Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Minden, ami modell
 
Témaindító: H.Viktor, idő: Nov 28, 2007
Lapozás: OK   65 / 90
(#) Pez666 hozzászólása Jan 17, 2012 /
 
Hali!
Milyen jellel kell vezérelni a modellekhez kapható brushless dc motorokat?
(#) Pixi válasza Pez666 hozzászólására (») Jan 17, 2012 /
 
Hali!

A legegyszerűbb egy hozzá való szabályzóval!

üdv
PIXI
(#) robinson válasza Pez666 hozzászólására (») Jan 17, 2012 /
 
Szia!
Az elég bonyolult, de lényegében 3 párhuzamos PWM jel.

http://www.edn-europe.com/cmsimages/1007/50f2.jpg

(valamikor régebben találtam egy jó animációt is erről, ha sikerül megtalálni, belinkelem
(#) Kovabe hozzászólása Feb 17, 2012 /
 
Sziasztok
Nagy problémába ütköztem méghozzá hogy hogyan tudom megcsinálni azt hogy servo helyett egy relét vagy valami kapcsolt üzemü cuccot tudjak üzemeltetni. Ja és persze minél egyszerübben
Üdv Kovács
(#) Pixi válasza Kovabe hozzászólására (») Feb 17, 2012 /
 
Hali!

Ha van egy olyan szervód amiben az elektronika jó, akkor abból már meg is tudod csinálni!
Nem kell mást tenni, mint kivenni az elektronikát, és a benne lévő potit átkötni két ellenállással, azt hiszem 1K jó is hozzá! A lényeg hogy egymormák legyenek, és ezektől olyan lesz mintha a poti középállásban lenne mindig! Utána adott a motor vezeték pár, aminél az egyikre teszel egy diódát, és utána jöhet egy 5 voltos relé, amit egyik állásban bekapcsol másikban ki!
Ennyi lenne az egész!

Ha valami nem tiszta írj!

üdv
PIXI
(#) attila1 hozzászólása Feb 28, 2012 /
 
Sziasztok!
Van egy gyro-s dupla felső-rotoros helim.A fogaskerék viszonyok a következők voltak:egyik motor fogaskerekeinek a fogszáma 10,a hozzá kapcsolódó műanyag-fogaskerék fogszáma 100,ez a eredeti,ez ép.
A másik motor fogszáma 11,az ehhez kapcsolódó műanyag fogszáma eredetileg 99 volt.A helyzet az,hogy amit kaptam helyette a 100 fogszámú,és rendben fut,nem darál.Az előző (99) fogszámú kerékről néhány használat után ledarálta néhány helyen a fogakat.
Vajon mennyiben befolyásolja a tulajdonságait a helinek,hogy ha a gyárban nem szúrták el az arányokat,és 99fogszám helyett a 100-assal használom a helit...
Remélem érthetően fogalmaztam.
Várom a válaszokat.
Üdv!
(#) kkrisz75 válasza attila1 hozzászólására (») Feb 28, 2012 /
 
Helikhez nem nagyon értek, én is csak kezdő vagyok, de egy váltó áttételezéshez igen.

Ami nekem van heli abban egyformák a fog kiosztások.

Te nálad az áttétel számítás szerint kell lennie eltérésnek. 100/10 nem egyenlő 99/11 el.
Ha ez eredetileg ilyen akkor a vezérlő ez szerint szabályoz így el kellene kezdenie forogni egy helyben miután más fogszámú kereket tettél be.

DE, ahogy írtad van bent giroszkóp, így gondolom annak pont az a feladata, hogy az elfordulást a két rotor forgási sebessége alapján kiegyenlítse, így ez a kis áttétel eltérést kompenzálni fogja.

Ha így van akkor a most gyorsabban forgó motor rövidebb élettartamú lesz. (azt senki meg nem mondja mennyivel, még azt sem tudom egy ilyen kis motor mennyit bír.)

Szerintem azonban a gyárban elszúrhatták, különben nem darálta volna el. Elvileg a fogaskerekek gördülnek egymáson, így ha még egyezik is a fog ívelése (ilyen kicsi fogaskerekeknél azért nagyobb a szórás), még akkor is lehet a kiosztása hibás. Ilyenkor néha foghegyek egymáshoz ütköznek és az erősebb fog győz idővel. Aztán ott már ugrik, majd megforog és darál.

Egy ilyen kis helinél nem hallod, mert a műanyag hajlik. De egy autónál ott szétrobban a difi ház is. De az ok hasonló.

Apropó, érdemes megnézni, hogy ne foghegyen és nem is fogtövön járnak egymásban a kerekek, mert az is kinyírja a gyengébb anyagból lévőt.

Szerintem ez lehet.
A tapasztaltabbak, majd adnak pontosabb infót.
(#) attila1 válasza kkrisz75 hozzászólására (») Feb 28, 2012 /
 
Ez egy 42cm-es heli,és én úgy vettem már,( üzletből küldték)hogy az egyik villanymotoron 10 fogszám,a másikon 11fogszám volt. Ahogy írtad,100:10,ez most is hibátlan,és 99:11-hez volt.Na a 99-es kb. 4-5 használat után lekopott,hiányos lett.Amit kaptam,az 100,így most 100:11-hez az arány.Nem foghegyen,én nem fogtőben fut.Ahogy néztem,és próbáltam járatni,a gyró nem engedi pörögni a gépet,trimm-re most is jól reagál mindkét irányba.Persze járatni kéne sokat,hogy változik-e a fogaskerék állapota...Lehet,hogy elrontottak valamit a gyárba???
Köszönöm a választ!
Üdv!
(#) Pixi válasza attila1 hozzászólására (») Feb 28, 2012 /
 
Hali!

Sok lényege nincs a fogszámnak, mert mindegyik motor fordulata a trimmel állítható, így nem fordul el semerre a heli! Vagyis az áttétel a két kerék közt lényegében bizonyos határok közt mindegy!
Nekem rendes heli van aminél ugye egy pár lapát van és 4 szervó! De ennél ugye a végső fordulat miatt számít a fogak száma, mert ugye itt lényeges mennyit forog a rotor!
Sztm egy koax helinél mindegy! üdv PIXI
(#) neocska hozzászólása Márc 29, 2012 /
 
Hello mondenkinek!
Szeretnék késziteni egy BLDC motrot teljesen az alapoktol.
Hány polus ajánllott? Milyen képlettel számolatom ki a huzalvastagságot, mennyi tekercs kell, ha adott a feszültség?
(#) robinson válasza neocska hozzászólására (») Márc 29, 2012 /
 
Ajánlom figyelmegbe ezt az oldalt.
http://www.bavaria-direct.co.za/models/motor_info.htm

Szerintem csakis outrunner (külső forgórészes) motorban gondolkodj, inrunnert próbáltam újratekercselni, 6.-7. próbálkozás után feladtam.
(#) neocska válasza robinson hozzászólására (») Márc 29, 2012 /
 
Köszönöm a linket, már jártam azon az oldalon, de ugynézki hogy átsiklottam fölötte.
(#) robinson válasza neocska hozzászólására (») Márc 29, 2012 /
 
Érdemes ezt böngészgetni, minden le van írva ami kellhet
(#) kiss1999 hozzászólása Ápr 12, 2012 /
 
akarok egy fúró motort vezérelniszervóval+ egy fetes H-híddal. Ugye egy mikroszervó potméterjének a helyére ugye ugyanakkora ellenállásokat teszek akkor forog körbe a motor folyamatosan. Eddig oké. de én a szervót és a mfúró motorját külön feszről járatnám. vagyishát a szervó egy stab-ic-n keresztüladnék neki 7.2v-ot(7805+dióda) . Ebben az esetben ugye a föld marad közös . Így működne? ja és Hhídra mekkora ellenálás kell majd a Fet-ek elé? a motor 8-9 ampernál nem eszik többet de szerintem én 10-16A-es feteket használok majd. és másik kérdésem az hogy lehet e így fordulatot szabályozni? Itthon van most
IRF640-em 2db és azt gondoltam hogy veszek mellé irf 9640-t és akkor lehet H-hidat csinálni. ezek jók?
(#) kkrisz75 hozzászólása Ápr 13, 2012 /
 
Sikerült szert tenni egy ilyen kis gépre...
Bővebben: Link

Igaz feb. közepén rendeltem és tegnap ért ide.

Eddig jól működik. Mind a 4 irány.
De már 10-15ször töltöttem USB-ről és hibátlan.

A régi helinél 3 töltés után meghalt az aksi.
(#) kkrisz75 hozzászólása Ápr 26, 2012 /
 
Segítség kellene.

Amit vettem helikoptert elszállt benne az egyik kis motor.(koax heli alsó lapátot hajtó motor, lásd az előző hsz.-ben a helikopter linkje)
Napi 4-5alkalommal töltés és repülés. Amióta megvan.
Akksi bírja, de az egyik motor, tegnap nem indult be.

Volt nekem 2 másik motorom, amit még az előző helihez vettem, ugyan így néznek ki, de a tengelyük kicsivel nagyobb átmérőjűek. Viszont a régi heli is 7 fogú fogaskerékkel volt, így be tudtam tenni. Azt már hozzá fúrtam.

Viszont most 3 percig sem repül és már ereszkedik, míg a régi motorokkal 6-8 néha 10,( ha jól mentem és nem inogtam fel-le), percet is ment.

Tud valaki tanáccsal segíteni?
3,7V 240C LiPo akksi van benne.

Kettő kis fogyasztású vékonyabb tengelyű motor kellene. Van ezek közt külkönbség. (vennivalóról származik a másik két motor)
(#) zolika60 válasza kkrisz75 hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Az eredeti motort megvizsgáltad, hogy mi baja lett? Hátha javítható.
(#) kkrisz75 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Nem, az hogyan kell? Hogy érted?

Vegyem le a hátulját? Mit találok benne? Nem szedtem még szét ilyen kis motort.
(#) kkrisz75 válasza kkrisz75 hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Szétszedtem...

Hát közben letörtem a két vezetéket de lejött a hátulja.
Sajnos így nem javítható. A lemezek amik a szénkeféket helyettesítik abból az egyik el van égve.

Nem csoda, hogy nem forgott...

nem is hiszem, hogy ilyen kupakot lehet szerezni, így a motor kukás, ha jól gondolom.
(#) zolika60 válasza kkrisz75 hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Bizony kicsit óvatosabban kellett volna eljárnod. Akkor nincs más szerezned kell egy másikat.
(#) zolika60 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Talán ha egy képet feltennél róla valaki tudná hol találhatsz másikat.
(#) kkrisz75 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Találtam másikat, ami a shyma s107, Vmax,... típusokhoz adják. vennivalo.hu oldalon....

Az a baj vele, hogy nekem van Vmax kis helikopterem is de nem jó hozzá. Az volt a problémám azzal is, hogy a motor tengelye nagyobb mint a gyári.
A fogaskerekek nem mentek rá.

Azokat fúróval nagy nehezen kifúrtam, de akkor meg könnyen jár rajta. Pont olyan méretű a tengely, hogy a kisebb fúró kicsi, a nagyobb, "nagy".

Aztán bekerült a helyére és bár működöt a Vmax-ban, egy repülésig és egy töltésig, mert felpúposodott az aksi.

Akkor vettem ezt a helit ami 4csatornás koax. nagyon jól repült és alapból 2x többet repültem vele és hibátlan volt eddig.

Viszont most, hogy átraktam az új motorokat, ugyan az a hiba, hogy talán kevesebb a fordulatszáma. Repül vele, de nagyon nehezen emelkedik, a gyári motor hangja is mintha gyorsabb lenne.

Aksival nem lesz gond, mert ezen sz aksin rajta van egy védő elektronika.

Viszont ennek nem látom sehol a típus számát, hogy rá tudjak keresni.

Kinézetre a motor ugyan úgy néz ki mint a s107, Vmax stb koax helik-é.
(#) zolika60 válasza kkrisz75 hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Valószínűleg ez a nagyobb tengelyű motor nagyobb feszültségű is. ezért nem forog annyira és ezért eszi meg az akkut. Ezért javasoltam, hogy tedd fel a képét, hátha valaki tud neked forrást ajánlani az eredetivel megegyező motorra. Nem kell annyi enter. Bízd a tördelést az oldal programjára.
(#) freechat hozzászólása Máj 8, 2012 /
 
Van egy gagyi helikopterem ami régen szépen repült.
Most, hogy újra elővettem sajnos nem tud felszállni, de látszik rajta, hogy csak egy hajszál hiányzik hozzá. Ha feldobom akkor szépen lassan ereszkedik le.

Mechanikailag rendben van.
Mi lehet a baja? Az akksija ment volna tönkre?
Van erre megoldás, olyan ami nem akksi cserével végződik?

Utóbbinál arra gondoltam, hogy még ha kevesebb időt is tud a levegőben tölteni akkor is jobb, mint egy új 4.000 Ft-os akksi.
A két motor csatlakozója előtt látok egy tranyót két ellenállással.
Ha ezeket kicserélem akkor meg fog növekedni a teljesítménye?
Ha igen mire érdemes cserélni kisebbre vagy nagyobbra?

(majd rakok fel képet is, meg adatokat, most csak az elv érdekelne, hogy van-e remény ).
(#) zolika60 válasza freechat hozzászólására (») Máj 8, 2012 /
 
A halott akkun csak a csere segít. Bármi mást cserélsz nem javít a helyzeten.
(#) Mybuster válasza freechat hozzászólására (») Máj 8, 2012 /
 
Nem érdemes a tranyókat változtatni mert nem érsz vele el semmit csak azt hogy nagyobb áramot fog elbírni de a motor teljesítménye nem fog nőni (HA csak ki nem cseréled,ehez kell méretezni a tranyókat vagy FETeket.Az aksit muszály cserélni!
(#) freechat válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 8, 2012 /
 
Az akksi nem halott, csak tippeltem, hogy az lehet a baja, de forgatja ugyanakkora teljesítménnyel jó sokáig.
Csak pont egy kicsi hiányzik ahhoz, hogy fel is szálljon.
(#) zolika60 válasza freechat hozzászólására (») Máj 8, 2012 /
 
Mérd meg. Feltöltöd maximumra és egy megfelelő izzón keresztül kisütöd, közben méred az időt. Ebből ki kell derülnie a kapacitásának. Ha ez a ráírt kapacitástól lényegesen kisebb akkor az akku hibás. Persze mechanikus hiba is lehet, ha valami csapágyazás, vagy fogaskerék szorosabb a kelleténél.
(#) freechat válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 8, 2012 /
 
Ok, a megfelelő az mit takar, ez így most olyan, mint a csipetnyi só

LiPo az akksi.
3,7 V, ha jól emlékszem.
Következő: »»   65 / 90
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem