Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Minden, ami modell
Csinálsz egy rf erősítőt és annak a bemenetére a mostani adó kimenetét kötöd, a kimenetre pedig egy megfelelő antennát.
Helló! Van egy ilyen teszkó gazdaságos helikopterem, ez a pici 10cm-es, de az akkuja meghalt, mert felszáll és leereszkedik. na én arra gondoltam hogy építek szobába egy pici tankot, ennek az elektronikájából, mivel van benn fordulatszám szabálzozás pwm jellel.Legalábbis szerintem az mivel amikor megy a szabályzás akkor sipol a motor. De ezek a meghajtó tranzisztorok, amik vannak a motorok vezérlésére nagyon picik. Arra gondoltam készítek egy fetes végfokot rá, így nagyobb motort bír. a halott akku-n most 3.8v-ot mérek ,tehát szerintem ez egy 4.7 voltos lipo. a vevő tápjának gondoltam egy 7805-ös stab ic + sorban egy dióda így a stabil 4.4v-ot kapja a vevő. a végfokoknak kb 5-6 amperes fet-et gondolnék. ja és mégvalami hogy 3 motor van, ebből 2nek az egyik vezetékea "+" tápon van, a másikon pedig kapja a pwm "-" pólust a másik motor pedig megy előre hátra (de ez nem lesz használva ide max rakok ledet) tehát egy olyan kapcsolást kérnék szépen amin rajtvan a fet típusa+ az ellenállás mérete. köszönöm
Ha jól értelmezem te akkor most egy PWM-s motor vezérlőt akarsz FET.es megoldással?
igen! Azt szeretném hogy nagyobb motort bírjon
de a táp nem 4.4 hanem 3.7v lesz vagy jólesz akár darlington tranyó is nekem mindegy csak jó legyen és egyszerű
És háromfázisú moci van benne vagy kefés?
sima kefés. teszkós heliben mikor lesz brushless motor ? na ne viccelj!
Okés. Találtam egy oldalt ahol különféle kapcsolásokat találtam kefés motorokra ,itt válogathatsz.
Bővebben: Link
Sziasztok! Nekem olyan kérdésem lenne, hogy izmosított-e már meg valaki szervóelektronikát? Van egy sajátépítésű full fém teherautó, annak a kormányzásához kellene egy igencsak bika szervó, az S3003-as Futaba állóhelyben meg sem bírja mozdítani az első kerekeket
Kitaláltam egy olyan megoldást a kormányzásra, ami elég erős, viszont a villanymotor ami van a mechanikában többet eszik, mint az átlagos szervókban levő mocik. Van itthon egy csomó rossz szervóm, aminek mechanikus gondja van, azért szeretném így megoldani... Csatolok egy képet a járgányról, amúgy alapból csak a hátulja hajt, de kapcsolható az eleje is, ha 4x4-ben van, akkor megállíthatatlan, eddig nem volt olyan hely, ahol ne ment volna el, két darab Graupner Speed 600-as moci hajtja
Hali!
Léteznek nagyobb szervók! Nekem is a kormány szervóm 12Kg/cm-t bír
Igen ezt én is tudom, nekem is volt a robbanós buggymban 15Kg/cm-es, de ha egy mód van rá, nem szeretnék pénzt kiadni, megaztán egy nagyobb szervót bajos lenne elhelyezni az első híd tetején, a 3003-as is alig fér el, a saját készítésű mechanikám meg oda lett tervezve, szóval az lenne a tuti, csak éppen a motorjának 750-800mA is kell néha, és az eddig próbált 2db gyári szervóelektronika mindegyikéből kijött az éltető füst...
Valahol láttam ablaktorlő motorból szervót, tehát nem lehetetlen a dolog. Az autóról készülés közben nincs képed?
Én is láttam Youtube-on ablaktörlőmociból szervót, csak az elektronikát nem mutatta a fickó... Építés közben nem nagyon készültek képek, csak kettőt találtam de azt felteszem
Közben méregettem kicsit, és egy fogaskerékhibás S3003-as szervó elektronikáján alaphelyzetben mindkét motorkivezetés féltápfeszen van, és ha valamelyik irányba elmozdítottam a visszacsatolópotit, akkor az egyik fixen lement testre, a másikon meg a poti állásától függő kb 1kHz-es PWM pozitív tüskék jelentek meg, illetve a poti bizonyos állása után állandó +4,8V... Erre kellene valahogy illeszteni mondjuk egy FET-es H hidat... Valakinek valami ötlet, hogy hogyan?
Én csináltam, de sajnos rajz csak fejben van. Annyi az egész, hogy egy H-hidat kell megvezérelni a szervó elektronikáról. Meg kell nézni, hogy milyen vezérlő van a szervóban és ha kívül van a híd mind a 4 tranyója, akkor egyszerű, mert csak oda kell kötnöd az erősebb hidat. Ha nem ilyen akkor is megoldható, csak kell a hídban két tranyóhoz egy fázisfordítás.
Nna végignéztem az itthon levő működőképes szervóelektronikáimat, és mindegyikben csak egy 14 lábú IC van, egy árva tranyó sincsen a panelen, csak pár ellenállat, meg egy két kondi... Összetudnál dobni nekem valami mórickarajzot? Tuti egyszerű, amit mondasz, de ma már annyit agyaltam ezen, hogy úgy zsong az agyam, hogy nekem már egy előtétellenállás is bonyolult áramkör
Amúgy mindegyik szervóelektronika Futaba, és egy CMT5188-as felületszerelt 16 (nem 14, ahogy az előbb írtam, csak már összefolynak a lábak a szemem előtt :bonk lábú IC van rajta, illetve egy elektronikán van mellette 2db BJD kódú SOT-23 tokozású feltehetőleg tranyó, az IC-nek viszont van jópár lába, ami nincsen bekötve, lehet, hogy oda kivezették a teljes H hídhoz szükséges vezérlőjeleket is? Nincsen erről az IC-ről esetleg adatlapod? A Google nem segített...
Jó van minden csak az nem amit én kérdeztem :/ na demindegy már megoldottam vettem egy bd238-at meg pár ellenállást aztán próbálkoztam. most 1.2K ohm van a bázison és megy rendesen alapban nem melegszik de ha megfogom a motort akkot ugye zárlat és m fűtt.
majd rakok nagyobb tranyót
építesz egy fetes H-hidat, a 2-2 bázist összeköt, így van 2 kivezetés. ide kötöd a szervó elektronika motor kimeneteit.és kész
Értem,okés sok sikert hozzá.Remélem jól méretezted a tranyót a motorhoz!
hát nem pont jó mert ha lefogom akkor megsül. tehát veszek majd 10-15a-es tranyót az tuti jó lesz vagy keresek itthon egyet
Azért nem ennyire egyszerű. Első dolog, hogy fetes hídnál hol van bázis? Ott max gate van. Másrészt hogy kötöd össze a "bázisokat", ha egyszerre egy P és egy N csatornást kell vezérelni, aminek pont ellentétes jel kell. A P csatornás elé kell egy npn tranyós fázisfordító és akkor már összeköthető.
azért kell összekötni hogy ha előre megy akkor az egyik nyit, has hátra megy a motor (szervó motorja ) akkor a másik nyit és kész a polaritásváltás
itt a rajz is hogy elhidd!!
No. És mi a helyzet a +/- 2,5 V vezérlőfeszültség tartományban? Mert ott a motor állni fog.
ezt most nem értettem. Arra gondolsz amikor 2.5v-ot kap a gate-en? itt nem feszültséggel vezérlik a szervó motorját hanem pwm-jellel.
Vagy épp akkor ha a vezérlő fesz kisebb a tápfesztől. Mivel a szervókat általában 5V-ról hajtják, a motor tápfesze meg lehet akár 12V is. Így a felső fetek nem tudnak lezárni, mindig nyitva lesznek.
akkor nem fetet használ. nekem egy régi rc helikopter elektronikája 3.7voltos akkuról megy, bd238 + 1.2kohm , a hajtott motor 12v-os akkuról megy, és pwm jellel vezérlem a tranyót. tehát akkor megcsinálja tranzisztorral és jó lesz
Pontosan... Alaphelyzetben a szervóelektronika mindkét kimenetén, vagyis az eredeti motor kivezetésein féltápfesz van. Ha a szervó egyik irányba fordul, akkor az egyik motorkivezetés fix testet kap, a másik pedig kapja a PWM jelet, ezt a FET-es H-híd dolgot közben megtaláltam egy német modellezős oldalon, megépítettem az ott ajánlott FET-ekkel, de csak füstölésre jó, mivel szépen összenyitnak a FET-ek, gyönyörű tápzárlatot okozva... A kérdés amúgy megoldódott, az egyik modellezős haver sikeresen összetörte az 1:5-ös buggyját, és a kormányszervó is összetört benne, viszont az elektronikája megúszta, az abban levő vezérlő 4 db külső FET-et használt, azokat kicseréltem, és tökéletesen viszik az egyedi kormánymű mociját
|
Bejelentkezés
Hirdetés |