?
Ha leveszed a tűztér borítását és megszűnik a kapcsolgatás , a kazán rendesen üzemel akkor vagy a levegőellátás kevés, vagy a ventilátor (turbina) nem forog eléggé (csapágyas), vagy a ventilátornál lévő presszosztát a hibás, vagy ennek a csöve elkoszolódott. Ezeket kellene megnézni.
Sziasztok! Baxi Prime 24 kombi cirkó már egy ideje naponta többször, jellemzően egymás után rögtön is néhányszor produkálja a következő hibát. Közben, reset-elések után jellemzően órákig hiba nélkül jól működik, majd újra, tipikusan reggelente, és esténként produkálja a hibát:
1. fűtés bekapcsol 2. nem sokkal utána valami kattanó hang, majd H01 18-as hiba (Nincs víz keringés (ideiglenes)) 3. utána E01 17-es állandó hibakód (Nincs víz keringés (állandó)) 4. reset után t17-es légtelenítés 5. vagy megjavul, vagy néhányszor ismétlődik a hiba Eddig a következők történtek: - melegvizes hőcserélő csere (fűtés hőcserélő állítólag láthatóan jó állapotban van) - esetleges dugulásra gyanakodva - NTC hőmérsékletérzékelők cseréje - kondenzvíz draincső bekötés tisztitása Mi más lehet ennek a látszólag rendszertelenül jelentkező hibának az okozója?
Nem lett jó, a panelcsere után is fenn áll a hiba. Ez a szerelő is csak tippelgetni tud, meg sok kiszállással sok pénzt elfecsérelni, de javítani azt nem.
Mivel egy napig ment, nagy valószínűséggel a panelcsere közben megmozgatott alkatrészek, vezetékek között lehetne keresni egy kontakt hibát. Még mindig nem tudja senki, hogy a "Felolvasztási funkció aktív" mit is jelenthet...
Szia! A paraméterek beállításánál be lett állítva a hidraulikus rendszerhez tartozó érték? A használati leírásban elég jól le van írva minden. Ha a beállításoknál az érték jól van megadva akkor már csak a tünetsorolóbal leírtak szerinti fűtési NTC lehet a probléma.
Nem voltam ott, de elvileg beállított mindent, ezt külön meg is jegyezte a kollégám, hogy ő azt hitte, panel ki, panel be és kész, de nem. Csak remélni lehet, hogy ez jól sikerült neki. 1 napig jó volt. De mivel ugyanaz a hiba és hibakód van, valószínűleg az marad, amit írtál, NTC.
Köszi, ez a táblázat gondolom belsős, ebben legalább van infó. Mondjuk az nem ártana, ha a Baxi szerelője ezt tudná...már 5-ször volt kint, de eddig még nem sikerült beletrafálnia. Nagyon köszönöm a nevében a segítséget! Hátha megsegíti a szerelőt hatodjára... A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2021
Sziasztok!
A következő lenne a gondom. Adott egy vaillant turbotec gázkazán, amivel jelenleg a fűtést biztosítjuk. Emellett dolgozik egy Computherm B300 wifi termosztát. A probléma, hogy mire a termosztát bekapcsol a fűtés rendszerben már hideg a víz. Viszont ha a kazán felfűt és a termosztát kikapcsol, akkor a beállított értékhez képest kis idő múlva 0.7 fokot is felfut a hőmérséklet a házba. Az alsó hiszterézis 0 a felső 0.1°C, tehát a jelenlegi beállított 21.5°C bekapcsol, 21.6-nál kikapcsol a kazán. Viszont a rendszerben a víz mire leadja a hőt felmegy egészen 22.2°C-ig is a szba hőmérséklet és nagyon zavaró az ekkora hőlengés. Valakinek esetleg van ötlete, hogyan lehet ezt a hőlengést kiküszöbölni? Az előremenő víz jelenleg 45°C, ha ez alatt van akkor a kazán nagyon sokáig fűt (kb 1 óra). Vagy esetleg valakinek ötlet, hogy merre érdemes elindulni?
Hello! Már pedig a kétállású szabályozás és a nagy tehetetlenségű rendszer az ilyen, leng..
Megoldás a fuzzy logic öntanuló termosztát, a PID szabályozás és a lángmodulációs szabályozás lehet.
A lángmoduláción gondolkoztam, de létezik külön modul? Vagy mindenképpen a szobatermosztát is csere?
Ha a termosztát csak ki-be kapcsolgat, honnan tudná a kazán, mit kell tennie? Ahhoz hogy lángmoduláció legyen, vagy analóg vezérlés, vagy busz kommunikációnak kell lenni.
De én igazából nem ismerem ezeket, csak a józan egyszerű paraszti gondolkodás diktálja..
Csak néhány kérdés: A múlt évben is ez volt a folyamat? Ez a kazán és termosztát volt beépítve? Akkor is ilyen volt, amit most leírtál? Vagy valami változás már azóta történt?
Sziasztok,
SD Isotwin F24 "F14 - 95°C fölötti vízhőmérséklet" kódot dobot, piros kijelzővel ki-bekapcsolgatott. Ha jól láttam, a termosztát már nem is kért fűtést. És valóban túlfűtés volt, "izzottak" a radiátorok, ezért is mentem oda a kazánház. Eléggé megijedtem, mi lehet ez?
Még valami beugrott: fürdéskor a HMV-t mintha a szokásosnál hidegebbnek éreztem volna...
Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2021
Ugyan ez volt a felállás, egy babával bővültünk és így már zavaró az a pár tizedes hőlengés.
Szerintem egy VRT50 jó lenne hozzá. A BUS kapcsokra (+ -) kell bekötni.
Reggel megint próbálkoztam: a termosztát nem is kért már fűtést, a kazán viszont - a rajta beállított előremenő hőfoktól függetlenül - csak fűt, fűt, tiltásig.
Szia! Lehet, hogy a váltószelep motorja nem áll át a megfelelő használatra (fűtés/HMV készítés) és a HMV rész értékét a fűtési oldalba nyomja a szivattyú. Ha ez a típus van beépítve akkor annyit tehetsz, hogy csak a motort leveszed a bordás "hollandert" elfordítva és megnézed, hogy a motor működik e a váltások alkalmával majd a tolórudat is meg kell nyomkodni, hogy nincs e megszorulva, vagy az egész patront ki kell venni és úgy szemügyre venni a szelepek zárását, hogy megfelelő e.
Most is mint előzőleg, minden probléma okozója a bitermikus hőcserélőben rejlik. A szakemberek a gradiens hibát említik de ez esetben a hőcserélő elvízkövesedése "gyors" változást idéz elő amitől a kazán lemodulál, majd szellőztet és ezt ismételgeti. Fűtésre álláskor a "vezér NTC" az a fűtési "szokott" lenni és ennek időbeni érték változása van viszonyítva a HMV NTC-hez ami ekkor etalonként szolgál, fordított esetben a HMV a fő és fűtési a segéd. Ezért lehetséges olyan, hogy fel lehet cserélni a két NTC-t. (Ha nem jól írtam le a bitermikusra jellemzőket a szakemberek ki fognak javítani.) Nem tudom már, hogy mi volt a megoldás előzőleg de most azt mondanám, hogy egy komolyabb savazást kellene "neki" adni, vagy elgondolkodni azon, hogy új kerüljön a helyére, mert menthetetlen. Sok bosszúságtól kímélnéd meg magad ugyanennyi időre, mint amennyit eddig kibírt a mostani hőcserélővel a kazán ha ki tudnád cseréli. Lehet, hogy beszéltünk is róla de most nem akarok okfejtésekbe bonyolódni, mert nem vagyok szakember és nem is tisztem bárkit is győzködni.
Ő viszont nem figyeli a külső hőmérsékletet.
Amit eddig használtál az nem modulálta a lángot csak ki-be kapcsolgatta a kazánt egy pontosabban tartott hőmérsékleti konstanson. Az ajánlott darab az folyamatosan beszélget a kazánnal, jelentős gázmennyiséget takarítva meg ezzel.
Ha kicsit lejjebb veszed az előremenő víz hőmérsékletét, akkor kisebb lesz a túllendülés. Azt írod, a felfűtés 1 óraig tart - gondolom be van programozva a termosztát, hogy engedje kihűlni a lakást, mondjak ha nem vagytok otthon, vagy estére? Mert akkor erről le kell mondanom. Ha nem akarod a nagy túlfűtést, akkor lassítanod kell a hőkőzlést, ami nem tud gyorsan felfűteni. Nálam mindig 21.5fokC van, a kazánon pedig annyira alacsony a víz hőfoka, hogy tudjon fűteni, de ne hullámozzon a hőmérséklet. Ha nagyon hideg van, kicst feljebb kell csavarni.
Az is megoldás lehet, ha a termosztátot közelebb rakod a fűtőtesthez, ne a szoba másik sarkában legyen!
Tudom, újabb pénzkiadást jelentene, de egy Honeywell termosztáttal meg tudnád oldani a dolgot. Azokon már a ciklusidőt is be lehet állítani, alapértelmezésben óránként 6 kapcsolási impulzust ad ki, tehát 10 percenként mindenféleképpen bekapcsol bizonyos ideig. Én a gyakori indítást soknak tartottam, ezért a ciklusidőt 3-ra vettem, így 20 percenként indítja a kazánt. Így is állandóan tartja a beállított 22 okot.
Visszatérve ide, ebből is az látszik, hogy az alkalmazott termosztát a hozzá tartozó érzékelővel nem adja vissza azt a komfort érzetet ami elvárható volna. Nem is tudja, hiszen csak ki-be kapcsolgat ami ugye nem egy folyamatos felügyeletet jelent és láng sem modulál folyamatosan. Én úgy "tudom", hogy a külső hőmérséklet figyelésére nagy kiterjedésű, légköbméterű helyiségeknél van jelentősége, értelme a hőlengések kiküszöbölésére a szabályzásban. Az más dolog, hogy a gyártók eladják az adott készülékekhez és megoldják azok csatlakozási lehetőségét is aminek nem sok hasznát veszi a felhaználó a tapasztaltak szerint. Van amelyik érzékelőt úgymond be kell csapni egy ellenállással, hogy valamit mozdítson a kazán munkapontján. Az általad használt kazánhoz már a felszereléskor a hozzávaló modulációs szabályzót kellet volna hozzárendelni, a vételárat nem rajzolta volna át számottevően. Ha "örökölted" vagy így vetted a lakást, ezzel a felállással akkor itt az ideje váltani és megtapasztalni a folyamatos szabályzás adta komfortérzetet. Az a vezeték nélküli kütyüt komolytalannak tartom a magam részészéről, mert nem biztos, hogy odáig elér a hossza ameddig ideálisan felhelyezhető volna és a wifi is lássa (de ez csak az én véleményem).
A termosztát folyamatosan 21.5 fokra van állítva (0-24h) program nélkül. Igazából itt megint az a gondom, hogy ha az előremenőt még lejjebb veszem és este bejön a nagy hideg akkor meg az előremenő lesz kevés. Igazából kezdek lemondani erről a wifis kütyüről. A lángmoduláció irányába próbálok elmozdulni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |