Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motor fordulatszám szabályzó
 
Témaindító: Tomy666, idő: Jan 18, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 23
(#) EcoPityu válasza deguss hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Szerbusz deguss!
látom te legalább tudod mi az a PWM, /ezzel a többiek sem kevesebbek, csak nem elég jól informáltak.../namármost feladom a leckét!: adott egy 12000/12Kw/-os /jól olvastátok!/ 60v-os egyenáramú motor./targonca/ tehát csúcsteljesítménynél az áramfelvétele elvileg 200A. namármost ki tud nekem tirisztoros,semmiképpen sem FET-es sebességszabályzó kapcsrajzot, akár gyárit is? Azért nem FET-eset mert azok a 200A-es áram megszaggatásánál fellépő feszültségimpulzusokra indián füstjelekkel válaszolnának...Egyébként PWM-es sebességszabályzó/valójában feszültségszabályzó/ kapcsrajzom van jónéhány, ha kell szóljatok...csomen@freemail.hu
(#) EcoPityu válasza szabi83 hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
szabi83, ha úgyis belekakkantasz a garanciába, akkor első lenne megállapítanod, hogy milyen motor van benne, síma egyenáramú, vagy valamien léptetőmotor, vagy impulzusvezérelt állandómágneses forgórészű motor...ezeket általában külső kinézetből, esetleg a rá csatlakoztatott vezetékek számából tudod megállapítani, de ha lefényképeznéd talán tudnék segíteni. Az első lépés úgyis az lesz, hogy ki kell próbálnod a motor fordulatszámát direktbe kötve az akksikról, feltéve, hogy nem léptetőmotor, mert akkor nem hagyhatod ki a K. vezérlést, max megmókolhatod, ha lehet...esetleg a motor paramétereit ismerve feszültségnövelés hajthatsz végre/+1akksi/de csak ha bírja a motor. volt a kezem ügyében egy ilyen robogó alakú vellanybicaj, 36v-os volt/feltöltve40/ annak a vezérlése volt sz..r és az PWM -s sebességszabályzású volt mezei 200w-os egyenáramú motorral. azt kipróbáltuk egyből akksiról csurig töltve... ment volna egy 60kg-os utassal vagy 50km/h-t.de az is garis volt...úgyhogy amíg le nem jár addig max 30km/h.
(#) szabi83 válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
aham min 1 hónap mire meg lesz sajna, lehet hogy tudok szerezni hozzá leírást addig még nem lesz + lehet h abba is van vmi infó.


pwm -s kapcsolásokat vagy ide felrakod, vagy e-mail címmemre lécci küld el! köszi
(#) deguss válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Szia!

Ha már megosztasz kapcsolást, had kérjelek meg, ide rakd fel, hogy mindenki számára elérhető legyen.

A 200A teljesen reális 12kW-nál, de kár számokkal dobálózni, amíg nem tudunk biztosat a motor teljesítményéről. Lehet hogy csak pár száz Wattos.

De jó, hogy más is törődik vele, szerintem egy jó kis téma...

Üdv. deguss
(#) EcoPityu válasza deguss hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Nyitottam is erről egy fórumot, amúgy a moci tényleg akkora, mert csak a villaemelő motorja 75v/6,8kw-os. /átmérő:25cm, hossz40cm, csaknem pár száz...hihihi
(#) EcoPityu válasza szabi83 hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Néhány

01.jpg
    
(#) szabi83 válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
nem teljes a kép

egy-két kép a mopedről itt , bár ez csak hassonló amilyen nekem lesz(a magyar gyártmány az jobb, formássabb, 5letesebb...., a hátránya h csak bordóba van )
(#) Frankye válasza szabi83 hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
Bordó színen némi festékréteg-felhordása könnyedén segít!
A képek alapján úgy vélem, ez "messze nem targonca-motor", de azért jó lehet!
(Még mindig tartom magam az előzőkhöz, hogy nyomaték-váltós megoldás nem lenne utolsó!)
(#) szabi83 válasza Frankye hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
Idézet:
„messze nem targonca-motor”

ki mondta, hogy az lenne...

Idézet:
„nyomaték-váltós megoldás”

annyira nem akkarok bele piszkálni, mivel a motorban van mágneses fék is, más fék nincs benne, se rajta..
(#) szabi83 válasza szabi83 hozzászólására (») Ápr 30, 2006 /
 
itt a magyar el-go moped elődje első kerék hajtású, ez cseresznyétlen tipus volt, a hátsó kerekes a kuul!
(#) szszaby hozzászólása Feb 3, 2007 /
 
Keresek egy kapcsoló üzemű fordulatszám szabályzóról kapcsolási rajtot. 12V-os egyenáramú motorhoz, ami kb 20A-es.
(#) szabi83 válasza szszaby hozzászólására (») Feb 3, 2007 /
 
tessék itt EZ
P2 - frekit állító
P1 - a kitőltést(fordulat) szabályzó poti


IRL3803 - max 30 Vig 140A

vagy

irfz44n - max 55V 49A


üdv
(#) szszaby hozzászólása Feb 3, 2007 /
 
Köszönöm!
Akkor ez nullától tud szabályozni a max fordulatig?
(#) szabi83 válasza szszaby hozzászólására (») Feb 3, 2007 /
 
igen :yes: :yes:

(#) szszaby hozzászólása Feb 3, 2007 /
 
(#) borvendeg hozzászólása Feb 3, 2007 /
 
Hy all!
Ez az elgo-mopedes dolog engem is érdekelne.Én azt hallotam h. vmit tudnak rajta csinálni h gyorsab legyen méghozzá sztem vmi mikrovezérlővel van megoldva a sebességszabályzás mivel én azt hallotam h a szervizes ürge laptopról csinált vmit vele h gyorsabban menjen.(ne fikázzatok nagyon ha mégsem igy van csak ezt hallottam...)
(#) szabi83 válasza borvendeg hozzászólására (») Feb 3, 2007 /
 
Szia!

Hát igen azóta eltel egy kis idő és már többet értek hozzá axem
Majd neki esek addig is kép a vezérlésről.
az első kettő kép a "kormányon van"
a harmadik a mocihoz közel, de ebben van a tőltő elektronika is(a képen jobb felső 'sarokban' gumi van rajta) amugy egy 'alu' tömb van a gumi alatt, csavarok stb..
(#) Pulyka hozzászólása Feb 4, 2007 /
 
Syasztok

Jó Étvágyat mindenkinek a Reggelijéhez

Nekem egy 1,5-26V DC szabályozható max 3A-es labortápom van kipróbálva!
Csak próbanyákon raktam őssze,és müködött!
Egy potival tudtam szabályozni a kettö közötti értéket,igy a szabályozható fesszel,a motor fordulatszám szabályzása is meglenne oldva
Szerintem...

UI:a bementi-kimeneti fesz polaritása el lett "hagyva"de a kondik bekötésénél kiderül az is!
(#) Dudus válasza Pulyka hozzászólására (») Feb 4, 2007 /
 
Ez egy akkumulátoros rendszerben rengeteg teljesítményt disszipál el, ami nagyon fog hiányozni az akkumulátorból .....

Gondolkozz kapcsolóüzemű PWM szabályozásban.
(#) maTaKee hozzászólása Okt 12, 2007 /
 
Üdv!
Megkértek engem, hogy keressek egy fordulatszám szabályzót, de elég nehézkes az ügy, ugyanis egy nagy motorhoz kellene! A motorról annyit, hogy: 230V és azt mondták hogy több kW -os (amit mondtak: 50kW -os).

Egyáltalán lehetséges ez?

(#) maTaKee válasza maTaKee hozzászólására (») Okt 12, 2007 /
 
vki?
(#) szabi83 válasza maTaKee hozzászólására (») Okt 12, 2007 /
 
sztem necces..
(#) maTaKee válasza szabi83 hozzászólására (») Okt 12, 2007 /
 
de ezt hogyan lehetne egyáltalán? vagy milyen eszközökkel?

(#) Pafi válasza maTaKee hozzászólására (») Okt 13, 2007 /
 
Milyen motor? Kommutátoros, aszinkron, stb... ?

Természetesen lehetséges.
(#) levii hozzászólása Okt 17, 2007 /
 
sziasztok! Megépítettem a következő fordulatszám szabályzót. Csak másik tranzisztorral (bd245c) de a poti elfüstölt Hány wattos poti kéne vagy abszolút nem jó a rajz? A motor egy 12v 8A tápegységről van hajtva.
És graetz híd sincs mert egyenirányított áram megy bele.

fordszab2.jpg
    
(#) Ronald hozzászólása Nov 21, 2007 /
 
Sziasztok "pákászok"

Elektromos hajómotor-vezérlést szeretnék alkotni tavaszig - mégpedig egy igen energiatakarékos fajtát - mert a hajón ez komoly tétel ám.

Néhány paraméter:

Motor: 12V -os, kefés, permanens-mágnesű.
Teljesítmény: max. 200W (cca. 16A)
Szabályzás-igény: 15...100% - fokozatmentes

[i]Ha van valami "[i]konyhakész" ötletetek - azt nagyon szívesen venném.[/i][/i]
Gyárilag - (bizonyos hajómotoroknál) létezik ugyan ilyesmi - de csak az adott motorral egybeépített verzióban láttam - külön vásárolható dobozban: nem.

Csak halkan jegyzem meg, hogy az ilyesmivel ellátott hajómotorok ára lazán a duplája a fokozatkapcsolós-verziónak - magyarul: aranyárban mérik hozzá az elektronikus fordulatszabályzót. :eek2:
Ez annál is furcsább, mert egy csomó kivezetést és erősáramú kapcsolótechnikát megspórolnak vele.
(#) Medve válasza Ronald hozzászólására (») Nov 21, 2007 /
 
Hello, egy 555-tel felépített változtatható kitöltési tényezőjű oszcillátorral meghajtott FET-ben látom a megoldást. Hát ez nem konyhakész, de tudnál ilyet csinálni?
(#) Ronald válasza Medve hozzászólására (») Nov 21, 2007 /
 

Szevasz Medve Koma !

Veled mást akartam megtárgyalni - csak nem tudom hová illik a téma - mert azért nem nyitnék topikot minden szirre-szóra. Najó, arról később.

Az 555-ös nekem is a szívem csücske - rengeteg holmit építettem belőle...és azzal büszkélkedhetek, hogy a szomszédos és baráti országban én voltam az első felhasználója.
A forgalombahozás reggelén mentem ugyanis a gyárba (más alkatrészekért persze) - és az értékesítő azt mondta, hogy vigyek ebből is (555-ből) - mert ugyan fingja sincs, hogy mire jó, de az éjjel jött le a szalagról az első darab...biztos jó lesz valamire

Én meg vittem (mert az egyetem - ahol dolgoztam - az fizette) - de csak ámultam később, hogy milyen ügyes kis tok ez.

Teljesítmény FET-el viszont soha nem dolgoztam. Nem is ismerem a bevált típusokat...ilyen 20-30 amperes tartományban meg pláne nem.
Mennyit diszipál ez ennél az áramnál (16 A, induktív, 0-100% os kitöltési tartományban), mennyire macerás és érzékeny, stb. ?

Ha erről a FET-es részről írnál pár szót...hálás lennék - de gondolom van itt még kollega, aki szívesen olvasná.
.
(#) Medve válasza Ronald hozzászólására (») Nov 21, 2007 /
 
Te ilyen híres ember vagy?
A FETokról más, teljesítményelektronikában jártasabb emberek bővebbet tudnának mondani, de a gogle sem szűkszavú ebben a témában. Válassz egy alacsony ellenállású típust (Rds on) Ma már ez pár mOhm csupán. Ha a meghajtó négyszögjel elég meredek, alig fog melegedni
(#) Ronald válasza Medve hozzászólására (») Nov 21, 2007 /
 
Najó - utánanézek ennek a FET-témának...bár valami konkrét kapcsolásból kellene egy kis "reverse engineering"-et csinálni
(úri helyeken, így hívják szalonképesen az ötlet-lopást).

Hát a négyszög él-szögét ugye az 555-ös fogja meghatározni...majd kiválogatunk egy "fürgébb" darabot.
Bár itt is elgondolkodtató, hogy milyen frekvencián rezegjen a dolog...hogy ne is rángasson...de ne is melegedjen a "vas" odabenn, a motorban.

Vagy te egy kemény integrálás utáni - valójában DC meghajtásra gondoltál? Nem lesznek akkor nyomaték-gondok...vagy moci-hatásfok csökkennések - az "alacsonyított" tápfesz miatt?

Kis mociknál ezek nem kérdések...de már többszáz W-nál...
Pláne, hogy a méret-problémák miatt, ezek képesek akár egy 4-500 W-ot is bepréselni egy akkora motorba - mint egy cső kukorica.
Az enyém se nagyobb méretre - víz nélkül nem is menne 3 percet se.
Képzeld, még a hideg (11°C -os) Balaton-vízben üzemelve - és onnan kiemelve - jó kézlangyos még úgy is.
.
Következő: »»   2 / 23
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem