Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LC mérő
Igen kipróbáltam azt is amit te írtál,ezt a kvarc kimérést multéméterrel úgy kell,hogy közvetlen a kettes hármas lábra csatlakozok és úgy kell mérnem 2,5 voltot,vagy külön-külön a testhez képest? Mert a negatív és a kettes láb között 0,87V, a negatív és a hármas lábon 2,11V.És közvetlen a kvarcra mérve,vagyis a kettes és hármas láb között nem mérek csak 0,01V,vagyis nullát.
Nem az átkötést kell elvágni!!!!!!!!
A képen bejelöltem és p_istván is írta. a 2 kis forr szem (kékkel jelöltem) és a piros csík összeér, legalább is a kép szerint. Na ennek a kettőnek nem szabadna összeérni!
Az sajnos csak a képen látszik úgy,nem ér össze Most cseréltem ki a kvarcot is,de ugyan az a jelenség.
- kettes láb és a test (GND) 2,1V
- hármas láb és a test (GND) 2,0V Az érték lehet pont fordítva kell nem tudom, de a mérést a GND hez viszonyítva kell mérni Idézet: „Mert a negatív és a kettes láb között 0,87V” Na itt 2V kellene legyen. A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2014
Akkor itt lehet a hiba,mert ott nincs meg a két volt sajnos.Pedig a relé az kattog akárhogy is hallgatom,de akkor csak a pic-el lehet valami,én még mindig a programozóra gyanakszom.
Egy lcd-s órába megírt programot a picbe beleégetve ugyan azt csinálja a kijelző mint itt a műszerrel.Viszont ha meg egy led kijelzős óra programját írom bele a pic-be akkor az működik rendesen. Feltettem azt a kérdést a pickit klón topicban csak törölték a moderátorok,hogy olyan létezhet,hogy az lcd-re írt programokat hibázza el a pickit égetés során?
Ha csak, le nem áll a kvarc a mérés által bevitt terhelés következtében, meg azt sem tudjuk mivel és hogy mér.
De mondom, hogy fölöleges ezen variálni, ez a program elindul kvarc nélkül is, csak olyankor hülységeket mér, mert a 20 Mhz külső helyett a 8 Mhz-es belső óra megy. Ha a relé kattan akkor már biztos elindult a program és az LCD-nek már ilyenkor inicializálva kellene lennie, és minimum átváltania kétsoros üzemmódra, de itt láthatóan nem így van, mert a képen csak egy sor aktív, ami azt jelenti, hogy a PIC elindult de az LCD nem megfelelően kap vezérlést! Igérem, többet nem ismétlem magam... A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2014
LCM=Kijelző?? 5voltot kap és már mindent átnéztem többször is de semmi.Már csak arra tudok gondolni,hogy egyik kijelzőm sem Hd44780-as chippel szerelt,pedig direkt úgy kértem.
Ha nem azzal a vezérlővel van ellátva akkor is produkálhat ilyen hibát?A gyári nyákot csináltam meg mindenféle módosítás nélkül.
Szia! A panel lemosása is sokat segíthet.
Köszönöm,de már azon is túl vagyok A pickitre gyanakszom,most gyorsan összedobtam próbapanelon a topi féle pic-es dcf77-es órát és ugyan úgy nem indul el a kijelző,csak a felső sor és csak a négyzetek.Csak az az érdekes,hogy ha pl egy rgb ledes futófénynek a programját égetem vele akkor az tökéletesen működik,ha led kijelzős óráét az is működik,csak az lcd-re írt programokkal csinálja ezt. Létezhet olyan,hogy azokat hibásan írja meg valamiért?
Bővebben: Link
Adatlapbol valoban nem, de ez szerint teljesen jó. Hiába a kijelzőt nézed attól még a 2V meg még ki tudja mi továbbra sincs meg... Én is ilyen problémával küzdöttem, kérdeztem is, hogy mi a hiba... és azt a választ kaptam mint te... Nem kap vezérlést a kijelző Ez nem azt jelenti, hogy sz@r csak egyszerűen nincs aki megmondja neki mit csináljon. Engem ez arra ösztökélt, hogy a már 100000* átnézett a panelt jonak tituláljam... mivel nem láttam zárlatot .., mondom tuti elcsesztem a Pic programozását (akkor programoztam először Picket) de p_istván akkor rákérdezett "kattan a relé?" Erre én igen kattan... Akkor nem a Pic a hibás keressek zárlatot szakadást, elkötést bármit!! Majd kifolyt a szemem, mire vagy egy egész napos panel bámulás után megláttam, hogy 2 láb összeér.... pedig akkora volt mind egy focilabda De ennek ellenére mégse láttam meg mivel annyiszor néztem már, hogy jónak tűnt. Javaslom ne a panelt nézd egymagában rakd ki teljes képernyőre a nyomtatott áramkör képét és úgy vonalról vonalra egyiket a másik után ellenőrizd. Lehetőleg úgy hogy tükrözöd. Ui: a Piket pl úgy tudod ellenőrizni, hogy megy-e hogy méred a lábait sorra rámérsz bármelyik lábára a GND-hez viszonyítva 5,6,7,8,9,10. lábakon ha van mozgás (ingadozik a feszültség látszólag össze vissza) akkor a Pic próbálja küldeni a jelet. A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2014
Látod, nem nézegetni kellett volna, hanem mérni . A multi biztos kicsipogta volna neked pár perc alatt.
Akkor megint csak ki kell azt a hibát zárnom,hogy a programozással lenne valami bibi mert a relé kattan és ahogy te is írtad,hogy méregessek GND-hez viszonyítva én ezt úgy oldottam meg először,hogy megnyaltam az lcd kivezetéseit és éreztem,hogy váltakozik ott a feszültség(hol jobban,hol kevésbé ugrált a nyelvem Azóta már azon is túl vagyok,hogy méregettem multiméterrel is.Akkor marad megint csak a szemrevételezés és a szemkigúvadás hátha tényleg van benne valami zárlat.
Miért nem használjátok a szakadás vizsgálót? Az olcsóbb multiméterekével csak óvatosan, mert több volt feszültség jön ki a tapintók végén.
Azt használom,csipogtatom-csipogtatom de eddig még semmi hiba.
Idézet: nem erre lettem volna kiváncsi, hanem mivel és hogy táplálod meg az LCM3-at: elem, dugasztáp, labortáp? „LCM=Kijelző?? 5voltot”
áá bocsi,már leesett,már azt se tudom hol jár a fejem.Próbáltam elemről is meg dugasztápról is.Egyre inkább a programozóra gyanakszom,azóta összeraktam próbanyákra vicsys LCD-s hőmérőjét is és ugyan azt csinálja az LCD,megint csak a 16db kicsi négyzet
Szia!
Nem kötekedni akarok,de nekem több helyen is gyanús az a panel,lehet csak rosszul látok.Én egy hegyes valamivel (kisolló) körbe kapirgálnám nagyító alatt a vezetősávokat,főleg ott ahol eléggé közel vannak egymáshoz.Hasonló ónozott panelem volt egy más teszterhez a hiba is az volt egy idő után mint nálad,én átónoztam a kijelzőhöz menő vezetősávokat és megjavult,egy hajszálrepedés volt a ludas,szinte megtalálhatatlan volt még nagyító alatt is.Sokszor a maratás tökéletesnek tűnik,de ott maradhat egy átkos hajszálnál is vékonyabb vezetősáv két pont között,ami szinte láthatatlan.
Először én is a kontrasztra gondoltam, de belátom igazatok van, valahol máshol van a hiba.
Van egy olyan kijelzőm amit hibásan vásároltam meg (vagyis 2 másik hibátlan mellé kaptam), tehát nem számított mi lesz vele, ezért elkezdtem méregetni, fóliaszakadást és rossz forrasztást a (tüskesornál) kerestem, mivel más baját úgysem tudtam volna orvosolni. A panelja kétrétegű és furatgalvánok kötik össze a vezetősávokat. Nálam a furatgalván volt szakadásban az egyik tüskénél. Erősebben feszítve a tüskét jó volt,elengedve már jött is a hiba. A műanyag részét felfeszegettem a tüskesornak, kijavítottam a hibát és visszaigazítottam eredeti állapotába. Tökéletes lett.
Már nem is tudom kinek válaszoljak....
A PICkit2 egy 3 csatornás logikai analizátor is. Egy csatornát az LCD E jelére kötve, a másik két csatornát két lépésben a D7 és D6 illetve D5 és D4 lábakra kötve felvehető az LCD vezérlésének jelalakja. (Ha lenne a közelben Saleae 8 csatornás analizátor (úgy 3000 és 4000 Ft között szokott lenni az apróhirdetésben)) egy méréssel is fel lehetne venni.) A regisztrátumot kiértékelve rögtön látható lenne minden: A pic nem küld semmi váltást a vonalakon - nincs felprogramozva, nem működik az oszcillátora, esetleg zárlat a vizsgált vonalon (a magas szint nem éri el a 2V -ot / az alacsony szint magasabb, mint 0.4V). Van ugyan jelváltás, de nem minden vonalon - szakadás vagy zárlat a kérdéses vonalon. Van jelváltás, de több vonalon egyforma - zárlat a vonalakon. Az időzítés nem jó - az oszcillátor nem 20MHz -n jár. Egy érdekes tapasztalat: Egy frekvenciaváltóból kivett és kidobott vezérlő panelről származó LCD nem akart sehogy sem működni. A mérés mindent jónak talált, a testvéréből bontott darab kifogástalanul működött. A mérések közben egyszercsak elkezdett működni, de egy mozdulat után ismét nem működött .... Az LCD modul oszcillátorában levő SMD ellenállás volt törött. Hirtelennyiben furatszerelttel (100k) pótolva kifogástalan lett. Azóta SMD -vel javítva használom. Ha a fogásnál a kezem söntölte az ellenállást, az LCD felgyorsult... A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2014
Tud telepítse a legújabb verziót LCM3 és HEX.
Sziasztok!
Épp keresek egy megfelelő ESR táblázatot a készülékdobozomra, de nem találok. Miért van az, hogy mindegyiken más értékek vannak? Megértem hogy minden gyártó - minden terméke más értékű, de akkoris. Méregettem új, illetve ősrégi kondikat is, és ESR érték alapján nem tudok eligazodni. Akkora a szórás a táblázatok között, hogy akár kuka kondi is lehet perfekt, illetve a szuper is kuka. Hagyatkozhatok az 1.20 verzió kapacitáskiírására, vagy mindenképp figyeljem az esr-t. MAga a program sacc kb jó µF értékeket jelez. Táblázatra kb. 10*8cm helyem lenne, ezért jó lenne, ha többféle érték szerepelne rajta. (400V) A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2014
Felmerült egy kérdés ezelőtt, hogy miért van szükség 3 állású kapcsolókra...
Nem kontakthibám volt, hanem nem pontos a kapcsoló belső szerkezete. Előbb vált az egyik, mint a másik. Ezért jobb, ha előbb nullára rakjuk, és onnan váltunk áramkört. Most jöttem rá, hogy a tolókapcsolókat cseréltem csúszkásra. (Remélem találok ugyanebben a tokozásban háromállásút..)
Ez miért nem jó Bővebben: Link ?
Minden kondinál a gyártói adatlap alapján lehet megmondani hogy teljesíti a gyári előírást vagy sem, elég tág határok közt változhat a gyártótól és attól függően, hogy milyen célra gyártották függően. Ebből adódóan nincsen olyan varázstáblázat ami megmondja egyértelműen hogy jó-e vagy sem, kell hozzá egy kis tapasztalat és az hogy mire lesz felhasználva a kondi: 50 Hz-es táp, nagyfrekis táp, kisjelű áramkörökbe, stb. A mellékelt diagram egyszeű, egy átlagos kondi gyártó adatlapja után készült, ha a kapacitás és ESR értéke a görbéket megközelití (sárga tartomány) akor az egy átlagos kondi, ha a zöldben van akkor az egy jó LOW-ESR kondi, ha a pirosban van akkor valószínüleg már hibás[b][/b]
Billenőkapcsolót kell használni (két állásút) annál nem fordulhat elő, hogy rövidrezárja a két állást a váltás közben.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2014
Kitapostátok már az utat előttem. Igazadvan köszi, hogy koptatod a szád.
A grafikont meglestem. Új kondiknál zöldben vagyok. Van egy régi kondim: 50V 50uF Ennek a táblázati ESR értéke 1,3Ohm Nekem a műszer: 73uF 220mOhm ír. Ez táblázat alapján 470µF felel meg. Mindenképp ragaszkodjak az ESR értékekhez, vagy a példa jó lesz még valahová? Kb 40 éves szkópból bontott axial elko. A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2014
Nagyobb induktivitásoknál fordul csak elő. Kisebbeknél hiába rángatom a kapcsolót, mindíg a helyes értéket írja.
Ami a lényeg volna. Kaptam ismerősömtől (talán PC tápból) egy folytót. Nála ugyanez a müszer mutatott 2,5uH. Nálam a kapcsoló birizgálásával 1,7H és 0,15uH váltogat. Mérete alapján akár 1,7H is lehetne. A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2014
A táblázat alapján a kiszemelt, s a görbék közé beillesztett Elkonak minél kisebb az ERS értéke annál "Zöldebb", hibátlanabb?
Erről szól a táblázat. LEhet csak most esett le a tantusz, de ez igy oké? A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2014
Lehet igen, de nem vagyok biztos benne, hogy jól értem amit írsz, itt talán jobban körbeítram: Bővebben: Link
Már korábban írtam azt is, hogy cseréld a programot az 1.25 verzióra, szerintem javít az egyes induktivitásoknál jelentkező mérés problémáján! |
Bejelentkezés
Hirdetés |