Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Hello!
Olvasgatva a "kinyilatkoztatásaidat" nagyon vegyes kép rajzolódik ki előttem. Annyi biztos valamit konyitassz a gyújtáselektronikához,de állitásaidat jó lenne ha leellenőriznéd,legtöbbjük téves. Gyakorlatban működő gyújtást mérve szkópon kitűnően látni a gerjesztőtekercsen kialakuló feszültségeket,és igenis kell az a negativ periódust rövidrezáró dióda,mert a fesz terheletlen állapotban nagyon megnövekedhet(fordulatszám függvénye),és könnyen menetzárlat lesz a vége. A tekercs melegszik,de nem ég le,mert helyes méretezés esetén a saját önindukciója káros áramerősséget nem enged kialakulni. Egyébként komolyabb kapcsolásoknál a kondenzátort töltő feszültséget(itt a pozitiv félperiódus) is megfogják,korlátozzák és ezt is álltalában tirisztorral végzik,bár már találkoztam fetes megoldással is. Szintén hasznositják a negativ félperiódust is-ilyenkor párszáz µF kapacitást töltenek ~12V feszültségre,és ez a vezérlés tápfeszültsége. Ha a kondenzátor feszültsége eléri a 12V-ot akkor a tekercs ismétcsak egy tirisztor közreműködésével közel rövidzárba kerül,igy akadályozva meg a túltöltést. Szóval a tekercs azért keményen igénybe van véve,de mint fenntebb irtam,ha jól van méretezve nem esik baja. A másik amiért irok: nagyon hülyén néz ki ha a mondandód egyik felét privát üzenet formájába közlöd az érintettel,a másik felét pedig itt a fórumon teszed közzé,mert a fórumolvasók nem tudják az előzményeket. Üdv
tudnál segíteni mex?
Az a baj,hogy ilyen tokban mint amit feltettél sokfajta variáció létezik,és én még malossi elektronikát nem javitottam.
Igy aztán nem tudom a bekötését sem. Javaslom nézz szét a dio-fan oldalon.
kösi a sígtséget!remélem elboldogulok!
helló!
anyit már tudok hogy mi a test és a jeladó!de a töbit nem!Esetleg tiped seincsen?Hogy a felsó kettő mi lehet?Az egyik egy kerek csatlakozoba végzödik a motornál de nem tom mié lehet:S
Hello!
Ne aggódj, több "kinyilatkoztatásom" nem lesz, mert itthagyom ezt a fórumut, már ami ezt a gyújtást érinti. Nem fogok én magyarázgatni semmit, az a leglojobb ha a saját bőrötökön tanultok. Ami a privát üzenetet illeti, fogalmam sincs hogy miről beszélsz, ezen a fórumon még sem nem küldtem, sem pedig nem kaptam privát üzenetet, tehát teljesen érthetetlen számomra hogy miről beszélsz Ha nektek van kedvetek hibás kapcsolásban félig átütött tirisztorokkal birkózni, a ti dolgotok. De én azért írogatni hogy valakit meggyőzzek nem fogok. A saját kárán majd megtanulja. Töröltessétek ki a postjaimat meg a linket amit raktam és el van intézve a dolog, mindenki elfelejti. Az pedig a másik, hogy nem kettő gyújtást építettem már. Van egy régi motorom azon is az van (autón is). És érdekes, hogy a gyújtótekercset én csak áramtermelőként használom shottky diódákból álló egyenirányítóval már hét éve és megy. A shottkyról meg nem is írok, kb. 30 voltosak. Én még nem maradtam vele ott sehol a gyújtás miatt (meg egyébként sem), pedig vagy 30.000. km-ert mentem vele. Már kétszer kellett felújítani, mert elkopott. Hát akkor további kellemes bütykölést! Mint már írtam én nem értek hozzá, nekem "mindössze" a szakmám. Az pedig a másik, ha egy pár alkatrész kapcsolását nem látnám át, akkor mit is kezdenék néhány ezerrel. És akkor még hol vannak a 230V-os impulzustápok. Ott ha nem értesz az indukcióhoz azokat nem kell javítani egyáltalán (persze lehet, vak tyúk is talál szemet. Ismerek olyan szakikat, akik a forrasztópákával meg cserélgetéssel pótolják a tudás hiányosságat, aztán vagy jó lesz vagy nem. És a végén meg nálam köt ki a "javíthatatlan" cucc, és megcsinálom). Nem tudom mennyit javíthattam már, és nekem ehhez elég egy kéziműszer, esetleg a labortápot használom még (saját gyártmány). Akkor a vegyes kép is kitisztult. A véleményemet a kapcsolásról pedig azért írtam le, hogy használható legyen. Sokan járnak erre és ha nem értenek hozzá nekiállnak megcsinálni egy nem egészen jó kapcsolást és utána meg szívnak vele, aztán elmegy a kedvük az egésztől, pedig jó is lehetne. Fet tranyó meg tirisztor: ha tápot akarok csinálni fogok egy fetet vagy egy tranyót alapnak, a tirosztorral 30 éve csináltak leginkább, azóta szükségtelen tápszabályozásra használni, akkoriban még jól jött. Tehát még egyszer: nem írogattam privát üzenetet, mindent amit írtam itt el lehet olvasni. És a jövőben sem kívánok. tehát az nem létezik hogy a fórumolvasók nem ismerik az előzményeket. Lehet hogy összekeversz valakivel? Üdv FREDDI
Helló mex!
esetleg a zöldtirisztornak a belötését sem tudod?mert azok közt én tudom mi a küldönbség és abbol már be tundém kötni!a honda lapon emit nem találtam amit hazsnáhatok!egy rjaz esetleg de az nm irja mejk kábel hova megy!Ha tudsz segíteni akor kérlek szolj!FONTOS!Köszz! ![]()
Csak okulásképp:a varisztor jó helyen van,a pozitiv félperiódusban a kondenzátorra jutó feszültséget megfogja még a dióda előtt,negativ félhullámnál is korlátoz 400V-nál... Ennek igy kell bekötve lennie,nem pedig a D4 dióda után,(ahogy irtad)mert akkor nem korlátoz a negativ szakasz alatt,pedig ez az elsődleges célja. A pozitiv szakaszban a kondenzátor elegendő terhelést jelent a fesz megfutása ellen.
Természetesen a D5 dióda is helyesen van bekötve,és jó helyen is van alkalmazva. Feladata kettős:a kondenzátorba befolyó töltőáram nem a gyújtótrafón keresztül záródik,hanem a diódán keresztül folyik a test felé,igy gyorsitva annak töltődését (mint bizonyára tudod) az induktivitás amit a gy.trafó képvisel látszólagos ellenállást mutat a töltőárammal szemben-teljesen haszontalanul felépül a vasban egy mágneses tér,ami végül is nincs kihasználva. A dióda másik fontos részfeladata: A gyújtóimpulzust követően a tirisztor rásüti a kondit a gy.trafóra,mindaddig nyitott állapotban maradva mig a tartóáramát a kondenzátor töltése szolgáltatni képes. Ezután lezár,ennek következtében a trafón lévő fesz előjelet vált,ekkor viszont kinyit a dióda, és a maradék energia is hasznosul a szekunder oldali szikra formájában. Igy a szikra időtartama is meghosszabbodik,ez előnyös a szegény keverékkel,résztöltéssel üzemelő motoroknál. Remélem ezzel az alapvető értelmezési problémáid a kapcsolás vonatkozásában megszűnnek,és nem irsz átgondolatlan kijelentéseket (ami ugyebár nem méltó egy nagytudású "szakemberhez"). Üdv.
Hi
Hát szerintem meg igen, megszalad az a feszültség, ha nem fogják meg. Nem véletlenül lesz mentzárlatos egynémelyik gerjesztőtekercs. Nem hinném, hogy keverem a mexás gyulával. Szerintem arra gondolsz. Amúgy itt is van fesz bőven, nem véletlenül van bent 600V-os kondi. Üresen meg a fordulatszám miatt szerintem több ezer volt is indukálódhat. Ez nem engedhető meg, mert átüti a szigetlést. Nem értem hogy jön ide a gyújtótrafó. Nem hinném, hogy 6V-tól keletkezik szikra egy CDI trafón, d kipróbálom labortáppal. Kíváncsi lettem. A tirisztor nem melegedése meg akkor azért van, mert olyan helyen gyújt, mikor a gerjesztőben nem indukálódik fesz. Lehet, valszeg gondoltak erre a tekercsek kialakításánál. De akkor minek az ellenállás? A kondi töltéshez? Miért növelném meg ez időállíndót? Az a pillanatnyi rövidzár amit a kondi képvisel töltéskor sztem nem vészes. Gyújtáskor valóban le szokták kapcsolni a tápot ami a kondit tölti. D eddig ilyet csak inverteres gyújtásokban látam, ott viszont kell, hogy a tirisztor ne ragadjon be. Elképzelhető, hogy van gerjesztőtekercsnél is, de eddig nem találkoztam ilyennel. Amit a gerjesztőhöz szoktak rakni az azért kell, hogy negatív félperiódusban, mikor a gerjesztőtekercs nem tölti a kondit, lesöntölje a tekercset. Ennél fogva nem tud akkora feszültség kialakulni, hogy átüsse a szigetelését a gerjesztőnek. A trafóval párhuzamos dióda meg azért kell, hogy ne a trafó induktivitásán töltődjön a kondi. Ezáltal bármilyen trafót tehetsz oda, nem fog beleszólni, hogy milyen gyorsan töltődjön fel a kondi. (Bár szerintem még van más szerepe is, de még nem jöttem rá. Ehhez kevés vagyok. ![]() A kondi spéci fajta, 600V-nál nagyobb (hirtelen nem emlékszem, talán 630V), jól bírja az impulzusszerű terhelést.
Nem kétlem, hogy értesz hozzá.
Amúgy lehetséges, hogy az a néhány 10ohmos ellenállást az általad épített kapcsolásokban benne van. De ha jól sejtem akkor azok megszakítósak nem? (De mindenképpen tranzisztorosok.) Mert azokba valóban tesznek, de csak azért, hogy a trafón átfolyó áramot korlátozzák. (Javíts/atok ha tévednék.) Viszont ha felépült bennük a mágneses tér, akkor ez már káros, ezért kellene korlátozni. (Meg talán(?) a soros ellenállás gyorsítja is az áram kialakulását a tekercsben. De ez lehet hülyeség... ![]() Másra nem tudok gondolni. Egyes inverteres CDI gyújtásokban láttam soros R-t a kondinál. De gerjesztőtekercsesben soha. (Bár az is lehet, hogy nem voltam elég alapos.)
Hi
Na akkor ez a másik feladata annak a diódának. ![]() Ja amúgy próbálkoztam az UC38...-as inverteres kapcsolással is, de nem jártam sikerrel... ![]()
Idézet: „A trafóval párhuzamos dióda meg azért kell, hogy ne a trafó induktivitásán töltődjön a kondi. Ezáltal bármilyen trafót tehetsz oda, nem fog beleszólni, hogy milyen gyorsan töltődjön fel a kondi. (Bár szerintem még van más szerepe is, de még nem jöttem rá. Ehhez kevés vagyok. ) ” Ezelőtti hsz-omban leirtam az összes funkcióját.... Megelőztél ![]()
Rajz?
Csatolom.
Az 555-ös részt még nem ültettem be, a tirisztorosat sem. Bárhova kötöm a 3-as lábat, csak asz oszcillátorjel szűnik meg. A kimenetre semmit sem ad ki. Nem Lomexes trafóval próbáltam, azt sikeresen eltörtem otthon. Túrkáltam E magos trafókat az alkatrészboltban. A poti helyére is tettem fix ellenállást, de úgysem volt jó. A visszacsatoló ágat bekötöttem, tekergettem a potit is.
Elég rosszul látom,de az 1-es lábat a 2-el össze kellene kötni,mondjuk 100K-val,mert most a levegőbe lóg.
Elképzelhető, ezt nem próbáltam. Sajna csak kb 2-3 hét múlva fogom tudni kipróbálni.
![]()
Óóó rájöttem hogy miért véded te ezt a rajzot ugy mint egy oroszlán, mivel ez valószínűleg a te "alkotásod", és nem vagy hajlandó elismerni hogy nem jó. Én finoman próbáltam rá utalni hogy mi a hibája, de te annak ellenére hogy elgondolkodnál és átgondolnád, kötöd az ebet a karóhoz (a rossz rajzhoz). Sajnálom, de a többi ember félrevezetésének megakadályozására válaszolnom kell, pedig nem szerettem volna!
Akkor nézzük a részleteket Ez a te "kapcsolásod" Ez pedig a "gyári" (Az oldal linkje feljebb megtalálható a postomban) A "gyárit" már régóta árulják az interneten is 20 dollárért. Na most a te rajzodon a kondi feltöltődik a diódán keresztül. A + polaritása a tirisztor felől lesz, a negatív a dióda felől. Jön a gyújtóimpulzus, a tririsztor lerántja a kondit testre, a negatív fele átfordul mínusz irányba és kisül a trafón keresztül. Ezután az önindukciónak köszönhetően a tekercs pozitív irányba felrántja a kondit (azaz felrántaná, de a dióda nem engedi). ezután ujra átfordul negatív irányba, és a tirisztortort átfordítva fordított polaritással el kezdi tölteni (amíg ki nem fekszik majd egyszer), mivel a dióda fordított polaritással és rossz helyen van nem védi meg. Jónapot! Nem véletlen hogy ez a rajz időről időre kifekteti a tirisztort, ez csak idő kérdése. Persze nem lesz csont zárlatos, mert nem elég hozzá a kondin átfolyó áram. A varisztor "korlátozása" hogy "megvédje" a generátortekercset. Ez nevettséges. Mivel a generátortekercs nem vesz részt a gyújtószikra létrehozásában és a D4-es dióda (egy megfelelő és nem a rajzon szereplő) elvileg megvédené az impulzusoktól. De ezt nem tudja megtenni, mivel te rossz helre tetted a D5-ös diódát. Amikor a feszültság a kondenzátoron keresztül átfordul a tirisztoron negatív irányba, a D4-es dióda nyitóirányba kerülve átvezeti a az tirisztorra amúgy káros negatív feszültséget a generátortekercs felé. Ezért, mert rosszul van felépítve a kapcsolás tudsz te impulzusokat mérni a generátortekercsnél. Ha nem lenne ott (rossz helyen) az a varisztor, talán azonnal agyonverné a tirisztort. Ez aztán jól meg van alkotva! Tehát impulzusok csak azért vannak a generátortekercsnél, mert te egy rosz kapcsolással oda visszavezetted. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ha a tekercs teljesen terheletlenül van nem lesznek rajta többszáz voltos feszültségek! Ez egy súlyos tévedés! Csak az áram alatt lévő tekercsen folyó áram megszakításakor keletkeznek ilyenek. Ha ez nem így lenne, az összes motoron és gépen védelmekmek kéne lenni ezekre! Pld. számos kapálógépen van világítótekercs és bekötés nélkül sem füstölnek éveken keresztüli használat után sem. Az elveid alapján nincs motor amelyik tekercsei le nem égnének bezárlatosodás miatt mert üresen "többszáz voltos feszültség lesz rajtuk." ![]() ![]() Kondenzátor töltődés: Most sem a diódán keresztül töltődik a kondi, azt te csak hiszed!, hanem a tekercsen keresztül! Ha valóban olyan lassan tudna töltődni a tekercsen keresztül mert akkora az indukciója, nem is gyújtana, mert olyan lomha lenne! ![]() Akkor nézzük a "gyári" tirisztoros kapcsolást. A generátortekercsen keletkező pozitív impulzusok a D1 diódán keresztül feltöltik (+) a C1-C2 kondenzátort a tekercsen (-) keresztül, majd a tirisztor a kondit a gyújtás ppillanatában kisüti a gyújtótrafón keresztül. Az önindukció következtében a trafón lévő feszültség átfordul majd a kondenzátort elkezdené negatív irányban tölteni de ezt a D2-es dióda megakadályozza a nyitásával, ezzel védve a tirisztort. Miután a mágneses tér ujra átfordul a trafóban, pozitív irányban kezdi emelni a trafóban maradt energia a kondenzátoron kresztül a tirisztor anódját és a D1 katódját. Mivel a kapcsolást ugy alakították ki, hogy a tirisztor még ilyen kor is nyitott állapotban van, a 10 nF-os gate-en lévő kondenzátor miatt, ezért a kondenzátor ujra töltödik a tirisztoron keresztül miközben ujabb szikra keletkezik. Ez a rezonancia több alkalommal is lezajlódhat többszörös szikrát leadva. Lassan a tirisztor is zárt állapotba kerül. Ha ekkor még mindig tart a rezgés, a D1 dióda katódja és a tirisztor anódja többszázvoltos feszültségre is kerülhet. Ennek a feszültségnek a generátortekercsre való visszajutását megakadályozza a záróirányba került D1. Az egyszerűbb kapcsolásban nincs benne a D4 (nem fontos), a 10mikro-1kOHM (helyette egy dióda) és az NTC helyett pedig egy 1kOHM van (panelrajzon láthatók). A fullos kapcsolásban az NTC azért van, mert a motor melegedésével csökkenti az előgyújtást, így hidegen és melegen is optimálisabb az előgyújtás (nincs komolyabb jelentősége, rövid időről van szó amíg kellene, így meleg motorhoz kell állítani a gyújtást és ennyi). Az egyszerűbb "gyári" A fullos "gyári" Tehát "okulásképpen" ahogy mex írta: ha rá halgattok akkor nem jó úton jártok, és bementek az erdőbe. ![]() ![]() ![]() Ennyi azt hiszem elég volt. Nekem pedig nem kell "okulnom" a te magyarázatodból, mert nincs mit. Ha majd helyes levezetést adsz valamiről akkor nem szólok. most is csak azért írtam ezt, mert aki nem ért hozzá az bedől annak amit írtál. Én meg persze "nem értek hozzá". Na nehogy már a nyúl vigye a puskát! Ha így lehúznak muszály válaszolnom ![]() Ezt pedig nem úgy írtam hogy a másikat lefordítottam volna, meg sem néztem hogy mit írtak. Továbbra is a programozható gyújtásvezérlőt keresem, aközben láttam hogy a fent ismertetett tirisztorost 20 dollárért árulják. Üdv. mindenkinek FREDDI ![]() ![]() ![]()
Kénytelen vagyok reagálni...
Az a kapcsolás amiről szó van,nagyonsok japán robogó és 50-125ccm űrtartamú motor alapgyújtása amit nem én hanem japán mérnökök terveztek... Ami a diódádat illeti: vedd észre,hogy az általad linkelt rajzon a kondenzátor elé van téve,igy azt csinálja,hogy amikor a gy.trafón a feszültség polaritása megfordul akkor bizonyos mértékig visszatölti a kondenzátort (persze ez a szikra energiájának rovására történik),ami szerintem teljesen felesleges. A tekercsekről csak annyit: ezek nagymenetszámúak,és a terheletlenül rajtuk kialakuló feszültség bizony felmegy 500V fölé is,éppen ezért egyenesen nevetséges összehasonlitani egy világitótekercsen ébredő feszültséggel ![]() Egyébként kár a vastagbetűkért,ehelyett inkább törekedj a szakmailag preciz fogalmazásra Idézet: „agyonverné a tirisztort” mert az ilyen fogalmazás bizony nem azt a fenenagy szinvonalat tükrözi,amivel állitólag te rendelkezel,és amit én teljes mértékben kétségbevonok. Inkább amolyan"megmondóembernek" látlak,némi elektronikai tudással ami a kocsmaasztalnál ugyan jól állhat de ezen a fórumon ez nem volt idáig használatos stilus.... Elnézést a többi fórumtárstól az off.ért,de ezt muszály volt leirnom,de már be is fejeztem. :violent:
Ezt az üresen többszáz meg többezer voltot felejtsétek már el. ha ez igaz lenne az első világítás lekapcsoláskor bezárlatosodnának az üresen maradt világitástekercsek, de ez nem így van, azért mert ez a "több száz meg több ezer" voltnak semmi köze a valósághoz.
Nézd meg a világítás meg az indukció tekercsét! Különleges dróttal van tekerve? Nem, olyannal. Más, különleges vassal van? Nem. Hát akkor? Az miért nem zárlatosodik? Mert nincs rajta gyujtótrafó! kondi meg megszakító! És ha eletromos gyujtást kezd valaki használni (jót), akkor már nem kerülnek rá impulzusok és nem zárlatosodik! Az meg a másik, hogy a világítástekercs nincs rövidrezárva soha! :eek2: :eek2: :eek2: mint a megszakítónál, ahol fél fordulatig vagy tovább rövidre van zárva, HOPPÁ! ![]() Csak söntöljétek sokat a tekercset, úgy hamarabb adja be a kulcsot, előbb lehet szerelni. Elvégre így jobban is hasonlít a mezei megszakítósra. ![]() És ne felejtsetek el szólni az amiknak meg a többinek hogy rossz helyre tették a diódát és még fordítva is van. ![]() Üdv FREDDI Idézet: „Továbbra is a programozható gyújtásvezérlőt keresem” Parancsolj Ó csak most látom,hogy azt a fránya diódát itt is rosszul rajzolták be... Na nem baj majd te kijavitod. ![]()
Mellesleg az a dióda amit ti annak hsztek nem is egy sima dióda hanem egy supressor! Én azt használok ilyen helyre, és valószínűleg az okos japán is azt használt, csak neked nem tűnt fel. Írhattam volnaidáig is, de nem mindegy mekkorát raksz be, attól függ milyenek a tekercsek meg a feszültségek. A japán pedig lehet hogy nagyon megtekeri a gerjesztőtekercset azért rak oda varisztort. én mellesleg a varisztorokat is ki tudom mérni akár feszre is, ennyit a tudásról!
![]() Idézet: „Ami a diódádat illeti: vedd észre,hogy az általad linkelt rajzon a kondenzátor elé van téve,igy azt csinálja,hogy amikor a gy.trafón a feszültség polaritása megfordul akkor bizonyos mértékig visszatölti a kondenzátort (persze ez a szikra energiájának rovására történik),ami szerintem teljesen felesleges. ” Ha nem tudnád a rezonanciát tekercs és kondenzátor segítségével állítanak elő, minél jobb a hatásfoka, annál tovább tartja az energiát és annál több szikrát ad le. HOPPÁ! :eek2: Tudom hogy a stílusomba is bele kellett kötni! Amióta azt a privát dumát elolvastam már vártam mikor jön. ![]() ![]() ![]() ![]() Idézet: „Inkább amolyan"megmondóembernek" látlak,némi elektronikai tudással ami a kocsmaasztalnál ugyan jól állhat de ezen a fórumon ez nem volt idáig használatos stilus....” Én meg amolyan okostojásnak látlak aki akkor is lecsesz mindenkit ha nincs is igaza. ![]() ![]() ![]() OFF: És én is elnézést kérek mindenkitől ha bevisznek benneteket az erdőbe, meg azért hogy így kell vitatkozni itt, mert egyesek olyan nagyon okosak, és be is szólnak.
Mi a véleményed az előbbi két linkről? Esetleg láthatnánk valamit tőled saját kútfőből?
És mi a véleményed az olyan fickókról akik még a nicknevüket is csupa NAGYBETŰVEL irják?
csá
már a multkor is montam, hogy az a DC/DC -rész így nemjó! így nem fog menni.. ebben az elrendezésben csak flyback átalakítóként működhet! tehát az a graezt helytelen! egy dióda kell csak. a trafót rendesen le kellene méretezni maggal együtt, ebben viszont nem tudok segíteni, mert flyback SMPS-t még sosem csináltam... itt volt egy jó oldal, fogalmam sincs, hogy mi történt vele... csá Idézet: „Ha nem tudnád a rezonanciát tekercs és kondenzátor segítségével állítanak elő, minél jobb a hatásfoka, annál tovább tartja az energiát és annál több szikrát ad le. HOPPÁ! ” Végre valamiben egyetértünk. Szinigaz amit irtál! ![]() ![]() ![]() Csak az a baj,hogy ha dióda is van a körben,akár a kondenzátor előtt,akár a kondenzátor után akkor bizony csak egy teljes szinuszhullám tud kialakulni és nem több. ![]() ![]() ![]()
Hello! Itt van
Tényleg csak ajánlani lehet.
Én nem ezt keresem, de azért köszönöm szépen a linket.
![]() Üdv FREDDI
Fölöslegesen nem koptatom a billentyűket,de a helytelen állitásokra reagálok.
![]() ![]() ![]()
Hi
Hát mit ne mondjak, eldurrant az agyam. De nem írom le azt, amit először gondoltam. Amúgy. Simson. Gyári. 12V-os világítótekercs kb.170menet 0,8-1,85-ös huzalból. Saját kezemmel mértem. Terheletlenül 100-120V-ot adott le!!! Gyújtótekercs fogalmam sincs hány menet, üresen soha nem mertem mérni. Üzem közben is olyan 2-300V-ot ad a trafón. Persze a mexakító bezavarhat. Babetta. GERJESZTŐ (Nem generátor!) tekercs. Amit én tekertem a saját két pici kezemmel 2400-2500 menet, vékony huzalból. Teli egy világatótekercs vasmagja. Jó lett, működik, képes több 100V-ra feltölteni a kondit. Üresen szintén nem mertem mérni. Babetta. Világítótekercs. Gyári. Ugyanaz a vasmag, mint a tekert gerjesztőnek. Szemre SOKKAL kevesebb menet van rajta, valamint vastagabb huzalból. Üresen 80-90V-ot adott le! Itt a menetszámokban van NAGY eltérés. Mármint a világíró és a GERJESZTŐ tekercsek között!!! Igazad van, a GERJESZTŐ tekercs nem vesz részt a szikra létrehozásában. Igen, a kondit a levegőben lévő elektromosság tölti fel... ![]() Igen, a trafónak tényleg nincs időállandója. Tényleg nem késik rajta az áram (Lenz törvénye értelmében). Az üres kondi tényleg nem viselkedik szakadásként, és tényleg nem folyik rajta majdnem végtelen nagyságú áram (mivel nem ideális alkatrész, így csak nagyon nagy áram folyik rajta) bekapcsoláskor. Ezt az áramot tényleg átengedi a tekercs. (Biztos nem olvasta Lenz törvényét. De akkor kidobom a könyveimet én is.) "Tehát impulzusok csak azért vannak a generátortekercsnél, mert te egy rosz kapcsolással oda visszavezetted" Aha, tehát egy üresen hagyott tekercsben nem keletkezik feszültség, ha mágnes mozog előtte... A tanáraimat is megkérem, hogy dobják ki a könyveiket. Az meg hogy a motorgyártók (Pl aprilia, honda, ducatti stb) is majdnem ilyen topológiát használnak (max a gyújtáskör különbözik, valamint a negatív félhullámot diódával vágják), az csak véletlen. Persze mindenki rak a kimenetre diódát, úgy ahogy mi. De talán nem véletlenül működik csak saját trafóval a kapcsolás. Mert ahhoz lett kifejlesztve. Ez meg univerzális. De akkor szar. Megkérem az összes haveromat akik ezt használják, hogy dobják ki mert nem működik. Igen, nekem tönkrement. Igen nekem egyedi gerjesztőm van, ami combosabb. És igen ezt fogom használni továbbra is. Ja és ÉN megbízok MEX-ben, mert már bizonyította, hogy segítőkész. Valamint az eddigi hozzászólásaiból tudom, hogy ért is hozzá. Nem mellékesen javít/ott is elektronikákat. De ez az én szívem joga. Soha nem válaszolt ilyen hangnemben, mint amilyenben te. Kérdeztem, állítottam hülyeségeket én is. Elmondta, hogy ő hogy tudja. Meghallgattam, UTÁNANÉZTEM. És igaza volt. De akkor lehet hogy mi tévedünk, meg még pár motorgyártó, meg néhány tankönyv... |
Bejelentkezés
Hirdetés |