Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Minden, ami modell
Mekkora a kapacitása? mAh Szerintem ez is fel van tüntetve rajta.
Holnap megnézem, addig is köszönöm a segítséget.
Sziasztok!
Akksinál lehet olyan hiba is, hogy a kapacitása meg van, szinte hibátlanul felveszi a töltést, és le is adja, viszont nem képes elég áramot leadni! Pl lehet gyárilag lead 10 ampert, de ez már csak 5-öt! Én a modellezésnél ezt tapasztaltam!
Még ilyet nem láttam. Általában ha nem tud leadni elegendő áramot, akkor a kapacitás is a névleges alatt van jóval. Mondjuk ezekben a helikben eléggé "csúcsra" vannak járatva ezek az akkuk. Kicsi kapacitás csökkenés is okozhat hibát. Egyszerű áramméréssel kideríthető lenne, ha ismernénk a gyári értéket.
Hát én most abból indultam ki, hogy van két 3 cellás 2200mAh-es LiPo aminél kb 2-300mA a felvett töltés 3V/cellára merítés után, de a 35A szabival és 10 körös 540-es BL mocival szerelt verda sokkal kevésbé ugrik, és a végsebessége is kevesebb! De ugye egy ilyen helinél nehéz megállapítani, hogy mennyit is vesz fel! De ugye egy ilyen kis helinél minimális fordulat esés is elég hogy ne emelkedjen fel!
3,7V, 800mAh-s az akksi.
Akár azt is meg tudom mérni, hogy mennyit fogyaszt amikor csúcsra járatom a rotorokat. Az a baj, hogy ilyen akksiból nincs másik itthon, csak egy 11,1V-os 1100mAh-s a repülőmbe. Az pedig egyrészt nehéz, másrészt ugye kicsit ütősebb
Azt kéne megtudni, mennyit vesz fel amikor repül, vagy legalábbis amikor tudna. De kiindulásnak az is jó, ha a jelenlegi áramfelvételt megméred. egyébként mennyi ideig repült amikor jó volt?
Őőőőő, ezt nem illik megkérdezni.
Mindig hamarabb zuhant le, minthogy kifogyjon a nafta. De amúgy 10 percig szerintem simán repült. utána kezdte azt, hogy lebegett, de amikor mozgattam zuhant
Akkor gondolom több mint 1A-t is felvett, ami ennek az akkunak nem használ nagyon. Mérd meg, mos mennyit tud felvenni.
Jut eszembe a töltőt nézted rendesen feltölti?
, a töltő csak annyi, hogy egy adaptert rá kell dugni.
A repülőhöz való töltőmre sajnos nem megy rá, csak 2,3 cellát tud tölteni.
Akkor mérd meg a töltési feszültséget. 4,2V kéne legyen.
Kéne
Nos a mérések: Akksi magában: 4,0 V Rákötve és teljes terhelés alatt: 2,9V Az áramerősséget nem tudtam megmérni, bekötöttem sorba a mérőt, ráraktam, hogy 10A-t tudjon mérni (a 200mA gondolom kevés). Bekapcsoláskor a ledek égnek, de amint ráadom a kakaót felmegy 0,5A-re és csak sípol, nem indul el egyik motor sem. A fura az, hogy ha egy drótot rakok az akksi és a heli közé akkor forognak, de ha pl a drótot megtoldom egy krokodilos résszel akkor terhelés alatt nem csinál semmit. Éreztem én, hogy nem ezt kellene megvenni, mivel nincs ilyen töltőm itthon csak amit adtak hozzá. Az elvileg egy 3,6V-os 400mAh-s adapter... Ilyenem van: Töltő
Az első mérésből kiderült, hogy akkucsere.
Igen tuti,akku csere 2,9V már rég rossz a Lipo.nak min 3.2V az ideális. Már 3.2V nál a szabi le is kapcsolja a motort.
Szia!
Reklámozási cél nélkül: én náluk rendeltem Li-Po akkukat (ami most akkus fúrógépet hajt), korrekt csapat, nem sok olcsóbb céget találtam,amikor keresgéltem. A LiPo egyik előnye a nagy terhelhetőség, már elterjedtek a 20C-s tipusok is hálistennek sárkányellátó üdv: hp
Igen az nagyon jó oldal,de lehetne sorolni még rengeteg oldalt. Rc panda[OFF]
Sajnos az adapter sem alkalmas töltőnek. Lehet egy rendes töltő javítana az akkun egy kicsit. Ha veszel újat mindenképp szerezz be egy töltőt is hozzá, hogy hosszabb életű lehessen.
Az nem lehet, hogy a töltővel van baj, vagyis nem tudja rendesen feltölteni stb....?
Nekem volt ugyan ilyen töltőm, ami a 2 cella 4000-es LiPo-t simán feltöltötte 8,4 voltra! De amit te írtál az egy cella, és lehet egy cellát nem tud rendesen tölteni, mert ugye balanszírozva tölt, és nem tud úgymond mihez tartani. Ez is lehet gond!
De modelles fórumon mint pl a forum.rcmodell.hu lehet kapni full digitális minden akksit tölteni tudó töltőt! Mint pl a Thunder T6, Imax B6, stb. Érdemes egy ilyet venni, mert nagyon megéri!
Több órás töltés után felment 4,1-4,2 V-ra és terhelés alatt is "csak" 3V-ra esett vissza.
Ezek szerint ez is kevés. Viszont 4.000 Ft-ért új akksit venni hülyeség lenne mikor az egész került 16.000-be.... Ha pedig ennyitől (pár használat) szétmegy az akksija akkor úgy kuka ahogy van.
Még egy kérdés:
Hogy biztosra menjen mivel tudnám kipróbálni, hogy valóban az akksi-e a probléma. Amim van: 11,1V-os Lipo akksi 7,4V-os mezei akksi egy halom ceruza akksi 3-12V-os adapter 1A-es teherbírással. Vagyis, ha más (JÓ) áramforrásról felszáll akkor biztos, hogy az akksi a baj, csak nem tudom melyiket lehetne ráengedni.
Ez nem olyan drága:Bővebben: Link Pedig nagyobb a kapacitása mint a tiednek. Az akksit valószínűleg a nem megfelelő töltés nyírta ki. Bár gondolom a használat közbeni terhelés is a határértékei közelében van.
Az a baj, hogy minden nagyobb mint amit vinni tud a gép. Az adapter egy hosszú dróttal végül is próbára jó lehet, ha kellően megszűröd a feszültséget.
Mekkora az akksid? Mert nekem van 2 cella lipo, meg külön egy használt kicsit pufi egy cella! A két cella 1x volt töltve, de sajnos nem tudom hány mAh-ás!
Itt vannak a méretek: 1db: 92*32*8mm 2db: 73*33*7mm/db Ha netán érdekel valamelyik írj! Amúgy a 11,1-es LiPo-ból is a balanszer csatit használva rá tudsz kötni egy cellát vezetékkel!
Hello
Még mindig nem jutottam előrébb. Az újabb koax helibe szereztem Vmax motort aminek a tengelye (0.8mm) és a hossza is megfelelő. Beraktam és erre a heli rángatja magát jobbra balra. vagyis a gyro cibálja a helikoptert. Nem lehet vele semmit csinálni, csak kézben tartani, akkor álló helyben jó nagy levegőt nyom lefelé. Tudnátok segíteni mi lehet a hiba? A gyári motorjával halál stabilan állt egy helyben és/vagy tudtam vele simán fordulni. A motor tengelyén 7 fog van azt már megszámoltam, a nagyokat még nem. Találtam másik két motort amit még a régi helihez vettem egy oldalról, de azoknak a tengelye 1mm és a fogaskerekek nem mennek rá. Viszont másik 7 fogú kerékkel próbáltam. Az nem cibálja, de az meg alig emelkedik, és nagyon hamar lemerül. Vagyis ha repülés közben lejjebb ejtem kicsit a helit, max fordulaton is nehezen emeli vissza magát. repülési ideje fele annyi mint gyárilag, ami volt 10-12perc. Hogyan tudok pont ugyan ilyen motort szerezni ami benne volt?
Reagálás nem érkezett, de megosztom a hülyeségemet. Bal és a jobb irányú motort fordítva forrasztottam vissza.
Hiába forogtak jó irányba, a kar balra húzásával a heli jobbra akart fordulni. vagyis a gyro is így akart dolgozni, csak észlelte az elmozdulást, hogy még nagyobb így a másikirányt gyorsította, de akkor meg azt észlelte, hogy rossz irányba mozdul, így megint az előző motort gyorsítja, megint rossz az irány, .... és így tovább cibálta. A kar mozgatásakor derült most ki, mert nem szembe fogtam, a helit hanem irányba tartottam és rossz irányba csavarta ki a kezemből. A motor felcserélése után repül a heli.
Végre sikerült megcsinálnom egy általános AVR-es vezérlőt a repülőmhöz. (Ami nem működik ).
Egy ATmega8-asra van kötve a távirányító vevője és az fogja a jeleket, majd vezérli a motort és a szervókat. Még azt nem tudom ez mire lehet jó Én arra használom, hogy a csűrőknél eddig egy szervó volt, most kettő lesz és az AVR fogja irányítani őket. Na meg jelzőfény villogtatás.
sziasztok
Lehet hogy nem a leg megfelellöbb topicot találtam de felteszem a kérdést: pl egy halradar adojának a jelét hogy tudnám felerösiteni?? |
Bejelentkezés
Hirdetés |