Fórum témák
» Több friss téma |
Az USB szabvány egy dolog. 150mA, és az eszköz kérhet többet. (Ez a töltő nem fog.)
Nincs már olyan gépem, amiről tölteni lehet, illetve én korlátoztam a töltőáramot, mert apró akkumulátorokat használok.
Sziasztok!
Egy rossz laptop akkuból bontottam cellákat, mert nem mutatott feszültséget. A pakkot szétszedve az egyik cellán nem volt mérhető feszültség. Olvastam itt valahol a fórumon, hogy ilyenkor a cella tetején van valami nyomásbiztosíték ami kiold. A lyukon benyúltam, kicsit benyomtam majd szisszent egy jó nagyot. Ekkortól ismét tudtam feszültséget mérni, nem sokat olyan 1.5v körül. Tölteni kezdtem, de egy idő után fura folyamatos sziszegő-berregő hangot adott a cella. Nem mertem tovább tölteni nehogy felrobbanjon. A feszültség most kb. 3.8v. Elkezdtem kisütni, de így is folyamatosan adja a sziszegő hangját. Kuka? Szedett már szét valaki ilyen cellát? Mi van a belselyében?
Helló!
Tanácsotokat szeretném kérni egy 18650-es cella napelemes töltési ciklusával kapcsolatban: A napelem kis teljesítménye révén legfeljebb párszáz mA leadására lenne képes, így elgondolásom szerint az akkut a napelemmel egy Schottkyn és egy FET-en keresztül kötném össze melyet egy komparátor kapcsolgatna ha a cella feszültsége elérne X voltot. Ez egy mozgásérzékelős lámpában van egyébként, a napi töltés mellett az esti fogyasztás a jelenlegiek szerint alakulva nagyon csekély. Bár jelenleg működik (már amennyire, mert napelemes alkalmazáshoz nem megfelelő) egy MCP gyártotta 1 cellás töltőIC-vel, de télen ez ilyen állapotában nem fog funkcionálni. Az akku minél hosszabb élettartama érdekében mekkora feszültségig érdemes tölteni a cellát? 4,2 vagy 4V-ig? Illetve a másik kérdés hogy amennyiben jó a komparátoros megoldás, mekkora hiszterézist érdemes beállítani, tehát hány V-ig csökkenjen a cella feszültsége hogy újra rátöltsön?
Szia.
Ha kültéren lesz, akkor szerintem még hiszterézis sem kell, csak a komparátor, belövöd 4-4.2V-ra (ez sem olyan lényeges. 4V-tal kicsit jobban kíméled a cellát), és kész. Az alacsony hőmérséklet miatt lehet két évente cellát kell cserélni úgy is. Esetleg ha beraknád egy termoszba, akkor nem tudna annyira télen lehűlni, nyáron meg nem melegedne fel.
Szia!
Köszi a válaszod! Kültéren lesz igen, viszont e függvényében miért lényegtelen a hiszterézis? Arra gondoltam hogy így egyúttal egyszerűbb lenne egy teljes töltöttséget jelző LED működtetése is.
Mert télen a nagy hideg, nyáron a meleg hamarabb tönkre fogja tenni az akksit, mint a "helytelen" töltés. Egyébként is töltési ciklusban van limitálva a cella, tehát teljesen fel, és lemeríteni lehetne, az lenne a legkorrektebb. Amit te akarsz, az olyan, mint a mindig töltőn levő akksi, vagyis sosem fog lemerülni, viszont így nem tudom, hogyan lesz számolva a töltési ciklusok száma. Ezért is kár bonyolítani az egészet!
A teljes töltöttséget jelző LED szerintem felesleges, hiszen az is fogyaszt. Ha világít a lámpa, akkor meg úgyis tudod, hogy van kraft az akksiban. Nem hordoz érdemi információt a teljesen töltött akksit jelző LED. A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2015
Az a LED az csak nappal világítana a napelemről, nem az akkuról meghajtva.
Akkor mi most miről is beszélünk? "18650-es cella napelemes töltési", "mozgásérzékelős lámpában van", "Kültéren lesz igen" . El kellene dönteni.
A teljes töltöttséget jelző napelemről működő igen nagy fényerejű - nappal is látható - LED-ről.
(Hogy ha már az energia kárba veszne, legalább világítson nappal is valami jól láthatóan és akkor már legyen informatív is.) A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2015
Van egy ötletem, ha már ennyire szeretnéd tudni, mennyire van feltöltve az akksi.
Ha már lúd, legyen kövér: Egy LED nem hordoz túl sok információt... Ezért én így csinálnám: Csak akkor mutassa ki a töltöttséget, ha világít/világítana a lámpa, de akkor valami "működő" megoldás alapján %-ban írja ki 2db hétszegmenses kijelzőn 0-99-ig az akkumulátor valós töltöttségét (ezt nem lesz egyszerű megállapítani, hidegben a cella feszültsége alacsonyabb, és kevésbé terhelhető, ezért télen nem kellene 4.2V-ig tölteni! Be és kifolyó áram aránya sem megbízható, csak ha bizonyos időnként lemeríted a cellát teljesen, feltöltöd, és közben méred a valós kapacitását. Mikrovezérlő nélkül ez nem megoldható.). Vagy a feszültséget két, három tizedes pontossággal, és ebből már tudsz tippelni, következtetni, hogy mi a helyzet (saccográf). Így nem fog fogyasztani a LED kijelző, ha nem jár arra senki (mozgásérzékelős). Nappal nem kapcsol be a lámpa, viszont a töltöttséget kijelzi. Szerintem már tudsz mindent, már csak meg kell valósítani. szerk: A LED-et sem tudod egzaktan akkor bekapcsolni, ha az akksi fel van töltve. Télen lehet, hogy 3.9V-nál, nyáron pedig 4.1V-nál lenne "tele". Esetleg ha mérnéd a hőmérsékletet hozzá, stb.. de megint ott tartunk, hogy a cella élettartama nem indokol ilyen szintű pontos visszajelzést. Ha pedig beállítod 3.7V-ra, akkor télen már szinte le van merülve a cella, nyáron pedig 70%-os kb. még. Ötlet 2: ha kicsi áram folyik a cellába, abból már lehet következtetni, hogy a cella töltöttsége jó irányba halad, akkor mindig kiírhatja a töltöttséget. Gondold át, hogy melyiknek van értelme is, és nem túl bonyolult A végén lehet, hogy ráraksz egy LED-et, ami 3.7V-tól felfelé világít pár mA-t használva, a napelemre kötve, nem a cellára. De akkor meg azon fogsz szomorkodni, hogy éjszaka nem látod a töltöttséget A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2015
Szia!
Igen kuka. Vagy túltöltődött vagy túlhevült, és kioldott a CID, most pedig a biztonsági szelep hangját hallod. Angol leírás: Itt A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2015
Az esti kijelzés már meg lett oldva...Bővebben: Link
A nappali kijelzésre számomra az volna a kézenfekvő hogy amikor a komparátor zárja X voltnál a napelem és akku között lévő FET-et, egyúttal egy másikat nyit melyre egy LED van kötve.
Sziasztok,az RC modelautómba bepiszkolt az eredeti vevő (zárlatba ment a H-Híd).
Az akku tönkrement,és 60 dollárt nem akarok fizetni egy új akkúért+vevőért. (Az akku 60 dolcsi és a vevő 15 dolcsi). Helyette átalakítottam Arduinoval úgy,hogy Androidal lehessen írányítani Bluetooth-on keresztül. Egy helikopter szárazakkuját szereltem bele,csak az sajnos keveset bírja (hamar lemerül). Egy Li-Po akkumulátort szeretnék beleszerelni. A kérdéseim: Ezt az akkut tudnám-e töltetni evvel a töltővel? És kb. hányszor lehetne újratölteni? A válaszokat előre is köszönöm.
Ez a töltő ennek az akkumlátornak a töltéséhez készült. Kerítsd elő az akkumlátor leírását, rajta is van a figyelmeztetés az akksin, hogy használatba vétel előtt olasd el a biztonsági utasításokat.
Ez a fajta LiPo akku szerintem nem jó meghajtásnak, kis áramot bír a valami selejt lehet azért van oda írva hogy adóba való ami keveset fogyaszt egy motorhoz képest.
Nekem fel sem tünt,hogy selejt lenne,ezért köszönöm,hogy felhívtad a figyelmem.
Az az aku 7,78 dolcsi,és egy olyan akku,amelyiken nem írja,hogy 'Transmitter' az már 13,70 dolcsi. pucuka:Nem értettem meg,hogy melyik akkunak a biztonsági utasításait kellet volna elolvassam.
Azt nem is néztem hogy adóba való. Mindenesetre 2200 mAó nem sokáig elég egy valamirevaló motornak, de ki tudja mekkora áramfelvételű amotorod.
Amit linkeltél. Azt én sem tudom, mindenesetre rá van írva az akksira. Gondolom rá kéne keresni a gyártójára a feliratok alapján. A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2015
Sziasztok MCP73831 icvel meg lehet valósítani cellánkénti töltőt? 6db 3.7V 1800mAh akkuról lenne szó
ami 11.1V-os csapatban szolgálna, és egy másik ilyen pakk párhuzamosan lenne vele kötve. A kérdésem arra irányul hogy az IC-k nem mennek tönkre ha minden aksit külön töltök egy ilyen IC-vel?
Lehet de minden cellához külön táp kell, ezt úgy oldottam meg hogy flyback inverter és minden cella töltő elektronikának külön szekunder tekercs, de vasmagos több szekunderes trafóval is megoldható.
Akkor erre a célra megfelelne 6db telefon töltő? Csak mert van sok telefon töltőm ami 5V-os.
Köszönöm a válaszotokat,még egy keveset várok a vásárlással.
A biztonság kedvéért megemlítem (remélem teljesen feleslegesen), hogy a "telefon töltő" nem tartalmaz töltésvezérlést, hanem csak sima tápegység.
Szia a töltés vezérlést az MCP73831 IC fogja végezni minden aksihoz külön, a telefon töltők csak a különálló primert tekercseket szolgáltatja így nem kell tekercselnem.
Reméltem is. Csak a biztonság kedvéért írtam.
Szia! A telefontöltőket ellenőrizd, a kimenőfeszültségük üresen és terhelve is csak 5V lehet. Nézd meg az MCP adatlapját!
Szia egyformák 4.5V mindegyik töltő, az IC adatlap szerint max 6V.
Sziasztok! Már feljebb írtam de nem kaptam rá választ, hogy hogyan tudnék ebbe az elektromikába egy led-et beilleszteni, hogy mutassa mikkor töltődött fel a akku
A legtöbb töltő áramkör tartalmaz visszajelző LEDet. A vázlatrajzon nem szerepel, milyen IC-t használsz.
Egy telefon akkumulátorból bontott töltőelektronika.
Én olyanra gondoltam a ami egy ellenállás és egy LED-ből áll és az elektronika elé vagy után kell beiktatni sorosan, lehetséges ez így és ha igen akkor az ellenállás értékét hogyan tudom kiszámolni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |