Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   114 / 206
(#) leocska66 hozzászólása Máj 1, 2012 /
 
Sziasztok! Valakinek van müködő rajza egy Yamaha XT 600ashoz? A CDIje halott , a jeladó ok a trafó is ok. Ha valakinek van rajza ne tartsa magába Köszi
(#) tapszer válasza leocska66 hozzászólására (») Máj 3, 2012 /
 
Én a helyedben 0sszedobnék egy egyszerűbb CDI-t, és ha azzal megy (beindul) a motor akkor lehet-érdemes továbblépni. Valószinű a gyári is "csak" annyival több hogy szabályozza az előgyujtást.
(#) nyemi válasza leocska66 hozzászólására (») Máj 3, 2012 /
 
Rég volt már belinkelve ez az oldal, lehet hogy már el is felejtettük.
Amúgy vannak új programok is, 6,5 verzió számúnál. Az angol nyelvű résznél, elérhetőek.
Üdv nyemi.
(#) Flamingó hozzászólása Máj 6, 2012 /
 
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni ezt a elektronikát mivel tudnám helyettesíteni?http://www.robogowebshop.hu/elektronikai-alkatreszek/gyujtaselekton...000752
(#) tapszer válasza Flamingó hozzászólására (») Máj 7, 2012 /
 
Neten sokat találsz pl igy: "CDI schematic"
(#) chiefyeager hozzászólása Máj 7, 2012 /
 
Sziasztok!

PVL 105 458-as gyújtáshoz keresnék valamiféle CDI kapcsolási rajzot. Neten egyenlőre nem találtam, hátha tud valaki.

Nem a bekötés kéne, hanem az egybe trafós résznek a rajza, vagy valami, amivel helyettesíthető. (Gondlom kitaláltátok, hogy csak a forgórész és az állórész van meg. )
Esetleg egy "sima" jeladó nélküli gyújtást rá?
(#) Flamingó válasza tapszer hozzászólására (») Máj 7, 2012 /
 
Szia!Köszi a segítséget meg nézem,de egy olyan kapcsolás vagy másik elektronika kellene a mi tuti hogy működik nem nagyon szeretnék vele sokat bajlódni!
(#) tapszer válasza Flamingó hozzászólására (») Máj 8, 2012 /
 
Itt egy pl:
(#) Flamingó válasza tapszer hozzászólására (») Máj 8, 2012 /
 
Köszi! megpróbálom ha sikerrel járok jelentkezem.
(#) latyakosa hozzászólása Máj 8, 2012 /
 
Sziasztok,
Injektoros motorblokk induktiv jeladóval hasonló jelalakot produkál mint aképen látható:injekoros

Abban szeretnék tanácsot kérni, miképpen lehetne detektálni a jel kimaradás elejét és végét nem nagy késleltetéssel.
Az injektor eredeti elektronikája nincs meg, igy arra nem tudok támaszkodni.

Kösz L
(#) Sly hozzászólása Máj 12, 2012 /
 
Sziasztok!Találtam a mellékelt linken egy nekem nagyon tetszö kapcsolást...Ez egy inverter lenne cdi-hez.Megszeretném épiteni mert a tapasztalataim elég jók az SG3525-el és ezért tetszik a kapcsolás.A gondom viszont az hogy nemtudom hogy kellene átalakitani induktiv jeladós mocihoz?Ez ugynézem hogy platinás és ez nekem nemjó.Valamint még az is kérdés lenne hogy mennyire fontos leállitani az invertert a gyujtás pillanatában?Mert is azsincs megcsinálva báris ugylátom...Gondolom azért kellene mert a tirisztor nemfog birni lezárni mikor kisült a kondi...De ha egy ellenáláson keresztül tölteném a kondit akkor kibirna sülni a tirisztor nem?Valaki aki ért hozzá kérem adjon tanácsot az átalakitásra vonatkozóan hogy mit hogy kellene meg hogy egyáltalán van e rá mód.
(#) mex válasza Sly hozzászólására (») Máj 12, 2012 /
 
Nem látom a linket...
Az invertert nagyon ajánlatos leállítani a kondi kisütésének időtartamára, de egy jól méretezett kapcsolás már előbb feltölti a kapacitást és ha van benne feszültségfigyelés, (ami szintén ajánlott), akkor a kérdéses időpillanatban már nem is működik a feszültségátalakító rész. Természetesen még ekkor is meg kell gátolni, hogy a kisülő kondenzátorra rátöltsön addig míg a tirisztor teljesen le nem zár.
(#) Sly hozzászólása Máj 12, 2012 /
 
Lemaradt....Bővebben: Link
Meg lenne itt egy 555-el erre is kellene egy megoldás hogy induktivon menjen....
Bővebben: Link Majd nézzétek meg.Addig is köszi!
(#) gulyi88 válasza Sly hozzászólására (») Máj 12, 2012 /
 
Ezekben a kapcsolásokban maga a jeladó tiltja le az invertert, ezért a jeladónak elég széles jelet kell adnia, de a szélesség a fordulattal fordítottan arányos
(a kisülés meg állandó idejű), szóval a legnagyobb fordulatnál is elég széles idejű jelet kell adnia a jeladónak, ami kb 1ms.
(12000/perc ->5ms periódusidő, 1ms-hoz 72° széles jel kell).
Az induktív jeladó önmagában ezt nem tudja.
Miért is nem jó a Hall jeladó +kivágott lemez+mágnes?
(#) mex válasza gulyi88 hozzászólására (») Máj 12, 2012 /
 
Az hogy a jeladó tiltja le az invertert, valóban csak akkor működik tökéletesen, ha - ahogy írtad elég széles az impulzus, ami induktív jeladónál csak alacsony fordulatnál lehet elérni. Kellene egy fix ~500-1000us időzítés, egy monostabil, ami tiltja az invertert, egyúttal indítja a tirisztort, és az induktív jeladó indítja. Ezt régebben szintén egy 555-el, és egy tranyóval csináltam.
(#) Sly hozzászólása Máj 12, 2012 /
 
Sziasztok!A lényeg hogy nemakarok bajlódni plussz barkácsolással ha egy mód van rá....Eddig a gépben egy szintén 555hajtotta inverter volt csak sima lemezes trafoval és sima tirisztoros gyujtással...Akkor mikor azt készitetem nemtudtam hogy az invertert lekellene állitani mikor jön az impulzus ezért simán nyomta mindig a 300voltot...Ez igy müködött semmi gond nélkül télen nyáron mindig.Most azért akarom ezeket kiprobáni hogy a lemezes trafot leváltsam kisebbre...Szinte mindegy hogy hogy melyik kapcsolás lessz a nyerö de jólenne ezek közül valamelyiket beiktatni.Szerintem azse lenne baj ha nem állitanánk le az invertert (eddig is igy ment)...Egy probát megér...Csak a 'bemeneti" fokozat kellene hogy müködjön az induktiv jeladoval is és erre kellene megoldás egyenlöre...Aztán meg ha igy beválik akkor marad ha nem akkor meg alakitok rajta...
(#) mex válasza Sly hozzászólására (») Máj 12, 2012 /
 
Belefirkáltam az egyikbe.
A tranyó szinte bármelyik lehet a bc sorozat npn tagjai közül.
(#) Flamingó válasza Flamingó hozzászólására (») Máj 13, 2012 /
 
Szia!Sajnos ez a kapcsolás nekem nem jó mert ennek váltóáram kell enyémnek pedig 12v egyenáram.
(#) Sly válasza mex hozzászólására (») Máj 13, 2012 /
 
Szia!Köszi a gyors választ és a segitséget!amugy ez tuti müködne vagy kisérletezgetni kell vele elöbb?Mármint a kapcsolás maga hogy müködöképes és esetleg alkatrészértéteket kell cserélni,vagy az egész nembizti hogy jolessz?....Azért kérdem hogy megmerjem gyártani neki a nyákot vagy elöbb dobjam össze probapanelon(amim nincs ) és probáljam ki...?
(#) mex válasza Sly hozzászólására (») Máj 13, 2012 /
 
Lehettél volna bőbeszédűbb a jeladót illetőleg.
Gondolok itt az ellenállására, külső bütyök vezérli, vagy a lendkerék belsejében helyezkedik el, stb.
Így aztán általánosságba rajzoltam, a japán cross, enduro típusok jeladói biztosan megvezérlik. Esetleg még a 4.7k ellenállással párhuzamosan tehetsz 22-47nF kerámiakondit zavarszűrési céllal.
A pudding próbája meg az ....
(#) Sly hozzászólása Máj 13, 2012 /
 
Hali!Kinai 2t robogó a jelado a lendkeréken kivül az elllenálása:318ohm.A gyujtás elektronikája egy pic 12f508-as plusz tirisztor meg egy két alkatrész volt.Van itt a forumon is azthiszem ilyen kapcsolás...A gerjesztőfeszt tekercsröl kapta ami menetzárlatos lett..Ujratekertem mivel megint szétkellett szedni és akkor már nemakarom visszarakni az eddigi invertert ami volt benne(tartaléknak) hanem csinálok egy ilyet és ha véletlen a tekercselésem beadja a kulcsot akkor csak egy két sorkapocs csavar és már megy is tovább a gép...Remélem ennyi info elég a jeladórol ha mégsem esetleg tudok képet késziteni de azt majd holnap este...Addig is köszönöm a segitséget!Üdv
(#) mex válasza Sly hozzászólására (») Máj 13, 2012 /
 
Az ellenállása alapján jó lesz a kapcsolás. Ami még kérdéses: a gyújtási időpont. Ha az eredeti elektronika késleltetett is a jeladó impulzusához képest, akkor lehetséges, hogy módosítani kell a jeladó helyzetén.
Ezenkívül az induktív jeladó pozitív, és negatív tüskét is ad, hogy melyik van előbb az a jeladó tekercsmenetirányától, illetve a kivezetésektől függ.Ha a tekercs kezdete, és a vége is ki van vezetve, akkor könnyebb a helyzet, mert egyszerűen csak meg kell fordítani a két kivezetést és máris helyet cserél a pozitív és a negatív tüske. Ha viszont csak egy kivezetés hozzáférhető, a másik testelt, és nincs jó helyen a gyújtási időpont, akkor marad a jeladó helyének módosítása. ezeket ki kell deríteni, még mielőtt hozzáfogsz az építéshez.
(#) Sly válasza mex hozzászólására (») Máj 13, 2012 /
 
Igen igen ezekkel már megvagyok....Tavaly télen mikor elment a tekercs akkor egy hónapomba került rájöni hogy az elektronika 'eltolta" a gyujtást és mivel már nem a gyári elektronikájával akartam összerakni ezért sehogy sem akart jólenni...Végsö elképzellés volt az hogy a jeladót egy picit "arrébb forditottam" persze ehez kicsit megkellett tágitni a csavar furatát ami fogta fel az egész jeladot és azt amin rajta volt...Végül is akkor sikerült beállitani hogy menjen szoval mostsem lessz gond vele..A másik hogy 2 kivezetésem van a jeladórol szoval ez a része sem lessz nehéz...Már csak abban reménykedek hogy az inverter menni fog ugy ahogy a "nagy könyvben" megvan irva.... :yes: Köszi a segitséget majd a jövöhéten fogom összerakni és meglátjuk milessz!
(#) mate_x hozzászólása Máj 17, 2012 /
 
Sziasztok!

Lenne egy elméleti problémám, amire szeretnék rájönni .
A gyújtógyertyák előtti gyertyakábelnek az ellenállása pár k ohm. Mivel nagyfeszültség hatására a gyertyán áthúznak az elektronok, ezért gyakorlatilag a hézag ellenállása 0 ohm közeli lesz. De ha 0 ohm közeli lesz, akkor az ohm-törvény szerint az összes feszültség a gyertyakábelre fog esni, és megszűnik a szikra. Valaki elmondaná hogy hogy is van ez? A választ előre is köszönöm.

Üdv, mate_x
(#) mex válasza mate_x hozzászólására (») Máj 17, 2012 /
 
A kérdésed csak első pillanatban ellentmondásos.
Az elektronáram a szikra pillanatában jön létre, tehát a szikrának mindenféleképp létre kell jönnie.
Ha létrejött, a gyertyakábel és az általad "0" ohmosnak titulált szikraközön eső feszültség valóban nagyon egyenlőtlen, de érdektelen mennyi esik a kábelen amíg az ív fennmarad. Egy ellenállást tartalmazó pipán a betáplált teljesítmény nagy hányada vész el, mégis elég az ív energiája a gyújtáshoz.
A valóságos kép azért bonyolultabb, mert a gyújtótrafó szekunder tekercse is jópár k ohm értékű, ehhez jön a gyertyakábel ellenállása, esetleg a pipáé, majd a szikraköz, és így alkot egy soros rezgőkört, ahol a feszültségeloszlás történik.
(#) mate_x válasza mex hozzászólására (») Máj 18, 2012 /
 
Köszi a választ. Hát elég bonyolult dolgok ezek, de ha egyszer elkezdek rajtuk gondolkodni, akkor addig nem nyugszok míg meg nem tudom hogy van pontosan
Gondolom, akkor a gyertyaköz ellenállása valamilyen összefüggésben van a feszültség értékével és a hézag nagyságával, és így rá is juthat energia P=U2/R , és ez gyújtja be a keveréket.
(#) Erick hozzászólása Máj 19, 2012 /
 
Helló!

Az volna a kérdésem, hogy valaki építette már meg, ill. használja kétütemű motorkerékpáron a nyemi által közzétett DC CDi-s PIC-es gyújtáselektronikát? Mert nekem valahogy a motorral sehogy nem akarnak kiegyezni, mindig elromlik az elektronika. Ha asztalon tesztelem semmi baj, de amit a motorba bekerül, valami úton módon elromlik. Ha valaki már sikerrel használja, érem írja meg, milyen alkatrészeket használt, milyen frekvencián rezeg az invertere, stb.

Köszönöm a válaszokat előre is!
(#) tapszer válasza Erick hozzászólására (») Máj 20, 2012 /
 
Ahhoz hogy az motorban is menjenek ezek a kapcsolások, jól meg kell szűrni a jel/táp vonalakat. Bár nem ismerem az emlitett kapcsolást csak a saját tapasztalatokról beszélek !
(#) nyemi válasza Erick hozzászólására (») Máj 20, 2012 /
 
Szia Erick
Rájöttem a problémád okára! Köszönet a képekért a galériádban. A fő ok a tekercsek elhelyezkedése a transzformátoron. Meg kéne fordítani mindent . Alulra a szekundert, felülre meg a primert, amit persze egyszerre kéne meg tekerni mind a két tekercset.
Valahogy Így.

Üdv nyemi
(#) Erick válasza nyemi hozzászólására (») Máj 20, 2012 /
 
Ohh, hálás vagyok a válaszodért! Pont ma küszködtem vele, és már így tekertem újra a trafót! Primer felül szekunder alul, annyi hogy a primert nem egyszerre tettem fel, hanem egymás után. Primer 0,5 Cu 2*12 menet, szekunder 0,2 Cu 120 menet. Az alap áramfelvétel, a 4k7/10W-os ellenállással terhelve, 150mA, ez kicsit magas, de lejebb nem tudtam menni kondi cserével sem, a frekvencia pedig a szekunder tekercsen mérve 25kHz. Az 1µF-es kondin 326V van, ez sztem elég egy király kis szikrához. A motor be is indult vele, és szépen járt, de még menet közben nem teszteltem. Már csillagpontos földelést is kialakítottam a panelen, hátha segít valamit a működésben, meg az inverter rész köré van téve egy árnyékoló lemez fal, ami szintén a földre van kötve. Akkor az, hogy a primer tekercseket nem egyszerre tettem fel, sokat számít? Vagy azért már ne szedjem szét megint?

Köszi a válaszodat ismét!
Következő: »»   114 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem