Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Miért vegyem le az akkusarut hegesztéskor?
Lapozás: OK   2 / 2
(#) _JANI_ hozzászólása Feb 15, 2011 /
 
Gondolati kísérlet...
Adott egy olcsó telepes rádió. ( Ez akár egy kidobásra ítélt példány is lehet. Ami legalább egy állomás vételére még alkalmas, és nem kár érte ha tönkremegy. )
Kell egy munkadarab a hegesztéshez. ( Tetszőleges. )
Kell még egy vastag vezető aminek az egyik végét rögzíteni kell a munkadarabon. A rögzítés fix elektromos kapcsolat legyen. A vastag vezeték másik pontját a rádió test pontjára kell kötni. Lásd a mellékelt rajzon.
Kell egy hegesztő gép. ( S minden ami a hegesztéshez kell. )
Durva hasonlattal egy _Villard_vagy_Kaszkád_ kapcsolást kapunk.
.
1: A rádió legyen kikapcsolva. Az elem csak a rádiókészülék test pontján csatlakozzon az áramkörhöz. S mehet a hegesztés.
2: A rádió legyen bekapcsolva. Az elem mindkét pontján csatlakozzon az áramkörhöz. A rádió üzemel. S mehet a hegesztés.
.
De lehet csak nagyon kipihentem magam.
:hide:
(#) _JANI_ válasza _JANI_ hozzászólására (») Feb 15, 2011 /
 
Érdekes lenne egy kísérlet a kaszkád kapcsolású feszültségsokszorozóval...
(#) MM válasza _JANI_ hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
érdekes elgondolás,
mit szólnál ha a rádió helyett egy mikrovezérlős áramkört tennék? az közelebb van egy autó vezérlőjéhez..
nem igérem hogy most, de 1-2 héten belül videóval rögzítve megcsinálom a kísérletet! van egyenáramú CO-m, meg olcsó váltóáramú hegesztőm is.
(#) mex válasza MM hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
Idézet:
„van egyenáramú CO-m, meg olcsó váltóáramú hegesztőm is.”

Gondolom van akkor olcsó eldobható autóelektronikád is...
(#) MM válasza mex hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
az is akad...bár az én autómba van 3db bosch vezérlőáramkör, ABS/ASC, Automataváltó, Motorvezérlő
mégis sikerült akksisaru levétel nélkül egy kipufogórendszert szerkeszteni a kocsira, és jelentik jól vannak. Semmi rendelenesség nem jelentkezett.
az elmélet egy jó dolog, papiron minden úgy van ahogy elképzeltük, csak a valóságtól lehet messze van.. ezért szeretek gyakorlati kisérleteket csinalni
(#) mex válasza MM hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
Nézd...
Mások véleményére voltál kíváncsi ez ügyben, sok válasz is érkezett, és döntő többségük a saru levételét indokoltnak tartja, magyarázatot is fűzve hozzá.
Ettől függetlenül Te a saját meggyőződésedet hangoztatod, ami abszolút nem baj, csak felesleges volt a topicnyitás. Mondják, saját kárán tanul az ember, ez előbb-utóbb bekövetkezik, mivel a hegesztési műveletkor létrejövő indukált, vezetett áramút tervezése nem megoldható (egyszerű módon) véleményem szerint. Nem akarom a többi hozzászóló ezirányú érveit ismételni, számomra meggyőzőek.
Van még egy mondás:"Amig nincs baj, addig nincs baj"...
(#) MM válasza mex hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
Nézd, szerintem nem volt felesleges.
Szeretném kideríteni mi az igazság, és nem az alapján hogy elterjedt egy MÍTOSZ, és e köré építettek elméleteket. Az se meggyőző hogy valakinek valami tönkrement és mi lett volna HA..
Én mindenkinek írtam rá egy ellenvéleményt, hogy szerintem miért nem lehet azzal magyarázni a dolgot, vagy ez itt tilos?
A JANI elég jól felvázolta a dolgot, azt a kisérletet megcsinálom, ha tönkremegy az áramkör akkor majd aláírom hogy a többségnek volt igaza... Én már csak egy ilyen ember vagyok.
(#) mex válasza MM hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
Idézet:
„Én már csak egy ilyen ember vagyok.”


Nem vagyunk egyformák.
Kíváncsi lennék hivatalos márkaszervizeknek az álláspontjára is.
(#) MM válasza mex hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
"Vannak dolgok, amelyekről mindenki tudja, hogy nem lehet őket megvalósítani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megcsinálja."
(#) mex válasza MM hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
Igen ezt én is vallom. De ez esetben sokkal inkább rögeszme, mint józan belátás. Sok sikert hozzá!
(#) MM válasza mex hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
Ez szerintem pont fordítva van, az egy rögeszme hogy ha leveszem az akkut azzal megvédem az elektronikát.
Angol irodalomba urban legend kifejezés is feltűnik a témában...
Egyébként a szakszervízeknek van egy akkuvédő berendezésük amit rácsiptetnek az akkura hegesztéskor, egy ilyet szeretnék én is építeni.
(#) MM válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
"az akkun keresztül kap "igazi" testet az ív "
ezt nem igazán értem, el tudnád magyarázni mitől van ez?
és ha nincs bent az akku, más az akkuval párhuzamos eszközön miért nem igaz ez?
(#) MM válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
Ja és még valami, 1500Wos supressordióda elég lehet?
Igaz méretre ez se nagyonnagy..
(#) akos70 válasza MM hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
A perpetuum mobilén már túl vagy?
(#) MM válasza akos70 hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
a perpetum mobile nem ismeri a fizikát
(#) pipo válasza mex hozzászólására (») Márc 13, 2011 /
 
Igaza van Mex-nek." Amig nincs baj, addig nincs baj".Ha 100-bol csak 1-szer fodul elő, és a kár fél milla, akkor majd még ha parkolsz is leveszed a sarut. Különben létezik kimondottan erre a célra készülék. Én minden esetben használtam. Egy doboz cigi nagyságú, két rövid vezetékkel, csipesszel. A poralitást figyelembe kell venni, és az akksira csatlakoztatni. Ekkor nem kell az aksit lekötni. Pont azért van mert egy-két mérnök soha nem szerelt, és az aksikat a legváltozatosabb helyekre tervezte.
(#) dudzsi hozzászólása Ápr 28, 2011 /
 
Sziasztok!
Létezik egy szerkezet amit az akksira kel rakni ha hegeszteni akar az ember. A neve akkumulátor ör. A kérdésem az lenne tudja e valaki hogy mi van benne? Mert az ára eléggé huzos és hátha olcsobb csinálni egyet.
(#) GaborVW hozzászólása Jún 27, 2011 /
 
Hello!
Tanácsot szeretnék kérni. Látom ti otthon mozogtok az elektronikában... A Kipufogómat hegesztettem a minap persze az akkusarut nem vettem le hogy szóljon a rádió . A véget barkácsoltam és a negatívot a dobhoz tettem. Először ívet húzott ott is de jobban megcsiszoltam és helyrejött a kontakt. Mikor végeztem beindítottam az autót. furcsán kezdett el ketyegni majd lassult a fordulatszám és leállt. Próbáltam nagyobb fordulaton járatni (beálltam 3000re és tartottam a gázt) de elkezdett lassulni és befulladt. (93-as 1.4-es VW Golf 3.) Van valakinek tipp hogy mi mehetett tönkre? Egyébként más problémát nem vettem észre. A bekapcsolva hagyott rádió is működik. A segítséget előre köszönöm!
(#) idlob válasza MM hozzászólására (») Jún 27, 2011 /
 
Üdv! Csatoltam egy rajzot, itt láthatsz egy olyan helyzetet, amikor a hegesztőáram az akkun és egy fogyasztón át folyik.
Nyilván több dolog egyidejű előfordulása kell: egyrészt a testelés rossz helyen van, mert pl. a két fémlemez között van egy csavarozott közdarab, és ott átmeneti ellenállás keletkezett. Továbbá a készülék testelése is rossz helyen volt rosszkor.
Berajzoltam az áram útját, szerintem jól látható a baj.
Egyrészt valamennyi a hegesztőáramból átfolyik a fogyasztón. Nem tudni pontosan mennyi, függ a készülék belső ellenállásától, de bőven veszélyes lehet ez önmagában. Azok a beszámolók, amik felrobbant akkuról, elolvad vezetékekről szólnak, az pl. olyan esetben fordulhatott elő, amikor a kötés annyira rossz volt, hogy esetleg a teljes hegesztőáram rossz fele folyt.
Ha a kötés kevésbé rossz, akkor azért a nagyobbik rész a gyenge kötésen átfolyik, de feszültséget ejt.
És, most jön a lényeg: mennyire kell rossznak lennie a testelésnek?!
Hát, nem nagyon.
Képzeld el, hogy mondjuk az átmeneti ellenállás 0,1Ohm (egytized Ohm !!!). A fogyasztó normál üzemi árama legyen 1A. U=I*R, 1A*0,1Ohm = 0,1V feszültség esik csak, a készülék nyugodtan üzemel.
Most legyen a hegesztő áram 100A. U=I*R továbbra is, 100A*0,1Ohm = 10V!
A fogyasztó ekkor az akkumulátor és az előbb kiszámolt 10V; 0,1Ohm belső ellenállású forrás soros kapcsolására van kötve, ez így 22V!

A következőket a legnagyobb jóindulattal mondom, kérlek gondold meg:
Mennyibe kerül az akku saruját levenni? Semmibe?!
Mennyibe kerül egy olyan védő áramkör? Van az már 10 éve is, hogy 40000Ft-ről hallottam, nyilván azóta olcsóbb. Mennyi idő alatt javítasz meg 100 autót? Mert a 100-nál, pontosan 400Ft pluszköltséget jelentett autónként. Megéri neked? Engem tulajdonképpen nem zavar, csak kérlek mond el hol praktizálsz, mert autót azért nem vinnék hozzád, egész egyszerűen azért, mert nekem nagyon nem éri meg, ha egy ilyen hegesztés után még 5-6 napig nincs autóm, amíg meghozzák bele az új számítógépet. (Nyilván a pluszköltség nem zavar az úgyis Te fizeted.)

scan 2.jpg
    
(#) mpisti válasza GaborVW hozzászólására (») Jún 27, 2011 /
 
A te eseted az,amit MEX írt, hogy; t.i. "ha 100-ból csak egyszer fordul elő" nos, nálad előfordult. Elviszed az autódat egy olyan szakihoz,aki bele tud nézni a központi egységbe,-gondolom a te autódban már van- aztán ha szerencséd van kitörli a hibát,ha nincs, akkor megmondja hogy mi az,amiből újat kell venned az autódba.
Azt hiszem MM fórumtársunk elgondolkozik az eseted után az általa képviselt állásponton.
(#) GaborVW hozzászólása Jún 28, 2011 /
 
DD. Sosem voltam átlagos . Munkatársaim meg is dícsértek hogy biciklivel mentem ma dolgozni esőben . többen említették a légtömegmérőt is... Köszönöm a segítséget és továbbra is várom a javaslatokat!
(#) bodgabo válasza GaborVW hozzászólására (») Jún 28, 2011 /
 
Mivel kipufogót hegesztettél és a hibajelenségből, én első körben az ECU lambda-szonda jelillesztő/erősítő kör meghibásodására gyanakszom. Sajna kicsi az esélye hogy házilag javítható. OBD lámpa nem villog amikor jár a motor?
(#) GaborVW hozzászólása Jún 29, 2011 /
 
Nincs benne motordiagnosztikai visszajelző.
(#) MM válasza idlob hozzászólására (») Szept 16, 2011 /
 
Közben felépítettem egy komplett kipuffrendszert az autómra, bmw automata váltóval, kipörgés gátló, abs, airbag, szóval van benne elektronika bőven.

Nem vettem le a sarut, mert nincs kedvem újraprogizni mindent. Motorvezérlő fuel trimek nekem ne menjenek el, se a rádió, se a fedélzeti compi adatok..

Csodák csodájára nem ment tönkre semmi.

Ha 0,1ohm lenne a test ellenállása régen rossz lenne, mert mikor elkezd az önindítód 300A-t felvenni nem igazan működne a dolog, nekem hátul van az akksi ott is van testelve és előre a karosszéria viszi az áramot, érdekes 300A-nél se esik még 1 volt se rajta.

Egyébként meg csináltam egy túlfeszvédőt, supressorokból, krokodilcsipeszes kivitelben rácsatlakoztatható az akkura igény szerint, volt vagy 300 forint.
(#) MM válasza mpisti hozzászólására (») Szept 16, 2011 /
 
Igen, de az hogy benne van a lambdaszonda az áramkörbe, mi köze az akkunak? ha leveszi a sarut valószínű akkor is ugyanúgy hazavágja az ecu-t 100ból 90szer.. egyszerűen a szondát kell lehúzni.
(#) barany165 válasza MM hozzászólására (») Szept 16, 2011 /
 
Szia! Evidens dologról kár témát nyitni /forog a föld, de miért stb./ Nézd meg a hegesztő áram nagyságát, feszültségét, alakját! Hasonlítsd össz pl,: a lamdaszonda feszültségével, a motorvezérlő alkatrészeinek feszültségtűrésével! Mérr?
(#) MM válasza barany165 hozzászólására (») Szept 16, 2011 /
 
Attól hogy kiveszem az akkut, nem változik meg a motorvezérlő feszültségtűrése.
Ez az ami evidens
(#) llaci56 hozzászólása Jún 9, 2019 /
 
Remélem, nem késő...
Az akkusarut már 1970-ben is le kellett venni a generátoros járművek ívhegesztésénél. Abban az időben elektronika csak akkor volt egy autóban, ha lelkes amatőr épített bele. Tehát csak a generátorosoknál, hogy a dióda ne menjen tönkre. A generátor diódák ugyanis nagy áramú, de kisfeszültségű alkatrészek és nem viselik el a nagyobb fesz. csúcsokat, amik pedig keletkeznek a váltó-nagy áramú hegesztésnél. A kapható védelem (TELWIN) is ezt védi.
(#) Ge Lee válasza llaci56 hozzászólására (») Jún 9, 2019 / 1
 
Azért elmagyarázhatnád nekem, hogy ha ráteszem a fém vázra a testcsipeszt, majd ugyanazon a fém vázon elkezdek ívet fogni, akkor hogyan lesznek feszültségcsúcsok a generátor diódákon?
Szerencsére mára olyan autóm van amit nem kell hegesztgetni, de volt régen sok olyan amit kellett. Egyiken sem kötöttük le az akkut soha, mert minek, mégsem lett soha semminek baja. A mai autókat meg már akkucsere esetén sem kötik le, hanem betesznek egyet addig a szivargyújtóba, mert különben az égvilágon mindent elfelejt, némelyikkel újra kell tanítani a kulcsot, az ablakemelőt, de még a motorvezérlő is visszaáll valami standard üzemmódba.

Azt meg már majdnem el is felejtettem, hogy az azonos, negatív potenciálon kialakulni nem tudó feszültségtüske vagy akármi, ami szerinted tönkreteszi a diódát, az mitől ne tenné tönkre a saru levétele után? Akkor lesz csak feszültségtüske a hegesztésnél ha rajta van a saru, ha leveszem akkor meg nem lesz?
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2019
Következő: »»   2 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem