Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
kipróbáltam, 12V-os nagyteljesitményü trafó szekunder oldala,sorban egy 50 w-os bilux égő áramkorlátozásnak, utána kis "tepsi" párhuzamosan egy 12V-os Trabant601 gyujtótrafóval,. A tranzisztort kivezettem, hűtéssel egy gyujtásba való nagybétájú 2sb... japán darlington tranzisztor lett bekötve, de sajnos nincs szikra. Az izzó világított, és utána megmértem,de szerencsére nem ment tönkre a tranzisztor. Arra gondoltam, hogy lehet, nem is jó ez a folyamatos váltó, mivel a munkagépekben elsuhan a belső lendkerék-mágnes a nyitott "U" alakú tekercses vasmag elött, ami menet és forgásiránytól függően egy "magányos" pozitív-negatív impulzust produkál.
Ezt a párhuzamositást rajz nélkül nem értem.
Igy csinálnám:hálózati trafó szekunderének egyik kivezetése a testre megy, a másikkal sorba a védelem céljából az 50W-os izzó, az izzó másik kivezetésére a gyújtótrafó 15-ös pontja, a gy.trafó 4-es pontjára a kütyü darlington tranyójának a kollektor felőli csatlakozása, és a testre pedig az emitter felőli része.
helo. etz 125-re szereltem babeta gyusszit.
mijen beálitásokat lene célszerüki probálni? mert nem huz valami jol, és nem indul csak tolásra. elögyujtást menyit agyak neki most körübelül2-2,5 lehet. uj fajta tirisztor van rajta régi fajta nem lenejob? ezel igy elég gyenge a szikra egy ujfajta tirisztorom már tökremet rövid használat után mitha nem birná a pörgést.
Sziasztok! Van egy Honda Dio AF34-em. 55-nél letilt az elektronikám,tud valaki ebben nekem segíteni? Találtam egy német fórumot,és ott fényképpel mutatták be hogy hogy kell meghekkelni a gyári CDI-t de semmi nem változott.
![]() ![]() ![]()
Sziasztok!
A mai nap tulajdonosa lettem egy 250-es ETZ-nek, mivel a motort én csak terepen szeretném használni így az akksira és a többi elektronikára nincs szükségem. Mit tudnátok ajánlani milyen elektronikus úton induljak el egy akksi nélküli gyújtáshoz? Hall, induktiv? Gyári tekercsek áttekerése? Előre is köszönöm a válaszotokat!
Szia!
Itt nézzél szét egy kicsit, hát ha találsz valami érdekeset a mocidhoz. Biztos, hogy ki akarod venni az akksit? Hmm. Akkor nagyon át kell építeni a gyújtás részt. VIMBővebben: Link
Szia ! Babetta gyújtás az bevált, mz, etz és simson-ra még a lendkerék belsőkúpja is egyezik. Csak az állórésznek kell esztergálni egy közbetétet.
Sziasztok!
Köszönöm a válaszotok! Megfontolom a kérdést, még agyalok rajta mert most se Babetta gyújtásom se esztergályosom nincs
De azt is vett bele a számításba, hogy csak tolással fog beindulni, mivel nem fog akkora fordulatszámon beindulni, amivel rúgod.
Elvileg az ETZ-k indulnak rúgás csak a TS MZ nem tudomásom szerint de rákérdek neked egy olyan mágustól aki napi szinten csinálja,használja.
Sziasztok!
Köszönöm a válaszotokat! Esetleg a Babetta gyújtást módosítva ? Nekem 150-es ETZ-n igaz csak tolásra indult és a 250-es egy rúgásra még kevesebbet forog... bár nem gyári gyújtó elektronikát használtam!
Szeretnék egy pár dolgot elárulni, én is napi szinten javítottam ilyeneket (és nyáron még javítok is, amikor nem suliba vagyok) A TS, ETZ mind a 125-ös, mind a 250-es gyári gyújtásrendszerrel nem indul be akkumulátor nélkül rugással. A babetta gyújtással szerelt MZ-k úgyszintén nem indulnak, csak tolással. Sőt én már láncfűrész elektronikával szerelt hondát is javítottam. Ott is azt kellett, hogy vett rá a gazdája gyári gyújtást. Amúgy szerintem ha krosszra használ valaki egy MZ-t, az tegyen bele egy 4-Ah-s zselés akkut, és már a probléma el is van háritva.
![]()
Helló! Kérdeztem neked,a mágust ő is azt mondta 250 es ETZ is az 250es TS MZ beindul Babetta gyújtással rúgásra.
Szerintem a mágus egy kicsit tunningol a gerjesztőtekercsen, vagy más elektronikát használ.
Arra jutottam, hogy nem bántom a gyári rendszert ezzel könnyen indul, a többi elektronikát már rég levettem, az akksit meg lehet majd kicserélem egy kis zselésre aztán le van tudva a dolog, mindenesetre köszönöm szépen a segítségeteket.
Motorosboltom van,tőlem szokta hordani az elektronikát.Gerjesztőtekercset a fekete szigetelésűt,és az inpulzus tekercset pedig a kétvezetékest gyárit szokta vinni cdi az meg a F.A.GY magyar. Így szokta össze rakni.Saját EZT-n is így van megcsinálva,tuningol is szokott versenyre motort.
Üdv!
Olyan egytekercses rajzot keresek, ahol az egyik kivezetés egyben a test is. Az eredeti elektronika egyben van a trafóval, de nem bírtam kibontani. Túl kemény gyantával van kiöntve. Köszönöm!
Sajnos nem tudom megmondani a tipust. Ez egy lecsontozott mini robogó, a gazdája is találgat (azt mondja suzuki run). Trafóval egyben van az elektronika, szétszedni nem lehet.
Köszi!
A motorblokkon van egy szám, az ált. tartalmaz valami különleges betűt, azt írd be hátha tudja valaki. pl.: Honda dio-knál AF......
Hali!
Tudja valaki véletlen, hogy a Minarelli blokkos robogó hány foknál ad negativ triggerfeszt? az tudom, hogy a pozitiv amire nyit a tirisztor a CDIben az 12 foknál van kb...
Ha gondolod esztergályos munkában tudok segíteni!
![]()
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy Babetta CDI be hogyan lehetne megoldani egyszerű módon az előgyújtást eltolást az az 3000 fordulat környékén kellene vagy 10-15' előgyújtás növekedés. előre is köszönöm a segítséget.
Üdv Mindenkinek! Nekem egy olyan problémám lenne, hogy a Simsonomba nemrég átraktam a gyujtást megszakítósról tirisztorosra, de a lendkerék amit kaptam hozzá, eléggé erősen mágneses, a gyujtótekercsem 2hetente elszáll, a lámpám 60/55W-os H4-es halogén izzót tartalmaz. A szerelő ismerősöm azt mondta, hogy lehet hogy hozzáér a tekercs a lendkerékhez, de elég távol van tőle. Valaki nem tudna valamilyen elektronikai megoldást, vagy egy tippet, hogy hogyan küszöbölhetném ki a hibát, a lendkereket nem nagyon cserélném le, mert a világítás legalább most jó, és látok is rendessen.
Én megpróbálkoznék egy olyan trükkel, hogy a menetek kb 10-15%-át letekerni, majd lakkal lefújni, és összerakni.
Megpróbálkozok vele jövő 7végén, mikor otthon leszek, kiváncsi vagyok 1 tekercsről már fejtettem le menetet, de eléggé szívós volt, mert kb 2menetenként elszakadt a drót, és eléggé nehezen tudtam újra felszedni. Egy próbát mindenesetre megér!
Btw ez nem veszélyezteti azt, hogy nem lesz szikrám? Mert még arra is gondoltam, hogy másik motornak valami strapabíróbb tekercsét belerakni valahogy, legfeljebb új alaplap készítésével.
Csak most volt időm a motorral foglalkozni. Szóval a blokkon lévő szám igy kezdődik:A119 Nem tudom mond-e ez valamit. Kétkivezetéses a gyujtás és az egyik testre van kötve (bár elég kókányolt). Az elektronika egyben van a trafóval és keményre van kiöntve.
Hali, valaki tudna nekem küldeni egy bekötési rajzot Babetta tirisztorról, mert van egy 4ütemű motorom ami tirisztoros és kiszeretném cserélni, hátha jobban pörögne. (A mellékelt képen a gyári bekötése van.) Annyi kellene, hogy a babetta tirisztoron mit hova kössek. Persze ha ez egyáltalán lehetséges.
Köszi előlre is! ![]() Máté.
4T motorra szerintem ne akarjál 2T-re való gyújtást tenni. Főként azért, mert a 4T-nek az elektronikája fordulaton ad egy kicsi plusz előgyújtást (az enyém már alapjárat felett nemsokkal). Attól nem fog az jobban menni. A négyüteműnek is van egy meghatározott vezérlési diagramja, ami amúgy sem fogja engedni, hogy az egekbe engedd a fordulatszámot. Sőt, nem is fog nagyobb fordulatszámot elérni, maximum egy hangyányit hamarabb pörög fel. Na és? Megér az ennyi "kókányolást"?
Vagyis bocsi, rosszul értelmeztem. Azt hittem, hogy az egész Babetta álló és forgórészt akarod rárakni.
![]() De akkor sem működőképes a dolog, ha csak az elektronikát. Főként azért mert a 4T-nek előgyújtás-vezérlés kell, másrészt nem kompatibilis. |
Bejelentkezés
Hirdetés |