Fórum témák
» Több friss téma |
Helló!
Van hűtőből egy zanussi kompresszorom. nem akar elindulni. bedugom, elkezd búgni majd egy idő után kattanik egyet aztán nem csinál semmit, majd ha gondolom kihűl akkor újra kattanik egyet és újra elkezd búgni. szerintem az indítóreléje romlott el. be lehet valahogy indítani? a segítséget előre is köszi.
Totálisan nem értek a cucchoz, de az a kattanás nem inkább valami bimetál?
A hővédelem kattog benne,valószínűleg megszorult a motorja.Sajnos,kuka.
Próbálj a relé helyett egy 5µF-os kondit rákötni
Szia! Nekem is van ilyen kompresszorom. A
Idézet: az a védelmi bimetál. Ha jól tudom, valami oknál fogva van benne olaj, vagy valami folyadék, ami az ilyen téli hidegben be tud sűrűsödni és ilyenkor csak sokadszorra (8-10) indul be a motor. Ha szobahőmérsékleten van a motor, akkor Elsőre indulnia kell, ha nem megy, akkor tényleg kuka! Nem hiszem, hogy egy kondi segítene, ha kellene hozzá, gyárilag azt tettek volna bele! „kattanik”
Sziasztok
itt meg lehet nézni, hogy műxik a hűtő Bővebben: Link "valami oknál fogva van benne olaj" a hűtőközegben van olaj, hogy a motornak legyen kenése. "Nem hiszem, hogy egy kondi segítene" a kondi csak a probaüzemhez kell ez esetben, mert ez potolja az inditórelét. mert ha kondit kötsz rá, fáziseltolás lesz, s indul, ha a relé volt rossz, tehát a kondi a rossz relé kiszüréséhez kell. Ha a relé jó, de a gép még mindig nem indul, akkor elképzelhető (ha a hűtő öreg,)hogy kopásból eredően a motor "megszorult". Ekkor azt kell tenni, hogy kell egy jó gumikalapács, s amikor bedugod a gépet, amig búg, addig oldalról, felülről ahol csak lehet ütni kell, (normális keretek közt) előfordul, hogy elindul. persze ez csak ideiglenes megoldás, a motor hibásnak tekintendő, s csereérett. üdv BV
Szia
Itt mindet leirnak nagyon pontosan... Bővebben: Link üdv Linkek javítva; az előző hozzászólásnál nem tűnt föl, hogy széttolta az oldalt? Az URL gomb nem díszítő motívum a szerkesztőfelületen, legközelebb használd. -- kobold
A kondi nagyon jó ötlet. amúgy én betudtam indítani. relé kuka, áramotadtamneki és a segédfázissal indítottam.
Üdv mindenkinek!
Van egy ilyen Güde kompresszorom mint a képen és kitört a vékony kis rézcső a műanyag nyomáskapcsoló érzékelőből.Megpróbáltam visszarakni és működik is a kompresszor csak kifúj a csőnél ahol kitört és kb 5X annyi idő amíg feltölt a kompresszor.A kérdés az h annak a csőnek mi a szerepe egyáltalán?Nem lehet azt a csövet egy zárócsavarral kiiktatni?
Bár nem ismerem a gyártmányt, erős a gyanúm, hogy az a csövecske az indulását segiti elő a kompresszornak, tehát nem célszerű kiiktatni, inkább helyre kellene állitani. Van egy tehermentesitő szelep,ami induláskor a hengerfejben levő levegőt a szabadba engedi, igy könnyebben veszi fel a névleges fordulatszámot mint terhelve.
Éppen tegnap alakitottam át egy eredetileg kétdugattyús háromfázisú Boge kompresszor vezérlését (ami már egyébként 230V-ról üzemelt nyomógombok segitségével) automatikusra. Itt az eredeti tehermentesitőszelepet nem használták, mert azt a nyomáskapcsoló vezérelte hajdanán, de elromlott, és a cseredarabhoz nem illeszkedett. Igyhát időrelé, két darab mágneskapcsoló, és egy mágnesszelep felhasználásával sikerült az automatikus inditást realizálni.
Köszönöm a gyors választ.Nem nagyon értek a kompresszorokhoz, ez az első nekem.Az a baj h a müanyyagházból kitört a szelep.Nem nagyon tudom helyreállitani.Valszeg ujat kell vennem.De előtte kipróbálom hogy kiveszem a csövet és egy csavarral elzárom.Attól még a nyomásszabályzó kifog kapcsolni ha elérte a kellő nyomást ugye?
Idézet: „Attól még a nyomásszabályzó kifog kapcsolni ha elérte a kellő nyomást ugye? ” Igen. Problémás lehet azonban az indulás, ha ledugózod. Igazából csak a cseredarab segithet sajna.
Üdv
Kipróbáltam kiváncsiságból záródugóval és bevállt(egyelőre).9 bar-ra van állitva a szabályzó és normálisan bekapcsol 7 bar-nal.Ugyanúgy működik mint régen.Remélem nem tesz tönkre semmit ez a megoldás.A motor is simán indúl.Ha valamit észre veszek hogy nem úgy müködik mint ahogy kéne akkor veszek alkatrészet. Szerinted müködtethetem így?
Ha igy áll a helyzet, akkor használhatod. Egyúttal azt is jelenti, hogy a letört csövecskének más a funkciója, mint amit feltételeztem.
Mondd, miért van ilyen magasra állitva a nyomásérték? Már 7-8 bar is elég átlagos felhasználási területre. Nem elhanyagolható szempont, hogy élettartamban is meghálálja.
Alapból 8ra volt állítva csak én gondoltam h nagyobbra állítom.mert a mutató skála 14 ig volt.Ezért gondoltam kicsivel lehet magasabb.De amugy igazad van vissza fogom állítani 8ra.
De szerintem a csövecske az lehetett amit te mondtál.A cső végén volt egy kis szelep.De lényeg az h így is működik. Köszi az infókat.
Sziasztok!
Van nálam javításon egy kapocsbelövő pisztolyhoz való 1100W-os kompresszor. Olyat csinál, hogy amikor bekapcsolom megy 1-3mp-ig, aztán megáll, mintha kikapcsoltam volna. Van a motoron egy "reset" nyomógomb, ha megnyomom megint megy 1 mp-ig, de utána már ettől sem indul el. A kapcsolója olyan, hogy 90 fokot kell billenteni egy kart a kapcsolgatáshoz, viszont a tetején van egy kis gomb, ami egy lemezt nyomkod a kapcsolón belül, nem jöttem rá mire való. A motor párat körbefordul szépen, nincs rendellenes zaja és megállás után nem búg, hanem egyszerűen nem ad hangot, a megszakítót sem vágja le. Szívesen venném, ha valaki, aki már több kompresszort látott, mint én bármilyen jellegű segítséget adna. Köszönettel: Marci
Sziasztok! Nagyapámtól rám maradt egy házilag összeállított dugattyús kompresszor. Nos, ott rendesen működött de mióta elhoztam és összekötöttem egyszerűen nem akar indulni.Annyit változott, hogy ott egy fali elosztóházból kapta az áramot, itt meg raktam rá egy villásdugót. Amikor bedugom lehet hallani, hogy kap áramot, mivel búg. A motor viszont egyszerűen nem indul. A gombot nyomogattam én, de semmit nem csinál. Annyi lehet még a probléma, hogy állt egy jó 3/4 évet. Mi lehet a probléma? Mit kellene ellenőrizni? Előre is köszönöm a válaszokat!
A bekötő doboz fedelét vedd le és arról is készíts egy felvételt, mert így nem látom milyen motor ez. Lehet, hogy a nagyapádnál a dobozban volt egy kondenzátor is, ami most nincs a rendszerben.
Rendben! A képet csatolom. Valószínűleg egy teherautó vagy egy daru kompresszora volt valamikor. Köszönöm a segítséged!
Idézet: „de mióta elhoztam és összekötöttem egyszerűen nem akar indulni” Eredetileg nem háromfázisú táplálása volt?
Nem. Nem lett hozzányúlva. Eredetileg is egyfázisú. A nagyapámnál lévő kapcsolódobozból lett kicsavarozva a vezeték és rárakva egy villásdugó.
Viszont kondenzátor meg tényleg nincs rajta. Holnap megtudom nézni a kapcsolódobozt. Lehet ott van a kondenzátor? Lehetséges?
Na, most felhívtam azt az embert aki kikötötte. Kiderült, hogy az indítórelét és a nyomásszabályzót összekötő vezeték el lett vágva. Ezt ő összekötötte a kiszerelés után. Eredetileg a vezeték be ment a kapcsolóházba. Szerintem ott volt rákötve a kondenzátor. Ma megnézem. Csinálok róla képet is. Most akkor a kondit hova kellene kötni?
Sziasztok!
Most sikerült eljutnom oda. Kiderült, hogy az illető aki leszerelte konkrétan ott felejtette a falon az egész kapcsolóházat! Erről el felejtett szólni. Persze minden vezetéket elvágott és így esélytelen hogy magam rájöjjek a bekötésére. Mire oda értem a ház új tulaja már le is szerelte, így el tudtam hozni. Sajnos villanyszerelő ismerősöm csak egy van és ő meg 3-4 hét múlva ér rá. Tehát szeretném a tanácsotokat kérni a bekötésében. Előre is köszönök minden hozzászólást!
Üdv!
Abban kérnék segítséget hogy kaptam 1 használt SMILE típusú légkompresszort aminek nem pörög fel a motorja.gondolom a kondi adta meg magát.tudja valaki hogy mennyi és mekkora kell bele?mert egyet találtam benne de van még egynek foglalata meg vezetéke.
Sziasztok!
Van egy Hyundai olajos kompresszorom és olyan problémája van ,hogy nem tölti fel a tartályt ,épp hogy egy picit tölt rajta ,de tovább nem megy csak pörög a motor. Mi lehet a baj? Köszönöm A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2014
Sziasztok!
Talán volt már szó róla valamelyik topicban, de nem találtam meg. A problémám a következő: Vettem egy magyar gyártmányú (DEFÉM) légkompresszort EVIG 5.5KW-os motorral. Nagyon szuper, csak egy baja van. Az adattáblán nem láttam, hogy a 380V-os motor CSAK delta kapcsolású, ami azt jelenti, hogy iszonyú nagy áramfelvétele van bekapcsoláskor. Nekem 3x16A-es betápom van, ahol a nulla és a fázisa között 230V van. Sajnos bekötve a 3 fázist, levágja a biztosítékokat (nem tudom nagyobbra cserélni őket) indulásnál. Ha jól gondolom, ez megoldhatatlan probléma. Ezért nézelődtem és találtam ugyanilyen motort, csak az adattábláján az van hogy "csillag/delta"! Ez pontosan mit jelent? Értem én, hogy beköthető így is-úgy is, de gondolom csillagban kisebb a teljesítménye. Csillag-delta kapcsoló beépítése nem megoldható, mert a kompresszor ugye ki be kapcsolgat. Nem lehetek ott mindig, hogy váltogassam a következő indítási módot. Tehát a kérdéseim szépen sorban: - A csak delta motorral nem lehet trükközni, hogy elinduljon 3x16A-rel is? - Ha egy motoron a csillag és a delta is fel van tüntetve, akkor az mit jelent pontosan? Esetleg azt, hogy csillagban is tudja ugyanazt a teljesítményt? Vagy az lehetetlen? - Ha cserélnék motort, akkor a csillag/delta motort hogyan tudnám beépíteni, hogy ne vágja le a biztosítékokat indulásnál? Csak automatikus csillag-delta kapcsolóval? Bármilyen ötlet, hogy működjön? Köszi a válaszokat előre is. A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2014
Az eredeti delta motor adattáblája és amit meg szeretnék venni (ha van értelme):
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2014
Szia!
A másikat nincs értelme megvenni. Viszont ha a delta motorodnak ki van hozva a kapocslécre mind az összes tekercsvég, akkor köthetsz rá egy csillag-delta átkapcsolót, ami lehet automata vagy kézi kapcsolású. A legkorrektebb megoldás a frekvenciaváltó lenne, amibe sok hasznos funkció is bele van építve (túlterhelés elleni védelem, lágyindítás, stb.).
Arra gondoltam, hogy azt megveszem és ezt eladom. Akkor nullán vagyok. De ha ez egyértelműen csak delta, akkor hogy tehetnék rá csillag-delta átkapcsolót? Gondolom a másik motor (aminek egyébként a típusszáma ugyanaz!) nem véletlenül van úgy jelölve, hogy így is-úgy is köthető, mert annak biztosan kihozták a tekercsvégeket, míg a másikon nem. Különben mi értelme lett volna kétfélét gyártani...
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |